Hvor meget er meget for en diesel
Fra : René Larsen

Dato : 11-04-06 14:01

Hejsa.

Jeg er i gang med at kigge efter brugt Peugeot 406 diesel. Jeg skal køre ca.
50.000 kilometer om året.

På bilbasen kan jeg se at mange af de biler der udbydes til salg har gået
helt op til 400.000 km.

Mit spørgsmål er nu: Hvor meget betyder det for en sådan bil at den har kørt
så mange km (200.000 - 400.00 km)?

Jeg er jo ikke interesseret i at samtlige dele skal skiftes efter jeg har
løbt den skiftes pga. slitage?

Skal jeg hellere give det mere og købe en der har gået det mindre.

Hvad er holdningen blandt kyndige?

René

Fra : MK

Dato : 11-04-06 20:45

"René Larsen" <(sletdette)dsl177867@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er holdningen blandt kyndige?

Det er afhængig jo af køremåde, antal drivere, vedligeholdelsesniveau
og lignende forhold. Hvis du af til kører med en taxa, kan du se relativt
nye biler, der ligner lort - men du kan også køre med gamle biler, der
har kørt 750.000 km og stadig kører som en ny.

50.000 km om året på motorvej, hvor du blog lader dig transportere,
betyder jo intet for en moderne bil. Det samme udelukkende i byen
og med en (ung) chauffør bag rattet, og som lader hånt om "kolde mo-
torer" og lignende forhold, kvæler bilen på rekordtid...