Parkeringsteknik i kælder
Fra : Lars Knudsen

Dato : 10-04-06 09:47

Heysan,

Jeg har mulighed for en plads i sådan en gammeldags
københavner-parkeringskælder - pladsen er overordentlig trang men en
hurtig inspektion dernede afslørede en V70 i samme række som hvor jeg
har fået plads, så det burde være muligt at få min 530dA touring
stoppet ind på plads uden alt for mange buler

Nu er spørgsmålet - hvordan kommer man nemmest ind på plads i sådan
en?

---------------------------
| * * |
| |
| |
|--------* *--------|
| |
| Min plads |
| |
|--------* *--------|
| |
| |
| |

(tegningen skal helst ses med Courier eller en anden monospace font)

Antag at pladsen overfor og ved siden af min plads er optaget. * =
betonstolper der støtter loftet.

Hvad er den nemmeste vej ind på plads?

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-06 10:16

> Hvad er den nemmeste vej ind på plads?

hvad med bare at køre ?? )

Jeg ville bakke ind..

Mvh
Morten

Fra : Broegger

Dato : 10-04-06 10:21

Lars Knudsen <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev

> Hvad er den nemmeste vej ind på plads?

Jeg tror jeg ville køre "for langt" og så bakke ind.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Lars Knudsen

Dato : 10-04-06 10:47

On Mon, 10 Apr 2006 10:46:56 +0200, Lars Knudsen
<larsdelete@deletelandligt.dk> wrote:

>Hvad er den nemmeste vej ind på plads?

Det var også bakke-teknikken jeg havde tænkt - godt så.. Så må vi se
hvad det bliver til i eftermiddag!

** Lars

Fra : Michael

Dato : 10-04-06 13:03

> [...]

>har fået plads, så det burde være muligt at få min 530dA touring
>stoppet ind på plads uden alt for mange buler

Har din arbejdsgiver ikke p pladser i kan bruge?

Fra : Lars Knudsen

Dato : 10-04-06 14:46

On Mon, 10 Apr 2006 14:02:36 +0200, Michael <noname@no.com> wrote:

>Har din arbejdsgiver ikke p pladser i kan bruge?

Nej

** Lars

Fra : Peter Schrøder

Dato : 10-04-06 13:46

Lars Knudsen skrev:

> [...]
> har fået plads, så det burde være muligt at få min 530dA touring
> stoppet ind på plads uden alt for mange buler

Volvo har da vist generelt en noget mindre
venderadius end BMW?

Peter Schrøder

Fra : Lars Knudsen

Dato : 10-04-06 14:46

On 10 Apr 2006 12:45:31 GMT, Peter Schrøder
<petersch@vip.cybercity.invalid> wrote:

>Volvo har da vist generelt en noget mindre
>venderadius end BMW?

Det ved jeg ikke? Jeg syntes faktisk ikke BMW'en er slem, det er lige
ved at den vender på mindre plads end min Xsara gjorde.

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-06 15:52

"Lars Knudsen" <mailto:larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Parkeringsteknik i kælder"

> Det ved jeg ikke? Jeg syntes faktisk ikke BMW'en er slem, det er lige
> ved at den vender på mindre plads end min Xsara gjorde.

OK - jeg har besvær med det og nyder derfor dagligt PDC'en

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.200)

Fra : Lars Knudsen

Dato : 10-04-06 19:27

On Mon, 10 Apr 2006 16:51:39 +0200, <Mogens> wrote:

>OK - jeg har besvær med det og nyder derfor dagligt PDC'en

Ahja! Også her... Jeg havde lånebil en lille uges tid mens førerdøren
blev fikset - uden PDC forstås.. Orv hvor skulle man lige huske at
holde øje med hvor tæt man kom på når man bakkede

** Lars

Fra : Brian

Dato : 10-04-06 15:27

Peter Schrøder wrote:

> Volvo har da vist generelt en noget mindre
> venderadius end BMW?

Jeg troede en af fordelene ved skub vs. træk, var mindre venderadius ?

/Brian

Fra : Broegger

Dato : 10-04-06 15:33

"Brian" <nej@tak.du> skrev news:443a6b17$0$15788$14726298@news.sunsite.dk:

> Jeg troede en af fordelene ved skub vs. træk, var mindre venderadius ?

Det er vel bare et spørgsmål om at holde hane nok på...

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-06 15:41

> Volvo har da vist generelt en noget mindre
> venderadius end BMW?

Jeg vil mene du tager fejl - men jeg har aldrig siddet i en BMW.
En V70 Skal bruge afsindig meget plads for at vende og den er
forhjulstrukket.
En MB E skal bruge noget mindre plads og den er baghjulstrukket ligesom BMW.

Jeg kender ikke tallene men det føles som om der virkelig er stor forskel.

Mvh. Allan

Fra : Peter Schrøder

Dato : 11-04-06 07:11

Allan Møller skrev:

> [...]
> En V70 Skal bruge afsindig meget plads for at vende og den er
> forhjulstrukket. En MB E skal bruge noget mindre plads og den er

Jeg mente Volvo var specielt stolte af deres
lille venderadius. Det var altid Volvo det svenske
bilmagasin sammenlignede med, når der skulle diskuteres
venderadius, men det var selvfølgelig før forhjulstræk
og servo blev opdaget i Sverige...
Mine BMW erfaringer er også fra før servo, og der havde
man slet ikke lyst til at dreje rattet, som jeg husker det..

Peter Schrøder

Fra : KASO

Dato : 11-04-06 09:01

"Peter Schrøder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> bilmagasin sammenlignede med, når der skulle diskuteres
> venderadius, men det var selvfølgelig før forhjulstræk

I nyeste "Motor" (FDM) kritiseres V70 for sin store venderadius - så de har
tilsyneladende ikke været gode til at få den lille venderadius, som de var
stolte af på baghjulstrækkerne - overført til forhjulstrækkerne.

Der er nu heller ikke regler uden undtagelse: Min gl. Seat 1430E
(baghjulstræk) havde ekstremt stor venderadius.

Fra : Frederik

Dato : 11-04-06 11:25

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Der er nu heller ikke regler uden undtagelse: Min gl. Seat 1430E
> (baghjulstræk) havde ekstremt stor venderadius.

Næ, min mors 156 V6, det er en venderadius for mænd. Hvis man kører ad
strandvejen i nordgående retning og drejer alt hvad den kan til venstre, så
følger man stort set kysten hele vejen rundt... :)

Mvh.

Frederik

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 11-04-06 12:49

"Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse

> Næ, min mors 156 V6, det er en venderadius for mænd. Hvis man kører ad
> strandvejen i nordgående retning og drejer alt hvad den kan til venstre,

> følger man stort set kysten hele vejen rundt... :)

Det du siger er altså at det er sådan en man skal have hvis man kun kører
søndagsture?

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : MK

Dato : 11-04-06 18:46

> [...]

> så
> følger man stort set kysten hele vejen rundt

Kør til læge med dén bil.

Hvad kører din far så i - Maserati ?

Fra : Leif Neland

Dato : 11-04-06 10:16

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har fået plads, så det burde være muligt at få min 530dA touring
> stoppet ind på plads uden alt for mange buler

Hvad med at træne en håndbremsevending?

Leif