Chevrolet Nubira '06 - eller en Hyundai El~
Fra : Niels Pein

Dato : 09-04-06 17:56

Har kigget lidt på ny bil i dag. Pris bør være omkring 200.000. (ved det
godt, det sætter jo nogle begrænsninger). Faldt over en Chevrolet Nubira 1,8
og det var jo et behageligt bekendtskab.

Er der nogen her der kender til noget skidt om den bil?

Først var jeg lige ude at prøve en Hyundai Elantra 2,0. Fedt nok med lidt
ekstra kræfter (den har 143 HK mod 122 til Nubira'en), men for mig er der
mange andre plusser ved Chevrolet'en.

Nogen her der har kloge ord om en sammenligning mellem de 2?

Eller andre forslag i samme størrelse og prisklasse?

--
På forhånd tak for hjælpen.
Niels Pein

Fra : MK

Dato : 09-04-06 19:37

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Eller andre forslag i samme størrelse og prisklasse?

Kia Mangentis og Opel Astra fortjener et besøg, IMO...

Fra : shadow \(7990\)

Dato : 10-04-06 06:55

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> wrote in message
> Har kigget lidt på ny bil i dag. Pris bør være omkring 200.000. (ved det
> godt, det sætter jo nogle begrænsninger). Faldt over en Chevrolet Nubira
> 1,8 og det var jo et behageligt bekendtskab.

Jeg har selv en nubira 1.8 cdx og er kun tildfreds med den
har snart haft de i et år og kørt ca 30000 km i den
uden nogen problemer overhovedet så den kan kun andbefales herfra

polle

Fra : Krs

Dato : 10-04-06 19:48

En kollega har for nylig købt en Nubira 1,8 stationcar. Han er meget
tilfreds. Eneste minus er - som jeg forstår det - at man ikke kan få ESP som
hverken tilvalg ell. tilkøb.

Fra : KASO

Dato : 11-04-06 09:09

> [...]
>
> Nogen her der har kloge ord om en sammenligning mellem de 2?
>
> Eller andre forslag i samme størrelse og prisklasse?

Sikkerhed og rust - formentlig et stort problem for begge. Endnu har ingen
af fabrikkerne formået at udmærke sig på disse områder.

Der findes mange bedre biler i prisklassen - f.eks. kan du få en Mégane
St.car for pengene:
http://www.renault.dk/minisites/lagersalg/model.asp?m=Mégane%20Touring

(Dog med mindre motorkraft - men langt sikrere og bedre rustbeskyttet).

Der er masser af andre gode kampagnetilbud - også hos andre mærker, hvor du
kan få langt bedre sikkerhed for pengene.