Har Folmer fået ny bil?
Fra : Thor

Dato : 08-04-06 13:30

Se dk,binaer.motor

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 08-04-06 13:45

Skulle billedet ikke have været postet i dk.binaer.futtog

Fra : Basse

Dato : 08-04-06 13:51

Oooooooh
Road train

Det er eddermaneme imponerende dytter!
Hva'så Folmer, kan du bakke rundt om pølsesvognen med sådan en?

Hygge,
Basse

Fra : Michael Jensen

Dato : 08-04-06 14:44

Minder også lidt om den her:

http://www.ausfuel.com.au/images/Volvo%20cruising.JPG

\Michael

Fra : Kasper H. Hansen [82~

Dato : 08-04-06 14:57

> Minder også lidt om den her:
>
> http://www.ausfuel.com.au/images/Volvo%20cruising.JPG

Holy sh*t...
Godt man ikke har dem herhjemme - prøv lige at skulle overhale sådan en på
en dansk landevej :)

/Kasper Hansen

Fra : Jan Vennike

Dato : 08-04-06 19:58

(Remove the Cat in the email to reach me)
"Kasper H. Hansen [8270]" <kasper@h-hansen.LAND> skrev i en meddelelse

> Holy sh*t...
> Godt man ikke har dem herhjemme - prøv lige at skulle overhale sådan en på
> en dansk landevej :)
>
> /Kasper Hansen

Hmmm - en af de små, hva ??
http://www.guinnessworldrecords.com/content_pages/record.asp?recordid=43494

Man skal bakke - "Shit, nr 67 gik i saks"

--
Jan

(Remove the Cat in the email to reach me)

Fra : Leonard

Dato : 08-04-06 20:12

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> wrote:

>Hmmm - en af de små, hva ??
>http://www.guinnessworldrecords.com/content_pages/record.asp?recordid=43494

Latterlig rekord!
At trække et 1.474 m langt vogntog 150 m.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Jan Vennike

Dato : 08-04-06 20:17

> Latterlig rekord!
> At trække et 1.474 m langt vogntog 150 m.
>
> --
> Leonard
> ::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
> ::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Jeg mener nu også at den "gamle" rekord var lidt kortere vogntog, men til
gengæld kørte de lidt længere.

Men alligevel lidt imponerende - så'en at trække af med over 1000 tons med
en enkelt trækker - så skal det ihvertifald ikke gå op af bakke

--
Jan

(Remove the Cat in the email to reach me)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-06 20:28

Jan Vennike skriver:

> Men alligevel lidt imponerende - så'en at trække af med over 1000 tons med
> en enkelt trækker - så skal det ihvertifald ikke gå op af bakke

Tøsetøser
http://www.bahnbilder.de/name/galerie/kategorie/Schweden~Unternehmen~LKAB.html

52 vogne a 80 tons trækkes af enkelt sølle gammelt lokomotiv.

Efter de fik nye loks og opgraderet vognene er totalvægten af en vogn
svjh 100 tons.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Jan Vennike

Dato : 09-04-06 08:13

> [...]
>
> Klaus
> --
> Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Til det kan jeg kun sige

1. Friktion: Det er nok noget sværere at trække på gummihjul end jernhjul
2. Gad vide hvormange trækkere der var foran der tog - der var kun en
lastbil, med 600 hk der trak de 1000 ton

Men når det er sagt - det var jo kun til rekord forsøg - jeg mener at de
tungeste til daglig drift, er nogen der kører fra en mine til en havn på
østkysten af Australien - skulle veje omkring 200 ton - se nederst her:
http://members.tripod.com/kingsley-foreman/Towtruckphotos/id11.html - 150
tons last + egenvægt + 160 m lang - ydrk

--
Jan

(Remove the Cat in the email to reach me)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-04-06 08:56

Jan Vennike skriver:

> 1. Friktion: Det er nok noget sværere at trække på gummihjul end jernhjul

Til gengæld er der også mindre friktion til at sætte i gang med.

> 2. Gad vide hvormange trækkere der var foran der tog - der var kun en
> lastbil, med 600 hk der trak de 1000 ton

1 stk (3-delt) lokomotiv.
De kører i konstant drift mellem Gällivare - Kiruna og Narvik med samme
konfiguration og har gjort det i 30 år.
http://www.railfaneurope.net/pix/se/electric/Dm3/pix.html
7500kW (10000HK) og 12 drivaksler

Dog er de ved at blive udrangeret til fordel for IORE lokomotiverne
http://www.railfaneurope.net/pix/se/private/MTAB/MTAB_IORE_101_102.jpg

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-04-06 20:08

Kasper H. Hansen [8270] skrev:
> Holy sh*t...
> Godt man ikke har dem herhjemme - prøv lige at skulle overhale sådan en på
> en dansk landevej :)

Eller om sådan to begyndte at overhale hinanden ude på motorvejen.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Leonard

Dato : 08-04-06 20:18

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Eller om sådan to begyndte at overhale hinanden ude på motorvejen.

Uha, så ville Jan W da koge helt over

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Broegger

Dato : 10-04-06 17:22

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev

> Eller om sådan to begyndte at overhale hinanden ude på motorvejen.

De må slet ikke komme på motorvejen, de skal holde sig til cykelstierne så
de ikke generer os sagesløse bilister

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-04-06 04:05

Broegger skrev:
> De må slet ikke komme på motorvejen, de skal holde sig til cykelstierne så
> de ikke generer os sagesløse bilister

Jamen sagesløse bilister bliver hjemme, ellers er de ikke sagesløse
længere.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Leif Neland

Dato : 09-04-06 09:40

"Michael Jensen" <ugyldig@ugyldig.com> skrev i en meddelelse
> Minder også lidt om den her:
>
> http://www.ausfuel.com.au/images/Volvo%20cruising.JPG

Den første tankvogn er måske brændstof, de resterende 3 er nyttelast

Leif

Fra : Møller

Dato : 08-04-06 13:44

"Thor" <Thor@loke.dk> wrote in message
> Se dk,binaer.motor

Er han emigreret? og går med hovedet nedad?

Møller