Nye regler om fastspænding af børn i
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-04-06 19:51

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-04-06 20:31

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>Beklager det lange link :)

trist der ikke står noget om at lukke bøtten på dem ;)

--
jan@stevns.net

Fra : Anders Christensen

Dato : 11-04-06 20:40

jan@stevns.net wrote:

> trist der ikke står noget om at lukke bøtten på dem ;)

Mon ikke der findes noget ekstraudstyr man kan montere på selen? :)

Fra : John Sahl

Dato : 11-04-06 21:22

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> trist der ikke står noget om at lukke bøtten på dem ;)

Opdragelse! Det virker

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-04-06 21:56

"John Sahl" <spamtrap9@mandezonen.dk> skrev :

>Opdragelse! Det virker

Ha ! ;)

--
jan@stevns.net

Fra : Finn Guldmann

Dato : 12-04-06 01:09

John Sahl skrev:
> Opdragelse! Det virker

Det er afskaffet. :-/

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-04-06 01:04

> Opdragelse! Det virker

Sierra går i stå hvis den lille løsner selen.

(det har han fået at vide

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo 1,6i (+ 2x chipping hundene

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-04-06 11:27

Uffe Bærentsen skrev:
> Sierra går i stå hvis den lille løsner selen.
> (det har han fået at vide

Og hvor længe tror duselv på den virker?

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Jan Vennike

Dato : 13-04-06 12:38

> Og hvor længe tror duselv på den virker?
>

> --
> MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Hos os fungerer det altså også udemærket - bilen kan ikke køre, hvis ikke
ALLE har sele på - og jeg mener alle, for det er lidt svært at fortælle
poderne, at de skal have sele på, hvis ikke forældrene tager deres på - HVER
gang.

--
Jan

(Remove the Cat in the email to reach me)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-04-06 02:58

Jan Vennike skrev:

> [...]
> poderne, at de skal have sele på, hvis ikke forældrene tager deres på - HVER

Jeg kan udmærket få øje på problemerne med at forklare at det kun gælder
børn.

Men det jeg mente var at med mit kendskab til børn vil der før eller
siden komme forsøg på at finde ud af om det nu også er rigtig det med at
bilen ikke kan køre hvis selerne ikke er på.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-04-06 11:40

> Men det jeg mente var at med mit kendskab til børn vil der før eller siden
> komme forsøg på at finde ud af om det nu også er rigtig det med at bilen
> ikke kan køre hvis selerne ikke er på.

Så er det jo at pædagogikken skal komme op i dig.
Få bilen til at hoste og hakke.
Bed ungen om straks at få selen på igen, eller stop ved første lejlighed.
Når ungen ser at bilen kører meget bedre når alle har sele på,
så er det ikke noget stort problem.

Been there, got the t-shirt

Men tror dog alligevel han vil prøve igen
Ak ja, de kære små ))))

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo 1,6i (+ 2x chipping hundene
(børnesæde i begge biler

Fra : Basse

Dato : 11-04-06 20:53

Fra linket:
"Fra 1. maj 2006 er det heller ikke længere tilladt at være flere passagerer
i bilen, end der er seler til."

Mon dog det gælder for gamle spande der kun har seler på forsæderne
Den gamle Rover af min har jeg da ikke lige planlagt at skrue seler i.

Hygge,
Basse

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-04-06 21:24

"Basse" <schmonkei@hotmail.com> skrev :

>Mon dog det gælder for gamle spande der kun har seler på forsæderne

Det er ikke til at sige ;)

der står jo også :

citat :

Der er dog dispensation for ekstra passagerer over 135 cm på bagsædet
indtil 1. maj 2009. Det er for at give store familier en frist på tre
år til at anskaffe en ny og større bil, hvor der er sele-pladser til
alle.

Gu' ved hvad de vil gøre med en gammel bil, fra før selerne blev et
krav ? Hehe......

--
jan@stevns.net

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-04-06 22:00

on 11-04-2006, jan@stevns.net supposed :
> Gu' ved hvad de vil gøre med en gammel bil, fra før selerne blev et
> krav ? Hehe......

Mon ikke de bare bliver ulovlige at køre i ? Hvis der kun må være samme
antal personer som antal sikkerhedsseler giver det jo lidt sig selv :)
Er pænt svært at få noget seriøst kørsel ud af en bil hvis føreren ikke
må være i den ...

"Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
- Gideon, The Minority Report