Hjælp, jeg har dummet mig
Fra : Michael Knudsen

Dato : 12-04-06 12:04

Jeg har lige købt en bil(renault megane 1 år gammel demobil) hos autohuset
vestergaard i odense.
Vi var der over for ca. halvanden uge siden og påpegede de fejl der skulle
laves. Nu hentede jeg bilen igår og kiggede kun efter de fejl som skulle
rettes og overså(damm også) en bule og ridser i den ene bagskærm over højre
baghjul gående ind over den bagerste passagerdør. Det skal lige siges at de
buler og ridser var der ikke ugen inden og derfor kiggede jeg heller ikke
efter dem.
Mit spørgsmål er nu, kan jeg overhovedet gøre noget over for sælger, for at
han skal betale regningen på bulen og ridser, eller skal jeg bare betragte
det som en dummebøde til mig selv?

Hilsen Michael

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 12-04-06 13:24

Michael Knudsen wrote:
> [...]
> for at han skal betale regningen på bulen og ridser, eller skal jeg
> bare betragte det som en dummebøde til mig selv?

Det er svært at bevise, men tag en fornuftig snak med dem.

Fra : Lone

Dato : 12-04-06 13:24

"Michael Knudsen" <toffi@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at de buler og ridser var der ikke ugen inden og derfor kiggede jeg heller ikke

Dvs. de ting er sket mens den stod på værksted?
Sikker på det ikke er sket 'overnight' hjemme hos dig selv?

> Mit spørgsmål er nu, kan jeg overhovedet gøre noget over for sælger, for at
>han skal betale regningen på bulen og ridser, eller skal jeg bare betragte det
>som en dummebøde til mig selv?

Kan da ikke se du har dummet dig..........man regner vel ikke med at skulle
tjekke bilen igennem fra a til z efter et værkstedsbesøg!
Det må være en selvfølge at de passer ordentligt på de biler de har i deres
varetægt og også udbedrer evt. skader de uforvarende kan komme til at
lave. (.........det er jo også mennesker

Hvis det er sket på værkstedet - så er det da bare afsted med den igen!
De har jo ansvaret for bilen når den står hos dem........! (Men det er jo før
hørt at et værksted faktisk godt vidste de havde ridset etc. men at de ikke
lige havde det rigtige lakrep.sæt etc. hjemme..............og at det så siden
laves uden probs. på deres regning.)

Men du skal nok ikke vente til efter påske med at kontakte dem!

Pøp-pøj mæ'ed!

--
vh
Lone

Fra : Michael Knudsen

Dato : 12-04-06 14:09

"Lone" <logro@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse
> "Michael Knudsen" <toffi@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> Dvs. de ting er sket mens den stod på værksted?
> Sikker på det ikke er sket 'overnight' hjemme hos dig selv?

100 % sikkert fordi det var vores første dag med bilen i går, jeg forlod
autohuset kl. 10.30 som ny bil- ejer af en (brugt demobil), ridser/bulen
opdages kl. 14.00.

Michael

Fra : Lone

Dato : 12-04-06 14:21

> 100 % sikkert fordi det var vores første dag med bilen i går, jeg forlod autohuset kl. 10.30 som
> ny bil- ejer af en (brugt demobil), ridser/bulen opdages kl. 14.00.

Så er det da bare at kontakte dem ...mæ det vuns!
(jeg havde nok gjort det allerede ved opdagelsen...men sårn er vi
jo så forskellige

Bare for lige at fylde lidt i skuffen med positive historier, kan jeg fortælle
at jeg kender nogen der som dig opdagede en ridse henover hjelmen da
de var kommet hjem med deres nyindkøbte + nyreparerede karet (også
fra mekken ved den forhandler hvor de netop havde købt bilen) .............
Mekken havde lavet ridsen! - ....og de fik hjelmen totalt omlakeret kvit og frit
på forhandlerens regning! Så der findes jo altså reelle/ansvarlige folk rundt
omkring!

Så bare se at få ringet ...eller kom afsted!

--
vh
Lone

Fra : Michael Knudsen

Dato : 12-04-06 14:35

> [...]
> rundt
> omkring!
>
> Så bare se at få ringet ...eller kom afsted!

har ringet og de vil kun dække for 500,-, men det er helt sikkert noget der
løber op i 2-3000 kr.(måske mere) her er hvad de skriver

"Kosmetiske ting er meget svære at dokumentere. Jeg kan og må ikke bare sige
ok for at vi laver dette. Bilen har ikke været i vores varetægt det sidste
døgn, hvilket betyder at vi ikke ved hvornår skaden er sket".

efterfølgende gjorde jeg ham det klart at vi havde taget billeder af det på
vores kamera(tog billeder 4 timer efter vi forlod autohuset), hvor der står
dato og klokkeslet. Han var fuldstændig ligeglad, for skaden kan være sket
rundt om hjørnet som han siger. Hvorfor tror folk ikke på hinanden mere?

Michael

Fra : Lone

Dato : 12-04-06 15:25

> [...]
>ok for at vi laver dette. Bilen har ikke været i vores varetægt det sidste døgn,
>hvilket betyder at vi ikke ved hvornår skaden er sket".

Hvem har skrevet det? Forhandleren eller den mek. der har makket med din bil?
Synes nu jeg læser en lille 'åbning' i hans svar når han skriver han ikke "bare" kan
sige ok............Det betyder vel at han faktsik godt _kan_ sige ja.....!? Men han
skal vel tjekke med dem der har haft fingrene i bilen + ved selvsyn vurdere ridser/bule.

> [...]
>klokkeslet. Han var fuldstændig ligeglad, for skaden kan være sket rundt om

Og det kan han jo også ha' ret i.........Men havde du bilen til at stå et sted på
vejen hjem? Det _kan_ jo være du har været uheldig at en fodgænger eller
cyklist liiige har lænet sig på den??

Men hvis du er sikker på den har haft de ridser/bulen da du hentede den, er det
vel bedre at snakke med manden face to face. Sådan stille og roligt. Og så se hvad
der kommer ud af det. Han/de skal jo også se skaderne for at kunne vurdere
hvordan det evt. kan være sket på hans værksted + hvad der skal til af rep.

Hvis _ikke_ det er sket på værkstedet må din egen forsikring vel dække det?

>Hvorfor tror folk ikke på hinanden mere?

Hmm.......godt spørgsmål!
Men det er nu lettere at snakke udenom eller misforstå ting når man ikke står
overfor den der snakkes med..............Måske du skulle gi det en chance og
suse til Odense? (med de daterede billeder i lommen........

--
vh
Lone

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-06 15:54

> [...]
> sket rundt om hjørnet som han siger. Hvorfor tror folk ikke på hinanden

Kom videre der er intet at gøre. Jeg var ude for det samme.
Min mondeo var blevet nylakeret og jeg havde i stolthed taget et par
billeder af den så flot som den var blevet. Næste morgen skulle den på
værksted for at få skiftet kugleleje. Så %#"%"!#¤ da jeg kommer og vil hente
bilen opdager jeg MED DET SAMME en stor fed ridse i den nylakerede
frontspoiler.. ARRRRRRRGH.
Jeg piske ind til værkføreren som siger "Ja det kan jeg da godt se, men
skaden kan jo være sket før du kom med bilen".....jeg sagde at jeg havde jo
lige inden kørsel til værkstedet taget billeder af bilen med dato og tid på.
"Ja du kan jo prøve at printe billedet ud" var hans kommentar, jeg skyndte
mig hjem og kom igen med et billede uden ridse...så %#"%& om ikke han siger
ja jo, men det kan jo også være sket ude i gårdspladsen i morgens og så er
det din egen forsikring der skal dække.

Summa sumarum...ridser i bilen som sker når bilen er værkstedets varetægt,
er for EJERENS regning, de tror simpelthen at man står og lyver dem lige op
i fjæset...så meget til kunde/leverandør forholdet

--
Tom

Fra : KASO

Dato : 12-04-06 16:17

> [...]
> er for EJERENS regning, de tror simpelthen at man står og lyver dem lige
> op i fjæset...så meget til kunde/leverandør forholdet

Jeg havde min nye bil til en garantirep. (eftermonteret baksensor fungerede
ikke). Jeg henter bilen - kører ud for at handle - og på parkeringspladsen
ser jeg så, at den har fået en bule i bagkofangeren

Jeg ringer med det samme til værkstedet - og enden på det hele bliver, at de
skifter den bulede del uden beregning - og leverer bilen nyvasket retur!

Det kan derfor godt lade sig gøre! Hvis ikke værkføreren accepterer, beder
du bare at tale med hans chef - og så fremdeles indtil de giver sig. Det
kræver naturligvis, at du er 112% sikker på, at skaden er sket i deres
vartægt!

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-06 17:13

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> du bare at tale med hans chef - og så fremdeles indtil de giver sig. Det
> kræver naturligvis, at du er 112% sikker på, at skaden er sket i deres

værkføreren VAR også chefen i det lille værksted jeg brugte. Han havde endda
en værkstedsforsikring som han ikke ville bruge. Jeg var 100% sikker på
fejlen var sket på værkstedet. Jeg stod jo og gloede på den nylakerede
spoileer da den blev afleveret og også i samme sekund den blev hentet, men
bevise det kan man jo ikke når fotos ikke kan godtages

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-06 17:05

> [...]
>
> --
> Tom
>
> foto`s med dato og klokkeslet er da ikke noget værd
hvor svært er det lige det er at stille datoen på sådan et kamera ?

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-06 18:58

"Brian Jensen" <b.zsnabelaoncable.dk> skrev i en meddelelse

> endda

> hvor svært er det lige det er at stille datoen på sådan et kamera ?

Temmelig svært at nå at lave på 15 min når de 11 går til transport frem og
tilbage og man ikke lige har et program til at rette i EXIF data med sådan
lige ved hånden. De 15 min var hvad det tog at køre hjem starte PC og printe
og køre tilbage til mekaniker.....men never mind, han/ tog jo heller ikke
ansvaret for skaden.

PS: til fluekn*pperne så kom EXIF data selvføgelig heller ikke med på
udprintningen

--
Tom

Fra : Michael Knudsen

Dato : 14-04-06 09:20

> endda

> hvor svært er det lige det er at stille datoen på sådan et kamera ?

hvorfor er det ikke noget værd, jeg kan da ikke stille på min dato og
klokkeslet. har et canon digitalt S-40 kamera.

Michael