"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:443d19e4$0$38658$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:443d14a9$0$84029$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Michael Knudsen" <toffi@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>> news:443d0221$0$177$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>>
>>> "Lone" <logro@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse
>>> news:443cfeed$0$38631$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>> "Michael Knudsen" <toffi@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>>>> news:443cfbe0$0$114$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>>>>
>>>>>> Dvs. de ting er sket mens den stod på værksted?
>>>>>> Sikker på det ikke er sket 'overnight' hjemme hos dig selv?
>>>>>
>>>>> 100 % sikkert fordi det var vores første dag med bilen i går, jeg
>>>>> forlod autohuset kl. 10.30 som ny bil- ejer af en (brugt demobil),
>>>>> ridser/bulen opdages kl. 14.00.
>>>>
>>>>
>>>> Så er det da bare at kontakte dem ...mæ det vuns!
>>>> (jeg havde nok gjort det allerede ved opdagelsen...men sårn er vi
>>>> jo så forskellige
>>>>
>>>>
>>>> Bare for lige at fylde lidt i skuffen med positive historier, kan jeg
>>>> fortælle
>>>> at jeg kender nogen der som dig opdagede en ridse henover hjelmen da
>>>> de var kommet hjem med deres nyindkøbte + nyreparerede karet (også
>>>> fra mekken ved den forhandler hvor de netop havde købt bilen)
>>>> .............
>>>> Mekken havde lavet ridsen! - ....og de fik hjelmen totalt omlakeret
>>>> kvit og frit
>>>> på forhandlerens regning! Så der findes jo altså reelle/ansvarlige folk
>>>> rundt
>>>> omkring!
>>>>
>>>> Så bare se at få ringet ...eller kom afsted!
>>>
>>> har ringet og de vil kun dække for 500,-, men det er helt sikkert noget
>>> der løber op i 2-3000 kr.(måske mere) her er hvad de skriver
>>>
>>> "Kosmetiske ting er meget svære at dokumentere. Jeg kan og må ikke bare
>>> sige ok for at vi laver dette. Bilen har ikke været i vores varetægt det
>>> sidste døgn, hvilket betyder at vi ikke ved hvornår skaden er sket".
>>>
>>>
>>> efterfølgende gjorde jeg ham det klart at vi havde taget billeder af det
>>> på vores kamera(tog billeder 4 timer efter vi forlod autohuset), hvor
>>> der står dato og klokkeslet. Han var fuldstændig ligeglad, for skaden
>>> kan være sket rundt om hjørnet som han siger. Hvorfor tror folk ikke på
>>> hinanden mere?
>>
>> Kom videre der er intet at gøre. Jeg var ude for det samme.
>> Min mondeo var blevet nylakeret og jeg havde i stolthed taget et par
>> billeder af den så flot som den var blevet. Næste morgen skulle den på
>> værksted for at få skiftet kugleleje. Så %#"%"!#¤ da jeg kommer og vil
>> hente bilen opdager jeg MED DET SAMME en stor fed ridse i den nylakerede
>> frontspoiler.. ARRRRRRRGH.
>> Jeg piske ind til værkføreren som siger "Ja det kan jeg da godt se, men
>> skaden kan jo være sket før du kom med bilen".....jeg sagde at jeg havde
>> jo lige inden kørsel til værkstedet taget billeder af bilen med dato og
>> tid på.
>> "Ja du kan jo prøve at printe billedet ud" var hans kommentar, jeg
>> skyndte mig hjem og kom igen med et billede uden ridse...så %#"%& om ikke
>> han siger ja jo, men det kan jo også være sket ude i gårdspladsen i
>> morgens og så er det din egen forsikring der skal dække.
>>
>> Summa sumarum...ridser i bilen som sker når bilen er værkstedets
>> varetægt, er for EJERENS regning, de tror simpelthen at man står og lyver
>> dem lige op i fjæset...så meget til kunde/leverandør forholdet
>
> Jeg havde min nye bil til en garantirep. (eftermonteret baksensor
> fungerede ikke). Jeg henter bilen - kører ud for at handle - og på
> parkeringspladsen ser jeg så, at den har fået en bule i bagkofangeren
>
> Jeg ringer med det samme til værkstedet - og enden på det hele bliver, at
> de skifter den bulede del uden beregning - og leverer bilen nyvasket
> retur!
>
> Det kan derfor godt lade sig gøre! Hvis ikke værkføreren accepterer, beder
> du bare at tale med hans chef - og så fremdeles indtil de giver sig. Det
> kræver naturligvis, at du er 112% sikker på, at skaden er sket i deres
> vartægt!
værkføreren VAR også chefen i det lille værksted jeg brugte. Han havde endda
en værkstedsforsikring som han ikke ville bruge. Jeg var 100% sikker på
fejlen var sket på værkstedet. Jeg stod jo og gloede på den nylakerede
spoileer da den blev afleveret og også i samme sekund den blev hentet, men
bevise det kan man jo ikke når fotos ikke kan godtages
--
Tom