Lidt hjælp til valg af ny trailer
Fra : Lars Hansen

Dato : 08-04-06 11:45

Hej i Gruppen

Jeg står og skal have mig en ny trailer og har kig på 2 stk. men jeg er lidt
i tvivl om hvilken en.
Der er her I kommer på banen. Den eneste forskel er at den ene er i stål og
den anden i finer.

Det er modellerne "Type 502 E2 / 752 E2 Stål" og "Type 502 E2 / 752 E2
Finer" fra http://www.fensmark-trailer.dk/enkeltaksel.html.

Hvad er fordele og ulemper ved henholdsvis stål og finer? og dermed hvilken
skal jeg vælge??

MVH
Lars Hansen

Fra : Preben Andersen

Dato : 08-04-06 11:52

"Lars Hansen" <Lars.oeland@inet.uni2.danmark> skrev i en meddelelse

> Hvad er fordele og ulemper ved henholdsvis stål og finer? og dermed
> hvilken skal jeg vælge??

Tja, stål rådner ikke og finer ruster ikke

Jeg ville vælge stål.

mvh
Preben

Fra : Peter Juul

Dato : 08-04-06 12:35

> [...]
> Finer" fra http://www.fensmark-trailer.dk/enkeltaksel.html.
>
> Hvad er fordele og ulemper ved henholdsvis stål og finer? og dermed

Jeg vil til enhver tid vælge stål.

Prøv forøvrigt www.97446021.dk, han har et parti billige DanTrailer - Købte
en sidste weekend inkl. presenning til 4400 + nr.plade

VenHils
Peter

Fra : BJ

Dato : 08-04-06 12:41

"Lars Hansen" <Lars.oeland@inet.uni2.danmark> skrev i en meddelelse

KLIP

Jeg har selv Type 502 D1/752 D1 stål.

Den har nu tjent mig i ca. 5 år og dette upåklagelig.

Traileren står uden for i al slags vejr, er lukket med original presenning,
med næsehjul og har kun antaget lidt patina..

Den får min varmeste anbefaling.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 08-04-06 13:13

> Traileren står uden for i al slags vejr, er lukket med original
> presenning, med næsehjul og har kun antaget lidt patina..

Hvorfor køber I en trailer? - hvorfor lejer i den ikke?

Jeg har haft bil i 30 år og aldrig købt en trailer. De få gange, hvor
det virkeligt har været nødvendigt med en trailer (!), har jeg lejet
een til formålet. Trailerleje koster jo intet...

Fra : MK

Dato : 08-04-06 13:15

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor køber I en trailer? - hvorfor lejer I den ikke?

Som privatmand !

Fra : BJ

Dato : 08-04-06 13:19

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Som privatmand !

Der var du dæleme hurtig..;)

Min trailer er erhvervsmæssig og har kørt med tonsvis af varer.

PS: Jeg ville nu alligevel også have købt den som privatmand. Jeg har det
som bønderne har det med høstmaskiner, 1 til hver bondegård/husstand for jeg
vil selv bestemme..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 08-04-06 13:22

> Der var du dæleme hurtig..;)

Det ér BMW'er

> Min trailer er erhvervsmæssig og har kørt med tonsvis af varer.

Jow jow...

> PS: Jeg ville nu alligevel også have købt den som privatmand. Jeg har det
> som bønderne har det med høstmaskiner, 1 til hver bondegård/husstand for
> jeg vil selv bestemme

De har normalt også røven fuld af penge :)

Fra : BJ

Dato : 08-04-06 13:25

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> De har normalt også røven fuld af penge :)

Derfor hedder det også en 'jydekrog'.

Vi lader Kjøvenhavnerne om at bruge deres penge på Café og deslignende..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-06 13:32

MK skriver:

> Hvorfor køber I en trailer? - hvorfor lejer i den ikke?

Køber ?
Du må da være gal, min er nu til låns hos mig på 3. år.

> Jeg har haft bil i 30 år og aldrig købt en trailer. De få gange, hvor
> det virkeligt har været nødvendigt med en trailer (!), har jeg lejet
> een til formålet. Trailerleje koster jo intet...

Det er bare så pisse praktisk at man kan gå og fylde op i den, når man
har lyst og ikke skal tænke på at få den afleveret igen. På med
presenningen og ind på den dertil indrettede parkeringsplads bag hegnet.
Samme parkeringsplads har så andgang fra havesiden, så man kan læsse
affald i den.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : MK

Dato : 08-04-06 13:43

> Køber ? - Du må da være gal, min er nu til låns hos mig på 3. år.

OK - du er een af dén slags

> Det er bare så pisse praktisk

men dyrt

> [...]
> indrettede parkeringsplads bag hegnet. Samme parkeringsplads har
> så andgang fra havesiden, så man kan læsse affald i den.

Jeg har haft en have i 28 år - det har aldrig været et problem eller skabt
anledning til, at jeg skulle investere en halv ferie i en trailer. Aldrig !

Fra : BJ

Dato : 08-04-06 13:46

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har haft en have i 28 år - det har aldrig været et problem eller skabt
> anledning til, at jeg skulle investere en halv ferie i en trailer. Aldrig
> !

Der har du 100% forskellen på provinsianere og kjøvenhavnere.

Intet under, vi finder sligt overfladiske..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 08-04-06 14:06

> Der har du 100% forskellen på provinsianere og kjøvenhavnere.

Jég har ikke været kjøwenhavner i hele perioden !

> Intet under, vi finder sligt overfladiske..

Jeg skal undlade at benævne, hvad en kjøwenhavner kalder een fra Vejle

Fra : BJ

Dato : 08-04-06 14:09

KLIP

> Jég har ikke været kjøwenhavner i hele perioden !

Du holder ferie i tide og utide samt går på Café, så du har tillagt dig
vanerne..

> Jeg skal undlade at benævne, hvad en kjøwenhavner kalder een fra Vejle

Så lang tid vi løber med værdierne, så generer det ikke mig..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 08-04-06 14:28

> Du holder ferie i tide og utide

Ferie??? - jeg rejser røven ud af bukserne i embeds medfør ! Næsten

> samt går på Café, så du har tillagt dig vanerne..

LOL

> Så lang tid vi løber med værdierne, så generer det ikke mig..

Værdier som? - og som ikke findes "ower there"?

Fra : BJ

Dato : 08-04-06 14:31

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Værdier som?

Frisk luft, vidtstrakte vidder og ikke mindst rent vand...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Rasmussen

Dato : 10-04-06 09:40

> "MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Frisk luft, vidtstrakte vidder og ikke mindst rent vand...

Og bilfrie motorveje
Per

Fra : BJ

Dato : 10-04-06 10:01

"Per Rasmussen" <person@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og bilfrie motorveje

Yessss...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 08-04-06 15:48

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> writes:

> "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jég har ikke været kjøwenhavner i hele perioden !

> Jeg skal undlade at benævne, hvad en kjøwenhavner kalder een fra Vejle

En vejlenser?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-06 15:23

MK skriver:

> men dyrt

Ind til videre har den kostet mig lidt flytten jord, 2 stolper af 2
meters længde og en sektion havehegn. Cirka 300 kr + lidt manuelt
arbejde.

Kan du skrive dyrt igen ???

> Jeg har haft en have i 28 år - det har aldrig været et problem eller skabt
> anledning til, at jeg skulle investere en halv ferie i en trailer. Aldrig !

Nu er jeg af den type der ikke gider at have haveaffald bag i bilen og
ej heller den type der gider at leje en trailer i 3 dage for at få den
fyldt, inden man kører på "genbruget".

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : MK

Dato : 08-04-06 15:32

> Ind til videre har den kostet mig lidt flytten jord, 2 stolper af 2
> meters længde og en sektion havehegn. Cirka 300 kr + lidt manuelt
> arbejde. Kan du skrive dyrt igen ???

Skrev du ikke tidligere, at du havde den gratis?

> Nu er jeg af den type der ikke gider at have haveaffald bag i bilen

OK...

> ej heller den type der gider at leje en trailer i 3 dage for at få den
> fyldt, inden man kører på "genbruget".

Sån fungerer det ikke :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-06 17:03

MK skriver:

> Skrev du ikke tidligere, at du havde den gratis?

Jo, men for at parkere den pænt, krævede det lidt arbejde.
http://peecee.dk/?id=34841

> OK...

Så skal man gøre bilen rent bagefter.
Manuelt arbejde ? - Nej tak.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : BJ

Dato : 08-04-06 17:23

KLIP

> Jo, men for at parkere den pænt, krævede det lidt arbejde.
> http://peecee.dk/?id=34841

Min står under jordoverfladen..

Se dk.binaer.motor

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 08-04-06 17:27

?

> Se dk.binaer.motor

Kan jeg ikke

Fra : BJ

Dato : 08-04-06 17:31

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kan jeg ikke

Det tager syv lange og syv brede inden noget dukker der..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-04-06 16:03

MK wrote:

> Hvorfor køber I en trailer? - hvorfor lejer i den ikke?

Fordi det er for dyrt i længden...

Jeg er utrolig glad for mine trailere...
Den ene har sgu tjent sig hjem mange gange...

Fra : MK

Dato : 08-04-06 16:06

meddelelse news:4437d0c0$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...

> Fordi det er for dyrt i længden...

Ikke for mig - og så skæmmer det bilens udseende, selvom krogen kan fjernes

> Jeg er utrolig glad for mine trailere... Den ene har sgu tjent sig hjem
> mange gange...

Sikkert - men har man nogensinde gjort den økonomiske opgørelse,
vil man måske erfare, hvor lidt der i virkeligheden er tjent

Fra : BJ

Dato : 08-04-06 16:07

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Sikkert - men har man nogensinde gjort den økonomiske opgørelse,
> vil man måske erfare, hvor lidt der i virkeligheden er tjent

Så burde man vel heller ikke købe en ejendom, men leje sig frem.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 08-04-06 16:19

> Så burde man vel heller ikke købe en ejendom, men leje sig frem.

Hvad med værdistigningen - tro du?

Fra : BJ

Dato : 08-04-06 16:24

KLIP

> Hvad med værdistigningen - tro du?

Prøv for sjovs skyld at lave en udregning på afdrag, renter, vedligehold,
haveanlæg osv. osv..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 08-04-06 16:27

> Prøv for sjovs skyld at lave en udregning på afdrag, renter, vedligehold,
> haveanlæg osv. osv..;)

Ja, det ødelægger ikke noget regnestykke overhovedet !

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-06 17:03

MK skriver:

> Ikke for mig - og så skæmmer det bilens udseende, selvom krogen kan fjernes

Hvordan det ???

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : MK

Dato : 08-04-06 17:09

> Hvordan det ???

Det ser da komplet rædderligt ud, når man skærer i bagskørtet på bilen.
Også selvom der monteres en såkaldt klap, der dækker installationen.

Hækskørtet, frontspoileren og sideskørterne er jo desuden en samlet
designmæssig enhed...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-06 17:13

MK skriver:

> Det ser da komplet rædderligt ud, når man skærer i bagskørtet på bilen.
> Også selvom der monteres en såkaldt klap, der dækker installationen.

Så skæmmer det sku noget mere at traileren er bagefter

Sådan ser min bil ud bagfra:
http://peecee.dk/?id=34844

Bør jeg nævne at det aftagelige træk er taget af ?

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : MK

Dato : 08-04-06 17:23

> Sådan ser min bil ud bagfra:

Du mener -> sådan ser din GOLF ud bag fra

> Bør jeg nævne at det aftagelige træk er taget af ?

Nej - det kan jeg se :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-06 18:29

MK skriver:

> Du mener -> sådan ser din GOLF ud bag fra

Netop, en rigitg bil.

> Nej - det kan jeg se :)

Du kender også løsningen fra næstenyeste passat, hvor trækket blot
skubbes op i et hul inde bag bagerste kant og strømstikket sidder på en
plade der kan drejes op bag kanten.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Brian

Dato : 08-04-06 17:17

MK wrote:

> Hækskørtet, frontspoileren og sideskørterne er jo desuden en samlet
> designmæssig enhed...

Fame godt man kører i en på alle måder simpel bil, så der stadig er
plads til en aftagelig trækkrog

/Brian

Fra : Leonard

Dato : 08-04-06 18:30

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>Ikke for mig - og så skæmmer det bilens udseende, selvom krogen kan fjernes

Hvis du ikke har krog på bilen, lejer du så også bil, når du skal
bruge en trailer?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : MK

Dato : 08-04-06 19:44

> Hvis du ikke har krog på bilen, lejer du så også bil, når du skal
> bruge en trailer?

ROFLMAO :)

Fra : JS

Dato : 08-04-06 20:55

MK wrote:
> "Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse

> ROFLMAO :)

Jamen du må da faktisk godt svare på spørgsmålet.
Du siger at det ikke kan betale sig at købe fordi man kan leje og siger du
samtidig at det er grimt at have aftageligt træk på bilen.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-04-06 19:59

MK wrote:
> [...]
>
> Sikkert - men har man nogensinde gjort den økonomiske opgørelse,
> vil man måske erfare, hvor lidt der i virkeligheden er tjent

Betalt 13.000 kr. for 2 år siden
Brugt den i hvert fald 70 gange
Værdi 13.000 kr.

Kan man leje til 0 kr. pr. gang?

Regn bare rente med. Hvis de 13.000 havde stået på min konto i stedet for
havde jeg fået ca. 20 kr. i rente pr. md.
Kan man leje for 7 kr. pr. gang?

Og så er det rart at det er MIN, at jeg kan bruge den når jeg har lyst -
uden at skulle have penge op af lommen...
Men når ja... Jeg er jo også jyde...

Fra : Nicolai Lang

Dato : 08-04-06 21:39

On Sat, 08 Apr 2006 15:05:51 GMT, "MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk>
wrote:

>Ikke for mig - og så skæmmer det bilens udseende, selvom krogen kan fjernes

Ikke på vores C5 - vi troede sg' det var en fejl at der stod træk i
annoncen, indtil vi fandt krogen, som lå ved reservehjulet.

Du *kan* ikke se der er træk på, med mindre du ligger dig på jorden og
kigger op under bilen.

Jeg troede ikke det kunne lade sig gøre at lave det så diskret indtil
jeg så dette.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : BJ

Dato : 08-04-06 22:21

"Nicolai Lang" <nnews0403051902@hjorth.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg troede ikke det kunne lade sig gøre at lave det så diskret indtil
> jeg så dette.

Sådan skulle man også gøre for at se skjult anhængertræk på min kones
hedengangne Renault Clio II

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Rune Larsen

Dato : 08-04-06 22:50

Nicolai Lang wrote:
> Du *kan* ikke se der er træk på, med mindre du ligger dig på jorden og
> kigger op under bilen.

Det må være bøvlet at sætte på så..

Mvh Rune

Fra : BJ

Dato : 08-04-06 23:00

"Rune Larsen" <tazlyold@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det må være bøvlet at sætte på så..

Det er det også og ikke morsomt i regnvejr.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Nicolai Lang

Dato : 09-04-06 08:54

On Sat, 08 Apr 2006 23:49:39 +0200, Rune Larsen <tazlyold@hotmail.com>
wrote:

>Det må være bøvlet at sætte på så..

Ja, det er det også - men værst er nu strømstikket.

Men vi har ikke brugt det endnu - venter stadig på at Metro skal ringe
og se de har fået vores trailer hjem :)

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-04-06 17:58

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse news:uNNZf.51620

> Hvorfor køber I en trailer? - hvorfor lejer i den ikke?

Du og dit leasen,lejen ;). Det ser 1 billigt ud, men intet er gratis, og der
er kun 1 til at betale.... .

> Jeg har haft bil i 30 år og aldrig købt en trailer. De få gange, hvor
> det virkeligt har været nødvendigt med en trailer (!), har jeg lejet
> een til formålet. Trailerleje koster jo intet...
Bil ja, men ingen hus&have?. Jeg har haft hus & have i 10 år og bruger den
1-2 * md - når jeg vil vel og mærke.... Faktisk kan jeg ikke forstå at man
kan undvære.
BTW. Når du køre m. udlejningstrailer, har du vel FORSIKRINGEN i orden, både
på bil & trailer?.

Fra : MK

Dato : 08-04-06 18:07

> Du og dit leasen,lejen ;). Det ser 1 billigt ud, men intet er gratis, og
> der er kun 1 til at betale.... .

Ifm. traileren gør jeg blot et regnestykke og det udviser
i min sammenhæng et kæmpeplus, når jeg lejer traileren :)

> Bil ja, men ingen hus&have?

Jeg har siden '78 ejet et hus !

> Jeg har haft hus & have i 10 år og bruger den 1-2 * md - når jeg vil vel
> og mærke.... Faktisk kan jeg ikke forstå at man kan undvære.

Intet problem...

> BTW. Når du køre m. udlejningstrailer, har du vel FORSIKRINGEN i orden,
> både på bil & trailer?.

Klart - tror du, jeg er åndsvag

Fra : Leonard

Dato : 08-04-06 18:29

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>Hvorfor køber I en trailer? - hvorfor lejer i den ikke?

Hvis traileren kun skulle bruges til bortkørsel af haveaffald fra et
byhus, så ville jeg nok også nøjes med at leje. Men herude på landet
er der for langt at køre for et hente og aflevere lejetraileren, både
tidsforbruget og brændstoffet til det skal jo regnes med, når fordele
og ulemper gøres op.
Jeg bruger bl.a. min trailer til at køre min ATV på, og der er det
rart ikke altid at være nødt til at læsse af, hvis hverken trailer
eller ATV skal bruges hjemme før næste gang de skal bruges sammen et
andet sted.
Derudover er det praktisk at kunne fylde traileren op den ene weekend
og bare lade den stå til vejen alligevel går forbi genbrugspladsen på
et tidspunkt hvor der er tid til at tømme den igen.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : JS

Dato : 08-04-06 18:29

MK wrote:

> Hvorfor køber I en trailer? - hvorfor lejer i den ikke?

Alternativet er ikke at leje, men at have en traktor med vogn stående i
indkørslen til at køre skrammel, fliser, haveaffald, jord m.m.

> Jeg har haft bil i 30 år og aldrig købt en trailer. De få gange, hvor
> det virkeligt har været nødvendigt med en trailer (!), har jeg lejet
> een til formålet. Trailerleje koster jo intet...

Det handler om frihed. Bruger du aldrig lidt ekstra penge af
bekvemmelighedsårsager selv om der findes en billigere løsning?

Fra : MK

Dato : 08-04-06 19:45

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det handler om frihed. Bruger du aldrig lidt ekstra penge af
> bekvemmelighedsårsager selv om der findes en billigere løsning?

OK - lidt peng'

Fra : JS

Dato : 08-04-06 20:54

MK wrote:
> "JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> OK - lidt peng'

Hvis du er aktiv havebruger/nyder/dyrker, flytter lidt møbler i ny og næ,
henter lidt brædder og plader m.m. så løber det let op i 2000-2500 i leje på
et år, så for den aktive husejer kan det godt betale sig at købe selv.

Fra : Rune Larsen

Dato : 08-04-06 22:45

MK wrote:
> Hvorfor køber I en trailer? - hvorfor lejer i den ikke?

Hvorfor ikke _låne_ den gratis hos fx IKEA. Det gjorde jeg da jeg skulle
hente brænde. De er reklamefinansieret - der står IKEA på siden - og lån
er IKKE købsbetinget.

Mvh Rune

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-04-06 06:08

Rune Larsen skriver:

> Hvorfor ikke _låne_ den gratis hos fx IKEA. Det gjorde jeg da jeg skulle
> hente brænde. De er reklamefinansieret - der står IKEA på siden - og lån
> er IKKE købsbetinget.

Det er nok de 25 km hver vej til nærmeste IKEA der giver forskellen.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Rune Larsen

Dato : 09-04-06 11:51

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Rune Larsen skriver:
>
> Det er nok de 25 km hver vej til nærmeste IKEA der giver forskellen.

De gratis trailere kan også lånes andre steder end hos IKEA. Se her:
http://www.freetrailer.dk

Mvh Rune

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-04-06 21:50

Rune Larsen skriver:

> De gratis trailere kan også lånes andre steder end hos IKEA. Se her:
> http://www.freetrailer.dk

"Kun" 15 km væk.

Husk at betale forsikringen på 39 kr...

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 08-04-06 12:43

"Lars Hansen" <Lars.oeland@inet.uni2.danmark> skrev i en meddelelse
[klip]
> Hvad er fordele og ulemper ved henholdsvis stål og finer? og dermed
> hvilken skal jeg vælge??

Vælg stål, den holder bedst; men sørg for at få pressening med (og brug den
!).
Det er bunden, som rådner først.

ivan, århus

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 08-04-06 13:52

> [...]
> Finer" fra http://www.fensmark-trailer.dk/enkeltaksel.html.
>
> Hvad er fordele og ulemper ved henholdsvis stål og finer? og dermed

Hos http://emmerskebiler.shopserver.dk/ kan du købe traileren via Tyskland
og spare lidt på momsen.
Hilsen Matthias

Fra : Karsten Andersen

Dato : 08-04-06 17:53

Sat, 8 Apr 2006 14:51:33 +0200, skrev Matthias H Matthiessen, på 25
linier, i <4437b1d4$0$47056$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, :

>"Lars Hansen" <Lars.oeland@inet.uni2.danmark> skrev i en meddelelse

>Hos http://emmerskebiler.shopserver.dk/ kan du købe traileren via Tyskland
>og spare lidt på momsen.
>Hilsen Matthias

Bare for dyrt 8500 bare for og få en hvor man kan køre med hele
træ/gips plader.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-04-06 13:42

MK wrote:

> [...]
> det virkeligt har været nødvendigt med en trailer (!), har jeg lejet
> een til formålet. Trailerleje koster jo intet...

Bosiddende på landet i Jylland og ved at sætte hus i stand, så skal
man have en trailer pga. følgende:

- fordi man bor på landet i Jylland,
- ved at sætte hus i stand,
- meget byggeaffald der skal væk,
- foder til hestene skal hentes en gang i mellem,
- hø skal hentes,
- det kan være man falder over et eller andet spændende som skal
hentes lige den dag man ikke kunne få fat i en trailer

Faktisk er jeg tilbøjelig til at sige at man skal have 2, så man
altid har en tom stående i reserve / stand-by for hvis man bare går
og fylder affald i traileren til daglig, så skal man bruge den til at
hente noget inden man får lejlighed til at få den tømt, dette er
sket mindst 3 gange for mig. Det er ret træls at skulle tømme en
trailer på jorden hjemme hos en selv

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Lars Hansen

Dato : 10-04-06 19:05

> [...]
> Finer" fra http://www.fensmark-trailer.dk/enkeltaksel.html.
>
> Hvad er fordele og ulemper ved henholdsvis stål og finer? og dermed

Hej Allesammen

Takker for hjælpen.
Jeg vælger at overse diskussionen om hvorvidt man skal eje eller leje. Jeg
SKAL eje da jeg bor en i en kommune hvor storskraldsordningen fungerer som
vinden blæser på stranden ved vesterhavet........
Det endte med modellen i stål.

MVH
Lars Hansen

Fra : BJ

Dato : 10-04-06 19:08

"Lars Hansen" <Lars.oeland@inet.uni2.danmark> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det endte med modellen i stål.

Af hjertet tillykke med erhvervelsen og velkommen i de velhavendes
rækker..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 10-04-06 19:15

> Af hjertet tillykke med erhvervelsen og velkommen i de velhavendes rækker

LOL - skal jeg så virkeligt ud og investere i en trailer for at være med dér
)

Fra : BJ

Dato : 10-04-06 19:17

KLIP

> LOL - skal jeg så virkeligt ud og investere i en trailer for at være med
> dér )

Hvis du vil anerkendes og have anerkendelse, Yesssssssss..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 10-04-06 19:21

Okay, jeg overvejer denne så: www.trailere.dk/product.asp?product=77&page=1

Fra : BJ

Dato : 10-04-06 19:24

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Okay, jeg overvejer denne så:
> www.trailere.dk/product.asp?product=77&page=1

Now you are talking..

Selv min kære Ferrari/MB legekammerat har en trailer..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 10-04-06 19:26

> Selv min kære Ferrari/MB legekammerat har en trailer..)

I de glade Asterix-dage sagde man altid: "De er skøre, de romere"
Idag må man sige: "De er skøre, de jyder"

Fra : BJ

Dato : 10-04-06 19:29

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> I de glade Asterix-dage sagde man altid: "De er skøre, de romere"
> Idag må man sige: "De er skøre, de jyder"

HA, de eneste i hele omgangskredsen uden trailer er .... tandlægen+overlægen

De låner af os andre...LOOOOLLLLLL

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 10-04-06 19:33

> HA, de eneste i hele omgangskredsen uden trailer er ....
> tandlægen+overlægen

Da jeg boede i det jyske landsbymiljø, havde den slags havemand :)

> De låner af os andre...LOOOOLLLLLL

OK - fornuftigt.De har forstået min pointe med at !

Fra : BJ

Dato : 10-04-06 19:35

KLIP

> Da jeg boede i det jyske landsbymiljø, havde den slags havemand :)

Det ville da hjælpe gevaldigt..;)

> OK - fornuftigt.De har forstået min pointe med at !

Nix, de er tilflyttere ..... fra Frederiksberg, København..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-04-06 06:58

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:443aa54c$0$2096

> Nix, de er tilflyttere ..... fra Frederiksberg, København..

Når de køber deres 1. trailer, bliver de jyder, hvis de insistere på ingen
at have, bliver de aldrig andet end tilflyttere ;). Jyder uden - findes ikke
:).

Fra : BJ

Dato : 11-04-06 10:08

KLIP

> Når de køber deres 1. trailer, bliver de jyder, hvis de insistere på ingen
> at have, bliver de aldrig andet end tilflyttere ;). Jyder uden - findes
> ikke :).

De er langsomt ved at integrere sig. De har kun boet her i 7 år.

Sidste år anskaffede de sig en hækkeklipper (og jeg måtte ned og købe en
ny), så nu håber jeg på de snart også anskaffer sig en motorplæneklipper..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 11-04-06 18:52

> De er langsomt ved at integrere sig. De har kun boet her i 7 år.

De får sikkert ikke en chance :)

> Sidste år anskaffede de sig en hækkeklipper (og jeg måtte ned og købe en
> ny), så nu håber jeg på de snart også anskaffer sig en motorplæneklipper

Efter at du har lagt haven om, kan de vel blot købe din !!

Fra : BJ

Dato : 11-04-06 19:15

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> De får sikkert ikke en chance :)

Jo da, ellers ville vi jo ikke udlåne alt vort habengut..;)

> Efter at du har lagt haven om, kan de vel blot købe din !!

Nope, jeg har et stykke græsfortorv og Kommunen klipper ikke i det interval,
jeg synes græsset bør klippes..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 11-04-06 19:18

> Jo da, ellers ville vi jo ikke udlåne alt vort habengut

Men først efter 7 år...

> Nope, jeg har et stykke græsfortorv og Kommunen klipper ikke i det
> interval, jeg synes græsset bør klippes

Behøver du ikke nogen motorplæneklipper til !

Fra : BJ

Dato : 11-04-06 19:22

KLIP

> Men først efter 7 år...

_I_ 7 år, nu forventer vi langsomt, de selv køber diverse, da det er for
dyrt for os andre at vedblive med reparere vore egne/købe nye maskimaskiner
og remedier, når vi selv skal bruge dem.

> Behøver du ikke nogen motorplæneklipper til !

Jeg havde den jo i forvejen og der kan ikke monteres kost på den.

Så nu har jeg også en fejemaskine..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 11-04-06 19:28

> [...]
> maskimaskiner og remedier, når vi selv skal bruge dem.
> Jeg havde den jo i forvejen og der kan ikke monteres kost på den. Så nu

"De ér skøre, de jyder"

Fra : BJ

Dato : 11-04-06 19:30

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> "De ér skøre, de jyder"

Vi siger nu:"Når man rækker fanden en lillefinger, så tager han hele
armen"..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 11-04-06 19:37

> Vi siger nu:"Når man rækker fanden en lillefinger, så tager han hele
> armen"

Man må da ikke håbe, at de læser med hér...

Fra : BJ

Dato : 11-04-06 20:12

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Man må da ikke håbe, at de læser med hér...

De kan godt tage godmodigt drilleri. De har vænnet sig til mosten..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kim

Dato : 10-04-06 20:16

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Okay, jeg overvejer denne så:
www.trailere.dk/product.asp?product=77&page=1

Måske det bare er mig der er lidt små nærrig ..... men vil da mene at disse
er laaangt mere atraktive ...... til prisen altså
http://www.trailere.dk/group.asp?group=116

Kim

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-04-06 20:39

Kim wrote:

> Måske det bare er mig der er lidt små nærrig ..... men vil da mene at
> disse er laaangt mere atraktive ...... til prisen altså
> http://www.trailere.dk/group.asp?group=116

Jep. Jeg tager en eller to af hver, tak...

Fra : Kim

Dato : 10-04-06 20:47

meddelelse news:443ab466$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...

> Jep. Jeg tager en eller to af hver, tak...

også lige hvad jeg tænkte .....
Faktisk går jeg og kikker lidt efter en brugt af slagsen (til en fornuftig
pris naturligvis),
Men med de ny-priser så kan jeg da godt forstå at der ikke er et "brugt
marked"

Kim

Fra : BJ

Dato : 10-04-06 20:51

meddelelse news:443ab466$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Jep. Jeg tager en eller to af hver, tak...

For sent, jeg fik dem alle.

Trailere, trailere, billige trailer fra 4.995 kr. pr. styk, trailere,
trailere ....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leonard

Dato : 11-04-06 11:19

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>Okay, jeg overvejer denne så: www.trailere.dk/product.asp?product=77&page=1

Se den vil give streetcredit på genbrugspladsen

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : MK

Dato : 11-04-06 18:53

> Se den vil give streetcredit på genbrugspladsen

"De er skøre, de jyder"

Fra : Karsten Andersen

Dato : 12-04-06 15:00

Mon, 10 Apr 2006 18:21:13 GMT, skrev MK, på 9 linier, i

Ja jeg kan nu godt nøjes med en 2205

--
MVH Karsten
Horsens