/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Spm. vedr. skiltning i lyskryds
Fra : Thomas


Dato : 09-04-06 17:30

Hej NG

På en tankstation her i Odense (Hjallesevej / Landbrugsvej), som ligger i et
lyskryds / T-kryds, er der både lyssignal for udkørende fra tanksstationen
samt en advarselstrekant. Hvordan skal denne lige fortolkes ? Må man trille
frem, selvom der er rødt lys (såfrem der er frit) eller betyder det noget
helt andet ? Jeg mener ikke at have set det andre steder

Mvh

Thomas



 
 
Anders Christensen (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Anders Christensen


Dato : 09-04-06 16:43

Thomas wrote:
> Hej NG
>
> På en tankstation her i Odense (Hjallesevej / Landbrugsvej), som ligger i et
> lyskryds / T-kryds, er der både lyssignal for udkørende fra tanksstationen
> samt en advarselstrekant. Hvordan skal denne lige fortolkes ? Må man trille
> frem, selvom der er rødt lys (såfrem der er frit) eller betyder det noget
> helt andet ? Jeg mener ikke at have set det andre steder

Hvad advarer trekanten imod?

Du tænker ikke på en trekant på hovedet som angiver ubetinget vigepligt?
(Det kan blive ubehageligt farligt hvis du ikke kan kende forskel på de
to i trafikken!)

Ubetinget vigepligt findes ved mange lyskryds og skal respekteres
såfremt lyskrydset er ude af funktion.

Andre steder benyttes højre vigepligt såfremt lyskrydset er ude af funktion.

--
Mvh Anders Christensen

Leonard (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 09-04-06 17:57

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> wrote:

>På en tankstation her i Odense (Hjallesevej / Landbrugsvej), som ligger i et
>lyskryds / T-kryds, er der både lyssignal for udkørende fra tanksstationen
>samt en advarselstrekant. Hvordan skal denne lige fortolkes ? Må man trille
>frem, selvom der er rødt lys (såfrem der er frit) eller betyder det noget
>helt andet ? Jeg mener ikke at have set det andre steder

Du kan aflevere dit kørekort på stationen i Hans Mules Gade

Nogengange forundres jeg over hvor lidt kendskab indehavere af et
gyldigt kørekort faktisk har til den danske færdselslov.

Skiltet står der, ligesom det gør i langt de fleste lyskryds, for at
vise hvem der vigepligten, hvis lyssignalet ikke virker.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Thomas (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 09-04-06 18:28


"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message
news:r1fi32ldgsn0f59iavb9igg1tp30mgdeqd@4ax.com...
> "Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> wrote:
>
>>På en tankstation her i Odense (Hjallesevej / Landbrugsvej), som ligger i
>>et
>>lyskryds / T-kryds, er der både lyssignal for udkørende fra tanksstationen
>>samt en advarselstrekant. Hvordan skal denne lige fortolkes ? Må man
>>trille
>>frem, selvom der er rødt lys (såfrem der er frit) eller betyder det noget
>>helt andet ? Jeg mener ikke at have set det andre steder
>
> Du kan aflevere dit kørekort på stationen i Hans Mules Gade
>
> Nogengange forundres jeg over hvor lidt kendskab indehavere af et
> gyldigt kørekort faktisk har til den danske færdselslov.
>
> Skiltet står der, ligesom det gør i langt de fleste lyskryds, for at
> vise hvem der vigepligten, hvis lyssignalet ikke virker.
>


ok tak

1. Så ved jeg det. Troede at den alm højre vigepligt trådte i kraft når et
lyskryds var ude af funktion.

2. Tak for din "aflever kørekort kommentar". Håber du får en bøde for
noget du ikke lige var klar over, og husker at poste herinde så jeg kan
smide en kommentar........... God påske. Jeg beklager at måtte afklare
emner jeg ikke lige var klar over, fremfor at overtræde regler som jeg
kender, som de fleste bilister gør dagligt!

Mvh

Thomas



Ukendt (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-04-06 18:44

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:e1bg6i$tm$1@news.net.uni-c.dk...
> God påske. Jeg beklager at måtte afklare emner jeg ikke lige var klar
> over, fremfor at overtræde regler som jeg kender, som de fleste bilister
> gør dagligt!

Hva'be'har? De fleste bilister kører da pænt og overholder reglerne - det er
da min erfaring. Har du noget statistik?



Brian (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 09-04-06 18:52

Brian A wrote:

> Hva'be'har? De fleste bilister kører da pænt og overholder reglerne -
> det er da min erfaring. Har du noget statistik?

Skal du bruge statistik for at se de færreste overholder fartbegrænsningerne
?

/Brian



Thomas (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 09-04-06 18:55


"Brian A" <brianaxelgaardATgmail.com> wrote in message
news:443947e4$0$12401$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:e1bg6i$tm$1@news.net.uni-c.dk...
>> God påske. Jeg beklager at måtte afklare emner jeg ikke lige var klar
>> over, fremfor at overtræde regler som jeg kender, som de fleste bilister
>> gør dagligt!
>
> Hva'be'har? De fleste bilister kører da pænt og overholder reglerne - det
> er da min erfaring. Har du noget statistik?


næ, men kan da lave et studie, hvis det har interesse ? Men vil skyde på at
indenfor kategorierne "for høj hastighed", "kørsel over kryds for gult/rødt
hvor der kunne have været bremset" og "højresving uden at se sig for", der
finder man 50 %. Så kommer alle de sekundære, overhaling indenom, manglende
brug af blinklys når man drejer, korrekt placering i vognbane...........
osv

Så jeg beklager meget jeg ikke kendte til den med trekanten. Kan ikke finde
den frem på nethinden fra tiden hvor jeg tog kørekort

Mvh

Thomas



Leonard (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 09-04-06 21:08

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> wrote:

>Så jeg beklager meget jeg ikke kendte til den med trekanten. Kan ikke finde
>den frem på nethinden fra tiden hvor jeg tog kørekort

Og det er faktisk det der er forfærdeligt. At undervisningen er så
mangelfuld at de grundlæggende regler for regulering af færdsel ikke
er bekendt.

I et hvilket som helst kryds er der 4 ting, der afgør hvordan færdslen
skal opføre sig.

1. vejenes udformning, er der fx en kantsten, fortov, cykelsti eller
er det en udkørsel fra en p-plads, tankstation eller en anden grund,
så er der ubetinget vigepligt.

2. markering på vej og skilte gælder over pkt. 1, så der fx kan være
ubetinget vigepligt, hvor 2 veje krydses

3. regulering af trafikken med lyssignaler og bomme ved
jernbaneoverkørsler gælder over pkt. 1 og 2, så der fx skal holdes
tilbage for rødt, selvom der er skiltet med ubetinget vigepligt.

4. politiets anvisninger skal altid følges uanset om, der er andet i
pkt. 1, 2 og 3, der ellers viser noget andet.

Og det burde alle med et kørekort vide uden at skulle tænke over det.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Thomas (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 09-04-06 21:10


"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message
news:gspi32h7lmbqltgss5cidbanbs18op1o6o@4ax.com...
>
> skal opføre sig.
>
> 1. vejenes udformning, er der fx en kantsten, fortov, cykelsti eller
> er det en udkørsel fra en p-plads, tankstation eller en anden grund,
> så er der ubetinget vigepligt.


hvis nu skiltet ikke stod der og lyssignalet var ude af drift, er jeg da
heller ikke i tvivl om at jeg ville opføre mig som havde jeg ubetinget
vigepligt, da det nok ville være mest naturligt i situationen (skal ikke
kunne udtale mig om andre kryds)......... nu startede min tråd med
hvorfor skiltet overhovedet stod der til at starte med


Mvh

Thomas



Leonard (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 09-04-06 21:24

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> wrote:

>nu startede min tråd med
>hvorfor skiltet overhovedet stod der til at starte med

Tjah, der står faktisk trekant-på-spids mange steder, hvor det synes
overflødigt. Her står det der nok mest, fordi der står et magen til
ovre på den anden side af krydset, så dem der kommer fra Landbrugsvej
også har ubetinget vigepligt i tilfælde af at lyssignalet er ude af
drift.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Thomas (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 09-04-06 21:50


"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message
news:k8ri32hi498nnqus0tl28hfceuv8j1m3hb@4ax.com...
> "Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> wrote:
>
>>nu startede min tråd med
>>hvorfor skiltet overhovedet stod der til at starte med
>
> Tjah, der står faktisk trekant-på-spids mange steder, hvor det synes
> overflødigt. Her står det der nok mest, fordi der står et magen til
> ovre på den anden side af krydset, så dem der kommer fra Landbrugsvej
> også har ubetinget vigepligt i tilfælde af at lyssignalet er ude af
> drift.
>


Oki, den må jeg lige tjekke i morgen. Underligt (ja jeg tror absolut på
dig) men nu har jeg holdt der flere tusinde gange uden at have observeret
det var den side. Hjernen er en underlig størrelse..........

Men godt med nogle lokalkendte, til næste gang man har nogle spørgsmål, hvis
man tør stille dem, uden at blive meldt til policen :;)

mvh

Thomas



Leonard (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 09-04-06 21:57

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> wrote:

>Oki, den må jeg lige tjekke i morgen. Underligt (ja jeg tror absolut på
>dig) men nu har jeg holdt der flere tusinde gange uden at have observeret
>det var den side. Hjernen er en underlig størrelse..........

PRøv at kig i samtlige lyskryds på din vej. Jeg er ret sikker på at du
vil få øje på trekanter i de fleste af dem.

>Men godt med nogle lokalkendte, til næste gang man har nogle spørgsmål, hvis
>man tør stille dem, uden at blive meldt til policen :;)

Du bliver sg*tte meldt for at stille spørgsmål, men din kørelærer
burde fratages bevillingen

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Peter Dalgaard (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 09-04-06 21:53

Leonard <usenet@leonard.dk> writes:

> "Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> wrote:
>
> >Så jeg beklager meget jeg ikke kendte til den med trekanten. Kan ikke finde
> >den frem på nethinden fra tiden hvor jeg tog kørekort
>
> Og det er faktisk det der er forfærdeligt. At undervisningen er så
> mangelfuld at de grundlæggende regler for regulering af færdsel ikke
> er bekendt.

Lige præcis den der var nu med i testsættene da jeg tog teori (hvilket
er betydelig kortere siden end de fleste her i gruppen...). Noget i
retning af

(a) jeg er særlig opmærksom på lyssignalet
(b) jeg er særlig opmærksom på bagfra kommende cyklister
(c) der er ubetinget vigepligt

Den glade elev genkender tavlen og krydser JA ved (c) og kørelæreren
siger nej for h.: Der er jo grønt lys...

> I et hvilket som helst kryds er der 4 ting, der afgør hvordan færdslen
> skal opføre sig.
>
> 1. vejenes udformning, er der fx en kantsten, fortov, cykelsti eller
> er det en udkørsel fra en p-plads, tankstation eller en anden grund,
> så er der ubetinget vigepligt.
>
> 2. markering på vej og skilte gælder over pkt. 1, så der fx kan være
> ubetinget vigepligt, hvor 2 veje krydses
>
> 3. regulering af trafikken med lyssignaler og bomme ved
> jernbaneoverkørsler gælder over pkt. 1 og 2, så der fx skal holdes
> tilbage for rødt, selvom der er skiltet med ubetinget vigepligt.
>
> 4. politiets anvisninger skal altid følges uanset om, der er andet i
> pkt. 1, 2 og 3, der ellers viser noget andet.
>
> Og det burde alle med et kørekort vide uden at skulle tænke over det.
>
> --
> Leonard
> ::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
> ::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Preben Andersen (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Preben Andersen


Dato : 09-04-06 18:57


"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:e1bg6i$tm$1@news.net.uni-c.dk...

> 1. Så ved jeg det. Troede at den alm højre vigepligt trådte i kraft
> når et lyskryds var ude af funktion.
>
> 2. Tak for din "aflever kørekort kommentar". Håber du får en bøde
> for noget du ikke lige var klar over, og husker at poste herinde så
> jeg kan smide en kommentar........... God påske. Jeg beklager at
> måtte afklare emner jeg ikke lige var klar over, fremfor at overtræde
> regler som jeg kender, som de fleste bilister gør dagligt!


Hvor kan du overhovedet forestille dig, at du må køre for rødt lys?
Du har absolut ingen grund til at spille forurettet.

mvh
Preben



Thomas (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 09-04-06 19:02


"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> wrote in message
news:44394afc$0$47000$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:e1bg6i$tm$1@news.net.uni-c.dk...
>
>> 1. Så ved jeg det. Troede at den alm højre vigepligt trådte i kraft når
>> et lyskryds var ude af funktion.
>>
>> 2. Tak for din "aflever kørekort kommentar". Håber du får en bøde for
>> noget du ikke lige var klar over, og husker at poste herinde så jeg kan
>> smide en kommentar........... God påske. Jeg beklager at måtte
>> afklare emner jeg ikke lige var klar over, fremfor at overtræde regler
>> som jeg kender, som de fleste bilister gør dagligt!
>
>
> Hvor kan du overhovedet forestille dig, at du må køre for rødt lys?
> Du har absolut ingen grund til at spille forurettet.
>


Fordi der hænger den trekant

Den tolker jeg som at man gerne må trille frem, uden at stoppe helt op.
Jeg kan faktisk ikke se formålet i det andet I siger. Hvordan ved folk fra
de andre sider at jeg har den trekant, hvis krydset er gået ud, når nu den
ikke er i alle lyskryds ?

Mvh

Thomas



Michael Kristensen (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 09-04-06 19:54


> Jeg kan faktisk ikke se formålet i det andet I siger. Hvordan ved folk
fra
> de andre sider at jeg har den trekant, hvis krydset er gået ud, når nu den
> ikke er i alle lyskryds ?

Da du kommer fra en vej, der er betydeligt mindre, har du altiv ubetingt
vigepligt, medmindre at du har et lyssignal, der er grønt. Der behøver
faktisk ikke være et "ubetinget vigepligt" tavle. Den er blot sat op i
tilfælde, at nogen kunne komme i tvivl om, at de har ubetinget vigepligt.



Thomas (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 09-04-06 20:08


"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> wrote in message
news:44395821$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Jeg kan faktisk ikke se formålet i det andet I siger. Hvordan ved folk
> fra
>> de andre sider at jeg har den trekant, hvis krydset er gået ud, når nu
>> den
>> ikke er i alle lyskryds ?
>
> Da du kommer fra en vej, der er betydeligt mindre, har du altiv ubetingt
> vigepligt, medmindre at du har et lyssignal, der er grønt. Der behøver
> faktisk ikke være et "ubetinget vigepligt" tavle. Den er blot sat op i
> tilfælde, at nogen kunne komme i tvivl om, at de har ubetinget vigepligt.
>


Oki mange tak, det var da en forklaring man kunne forstå. Skal ikke kunne
sige om jeg har lært det og herefter glemt det, men ikke helt uvæsentligt
kan jeg se.

Mvh

Thomas



Finn Guldmann (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 09-04-06 20:45

Michael Kristensen skrev:
>> Jeg kan faktisk ikke se formålet i det andet I siger. Hvordan ved folk
> fra
>> de andre sider at jeg har den trekant, hvis krydset er gået ud, når nu den
>> ikke er i alle lyskryds ?
> Da du kommer fra en vej, der er betydeligt mindre, har du altiv ubetingt
> vigepligt, medmindre at du har et lyssignal, der er grønt. Der behøver
> faktisk ikke være et "ubetinget vigepligt" tavle. Den er blot sat op i
> tilfælde, at nogen kunne komme i tvivl om, at de har ubetinget vigepligt.
>
Eksisterer den med "betydelig mindre" endnu?

Tror nu nok det er mere vigtig for afgørelsen af vigepligten at det er
udkørslen fra en tankstation.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Leonard (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 09-04-06 21:25

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Eksisterer den med "betydelig mindre" endnu?

Nej.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Finn Guldmann (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 09-04-06 22:45

Leonard skrev:
>> Eksisterer den med "betydelig mindre" endnu?
> Nej.
>
Så har mit Alzheimer Light endnu ikke helt taget over.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Brian (10-04-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 10-04-06 15:39

Finn Guldmann wrote:

> Så har mit Alzheimer Light endnu ikke helt taget over.

Den slags får man ikke selv lov at vurdere...

/Brian



Finn Guldmann (11-04-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 11-04-06 03:56

Brian skrev:
>> Så har mit Alzheimer Light endnu ikke helt taget over.
> Den slags får man ikke selv lov at vurdere...
>
Så længe det er Light har man vel en chance?

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Brian (11-04-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 11-04-06 16:10

Finn Guldmann wrote:

> Så længe det er Light har man vel en chance?

Det du kalder light, er det jeg vil kalde selvfornægtelse

Men det er iorden, du gør det jo ikke i ond tro. Du kan bare ikke
huske det har været anderledes...

/Brian



Finn Guldmann (12-04-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 12-04-06 01:00

Brian skrev:
>> Så længe det er Light har man vel en chance?
> Det du kalder light, er det jeg vil kalde selvfornægtelse
> Men det er iorden, du gør det jo ikke i ond tro. Du kan bare ikke
> huske det har været anderledes...
>
Når nu jeg er bekendt med det og vil indrømme det kan det vel ikke være
helt galt.

Det er da værrere med dem der ikke vil indrømme det.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Bo Velschow (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Bo Velschow


Dato : 09-04-06 22:48


"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44395821$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Jeg kan faktisk ikke se formålet i det andet I siger. Hvordan ved folk
> fra
>> de andre sider at jeg har den trekant, hvis krydset er gået ud, når nu
>> den
>> ikke er i alle lyskryds ?
>
> Da du kommer fra en vej, der er betydeligt mindre, har du altiv ubetingt
> vigepligt, medmindre at du har et lyssignal, der er grønt. Der behøver

Hmm... "Betydeligt mindre" røg vist ud i '76, da vi fik den "nye"
færdselslov!! Det var dengang, vi også fik hajtænder og lignende
finurligheder


Reglerne for ubetignet vigepligt samt højre vigepligt (sakset fra
http://www.trafiktesten.dk/biltek_lillehjaelp.asp):

"Ubetinget vigepligt og højre vigepligt

Ubetinget vigepligt:

Hold tilbage for al færdsel fra både højre og venstre:

Udkørsel fra parkeringsplads.
Udkørsel fra ejendom eller grundstykke.
Udkørsel fra tankstation eller lignende.
Udkørsel fra en klart underordnet vej, f.eks. markvej, sti eller
lignende.
Udkørsel fra en vej der skærer over fortov, cykelsti eller rabat, hvor
rabatten er tydeligt hævet over kørebanens niveau.


Højre vigepligt:

Hold tilbage for trafik fra højre og se om trafikanter der kommer fra
venstre, kan og vil holde tilbage.
Man har højrevigepligt, hvis der ikke ved skiltning eller anden
afmærkning er bestemt andet."

Teknisk set er skiltet således overflødigt, da det drejer sig om "Udkørsel
fra tankstation eller lignende" - men tydeligvis kan man komme i tvivl, så
skiltet står der for at "helgardere"...!

PS! Jeg antager per definition _altid_, at mine med-(eller
"mod"-)trafikanter ikke er klar over deres vigepligtsregler (dvs. kører med
en "halv fod på bremsen", på trods af, at jeg ved, jeg i en given situation
har retten på min side - dette giver dog som bekendt ikke "påkørselsret"
) ) - dette har i tidens løb sparet mig for en bule eller to (og reddet
en 18-årig knægt fra en hel del buler, da han i sin mors bil svingede til
venstre ud foran mig i et lyskryds - men det er en anden historie)...

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for
Danmark





Preben Andersen (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Preben Andersen


Dato : 09-04-06 20:36


"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:e1bi7t$18p$1@news.net.uni-c.dk...

> Fordi der hænger den trekant
>
> Den tolker jeg som at man gerne må trille frem, uden at stoppe helt
> op. Jeg kan faktisk ikke se formålet i det andet I siger. Hvordan ved
> folk fra de andre sider at jeg har den trekant, hvis krydset er gået
> ud, når nu den ikke er i alle lyskryds ?

Du skal ikke betragte det som et lyskryds, du skal betragte det som en
udkørsel fra en tankstation, og her har du altid ubetinget vigepligt
uanset om der er skilt eller ej. Lyset er så lavet som en hjælp for dem,
som forlader tanken. Hvis lyset ikke virker, skal du bare holde tilbage
på samme måde som hvis det var fra din egen indkørsel.

mvh
Preben



Henrik Stidsen (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 09-04-06 22:45

Thomas formulated the question :
> Hvordan ved folk fra de andre sider at jeg har den trekant, hvis krydset er
> gået ud, når nu den ikke er i alle lyskryds ?

Det ved de fordi de ikke selv har sådan en - eller også er de særligt
opmærksomme på om du overholder en evt. vigepligt når nu lyssignalet er
ude af drift.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Frisbeetarianism is the belief that when you die, your soul goes up on
the roof and gets stuck." - George Carlin



Michael Kristensen (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 09-04-06 19:50

> 1. Så ved jeg det. Troede at den alm højre vigepligt trådte i kraft når
et
> lyskryds var ude af funktion.

Højre vigepligt gælder, hvis der ingen skilte er. Da der er et "ubetinget
vigepligt"-skilt, gælder dette.



Preben Andersen (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Preben Andersen


Dato : 09-04-06 20:30


"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44395761$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...

> Højre vigepligt gælder, hvis der ingen skilte er. Da der er et
> "ubetinget
> vigepligt"-skilt, gælder dette.

Der er i dette tilfælde slet ikke tale om en vej, men derimod om en
udkørsel fra en tankstation, og tilfældigvis ligger udkørslen midt i et
lysreguleret kryds. Så her er der ubetinget vigepligt uanset om der er
skilt eller ej.

mvh
Preben



Leonard (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 09-04-06 20:59

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> wrote:

>2. Tak for din "aflever kørekort kommentar". Håber du får en bøde for
>noget du ikke lige var klar over, og husker at poste herinde så jeg kan
>smide en kommentar........... God påske. Jeg beklager at måtte afklare
>emner jeg ikke lige var klar over, fremfor at overtræde regler som jeg
>kender, som de fleste bilister gør dagligt!

Velkommen på usenet, så du efter min kommentar?
Det kaldes en smiley og bruges til at vise at man smiler, her vendte
smilet nedad, men det er stadig et smil.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Thomas (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 09-04-06 21:06


"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message
news:6qpi325fj214dmor5hmvcj246d35p2tpti@4ax.com...
> "Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> wrote:
>
>>2. Tak for din "aflever kørekort kommentar". Håber du får en bøde for
>>noget du ikke lige var klar over, og husker at poste herinde så jeg kan
>>smide en kommentar........... God påske. Jeg beklager at måtte afklare
>>emner jeg ikke lige var klar over, fremfor at overtræde regler som jeg
>>kender, som de fleste bilister gør dagligt!
>
> Velkommen på usenet, så du efter min kommentar?
> Det kaldes en smiley og bruges til at vise at man smiler, her vendte
> smilet nedad, men det er stadig et smil.
>

Du kan tro jeg så det.......... havde det vendt modsat , havde jeg både
forstået hentydningen og kunne grine af det, men " " forstærkede din
kommentar....

Welcome to the real world

God Påske herfra

Mvh

Thomas




Leonard (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 09-04-06 21:26

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> wrote:

>Du kan tro jeg så det.......... havde det vendt modsat , havde jeg både
>forstået hentydningen og kunne grine af det, men " " forstærkede din
>kommentar....

Tjah, jeg ville da synes det var surt at aflevere mit kørekort, så jeg
synes at det passede fint at vende det nedad ...

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Ukendt (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-04-06 18:15

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:e1bcq7$em$1@news.net.uni-c.dk...
> Hej NG
>
> På en tankstation her i Odense (Hjallesevej / Landbrugsvej), som ligger i
> et lyskryds / T-kryds, er der både lyssignal for udkørende fra
> tanksstationen samt en advarselstrekant. Hvordan skal denne lige
> fortolkes ? Må man trille frem, selvom der er rødt lys (såfrem der er
> frit) eller betyder det noget helt andet ? Jeg mener ikke at have set
> det andre steder

Ryk direkte til fængslet, hvis du passerer start, indkasserer du ikke 200
kr.!!!



Thomas (10-04-2006)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 10-04-06 15:30


"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> wrote in message
news:e1bcq7$em$1@news.net.uni-c.dk...
> Hej NG
>
> På en tankstation her i Odense (Hjallesevej / Landbrugsvej), som ligger i
> et lyskryds / T-kryds, er der både lyssignal for udkørende fra
> tanksstationen samt en advarselstrekant. Hvordan skal denne lige
> fortolkes ? Må man trille frem, selvom der er rødt lys (såfrem der er
> frit) eller betyder det noget helt andet ? Jeg mener ikke at have set
> det andre steder
>
> Mvh
>


Svar til alle:

Jeg har i dag til min store forbløffelse ,set de trekanter hænge i
størstedelen af de kryds jeg har passeret. De så ikke fremmed ud for mig,
så jeg har simpelt hen ikke taget notits af dem før nu. Og det skal siges
at jeg har undret mig over den ved tankstationen MEGET længe........

Mvh

Thomas



Henrik Stidsen (10-04-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 10-04-06 21:54

It happens that Thomas formulated :
> Jeg har i dag til min store forbløffelse ,set de trekanter hænge i
> størstedelen af de kryds jeg har passeret. De så ikke fremmed ud for mig,
> så jeg har simpelt hen ikke taget notits af dem før nu. Og det skal siges at
> jeg har undret mig over den ved tankstationen MEGET længe........

Grunden til du ikke opdager dem i de "normale" kryds er sandsynligvis
at du fokuserer på lyssignalet (hvilket jo også er meningen).

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams



GiWeo (10-04-2006)
Kommentar
Fra : GiWeo


Dato : 10-04-06 16:44

Hejsa

De hænger i største delen af danske lyskryds, og fortæller hvem der
skal holde tilbage hvis lyset IKKE virker !!!!


--

Lars Engelhardt
info@netinkREMOVE.dk
http://www.netink.dk


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177512
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408599
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste