Ledningsdiagram til Variant trailer
Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-04-06 22:29

Hej alle

Kom til at rive stikket på en Variant trailer i stykker forleden.
Det er den model der på deres hjemmeside hedder 502 B1 Finer

Ledningerne havde klemsko på, så med lidt trial-and-error fik jeg lysene til
at fungere igen, men nu blinker stoplyset modsat blinklyset, så jeg
mistænker at jeg har en fejl.

Er der nogen der kender ledningsdiagrammet på sådan en trailer? Det er et
klassisk 7-polet stik og ledninger med følgende farver:
Hvid: Stel
Rød: Bremselys
Gul+Grøn: Blinklys
Sort+Brun: Nummerpladelys
Ovenstående farver er efter hukommelsen, og så var der også en blå ledning.

Er der nogen der kan bekræfte/supplere ovenstående farver, samt fortælle
hvor de hører til i det 7-polede stik?

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Fra : BJ

Dato : 10-04-06 23:02

KLIP

Se evt. her: http://www.dkfritidbil.dk/oplysninger/om_daek/trailerstik.htm

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-04-06 23:15

> Se evt. her: http://www.dkfritidbil.dk/oplysninger/om_daek/trailerstik.htm

Det ser ikke helt galt ud. Tak for hjælpen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-04-06 05:55

"Martin Højriis Kristensen" skriver:

> Ledningerne havde klemsko på, så med lidt trial-and-error fik jeg lysene til
> at fungere igen, men nu blinker stoplyset modsat blinklyset, så jeg
> mistænker at jeg har en fejl.

Du mangler en stelforbindelse...

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-04-06 09:08

> Du mangler en stelforbindelse...

Jep, det var også ca min mistanke, men det var lidt svært at analysere sig
frem til på en parkeringsplads når man ikke vidste hvor stellet var i
stikket, og ikke vidste hvilken ledning der var stel (hvem katten finder på
at gøre stel HVID?).
Men med Bjørns link bliver det en smal sag at få rettet fejlen senere i dag.

Fra : Leif Neland

Dato : 11-04-06 10:19

> [...]
til
> at fungere igen, men nu blinker stoplyset modsat blinklyset, så jeg

Det plejer at være manglende stelforbindelse.

Leif