Benzin Kort...?
Fra : Klaus G.

Dato : 09-04-06 16:09

Hej.

Jeg overvejer at anskaffe mig et benzin kort/tank kort. Men er der nogle
specielle steder man skal anskaffe sig et til? Nogen man skal undgå? Eller
skal jeg bare anskaffe mig til alle dem hvor det er muligt?:)

Kan man hente rabatter hjem? Kan man være flere om samme konto, få hver sin
regning, men på den måde få større rabat?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 22:39

Klaus G. wrote:
> [...]
>
> Kan man hente rabatter hjem? Kan man være flere om samme konto, få
> hver sin regning, men på den måde få større rabat?

Jeg har hos Hydro Texaco / Uno-X.
Hvis jeg tanker hos Uno-X får jeg ingen rabat, men blot trykket beløbet på
PSB hver måned.
Hvis jeg tanker på Hydro Teaxco så får jeg lidt rabat i forhold til
standerprisen. Kan ikke huske hvor meget. Men der er stadig billedere hos
Uno-X. Hos Hydro Texaco får man også rabat på diverse andre varer til bilen,
hvis man bruger kortet.
PS: Hydro Texaco og Uno-X er på samme benzinkort (det samme firma).

/Peter

Fra : Klaus G.

Dato : 09-04-06 23:24

> [...]
bilen,
> hvis man bruger kortet.
> PS: Hydro Texaco og Uno-X er på samme benzinkort (det samme firma).

Okay, tak for info.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 09-04-06 22:58

> Kan man hente rabatter hjem?

Med et Metax kort får du rabat på bilvasken..

http://www.metax.dk/media/prisskilt_2005_feb.pdf

--
Regards
Simon Walther-Larsen

Fra : Klaus G.

Dato : 09-04-06 23:26

> Med et Metax kort får du rabat på bilvasken..
>
> http://www.metax.dk/media/prisskilt_2005_feb.pdf

Okay, men bruger aldrig bilvask. Synes jeg ikke at jeg kan være bekendt
overfor min nye bil :)

Det jeg havde i tankerne, var at lade kortene ligge i bilen, så lillemor kan
tanke uden at skulle lægge penge ud :) Så måske løsningen er at få hentet
nogle kort hjem til de meste kendte stationer i dk...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-04-06 06:42

"Klaus G." skriver:

> Okay, men bruger aldrig bilvask. Synes jeg ikke at jeg kan være bekendt
> overfor min nye bil :)

Nogle siger at den ridser andre siger at håndvask ridser.

Jeg er sku blevet for doven og har pgså Metax kort...

> Det jeg havde i tankerne, var at lade kortene ligge i bilen, så lillemor kan
> tanke uden at skulle lægge penge ud :) Så måske løsningen er at få hentet
> nogle kort hjem til de meste kendte stationer i dk...

Metax kortene virker svjh også hos shell. Du kan få flere kort (både jeg
og konene har et kort hver til samme konto).

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Bjørn

Dato : 10-04-06 10:09

> Metax kortene virker svjh også hos shell.

Korrekt :) Dog ikke udenlandske Shell-stationer.

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra 24v - Rigtige biler når omdrejningsbegrænseren i 5. :)

Fra : Anders Majland

Dato : 10-04-06 10:45

> Korrekt :) Dog ikke udenlandske Shell-stationer.

Både Shell og Statoil tager et opkrævningsgebyr på omkring 5kroner - Så dem
bruger jeg ikke. Til gengæld er følgende gratis at have og giver lidt
kredit. Metax, OK & Jet men giver så heller ikke rabat.

Mange fagforeninger og lign tilbyder også kort til de "store" med nogle
rabatfordele.

Fra : Kristian Damgaard

Dato : 10-04-06 18:57

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:443a31e6$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> kredit. Metax, OK & Jet men giver så heller ikke rabat.
>
> Mange fagforeninger og lign tilbyder også kort til de "store" med nogle

DK-Benzin, giver ingen rabatter, men har et opkrævningsgebyr, størressen
afhænger af hvordan du betale.

Via PBS. 5 Kr
Giro 10 Kr

Håber at det hjælper

Fra : Per Thomsen

Dato : 10-04-06 14:12

> Metax kortene virker svjh også hos shell. Du kan få flere kort (både jeg
> og konene har et kort hver til samme konto).

Ja, og man sparer gebyret hos Shell.

Per

Fra : Christopher Stein

Dato : 10-04-06 08:14

Klaus G. skrev:
> [...]
>
> Kan man hente rabatter hjem? Kan man være flere om samme konto, få hver sin
> regning, men på den måde få større rabat?

Shell kort er ekstremt godt at have med på turen til udlandet.. :)

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 10-04-06 16:20

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
> [...]
sin
> regning, men på den måde få større rabat?

Metax - opret 2kort og tilmeld mobil tankning (der kan kun være een tlf per
kort). Så bliver det trukker hver måned via PBS og du får kilometer regnskab
med i hatten.
Du ringer bare op med mobillos til et nummer - indtater en 4cifret kode +
stander ID og en evt. kilometer stand. Så er standeren klar - ikke noget
med at fumle med kort. Kilometer regnskabet bliver automatisk opdateret med
pris, km/l osv.
Folk de kigger en anelse når man bare tager pistolen, tanker og kører :)

--

/Dennis
Seat Leon 1.9 TDi - 303Nm at 2358rpm

Fra : Nicolai Lang

Dato : 10-04-06 16:35

On Mon, 10 Apr 2006 17:20:06 +0200, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote:

>Du ringer bare op med mobillos til et nummer - indtater en 4cifret kode +
>Folk de kigger en anelse når man bare tager pistolen, tanker og kører :)

Jeg har haft det et par måneder, men jeg synes det tager lidt længere
tid en kortet, selvom man taster "henover" stemmen. Til gengæld er det
fedt at kunne blive siddende i varmen så længe som muligt.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 10-04-06 17:35

"Nicolai Lang" <nnews0403051902@hjorth.com> wrote in message

> Jeg har haft det et par måneder, men jeg synes det tager lidt længere
> tid en kortet, selvom man taster "henover" stemmen. Til gengæld er det
> fedt at kunne blive siddende i varmen så længe som muligt.

Ofte kan du bruge lastbil standeren - der er tit en "almindelig" 40l/m
option på den. Den er ofte lidt alsides så der aldrig holder nogne. Så¨er
det fedt at kunne køre direkte til.
Man lærer ofte stander id'et så den er klar når man ruller til :)

Fra : Klaus G.

Dato : 10-04-06 19:24

> [...]
> det fedt at kunne køre direkte til.
> Man lærer ofte stander id'et så den er klar når man ruller til :)

Jeg tror sq ikke Fabia'en bliver så glad for olie du :)

Men jo, har fanget pointen :D

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Nicolai Lang

Dato : 10-04-06 20:56

On Mon, 10 Apr 2006 18:35:13 +0200, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote:

>Ofte kan du bruge lastbil standeren - der er tit en "almindelig" 40l/m
>option på den.

Nu bruger jeg benzin, men ellers et udemærket tip.

>Så¨er
>det fedt at kunne køre direkte til.
>Man lærer ofte stander id'et så den er klar når man ruller til :)

Ja - men sådan som de andre pader kører i rundkørslen ved Metax
Hillerød, må jeg hellere afholde mig fra at benytte telefonen, før
slæden er ordentlig parkeret ved standeren.

Kun en uges tid til jeg får den nye bil (C1) - så skal benzinstationen
også frekventeres noget sjældnere.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Leif Neland

Dato : 11-04-06 07:28

> Kun en uges tid til jeg får den nye bil (C1) - så skal benzinstationen
> også frekventeres noget sjældnere.

Det kommer da an på -
Jeg kører nogenlunde lige så langt på en tankfuld diesel som min bror. Jeg
kører Landcruiser og han kører Lupo...

Leif

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-04-06 07:34

Leif Neland wrote:

> Det kommer da an på -
> Jeg kører nogenlunde lige så langt på en tankfuld diesel som min
> bror. Jeg kører Landcruiser og han kører Lupo...

Godt du skrev tankfuld og ikke liter...

Fra : Nicolai Lang

Dato : 11-04-06 08:24

On Tue, 11 Apr 2006 08:28:14 +0200, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:

>Jeg kører nogenlunde lige så langt på en tankfuld diesel som min bror. Jeg
>kører Landcruiser og han kører Lupo...

He - jeg forventer at jeg kan køre længere i C1'eren end min mand i
C5'eren på en tankfuld.

C1: 35 liter
C5: 65 liter

Den er godtnok noget tørstig, den C5 (2.0).

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Kristian Damgaard

Dato : 10-04-06 18:59

> [...]
> sin
> regning, men på den måde få større rabat?

Shell Giver ekstra rabat ved minimum 4 kort, men man kan jo bare gemme de
sidste 3 hvis det første skulle blive for "slidt"

Fra : MK

Dato : 10-04-06 21:19

> Jeg overvejer at anskaffe mig et benzin kort/tank kort. Men er der nogle
> specielle steder man skal anskaffe sig et til? Nogen man skal undgå? Eller
> skal jeg bare anskaffe mig til alle dem hvor det er muligt?:)

Get real - det er blot at gå igang...

> Kan man hente rabatter hjem? Kan man være flere om samme konto, få hver
> sin
> regning, men på den måde få større rabat?

Ja, det har jeg jo gentagne gange skrevet noget om. Desuden havde
vi for medlemmer af dk.fritid.bil på et tidspunkt en aftale med Metax.

Hvis du vil forvalte en aftale således, at du modtager een afregning
for alle "medlemmer", kan der opnåes betydelige rabatter - især på
dieselolie (75 - 100 øre pr liter)