Må man bruge sprit på bilens lak.
Fra : allan

Dato : 09-04-06 12:33

Hej.

Jeg er ved at polere min bil.

Jeg får ikke det bedste resultat. Når solen skinner på bilen ser
det ud som om lakken er "fedtet", og det ser ikke særligt pænt
ud.
Jeg er sikker på at jeg har tørret alt voksen af.

Nu siger min nabo så, at "proferne" bruger sprit til at fjerne
rester af voksen. Derefter smører de bilen ind i en forsegling,
og så har man ikke de fedtede striber mere.

Jeg tør da ikke sådan uden videre putte sprit på.

Kan man det, uden at ødelægge noget?

mvh
Allan

Posted with NewsLeecher v1.0 Final
* Binary Usenet Leeching Made Easy
* http://www.newsleecher.com/?usenet

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 12:43

"allan" <pipper@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og så har man ikke de fedtede striber mere.
>
> Jeg tør da ikke sådan uden videre putte sprit på.

øhh, enten er temperaturen for lav eller også er det noget værre skrammel du
bruger som polérmiddel. Tja eller også tørrer du af før det har nået at
tørre rigtigt, eller slutteligt benytter du en klud der er våd

--
Tom

Fra : allan

Dato : 09-04-06 14:37

[...]

Jeg bruger Sonax, og det burde vel være ok.
Hvad med spritten?

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 15:41

> [...]
>
> --
> Tom
>

> Jeg bruger Sonax, og det burde vel være ok.

Spritten den drikker man eller hælder på havegrillen
Nej det er ikke nødvendig med noget sprit, så der må være nogle af de andre
ting galt

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 19:53

> [...]

> og så har man ikke de fedtede striber mere.
>
> Jeg tør da ikke sådan uden videre putte sprit på.

Det tror jeg ikke der sker noget ved, du pøser flere liter sprit ud over din
bil om året, hvordan tror du at man forhindrer din sprinklervædske i at
fryse

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-06 18:37

SNIP

> [...]
> rester af voksen. Derefter smører de bilen ind i en forsegling,
> og så har man ikke de fedtede striber mere.

Der er ikke noget galt, jeg har tit oplevet det samme. Det går væk når du
har vasket bil.

Mvh. Ulrich