Luksus SUV/4x4 - hvilken ville I vælge?
Fra : Morten Lorenzen

Dato : 08-04-06 20:44

Tiden er nok snart inde til at min elskede beamer skal finde en ny ejer. -
Men hvad skal jeg have?

Da jeg forlod min VW Touareg var det med løftet om at jeg ALDRIG mere skulle
have en SUV igen. - Men som tiden er gået, og sårene er helet efter den
rædsommme VW, er jeg igen blevet lidt hooked på at få en SUV. Men hvilken? -
Jeg har listet et par kandidater op:

BMW X5
Range Rover Sport
Porsche Cayenne

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg synes om Q7 (den lokale forhandler havde lukket
idag, da jeg kørte forbi. - Så den må prøves på et andet tidspunkt) og
Touareg tror jeg bare er udelukket for altid.
Har jeg glemt nogen?

-M
'05 BMW 325i E90

Fra : MK

Dato : 08-04-06 20:47

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Range Rover Sport

Sån en turbo-charged rykker for vildt - både stylings- og performancemæssigt
!

Fra : Basse

Dato : 08-04-06 20:54

On 8-Apr-2006, "MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

> Sån en turbo-charged rykker for vildt - både stylings- og
> performancemæssigt
> !

Helt enig! Den er lækker på lige vej.
og hvis den nogensinde skal ned af asfalten har jeg slet ikke nogen tvivl:
Range Rover Sport er dytten.

Hygge,
Basse

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 09-04-06 09:49

MK wrote:

> Sån en turbo-charged rykker for vildt - både stylings- og
> performancemæssigt !

Slet ingen tvivl. Og så er den væsentligt kønere og sjovere at se på end de
helt anonyme og efter min mening grimme Touareger og Cayenner. Og hvorfor
købe en forhøjet BMW 320 i en X3 eller X5.

Næsten alle tests jeg har læst har osse været med Range Roveren som klar
vinder.

FOCs
(Nåja: Nu har jeg osse en gammel RR som jeg er ret glad for.)

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 08-04-06 21:13

> [...]
> lukket idag, da jeg kørte forbi. - Så den må prøves på et andet tidspunkt)
> og Touareg tror jeg bare er udelukket for altid.

Glem ovenstående!

Er der mulighed for det, så napper jeg en M3 i hvid. Daaaamn, dét er god
stil! :)

-M
'05 BMW 325i E90

Fra : JS

Dato : 08-04-06 21:15

Morten Lorenzen wrote:
> Tiden er nok snart inde til at min elskede beamer skal finde en ny
> ejer. - Men hvad skal jeg have?

Der er en test af 17 af slagsen i JP i dag

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 08-04-06 21:52

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der er en test af 17 af slagsen i JP i dag

Så må jeg hellere få skaffet mig sådan et eksemplar eller kigget på nettet.

-M

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-04-06 22:01

Morten Lorenzen wrote:
> [...]
> efter den rædsommme VW, er jeg igen blevet lidt hooked på at få en
> SUV. Men hvilken? - Jeg har listet et par kandidater op:

Jamen du skal da ha' sådan en her så:
http://www.seriouswheels.com/top-2004-Rinspeed-Porsche-Cayenne-Chopster.htm
600 hk og 800 nm, så er den hjemme

Eller hvad med Mercedes R-klasse ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 08-04-06 22:07

> Jamen du skal da ha' sådan en her så:
> http://www.seriouswheels.com/top-2004-Rinspeed-Porsche-Cayenne-Chopster.htm
> 600 hk og 800 nm, så er den hjemme

Nok desværre over min prisklasse.

> Eller hvad med Mercedes R-klasse ?

Jeg er 25, ikke 75....

-M
http://mobile.de/SID.5iwu7MhGe8j6g7cyhywcQ-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1144533694A1LsearchPublicD1100CCarW-t-vctpLtt~BmPA1A1B20A3%81Z-t-vCaMiMkQuSeUnVb_X_Y_x_yclrdsO~BSRA6D1100B45D3500BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0EweissD2002A0/cgi-bin/da.pl?sr_qual=GN&top=2&bereich=pkw&id=11111111203201377&

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-04-06 22:11

Morten Lorenzen wrote:

> Jeg er 25, ikke 75....

Så slem er den da heller ikke:
http://www.mercedes-benz.dk/personbiler/sportstourer/r-klasse/tek3.htm
http://www.mercedes-benz.dk/personbiler/sportstourer/r-klasse/fot.htm#

(Sagt af en som har rundet de 25 for mere end et par dage siden )

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 08-04-06 22:14

> [...]
> http://www.mercedes-benz.dk/personbiler/sportstourer/r-klasse/fot.htm#
>
> (Sagt af en som har rundet de 25 for mere end et par dage siden )

Undskyld mig, den ligner da en kassevogn?

-M

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-04-06 22:19

Morten Lorenzen wrote:

> Undskyld mig, den ligner da en kassevogn?

Gør alle SUV'ere ikke det ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 10-04-06 00:01

> Gør alle SUV'ere ikke det ?

Det synes jeg umiddelbart ikke.... Men det er jo en smagssag.

-M

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-06 22:14

Morten Lorenzen wrote:
> [...]
> lukket idag, da jeg kørte forbi. - Så den må prøves på et andet
> tidspunkt) og Touareg tror jeg bare er udelukket for altid.

En Audi Q7 er vel en Touareg bare med Audi emblem? Identisk motor og
betjening. Og en Cayenne er vel også et VAG produkt som du jo har haft så
traumatiske oplevelser med. Jeg ville snuppe en MB ML 320 CDI.

/Peter

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 08-04-06 23:42

Jeg var lige inde på "penge og privat økonomi" i går.

Deres test af forskellige biler, viser de billigeste og de dyreste.

En Porche SUV (husker ikke hvilken ver. men den havde da ca. 500 HK) koster
ca. 38 gode DK kroner pr. Km! Uha... det er sgu pludselig en dyr fornøjelse
at hente brød om søndagen

--
Mvh Jasper

e-mail: ahrensbach@FJERNESpc.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-04-06 06:20

Peter S. wrote:
> En Audi Q7 er vel en Touareg bare med Audi emblem? Identisk motor og
> betjening. Og en Cayenne er vel også et VAG produkt som du jo har
> haft så traumatiske oplevelser med. Jeg ville snuppe en MB ML 320 CDI.

En gang ville jeg gerne have en ML...
I dag har jeg en Jeep Grand Cherokee og drømmer IKKE om en ML...

Det eneste jeg kan drømme om i forbindelse med ML er en 400 CDI...

Nu er det jo gade 4x4 du (Morten) kigger efter, men hvad med Toyota VX100?
Er det for meget 4x4?

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 09-04-06 13:32

meddelelse news:44389988$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
>
> Det eneste jeg kan drømme om i forbindelse med ML er en 400 CDI...
>
> Nu er det jo gade 4x4 du (Morten) kigger efter, men hvad med Toyota VX100?

Hmmm. Undskyld mig, men jeg synes ikke der er nok "stil" over en VX100, men
ja, den er KÆMPE.
Jeg tror mere på Lexus RX 400 som KASO anbefaler længere nede i tråden.

Hvad med Infinity 45(tror jeg den hedder)...

-M

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-04-06 18:43

Morten Lorenzen wrote:

> Hmmm. Undskyld mig, men jeg synes ikke der er nok "stil" over en
> VX100, men ja, den er KÆMPE.

Ok. Så du vil ikke have en rigtig 4x4...

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 10-04-06 00:02

meddelelse news:44389988$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...

> En gang ville jeg gerne have en ML...
> I dag har jeg en Jeep Grand Cherokee og drømmer IKKE om en ML...

Har haft fornøjelsen af en 2004 Cherokee 2,7 turbo diesel i en uges tid.. -
Den var sgu dejlig, men meget dårlig motorlyd. - Men generelt en dejlig bil.

-M

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-04-06 06:54

Morten Lorenzen wrote:
> [...]
>
> Har haft fornøjelsen af en 2004 Cherokee 2,7 turbo diesel i en uges
> tid.. - Den var sgu dejlig, men meget dårlig motorlyd. - Men generelt

Nu er det eneste rigtige i en Jeep en Benzinmotor...

Fra : Martin Kiefer

Dato : 11-04-06 08:35

meddelelse news:44389988$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...

> Det eneste jeg kan drømme om i forbindelse med ML er en 400 CDI...

Fås ikke længere...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk/m/

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-04-06 08:39

Martin Kiefer wrote:

> Fås ikke længere...

Hehe... Det var så den drøm...

Fra : MK

Dato : 11-04-06 18:47

meddelelse news:443b5d07$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...

> Hehe... Det var så den drøm

Pjat - mig bekendt køber du som jeg normalt brugte biler,
så det er ingen problem

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-04-06 20:56

MK wrote:
> [...]
> meddelelse news:443b5d07$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...

> Pjat - mig bekendt køber du som jeg normalt brugte biler,

Det er så rigtigt...
Men der er masser af biler jeg skal prøve inden jeg når til ML...

Fra : Nicolaj Christensen

Dato : 09-04-06 08:33

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> wrote in message
> [...]
> lukket idag, da jeg kørte forbi. - Så den må prøves på et andet tidspunkt)
> og Touareg tror jeg bare er udelukket for altid.

hvad med en Nissan Murano ?

Fra : Dinovo

Dato : 09-04-06 09:16

> Men hvad skal jeg have?

Den gamle har lige erhveret sig en Nissan Murano. Efter vi havde
testet, snakket og testet lidt mere var den en suveræn vinder. Den har
alt i udstyr som standard (det eneste man kan købe som extra tilbehør
til den er et anhængertræk), en helt utrolig lækker aut gearkasse
(CVT). Så kunne vi begge også lide at den er lidt en "underdog" - dvs
man ser ikke så mange af dem på gaden som fx Touraq, Cayenne eller
hvad de ellers hedder - den er et lidt mere specielt syn, og ikke
mindst flot syn IMO

Ind på en klar 2 plads (meget tæt på 1 pladsen) kom en Volvo XC90.
Også en utrolig lækker bil (det er jo en volvo ).

Så hvis jeg selv stod idag og skulle have en SUV i den klasse stod
valget mellem Nissan Murano eller en Volvo XC90.
Touraq, Cayenne, Q7 med flere falder ikke lige i min smag.

/Dinovo

Fra : MK

Dato : 09-04-06 09:37

"Dinovo" <lundable@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Så hvis jeg selv stod idag og skulle have en SUV i den klasse stod
> valget mellem Nissan Murano eller en Volvo XC90.
> Touraq, Cayenne, Q7 med flere falder ikke lige i min smag.

Hyundai?
Den nye Santa Fe er en tro kopi in jeden Detail af en Touareg :)

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 09-04-06 13:32

> [...]

>valget mellem Nissan Murano eller en Volvo XC90.
>Touraq, Cayenne, Q7 med flere falder ikke lige i min smag.

XC 90 er et godt bud!

-M

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 19:15

Dinovo wrote:
> Så hvis jeg selv stod idag og skulle have en SUV i den klasse stod
> valget mellem Nissan Murano eller en Volvo XC90.
> Touraq, Cayenne, Q7 med flere falder ikke lige i min smag.

En Murano er da klasser efter de europæiske SUV'er. Hvis manden efter
spørger en Range Rover/Porsche/BMW så har prestige åbenbart noget at sige
for ham. Ellers kunne han jo lige så godt vælge en Suzuki Grand Vitara eller
en Hyundai Santa Fe!

/Peter

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-04-06 20:38

Peter S. wrote:

> En Murano er da klasser efter de europæiske SUV'er. Hvis manden efter
> spørger en Range Rover/Porsche/BMW så har prestige åbenbart noget at
> sige for ham.

Jeg tror det har meget at sige..

Fra : Thomas Krath

Dato : 09-04-06 22:10

> Jeg tror det har meget at sige..

Selvfølgelig har det da det!! Hvorfor "" ???

--
Mvh/TK
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/performance-vectra.wav

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-04-06 06:57

Thomas Krath wrote:

> Selvfølgelig har det da det!! Hvorfor "" ???

Fordi der findes mange biler, som er gode - bare uden det rigtige navn...

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 09-04-06 23:56

meddelelse news:443962b6$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg tror det har meget at sige..

Det har det da... Der er vel ingen der vil betale et mindre landsted for
noget der ligner et byggesæt fra Jem & Fix... ---> ?

-M

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-04-06 06:55

Morten Lorenzen wrote:
> [...]
>
> Det har det da... Der er vel ingen der vil betale et mindre landsted
> for noget der ligner et byggesæt fra Jem & Fix... ---> ?

Næ, men der er nogen der vil betale en herregård for noget der ligner noget
fra Silvan - bare PGA. navnet...
(Dermed ikke sagt, at du vil)

Fra : KASO

Dato : 09-04-06 12:46

> [...]
> lukket idag, da jeg kørte forbi. - Så den må prøves på et andet tidspunkt)
> og Touareg tror jeg bare er udelukket for altid.

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=5840

Så kan du endda have relativt god samvittighed ifht. miljøet

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-04-06 13:55

> Jeg [er] igen blevet lidt hooked på at få en SUV. Men hvilken?

Er der noget over - eller noget ved siden af denne..?

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=7004

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 19:06

Jan W Nielsen wrote:
> Er der noget over - eller noget ved siden af denne..?
> http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=7004

Ja, en Mercedes-Benz ML 63 AMG.
Den har 510 HK og er endda hurtigere fra 0-100 end den Porsche du linker til

/Peter

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-04-06 19:40

> Ja, en Mercedes-Benz ML 63 AMG.
> Den har 510 HK og er endda hurtigere fra 0-100 end den Porsche du linker
> til

Imponerende - specielt når man tænker på, at der er en halv million sparet.

Gad vide i øvrigt, hvad Cayenne Turbo S smider, når den har været forbi folk
som AMG, der trimmer merceren..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Krath

Dato : 09-04-06 20:29

> Gad vide i øvrigt, hvad Cayenne Turbo S smider, når den har været
> forbi folk som AMG, der trimmer merceren..?

Har prøvet at køre med i en Gembela tunet Porsche Cayenne Turbo m. 650hk -
den er ikke som sådan særlig imponerende. Ejeren havde også en Gembela
tunet Porsche 996 turbo m. 650hk - den var til gengæld langt mere
imponerende! Begge iøvrigt på hvide danske plader!! :))

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-04-06 21:02

> Har prøvet at køre med i en Gembela tunet Porsche Cayenne Turbo m. 650hk -
> den er ikke som sådan særlig imponerende.

Det lyder som en lille smule mere end den Cayenne, som Michael Lassen havde
med til DHB. Jeg talte med ham (det var den samme fyr, der lånte mig en
almindelig Cayenne Turbo i sin tid), og at han sagde, at den havde omkirng
600 hk.

Den kørte røven af en Ferrari 360 og en Viper hen ad landingsbanen. (Mener
den kørte 12,4 sek, og at 360´eren og Viperen lå i 13,60 - kan det ikke godt
passe..?)

I MINE øjne er det meget imponerende....men ok, det kommer nok an på, hvad
man samenligner med...

--
/Jan W Nielsen

Fra : MK

Dato : 09-04-06 21:04

> I MINE øjne er det meget imponerende....men ok, det kommer nok an på, hvad
> man samenligner med

I mine øjne er bilerne dybt godnat - ville da til hver en tid
vælge en SL 55 AMG V8 kompressor.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-04-06 21:11

> I mine øjne er bilerne dybt godnat - ville da til hver en tid
> vælge en SL 55 AMG V8 kompressor.

Enig - den er bare ikke ret god i mudder med en hestetrailer bagefter..

--
/Jan W Nielsen

Fra : MK

Dato : 09-04-06 21:14

> Enig - den er bare ikke ret god i mudder med en hestetrailer bagefter..

Jeg ved ikke, hvor gode ML og Porsche er til det, men en
X5 er ubrugelig i terræn. Jég ville stadig vælge en Range
Rover med turbo charged maskine. Den har stil - og så
har jeg besvær med at følge den, hvorfor den må være hurtig

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-04-06 21:20

> Jeg ved ikke, hvor gode ML og Porsche er til det, men en
> X5 er ubrugelig i terræn.

X5 er fuldkommen ubrugelig i terræn - jeg har kørt i en 3,0d i en uge.

Til gengæld er Cayenne Turbo suveræn - reduktionsgear, spær, luftundervogn,
alt i computer-lir, etc, etc.

Med ekstra off road-pakke kan du sågar få vandtætte døre, hærdet aluskjold
til undervognen mv.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Krath

Dato : 09-04-06 22:18

> [...]
> Rover med turbo charged maskine. Den har stil - og så
> har jeg besvær med at følge den, hvorfor den må være hurtig

Range Rover Sport har stiiiil!! :D Den vælger jeg også!

Den er vist monteret med kompressor og ikke turbo - "supercharged".

Fra : Thomas Krath

Dato : 09-04-06 22:13

> I MINE øjne er det meget imponerende....men ok, det kommer nok an på,
> hvad man samenligner med...

Ja, MEN det her var på KTI Roskilde. Manden tævede den stakkels Porsche alt
hvad han kunne. Alligevel kunne han ikke få den til at tage svingene
ordentlig, automatgearkassen synes jeg fuckede det op (den fik det dog også
til at se noget ubesværet ud) og så skøjtede jeg rundt i sædet. Bilen er
ikke bygget til at blive tævet rundt på en bane, hvilket "man"/jeg troede
når nu det er en Porsche. Bremserne imponerede heller ikke særlig meget.

Den var iøvrigt monteret med 23" gigantiske BBS fælge.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-04-06 19:58

Morten Lorenzen wrote:

> Da jeg forlod min VW Touareg var det med løftet om at jeg ALDRIG mere skulle
> have en SUV igen

Lige et spørgsmål fra sidelinien - hvad gik der galt med don Touareg?

Anyway, Hvad med en Nissan Pathfinder - Det er godt nok en ordentlig
mother, men den er sørme lækker.

Ellers kommer Mercedes jo også snart med en GL, som jo ser rigtig
lækker ud:

Lidt billeder her:
http://www.km77.com/marcas/mercedes/2007/clase-gl/gama/g01.asp

indendør her:
http://www.km77.com/marcas/mercedes/2007/clase-gl/gama/g02.asp

Hvis du sætter pris på luksus vil mit bud også være en Lexus RX
400h

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-04-06 21:03

> Lige et spørgsmål fra sidelinien - hvad gik der galt med don Touareg?

Mortens var med den mindste motor overhovedet, og Morten kan godt lide power
og frække køreegenskaber.

Derfor har han ny sådan en her:

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=5739

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 22:09

Jan W Nielsen wrote:
> Mortens var med den mindste motor overhovedet, og Morten kan godt
> lide power og frække køreegenskaber.

Hehe

> Derfor har han ny sådan en her:
> http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=5739

Helt objektivt set... har den motor så noget nævneværdigt bundtræk? Eller
endda i mellemområdet?

/Peter

Fra : Thomas Krath

Dato : 09-04-06 22:20

> Helt objektivt set... har den motor så noget nævneværdigt bundtræk?
> Eller endda i mellemområdet?

Jeg har kørt den en del gange - bl.a. til lemans sidste år - og motoren går
_rigtig_ godt endda! Den trækker rigtig dejligt og spinder som en
symaskine - imponerende! Den trækker fint op til 250 kmt iflg. GPS'en.
Tilmed har Morten kørt op til 13,8 kml på en tankfuld!! Hans bil har
iøvrigt idag kørt ca. 80 tkm.

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 22:26

Thomas Krath wrote:
> [...]
> kmt iflg. GPS'en. Tilmed har Morten kørt op til 13,8 kml på en
> tankfuld!! Hans bil har iøvrigt idag kørt ca. 80 tkm.

Okay. Lækkert nok. Jeg havde bare hørt det modsatte. At der ikke var noget
at komme efter under 2500 o/m. Skulle bl.a. også være derfor at en 320i idag
er 4-cyl. Men det kan man jo kun gisne om, om det er derfor.

/Peter

Fra : Thomas Krath

Dato : 09-04-06 22:29

> [...]
> noget at komme efter under 2500 o/m. Skulle bl.a. også være derfor at
> en 320i idag er 4-cyl. Men det kan man jo kun gisne om, om det er

Nej, jeg synes den trækker fint under 2500 rpm. Du kan faktisk holde den i
6. pind stort set hele tiden :)

Jeg kunne godt tænke mig at prøve en 330i - jeg har hørt at der skulle være
mindst lige så stor forskel på 330i og 325i som på 320i og 325i! Morten
kørte iøvrigt i en 320i den anden dag da hans bil var til service. Han
kørte 700 km på en dag - bilen (320i) havde kørt over 15 kml!!

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 22:55

Thomas Krath wrote:
> [...]
> og 325i! Morten kørte iøvrigt i en 320i den anden dag da hans bil
> var til service. Han kørte 700 km på en dag - bilen (320i) havde

Men det meste er vel motorvejskørsel så? Men imponerende med 15 km/l hvis
han har kørt over 90 km/l derude hehe
Jeg ville gerne prøve en 330d. Jeg tror den kunne være SÅ sjov at køre i...
bare en formodning jeg har.
Den trækker vel med 400 Nm uanset gear og hastighed.
Men sådan en E90 er sgu lækker indvendigt. Fås vel næsten ikke flottere. Men
jeg så bagenden på en sølvgrå E90 sedan forleden... den ligner en numsehul
der trækker sig sammen (med de baglygter) hehe

/peter

Fra : Thomas Krath

Dato : 09-04-06 23:17

> Men det meste er vel motorvejskørsel så?

Ja, primært motorvej.

> Men sådan en E90 er sgu lækker indvendigt. Fås vel næsten ikke
> flottere. Men jeg så bagenden på en sølvgrå E90 sedan forleden... den
> ligner en numsehul der trækker sig sammen (med de baglygter) hehe

Jeg synes den er okay, i st.car. ser den lidt pænere ud.

http://www.lemansarea.dk/rejsen2005/billeder/lemans2005_077.jpg

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 09-04-06 23:49

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, primært motorvej.

Arhhh, det var meget blandet. Bykørsel - landevej - motorvej.
Göteborg-Trollhättan - Säffle - Karlstad - Örebro - Göteborg. Den gik
forøvrigt 15,3 i snit totalt over 800 km, og jeg tankede kun da jeg
afleverede bilen igen :)

-M

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 09-04-06 23:59

> [...]

> Men jeg så bagenden på en sølvgrå E90 sedan forleden... den ligner en
> numsehul der trækker sig sammen (med de baglygter) hehe

Det er korrekt at en standard 3'er serie ikke er pæn. Men med de sidste
detaljer gør den pæn synes jeg. - Sænkning, et par voksne fælge, rigtig
farve og dobbelt potte etc.. Du ved, sådan noget.

-M

Fra : Thomas Krath

Dato : 09-04-06 22:14

> Mortens var med den mindste motor overhovedet, og Morten kan godt
> lide power og frække køreegenskaber.

Dertil - det var iøvrigt en 2,5 TDI m. alt udstyret - skal siges at den på
40 tkm nåede at bruge intet mindre end 1 motor og (mener jeg) 2 gearkasser!
Når forlygtepæren skulle skiftes, skulle hele forkofangeren af - det kostede
intet mindre end 2 tkr. at skifte en forlygtepære svjh.!

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 22:19

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> det kostede intet mindre end 2 tkr. at skifte en forlygtepære svjh.!

Det spiller ingen rolle, når man har købt en bil til den pris..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas Krath

Dato : 09-04-06 22:23

> Det spiller ingen rolle, når man har købt en bil til den pris..;)

Hehe - nå, okay :) Den er jo ikke så dyr på gule plader ;)

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 22:24

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hehe - nå, okay :) Den er jo ikke så dyr på gule plader ;)

LOL

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 10-04-06 00:00

> Det spiller ingen rolle, når man har købt en bil til den pris..;)

Jo, for den er dyr nok at holde kørende som udgangspunkt :)

-M

Fra : BJ

Dato : 10-04-06 00:54

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jo, for den er dyr nok at holde kørende som udgangspunkt :)

Det vil jeg godt tro. Der var også et år eller 2 utrolig mange brugte til
salg.

Personlig er jeg ikke meget for de dersens SUV´er og ville aldrig købe en
Cayenne.

De samme penge kan jo købe den rigtige vare ... 911.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 22:20

Thomas Krath wrote:
> Når forlygtepæren skulle skiftes, skulle hele
> forkofangeren af - det kostede intet mindre end 2 tkr. at skifte en
> forlygtepære svjh.!

Haha! Ja de kloge narrer de mindre kloge... du gav da vel forhåbentlig ikke
2000 kr. for det?

/Peter

Fra : Thomas Krath

Dato : 09-04-06 22:23

> Haha! Ja de kloge narrer de mindre kloge... du gav da vel
> forhåbentlig ikke 2000 kr. for det?

Nej - for det er ikke min bil, men tror at Mortens firma gjorde ;)

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 09-04-06 23:54

"Peter S." <-> skrev i en meddelelse

> Haha! Ja de kloge narrer de mindre kloge... du gav da vel forhåbentlig
> ikke 2000 kr. for det?

Det tager 3 timer på aut. værksted. - Og egentlig er jeg ligeglad med hvad
det koster at skifte det, det er mere ideén med at det tager 3 stive timer
at skifte en latterlig pære. Bilens konstruktion er generelt mindre heldig
om du spørger mig. Men sådan er det jo på de fleste nye biler. - Men det
vidste du vel godt?

-M

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 10-04-06 00:03

> Mortens var med den mindste motor overhovedet, og Morten kan godt lide
> power og frække køreegenskaber.

Ja, det var sørgerligt med den Touareg.

> Derfor har han ny sådan en her:
>
> http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=5739

+ udstyr ;)

-M

Fra : Dinovo

Dato : 09-04-06 23:11

> [...]
> for ham. Ellers kunne han jo lige så godt vælge en Suzuki Grand Vitara eller

Hmm - ja, smag og behag. Men det kommer jo også meget an på
personlighed. Hvis man gerne vil have det samme som alle de andre nede
i golf klubben så køber man da netop en af dem du nævner; BMW, Merc,
Porche osv.
hvis man tør være lidt anderledes kigger man lidt udover normerne og
vælger noget anderledes

En Infiniti ville også være en oplagt mulighed - søster bilen til
Murano'en.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-04-06 12:31

Morten Lorenzen wrote:
> Tiden er nok snart inde til at min elskede beamer skal finde en ny ejer. -
> Men hvad skal jeg have?

Chevy Tahoe
Den ser stor og fed ud

Mit eget "hjemmelavede" (lavet på hjemmesiden
http://www.chevyapprentice.com ,red.)

http://www.chevyapprentice.com/view.php?country=us&uniqueid=8045457c-19c2-1029-98eb-0013724ff5a7

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Martin Kiefer

Dato : 11-04-06 08:30

> [...]
> lukket idag, da jeg kørte forbi. - Så den må prøves på et andet tidspunkt)
> og Touareg tror jeg bare er udelukket for altid.

Min hustru har for ikke så længe siden stået i nogenlunde samme situation.
Vi lavede en næsten tilsvarende liste til hende som hun kunne vælge ud fra:

Mercedes ML
Lexus SUV
Porsche Cayenne
Audi R7 (Den der var med på biler for alle)
Hummer H3
BMW X5
Volvo XC90.

Hun fjernede Lexus Volvo og Porsche fra listen ud fra de billeder af bilerne
hun kunne finde. Hun kunne ikke lide udseenet. derefter røg Hummer og Audien
for at være for lave i kabinen. Hun er relativ høj og følte at hovedet slog
imod loftet. Så var de ude.

Derefter stod det mellem en BMW og en Mercedes. Vi brugte en halv times tid
på at finde en BMW forhandler i Århus uden held (egentlig bare ved at køre
lidt rundt og se om vi kunne finde en) Men de havde åbenbart gemt dem godt.
Da vi senere så en BMW X5 på Biler for Alle var vi begge enige om at det var
en ok bil. både udseenet og sidekomforten i kabinen.

Vi prøvekørte en Mercedes i vel sammenlagt 5-5,5 timer og valget faldt
egentlig nok mest på Mercedes ud fra det synspunkt at vi altid har haft
Mercedes og føler os godt behandlet ved Ejner Hessel i Århus. Så vi ville
ikke lave et modelskifte (man er vel lidt konservativ

Vi har senere haft kigget lidt på den nye R-klasse fra Mercedes. Godt nok
efter vi købte en ML. Men jeg tror ikke det er en bil vi kunne findep åat
købe. Den er lidt lavere end en ML dog en smule længere. Ligner en ML
utrolig meget i kabinen forrest. Så måske hellere den nye GL fra MB. Den ser
ud til at være ligeså lang som en R og har højden med sig også:

http://www.mbusa.com/models/future/glclass/index.do

Martin Kiefer
www.kiefer.dk/m/

Fra : Ole Thomsen

Dato : 11-04-06 14:58

Martin Kiefer wrote:

> Hun fjernede Lexus Volvo og Porsche fra listen ud fra de billeder af
> bilerne hun kunne finde. Hun kunne ikke lide udseenet. derefter røg
> Hummer og Audien for at være for lave i kabinen. Hun er relativ høj

Hun fjernede dem hun ikke kunne lide udseendet på, og *derefter*
Hummer'en?

Geeesh

Ole Thomsen

Fra : Martin Kiefer

Dato : 11-04-06 18:38

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse
> Martin Kiefer wrote:
>
> Hun fjernede dem hun ikke kunne lide udseendet på, og *derefter*
> Hummer'en?

He he. Ja Hummeren røg efter de foregående og det var ikke på udseenet

> Geeesh

Heldigvis er smag og behag for forskellig.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk/m/

Fra : MK

Dato : 11-04-06 18:50

"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

> He he. Ja Hummeren røg efter de foregående og det var ikke på udseenet

Jeg fatter ikke folk køber de der biler. Hvis man ikke har brug
for 4x4, er det da vanvittigt at investere i det. Man får da bare
SÅ meget andet MB-van til den samme pris...

> Heldigvis er smag og behag for forskellig.

Jow jow...

Fra : Ole Thomsen

Dato : 12-04-06 05:55

MK wrote:

> Jeg fatter ikke folk køber de der biler. Hvis man ikke har brug
> for 4x4, er det da vanvittigt at investere i det. Man får da bare
> SÅ meget andet MB-van til den samme pris...

Det kan der være mange årsager til.

Personligt købte jeg en fordi det skulle prøves, og havde en rigtig rar
oplevelse gennem 3 år.

Er tilbage i en "almindelig" bil, og fristes sandsynligvis ikke af en
SUV igen - men firehjulstræk er jeg ikke færdig med, det er helt
sikkert.

PS. Den blev solgt til konebil, kvinden følte sig simpelthen mere sikker
i trafikken. Om vi andre kan føle os sikre er så et godt spørgsmål....

Ole Thomsen

Fra : MK

Dato : 12-04-06 18:21

> Det kan der være mange årsager til.

Uden tvivl...

> Personligt købte jeg en fordi det skulle prøves, og havde en rigtig rar
> oplevelse gennem 3 år.

At stige "ind" i bilen istedet for "ned"?

> Er tilbage i en "almindelig" bil, og fristes sandsynligvis ikke af en SUV
> igen - men firehjulstræk er jeg ikke færdig med, det er helt sikkert.

Jow jow, men den slags 4 WD kan man jo også få på alm. biler.

Jeg ejede på et tidspunkt en '95 Alfa Romeo 164 Q4 V6 24V.
Den var aldeles okay og kørte endnu bedre end min tidligere
'93 Alfa Romeo 164 QV 24V V6 med FWD...

> PS. Den blev solgt til konebil, kvinden følte sig simpelthen mere sikker i
> trafikken. Om vi andre kan føle os sikre er så et godt spørgsmål....

Ja, en skrøne...

Fra : Ole Thomsen

Dato : 12-04-06 21:03

MK wrote:

> At stige "ind" i bilen istedet for "ned"?

Ja, det var faktisk et stort plus

Og så skiftede jeg bil under en af vinterens snestorme, det var et chok
pludselig at skulle tage hensyn til vejens beskaffenhed og de trækkende
hjul igen....

Netop.

Ole Thomsen