Den "nye" Colt - hvorfor så overset?
Fra : Kasper H. Hansen [82~

Dato : 12-04-06 10:51

Min mor har netop købt sådan en ny Mitsubishi Colt 1,3 - og fik den i går.
Det kan undre mig hvorfor denne bil er så overset - man ser dem ALDRIG på
vejene. Den blev trods alt kåret til "Årets bil 2005", og i mine øjne ikke
uden grund.
Hun købte den godtnok på tilbud, men man får altså rigtigt meget for
pengene.
For 152.000 alt incl. fik hun modellen med 95 hk / 3 døre / aircon / 6
airbags / ESP - det synes jeg er særdeles rimeligt. Faktisk er det billigere
end en Suzuki Swift.
Den er tilmed rummelig - og så kan bagsædet køres frem og tilbage (på
bekostning af bagagepladsen), så der er limousine agtig plads bagi (jeg
kunne næsten strække benene).
Gearkassen er dejligt præcis og sæderne virker umiddelbart også rigtigt
gode.
Med andre ord er det (i mine øjne) en rigtigt fin bil, til små penge - måske
en anelse støjende, men hvis det er det eneste, forstår jeg simpelthen ikke
hvorfor man ikke ser den oftere.
Iøvrigt skal det nævnes at Mitsubishi yder 3 års garanti (ikke
reklamationsret) incl. vejhjælp - og reservedelsindexet er 103.

Hvad siger i?

/Kasper Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-06 15:39

"Kasper H. Hansen [8270]" <kasper@h-hansen.LAND> skrev i en meddelelse
> [...]
> uden grund.
> Hun købte den godtnok på tilbud, men man får altså rigtigt meget for

Hmm jeg kan så forstå at du ikke har kigget bil i f.eks tyskland, en skam
for SÅ skulle du bare se hvad man kan få for de samme penge.
Det bliver ALDRIG ALDRIG ALDRIG billigt at købe bil i danmark og sådan er
det bare.
Det er uforskammet svinedyrt at købe selv en udbollet lille gryde her i
landet som tyskerne for længst ville have sendt til rusland eller danmark.

> [...]
> Iøvrigt skal det nævnes at Mitsubishi yder 3 års garanti (ikke
> reklamationsret) incl. vejhjælp - og reservedelsindexet er 103.

Jeg har ikke prøvet den og ved faktisk dårligt hvor nærmeste mitsu
forhandler egentlig ligger

--
Rom

Fra : Basil

Dato : 12-04-06 16:34

Tom forklarede den 12-04-2006:
> "Kasper H. Hansen [8270]" <kasper@h-hansen.LAND> skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke prøvet den og ved faktisk dårligt hvor nærmeste mitsu forhandler
> egentlig ligger

For mig er dette også svaret.
Jeg synes ikke Mitzu profilerer sig særlig meget.
Kai

Fra : Kasper H. Hansen [82~

Dato : 12-04-06 17:38

> For mig er dette også svaret.
> Jeg synes ikke Mitzu profilerer sig særlig meget.
> Kai

Det tror jeg du har fuldstændig ret i. Det var også mere eller mindre et
tilfælde at vi kom i tanke om den, for den lå heller ikke lige forrest i min
hukommelse.

/Kasper Hansen

Fra : Kasper H. Hansen [82~

Dato : 12-04-06 17:37

> [...]
> landet som tyskerne for længst ville have sendt til rusland eller danmark.

Jeg ved da udemærket hvor svinedyrt det er at købe bil herhjemme kontra alle
de omkringliggende lande. Men jeg forstår ikke lige hvad det har med Colt'en
at gøre? Vi er enige om at 150.000 er meget for sådan en lille gryde, men i
forhold til de øvrige biler i samme klasse herhjemme er det altså meget
billigt. En Yaris kan du nærmest ikke få for under 200.000.

> Jeg har ikke prøvet den og ved faktisk dårligt hvor nærmeste mitsu
> forhandler egentlig ligger

Det forstår jeg derimod - de er svære at få øje på. Bilerne er ellers meget
karakteristiske, men forhandlerne gemmer sig godt.

/Kasper Hansen

Fra : Niels Pein

Dato : 12-04-06 23:04

"Kasper H. Hansen [8270]" skrev ...

> Hvad siger i?

Kender ikke lige den nye, men jeg har kørt Mitsubishi Colt 1.3 de sidste 7
år (en årgang 99), og det er efter min mening en knaldhamrende fin bil i den
klasse. Jeg har ikke meget at udsætte på den, men kunne dog efterhånden godt
bruge en større bil.

Det lyder ret smart, den finte med bagsædet, for det er een af de ting der
irriterer mig lidt ved min Colt; det er ikke de helt store forhold man har
at tilbyde til voksne bagsædepassagerer. Måske skulle jeg bare skifte til
den nye Colt?!
--
Mvh Niels
Colt

Fra : Kasper H. Hansen [82~

Dato : 13-04-06 08:25

> [...]
> at tilbyde til voksne bagsædepassagerer. Måske skulle jeg bare skifte til

Det er sk*desmart... Det fungerer fuldstændigt som når man kører sit forsæde
frem og tilbage - man løfter bare op i bøjlen og "glider" den ene eller
anden vej.
Hvis du alligevel står og skal skifte, så tag da et smut ud forbi
forhandleren (dog oplevede min mor en frygtelig ubehagelig behandling hos
Opel/Mitsubishi på Skanderbogvej i Århus). De kører vist stadig tilbud på
den...

/Kasper Hansen

Fra : Emer

Dato : 13-04-06 07:09

> [...]
> Iøvrigt skal det nævnes at Mitsubishi yder 3 års garanti (ikke
> reklamationsret) incl. vejhjælp - og reservedelsindexet er 103.

Så er min korte historie:

1994 - min første Mitsu Lancer 1.5 GLXi Hatchback ´1991. God, holdbar og
pålidelig bil i alle forhold.
1998 - Mitsu Lancer 1.6 GLi STW ´1995. Fantastisk pålidelig bil. Jeg pendler
(næsten) fra Hobro til Gdansk i Polen 1600 km én vej 3 - 4 gange om måneden.
Slet ingen problemer.
2005 - Mitsu Lancer 1.6GLXi STW ´1999. Fruens bil, alt for fin til mig, så
køber jeg en bil nr. 2
2006 - Mitsu Colt 1.5 GLX ´1990. Nysynet bil uden rust for 8.000,-. Den
starter og kører perfekt.

Bemærkninger: Stromfordelerdæksel er svagt punkt i bilen. Den skal udskiftes
ofte. Originale reservedele er pissedyre, men jeg handler dem kun hos
T.Svansen og de holder.
Alt i alt så undrer det mig, at bilen er ikke særlig populær i DK. I
Tyskland har jeg set utal af Mitsubishi - især Lancer STW - på vejene. Jeg
ved bare, at min næste bil bliver en Lancer 2.0 Sport fra ca. 2005.

Hilsener til alle - især Mitsubishi-ejere

Emer