Problemer med fugt SV650
Fra : Rune Jensen

Dato : 16-06-01 19:36

En af mine kammerater har problemer med at hans SVér vil sætte ud når det er
fugtigt vejr

Er der nogen der har samme problem?? Erfaringer/løsninger søges

--
Rune Jensen
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Henry

Dato : 16-06-01 22:19

> En af mine kammerater har problemer med at hans SVér vil sætte ud når det
er
> fugtigt vejr
Hvor fugtigt taler vi om?

> Er der nogen der har samme problem?? Erfaringer/løsninger søges
Jo min puch maxi havde også det problem - den har jo en vandret liggende
cylinder, jeg løste det med en stænklap på forskærmen (vil klart pynte på en
SV'er ) og noget silikone spray på tændrørskablerne.
(du bad om erfaringer )

mvh
Henry

Fra : Henry

Dato : 16-06-01 22:23

"Henry" <henry@mail.removethis.dk> skrev i en meddelelse
> er
> Hvor fugtigt taler vi om?
Jeg glemte; og ved hvilke temperatur??

Den rigtige kombination af relativfugtighed og temperatur vil kunne danne
karburatoris.

1. Prøv silikonespray på tændkabler
2. Prøv karburatorsprit i benzinen.

mvh
Henrik

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 17-06-01 00:45

> En af mine kammerater har problemer med at hans SVér vil sætte ud når det
er
> fugtigt vejr
>
> Er der nogen der har samme problem?? Erfaringer/løsninger søges

Dette er et velkendt problem, som er behandlet flere gange på
http://svrider.com/. Jeg har ikke selv haft problemet på mine SV'ere (det
opstår næsten aldrig på S'eren), men det skyldes at tændrøret på den
forreste cylinder oversvømmes når der er meget vand på vejen. Grunden til
dette er at forskærmen er en anelse for kort (hvad gør man ikke for
udseendet), og at tændrørene ikke er forseglede godt nok. Det skulle ikke
skade maskinen, men det er da irreterende. Løsningen er enten at køre indtil
det går væk (tager lang tid), at forsegle tændrørene (det er værst med det
forreste) med noget silikoneværk (jeg ved ikke med hvad, måske andre her
gør?), eller også at anskaffe sig en lidt længere forskærm.

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 17-06-01 22:00

Steen S. Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en
> Dette er et velkendt problem, som er behandlet flere gange på
> http://svrider.com/. ................det skyldes at tændrøret på den
> forreste cylinder oversvømmes når der er meget vand på vejen.

Hæ!

En SV'er med Puch Maxi-problem
Henry var åbenbart mere visionær and han selv kunne vide!!

--
Armand.

Fra : Henry

Dato : 18-06-01 16:21

> Hæ!
>
> En SV'er med Puch Maxi-problem
> Henry var åbenbart mere visionær and han selv kunne vide!!

LOL nope, det var helt bevist, men man skal jo træde varsomt...

mvh
Henry

Fra : RacingBabe

Dato : 18-06-01 09:31

> Er der nogen der har samme problem?? Erfaringer/løsninger søges
-------------------
Ja jeg havde samme problem 3 gange sidste år. Der gik dog noget tid før jeg
fandt ud af hvad problemet var. 2 gange måtte jeg blive hentet af Tophjælp

Da jeg havde hørt om det før ringede jeg til Impotøren, og de kendte alt til
problemet. De sagde jeg bare skulle kontakte min forhandler og så ville de
faxe problemløsningen til dem. Jeg spurgte dem så hvorfor de ikke havde
kontaktet alle Suzukiforhandlerne og gjort dem opmærsomme på problemet....
"Jamen, øhhh, vi vil jo helst holde problemerne inde for firmaets 4 vægge".
Så er det jo godt vi har Nyhedsgruppen.

Garantien dækker selvfølgelig. Så hvis hans forhandler ikke kender til
problemet kan han selv eller forhandleren ringe til C. Reinhardt og snakke
med dem.

Problemet er at pga. en konstruktionsfejl så der kommer vand i tanken. ØV.
Da min tank blev tømt (var helt fuld) var 1/3 vand. Så der er jo ikke noget
at sige til den overhovedet intet kunne. Men siden har jeg intet problem
haft.

/Jeanne, SV650S

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 18-06-01 16:28

> Problemet er at pga. en konstruktionsfejl så der kommer vand i tanken.

Ja, dette er det andet af den type problemer på SV'eren...Ikke ligefrem
nogen vandhund

Mvh
Steen

Fra : Henry

Dato : 18-06-01 16:24

> [...]
noget
> at sige til den overhovedet intet kunne. Men siden har jeg intet problem

Hvordan hænger det sammen med at kun er på "fugtige" dage problemet opstår?

mvh
Henry

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 18-06-01 18:53

> Hvordan hænger det sammen med at kun er på "fugtige" dage problemet
opstår?

Det gør det egentlig ikke, hvorfor det også var det andet velkendte problem
jeg refererede til.

Mvh
Steen

Fra : Henry

Dato : 18-06-01 21:41

> opstår?
>
> Det gør det egentlig ikke, hvorfor det også var det andet velkendte
problem
> jeg refererede til.

<snip>
En af mine kammerater har problemer med at hans SVér vil sætte ud når det er
fugtigt vejr
</snip>
Ok, jeg tolkede bare ovenstående fra den oprindelige meddelelse som om det
var noget der opstod i fugtigt vejr.

mvh
Henry

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 19-06-01 09:23

> Ok, jeg tolkede bare ovenstående fra den oprindelige meddelelse som om det
> var noget der opstod i fugtigt vejr.

Nu misforstår du!

Problemet Rune beskrev opstår kun i fugtigt vejr.

Den mulige løsning RacingBabe gav, opstår ikke nødvendigvis kun i fugtigt
vejr.

Derfor siger jeg at det nok er den anden løsning (den jeg gav først) der er
den mest rigtige.

Mvh
Steen