Scycar..fremtid eller fantasteri?
Fra : Martin Bak

Dato : 09-04-06 16:14

Firmaet Moller International har udviklet et "fartøj". En slags flyvende
jet-bil.
De mener selv, at "Scycar" som fænomenet kaldes, vil være et almindeligt syn
om 10-15 år, og at det allerede om få år vil kunne blive brugt af
redningstjenster og politi..
De er sågar begyndt at tage imod bestillinger på den. Billigste pris er
$500.000

Dimsen kan virkelig flyve, men det ser godt nok ud til, at der skal en hel
del justeringer og udvikling til endnu, før man vil kunne slippe den ud i
virkeligheden.

Hvad med vind? Hvad med færdelsregler? For ikke at tale om trafikkontrol..
he, man kan jo ikke lige vinkes ind til siden..

Der er videoer af nogle ret spæde tests på hjemmesiden
http://www.moller.com/

Læg mærke til landingen på dette klip:
http://media.moller.com/Flight030323-320WebMovie.mp4 det ser ikke ret
kontrolleret ud.. Den ville jeg nødig møde i trafikken lige nu. (klippet er
fra 2003)

Hva siger I? tror i på den?
--
Martin

Fra : TG4600

Dato : 09-04-06 17:03

Martin Bak wrote:
> [...]
> redningstjenster og politi..
> De er sågar begyndt at tage imod bestillinger på den. Billigste pris er

Fra hjemmesiden:
"From your garage to your destination, the M400 Skycar can cruise
comfortably at 275 MPH (maximum speed of 375 MPH) and achieve up to 20
miles per gallon on clean burning, ethanol fuel. ... Just quiet direct
transportation from point A to point B in a fraction of the time."

Jeg kunne godt stille spørgsmåltegn ved troværdigheden. jeg tvivler
på at der er tale om "quiet transportation" og et brændstofforbrug ~
7-8- km/L ethanol det tivler jeg også på.

/TG

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 09-04-06 22:42

"TG4600" <tg4600@gmail.com> wrote in news:1144598563.628567.196520
@i40g2000cwc.googlegroups.com:

> [...]
> på at der er tale om "quiet transportation" og et brændstofforbrug ~
> 7-8- km/L ethanol det tivler jeg også på.

Jeg kan huske artiklen om "skycar" fra Illuveret Stridenskab for ca.
20 år siden - dengang sagde de at det ville vare ca. 20 år før den
kom i produktion :D

Det er ikke så nemt endda...

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?

Fra : Thomas J.

Dato : 10-04-06 09:14

Den 09 Apr 2006 21:42:09 GMT sendte "Lars Gjerløw Jørgensen"
<dotlars.g.j@mail.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>
>Jeg kan huske artiklen om "skycar" fra Illuveret Stridenskab for ca.
>20 år siden - dengang sagde de at det ville vare ca. 20 år før den

Er der i øvrigt ikke noget med at folkene bag Skycar også stod
80'ernes ultimative fartmonster Vector et-eller-andet med en påstået
tophastighed på 400 km/t?

Den blev (heller) aldrig til mere end prototypen...

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 22:47

Martin Bak wrote:
> [...]
> http://media.moller.com/Flight030323-320WebMovie.mp4 det ser ikke ret
> kontrolleret ud.. Den ville jeg nødig møde i trafikken lige nu.

Hehe, de har vist ikke fået de amerikanske myndigheders tilladelse til at
lade deres "ufo" flyve nogen steder endnu, såvidt jeg hørte i tv for et par
uger siden. Så det forbliver vist en lille flyvetur i baghaven indtil
videre.

/Peter