Den satans opel igen. !
Fra : Gunnar007

Dato : 08-04-06 22:10

Vi har for 1 år siden købt en brugt Opel Astra Classic hos en Opel
forhandler,
bilen har fabriksgaranti til oktober 2006.
Bilen havde ved køb kørt 16.000 km, og nu 40.000 km

Vi har nu 3 gange været på værksted for at få fjernet en tydelig knirkelyd
fra fortøjet.
Alle tre gange er lyden kommet igen. Også denne gang, kun 1 mdr efter sidste
besøg.
Forhandleren har erkendt at lyden er der, og har også forsøgt at fejlrette
den. Dog uden held.
De har alle 3 gange "nøjedes med" at smøre fortøjet, altså ikke skiftet
nogen dele endnu !

Nu skal jeg så endnu engang have fat i forhandleren, og køre de 50 km hver
vej til ham for at han endnu en gang kan kigge på bilen.

Hvilke krav kan jeg nu stille til ham ?
Nedlsag i den oprindelige købspris ?
Ophævelse af købet ?
Anden kompensation ?

Hilsen G

Fra : BJ

Dato : 08-04-06 22:18

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> De har alle 3 gange "nøjedes med" at smøre fortøjet, altså ikke skiftet
> nogen dele endnu !

Hmmm ... sidder der ikke nogen fiberbøs i sådan en Opel. De kan vist ikke
smøres, men skal udskiftes.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Gunnar007

Dato : 08-04-06 22:27

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hmmm ... sidder der ikke nogen fiberbøs i sådan en Opel. De kan vist ikke
> smøres, men skal udskiftes.

Aner det ikke, men forhandleren er jo Opel forhandler og autoriseret opel
værksted,
og ikke et lille værksted. Mon ikke de vil vide det ?

De har hørt lyden som er tydelig, kan fremprovokeres ved at bilen holder
stille, og man rusker i bilen, så den gynger fra side til side,
Lyden kommer også ved kørsel på ujævnt underlag. Såsom grusvej, brosten og
noget i den stil!

Hilsen G

Fra : BJ

Dato : 08-04-06 22:34

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Aner det ikke, men forhandleren er jo Opel forhandler og autoriseret opel
> værksted,
> og ikke et lille værksted. Mon ikke de vil vide det ?

Et er at vide, et andet er at betale.

Jeg mener at erindre, jeg havde samme knirkelyde i min hedengangne Opel
Omega MV6 Stationcar.

Der blev for min regning skiftet nogle bøsninger og dem mener jeg bestemt
var af "plastik".

Knirkelyden forsvandt i hvert fald, det gjorde regningen dog ikke.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Sorensen

Dato : 09-04-06 08:04

Skift krængningsstabilisator-bøsningerne.

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 09-04-06 09:29

prøv at ringe til GM/opel danmarks tekniske afdeling og hør hvad de kunne
komme med af forslag, du behøver ikke fortælle at der er garanti på bilen
endnu, men blot om din problemstilling.

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Gunnar007

Dato : 10-04-06 13:37

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse
> Vi har for 1 år siden købt en brugt Opel Astra Classic hos en Opel
> forhandler,

Ha.. Nu har de fandme faktureret mig for smøring og justering af bremserne
foran.
984,61 øre

Fantastisk.. Jeg ringer med det samme og spørge om jeg må få noget af deres
fjolletobak de er på.

Hilsen G