Hyundai vs. VW
Fra : Henning

Dato : 12-04-06 07:25

Svigermor skal ha' ny bil. Hendes 15 år gamle Mazda 323 er ved at være
pensionsværdig, hvad skal hun nu vælge.
Vi var faktisk blevet enige om (læs: vi havde overbevist hende om) at
en Hyundai Accent ville være en fornuftig afløser.
Så dukker der pludselig en anden mening op udefra. En Polo...
Hvad skal vi bruge som argumenter for at overbevse hende om at
Hyundai'en (som er 50.000,- billigere) stadig vil være et fornuftigt
valg.
Eller er Poloen i dag så meget bedre og større?
Behovet er ~15.000km/året, plads til to små unger på bagsædet og
almindeligt kørsel til og fra sommerhuset.
Hvad har Polo som Accent ikke har? Gensalgsværdien er irrelevant, hun
er knap 70 og bilen vil nok holde hendes tid ud (i hvert tilfælde som
bilist).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-04-06 07:43

Henning skriver:

> Vi var faktisk blevet enige om (læs: vi havde overbevist hende om) at
> en Hyundai Accent ville være en fornuftig afløser.

Fordi ???

> [...]
> Hvad skal vi bruge som argumenter for at overbevse hende om at
> Hyundai'en (som er 50.000,- billigere) stadig vil være et fornuftigt

Prisen, så er der mere at arve til jer andre.
Det kan sikkert klares med en brugt bil.

> Eller er Poloen i dag så meget bedre og større?

Ikke større

> Hvad har Polo som Accent ikke har?

Sikkerhed, hvis hun kører galt.
Kig lidt på euroncap.com

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Leif Neland

Dato : 12-04-06 09:39

> Henning skriver:

> Fordi ???

> Prisen, så er der mere at arve til jer andre.
> Det kan sikkert klares med en brugt bil.

Hvis det er et af argumenterne, så skal man måske finde en model, der let
vælter eller kører af vejen, men ikke kører ind i andre... :-]

Leif

Fra : Henning

Dato : 13-04-06 13:46

On Wed, 12 Apr 2006 08:42:38 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Henning skriver:

>Fordi ???
Vi har bekendt, som har en Accent, og de er meget glade for den.
Umiddelbart indeholder den alt i el til en fornuftig pris.

>Prisen, så er der mere at arve til jer andre.
>Det kan sikkert klares med en brugt bil.
Ligegyldigt med arven, vi regner ikke med at skulle af med hende de
næste mange år

>Ikke større

>Sikkerhed, hvis hun kører galt.
I forhold til den 323'er hun kører rundt i nu, er Accenten stadig en
vatkugle at køre galt i

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-04-06 17:22

Henning skriver:

> Vi har bekendt, som har en Accent, og de er meget glade for den.
> Umiddelbart indeholder den alt i el til en fornuftig pris.

Jeg har en bekendt der kører i en Accent, han skifter mange
forlygtepærer. Det er en "kostruktionsfejl". Prøv at spørg jeres
bekendte om hans fejler det samme.

> Ligegyldigt med arven, vi regner ikke med at skulle af med hende de
> næste mange år

Bevares...

> I forhold til den 323'er hun kører rundt i nu, er Accenten stadig en
> vatkugle at køre galt i

Sikkert, men en speciel grund til ikek at købe en noget mere sikker bil
til hende ?

Jeg er ikke sikker på at accenten har skiftet ramme siden 1998, men tjek
denne:
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=2&id2=36

En Getz er en bedre bil sikkerhedsmæssigt:
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=1&id2=199

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Kent Glerup

Dato : 12-04-06 08:27

>Hvad har Polo som Accent ikke har?

Sikkerhed!
Både passiv, vis hun trykker den ind i noget, men vigtigere endnu:
Nogen af de mest reele køreegenskaber du kan få! Den er meget stabil i
f.eks. en undvigemanøvre.

/Kent Glerup

Fra : Henning

Dato : 13-04-06 13:48

On Wed, 12 Apr 2006 09:27:03 +0200, Kent Glerup
<glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> wrote:

>Sikkerhed!
>Både passiv, vis hun trykker den ind i noget, men vigtigere endnu:
>Nogen af de mest reele køreegenskaber du kan få! Den er meget stabil i
>f.eks. en undvigemanøvre.

Nå ja forresten - VW tilbyder kun to års reklamationsret på Polo'en.
Det må jo betyde de ikke selv tror på den kan køre problemfrit i tre
år, som Hyundai giver garanti på.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-04-06 17:23

Henning skriver:

> Nå ja forresten - VW tilbyder kun to års reklamationsret på Polo'en.
> Det må jo betyde de ikke selv tror på den kan køre problemfrit i tre
> år, som Hyundai giver garanti på.

Tjah, eller at Hyundaien bliver nødt til at give 3 år, ellers løber
kunderne skrigende bort.

Næh, begge dele er lige forkert.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Brian

Dato : 13-04-06 18:06

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Tjah, eller at Hyundaien bliver nødt til at give 3 år, ellers løber
> kunderne skrigende bort.
>
> Næh, begge dele er lige forkert.

Kan du ikke for en god ordens skyld give os det rigtige svar ?

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-04-06 18:43

> Tjah, eller at Hyundaien bliver nødt til at give 3 år, ellers løber
> kunderne skrigende bort.

..Nu er der andre som giver tilsv. garanti, gælder det så også for dem ;). Vi
har debatteret det før: Fakta er at VW,VAG snart er den eneste som holder
sig til købeloven, 2 års REKLAMATIONSRET, det er ingen garanti. De bestemmer
selv, om en reklamation skal tages til efterretning, og udbedres uden
beregning.

Fra : Deaster

Dato : 13-04-06 18:58

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> [...]
> selv, om en reklamation skal tages til efterretning, og udbedres uden

Det er ikke korrekt:
http://www.volkswagen.dk/pdf-files/garanti-reklamation/3_PDF_fil_reklamation_1.pdf

Mvh
Jesper

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-04-06 20:21

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse news:443e9139$0$15783

De bestemmer

> Det er ikke korrekt:
> http://www.volkswagen.dk/pdf-files/garanti-reklamation/3_PDF_fil_reklamation_1.pdf

Ikke?, i&med den kun gælder når bilen er serviceret AUTORISERET, fastholder
jeg stadig at det ikke er en egentlig garanti- men kulance.

Fra : Deaster

Dato : 14-04-06 16:01

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> [...]
>>
> Ikke?, i&med den kun gælder når bilen er serviceret AUTORISERET, fastholder
> jeg stadig at det ikke er en egentlig garanti- men kulance.

Hvor finder du den pasus henne?

Btw. så holder den ikke, Nissan har tabt en sag på den, eller dvs. de
gav op, så så længe service eftersynene er overholdt og servicebogen er
udfyldt så gælder fabriksgarantien.

Mvh
Jesper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-04-06 22:07

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> .Nu er der andre som giver tilsv. garanti, gælder det så også for dem ;). Vi
> har debatteret det før: Fakta er at VW,VAG snart er den eneste som holder
> sig til købeloven

Sammen med Ford, Citroen, Porsche osv......

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Morgan Jones

Dato : 12-04-06 10:50

Nu ved jeg jo ikke om du kan li' din svigermor, men en Hyundai er en
døds-æske ifht. en ny VW. Hvad med en Fox ?

Desuden er anskaffelsesprisen vel underordnet. Det er værditabet der er
interessant.

Mvh
Morgan

Fra : Henning

Dato : 13-04-06 13:47

On Wed, 12 Apr 2006 11:49:36 +0200, "Morgan Jones" <morgan@jones.dk>
wrote:

>Nu ved jeg jo ikke om du kan li' din svigermor, men en Hyundai er en
>døds-æske ifht. en ny VW. Hvad med en Fox ?
FOX'en er for lille.
I forhold til Mazdaen hun kører rundt i nu, er det vist ligegyldigt
med sikkerheden

>Desuden er anskaffelsesprisen vel underordnet. Det er værditabet der er
>interessant.
Værditabet er også ligegyldigt, hun regner med at skulle beholde bilen
til den (eller hun) ikke kan mere

Fra : Klaus G.

Dato : 12-04-06 13:37

> Svigermor skal ha' ny bil. Hendes 15 år gamle Mazda 323 er ved at være
> pensionsværdig, hvad skal hun nu vælge.
Kan lige informere dig(jer?) om at der bla. er tilbud på skoda fabia, og
Mitsubishi Colt for tiden...De er bestemt også værd at kigge på. Og må så
også hellere lige få med, at jeg selv køre i en fabia :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : N/A

Dato : 13-04-06 09:55

Fra : Thomas J.

Dato : 13-04-06 09:55

Den Wed, 12 Apr 2006 19:59:51 +0200 sendte "Steen F."
<steen.kolding@stofanet.dk> følgende røgsignaler:

>Hvorfor ikke skrælle den helt ind til benet og vælge en Kia Picanto til
>104.995 kr.?

Eller endnu længere ind og vælge en Ford Ka 1,3 til 99.900 kr....

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-04-06 09:54

"Thomas J." skriver:

> Eller endnu længere ind og vælge en Ford Ka 1,3 til 99.900 kr....

Eller endnu længere ind og købe din Getz ?

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Thomas J.

Dato : 13-04-06 10:17

Den Thu, 13 Apr 2006 10:53:39 +0200 sendte "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> følgende røgsignaler:

>"Thomas J." skriver:

>Eller endnu længere ind og købe din Getz ?

Dum idé, for jeg har valgt at se tiden lidt an mht. Van'erne.

Og jeg gider ikke at gå/cykle (selv om jeg godt kunne trænge til det)
I øvrigt kunne han købe Otto J.'s Getz, da den vel er nede i samme
prisleje *G*

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-04-06 10:19

"Thomas J." skriver:

> Og jeg gider ikke at gå/cykle (selv om jeg godt kunne trænge til det)
> I øvrigt kunne han købe Otto J.'s Getz, da den vel er nede i samme
> prisleje *G*

Naarh, den er knapt så gammel....

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Thomas J.

Dato : 13-04-06 12:24

Den Thu, 13 Apr 2006 11:18:39 +0200 sendte "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> følgende røgsignaler:

>"Thomas J." skriver:

>Naarh, den er knapt så gammel....

Men det er en 1,1'er hvis jeg husker rigtigt, så han får ikke mere end
ca. 90.000 kr. i en ren handel ved en forhandler.
Der er jo desværre et enormt værditab (15-20%) i starten.

Jeg blev tilbudt 90.000 kr. for min Getz for 1400 km siden.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04