Audi A4 1.8T
Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 11:26

Hej

Kigger uforpligtende på Audi A4 1.8T som jeg har en helt klar opfattelse af
hvad som minimum skal indeholde:
- Tiptronic
- Klima
- Limosine
- Sølvmetallic

Ikke fordi der er så mange af dem men jeg kan da se at de findes. Nu melder
spørgsmålet sig om hvordan sådan noget tiptronic forholder sig til en gang
chiptuning i nærheden af 220 HK ?

Nogle som kender nogle test af bilen samt hvad den måtte have af sygdomme?

--
Tom

Fra : Ole

Dato : 09-04-06 13:18

Jeg har en Passat med samme motor.
Mig bekendt kan den under "normale" forhold ikke chippes over ca 180 hk.
Hvis man vil højere op er man bl.a. tvunget til at køre på 98 oktan, og kan
ikke længere overholde emissionskravene.

mvh Ole

Fra : TDN

Dato : 09-04-06 14:34

> [...]
> en gang chiptuning i nærheden af 220 HK ?
>
> Nogle som kender nogle test af bilen samt hvad den måtte have af sygdomme?

Her er en ældre brugttest:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/171E85F3-08EF-4CC8-A5E4-10CFF96BF270/0/076078.pdf

En test:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/EDA2CE35-5394-481B-B834-6CB638EBA2C0/0/MinitestJaguar.pdf

En mere:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/026A1809-94D4-4AFB-AD81-AFEAA10488C8/0/audi_a4.pdf

Ved 220 hk. tror jeg der skal lidt stumper fra f.eks en Audi TT, til f.eks
en anden IC. Der er godt nok nogen der påstår den uden videre kan chippes
til 220 hk, men jeg tror ikke det er holdbart for motoren uden lidt
modificering. 1.8T bruges i mange varianter, 150 hk, 156 hk, 163 hk, 180 hk,
210 hk, 225 hk og måske flere.

Du kan selvfølgelig også bare vælge denne, så slipper du for at modificere:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/383D575C-4093-452F-A105-E8701D19AD5C/0/66.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 17:42

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 180 hk, 210 hk, 225 hk og måske flere.
>
> Du kan selvfølgelig også bare vælge denne, så slipper du for at

Tak for link.
Hmm det bliver nok ikke sådan en kasse alligevel. Ser ud som om at styretøj
er det arveste....

..-.
Tom

Fra : TDN

Dato : 09-04-06 18:05

> [...]
>>

> Tak for link.
> Hmm det bliver nok ikke sådan en kasse alligevel. Ser ud som om at

Det er en 1999 test, mon ikke det er ændret nu, og de fejl der var da de kom
frem, er lavet på garanti/kulance. Man ændrer vel fejlkontruktioner løbende
når man opdager dem. Jeg tror ikke du skal være bange for styretøjet, der er
næppe nogen der har kørt rundt med defekt styrtøj siden 1995...
Måske nogen ved hvornår første facelift kom ?

Mvh
Thomas