Så fik man ny arbejdspotte
Fra : Peter Juul

Dato : 07-04-06 21:49

God aften i stuerne...

Så oprandt dagen, hvor min arbejdspotte langt om længe fik lov at gå på
pension - Og Herregud, 311.000 km på 28 måneder er vel et ganske fornuftigt
arbejdsliv for den "panter-sorte" slyngel (Ford Transit 125 T300 TDCi). Nu
kommer den på aftægt ved vognmandens bror, der vistnok skal tulle rundt i
den med alle sine børn og (af uforståelige årsager) sin motorcykel monteret
i grisekassen.

Afløseren er ganske magen til - Blot i den i øvrigt ganske nydelige "pepper
red" og uden de forb...... baksensorer der har drevet mig til grænsen af
vanvid.... Sjældent har noget apparat været _så_ følsomt over for selv den
mindste knold i vejen...

Så vidt jeg kan læse af typeskiltet under hjælmen, er denne potte min sjæl
og salighed osse monteret med A/C i passagerrummet - Det blir' kunderne
sgisme glade for... De hylede noget sidste sommer

Det bli'r nu helt rart at komme på job på mandag...

VenHils (og go' weekend)
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-06 02:49

Peter Juul wrote:
> Det bli'r nu helt rart at komme på job på mandag...

I en Ford Transit? Nå okay.

/Peter

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-06 08:25

"Peter S." <-> skrev i en meddelelse

> I en Ford Transit? Nå okay.

Ford Transit var med til at bygge England.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-06 08:27

Olesen skriver:

> Ford Transit var med til at bygge England.

Det tror jeg på, det er også _mange_ år siden at england blev bygget.

Klaus (der har kørt km _nok_ i transit)
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Kent Nielsen

Dato : 08-04-06 08:29

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse
> Ford Transit var med til at bygge England.

Og det er godt eller skidt ?

Kent Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-06 08:38

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> Og det er godt eller skidt ?

Det er godt.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-06 08:42

Olesen skriver:

> Det er godt.

Eller bare en god historie.

England er så gammelt at det hele er fra Bedford'ens tid....

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-06 09:18

> Olesen skriver:

> Eller bare en god historie.
>
> England er så gammelt at det hele er fra Bedford'ens tid....

Man kan så sige, at Transitterne overlevede det hårde slid.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-06 09:47

Olesen skriver:

> Man kan så sige, at Transitterne overlevede det hårde slid.

Jeps, da Bedforderne havde gjort det hårde arbejde kom transitterne til.
Til gengæld er de stort set på samme niveau som dengang.

Fuck hvor har jeg kørt for mange km i det lort.

Selv en HiAce er bedre (omend den larmer en del).

Vi havde en stødstangsmotor der var under 5000 km gammel der flækkede
motoren, fordi en trompet knækkede af en stødstang - det var ganske
almindeligt (for 5 år siden).

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Peter Juul

Dato : 08-04-06 12:27

"Klaus D. Mikkelsen" skrev

> Vi havde en stødstangsmotor der var under 5000 km gammel der flækkede
> motoren, fordi en trompet knækkede af en stødstang - det var ganske
> almindeligt (for 5 år siden).

I dag er det moderne commonrail maskiner der driver værket.
Den gamle sorte løb 311 kkm uden maskinelt bøvl... uden at blive skånet -
Lidt bøvl med elektronikken og en ny gearkasse ved 160 kkm, men ellers
pålideligheden selv

VenHils
Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-06 13:25

Peter Juul skriver:

> Lidt bøvl med elektronikken og en ny gearkasse ved 160 kkm, men ellers
> pålideligheden selv

Ny gearkasse ???
For for fasan

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Peter Juul

Dato : 12-04-06 19:30

"Klaus D. Mikkelsen" skrev

> Ny gearkasse ???
> For for fasan

Synchromeshen på 2. gear sagde farvel... Muligvis en svaghed, da en kollegas
Transit gjorde det samme ved ca. samme km.

Men de er vældig flinke hos Ford.... De hældte en ny i, og jeg fik en uges
ferie ved samme lejlighed

VenHils
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-06 16:02

> Olesen skriver:

> Jeps, da Bedforderne havde gjort det hårde arbejde kom transitterne til.
> Til gengæld er de stort set på samme niveau som dengang.

Da Transitterne kom frem var de forbrydernes foretrukne
pga. teknik fra alm. biler var overført til anden karosseri.
Derfor var Transitterne velkørende og meget hurtige.
Det samme ser vi idag. TopGear lånte een i et program
til lidt ræs og det gik stærkt...så du har ret..alt er (næsten)
som dengang.

> Fuck hvor har jeg kørt for mange km i det lort.

Hvis du kan, så definêr 'lort'.

> Selv en HiAce er bedre (omend den larmer en del).

Var ikke klar over, Hiacer kunne købes idag.
De ses (heldigvis) sjældnere og sjældnere, og
de ruster fælt.

> Vi havde en stødstangsmotor der var under 5000 km gammel der flækkede
> motoren, fordi en trompet knækkede af en stødstang - det var ganske
> almindeligt (for 5 år siden).

Tror jeg næppe.
Har aldrig hørt, at havarier nogensinde
har været et problem i Transit, mens 6 cyl. LT var
meget lidt slidstærke.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-06 16:58

Olesen skriver:

> Hvis du kan, så definêr 'lort'.

Larmende, upræcis styring, svag motorkraft.

> Var ikke klar over, Hiacer kunne købes idag.

Hvor lever du henne ?
http://www.toyota.dk/cars/new_cars/hiace/index.asp

> De ses (heldigvis) sjældnere og sjældnere, og
> de ruster fælt.

Rusten i dem er ikke hverken værre eller bedre end i Ford Transit, eller
mange andre kassevogne....

> Tror jeg næppe.

Det gør jeg, min kollega der havde den at køre i, var fælt skuffet. Han
var lige blevet glad for sin nye transit.

> Har aldrig hørt, at havarier nogensinde
> har været et problem i Transit

Ikke desto mindre var det den udmelding der kom fra Ford forhandleren
(Ford i Egå)

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-06 19:12

> Larmende, upræcis styring, svag motorkraft.

Jeg venter på nogle tests, som kan bekræfte dine egne
erfaringer, eller hvad man på en god dag skal kalde dem.
Imens kan du læse lidt om det modsatte her:

http://www.bilpriser.dk/news.do?newsid=128
http://www.logistikk-ledelse.no/2000/tr/tr3-01.htm
http://www.erhvervsbladet.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060322/NEWS06/103220243

> Hvor lever du henne ?

Mente blot, jeg ikke ser Hiacer i det antal som tidligere.

> Rusten i dem er ikke hverken værre eller bedre end i Ford Transit, eller
> mange andre kassevogne....

Fint. Mente heller ikke, Transit led alvorlig af rust.

> Ikke desto mindre var det den udmelding der kom fra Ford forhandleren
> (Ford i Egå)

LT problemet var en udmelding af en bekendt, som har set
alt for mange svage LT på værkstedet.
(VW mekaniker)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-06 20:02

Olesen skriver:

> Jeg venter på nogle tests, som kan bekræfte dine egne
> erfaringer, eller hvad man på en god dag skal kalde dem.

Min egen krop har gennem 10 år været udsat for Transitter i forskellige
afskygninger

> http://www.bilpriser.dk/news.do?newsid=128

En pressemeddelelse fra Ford, skrevet af Ford (og ja, den model der kom
frem i 2000 har jeg også kørt)

> http://www.logistikk-ledelse.no/2000/tr/tr3-01.htm

Yderst positiv test af Transit. Sådan har jeg aldrig oplevet en.

> Mente blot, jeg ikke ser Hiacer i det antal som tidligere.

Okay, jeg ser dem stadigt i læssevis.
Et stort vindmøllefirma i Danmark har _mange_ af dem.

> Fint. Mente heller ikke, Transit led alvorlig af rust.

Ikke mere end Mercedes Vito..

> LT problemet var en udmelding af en bekendt, som har set
> alt for mange svage LT på værkstedet.
> (VW mekaniker)

Det er sikkert rigtigt, hvad det så end har med Ford at gøre, men som
sagt nævnte Ford i Egå problematikken med de knækkede trompeter som
noget almideligt.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Anders

Dato : 08-04-06 21:37

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Et stort vindmøllefirma i Danmark har _mange_ af dem.
>

> Klaus

Ahh, så det er det der genererer det store underskud

Anders

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-06 22:17

Anders skriver:

> Ahh, så det er det der genererer det store underskud

Det kan jeg garantere dig for at det _ikke_ er.....

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 09-04-06 06:57

> Anders skriver:

> Det kan jeg garantere dig for at det _ikke_ er.....

Det lyder interessant.
Hvad er det så, der genererer det store underskud?

Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-04-06 07:03

Michael Kirkegaard skriver:

> Det lyder interessant.
> Hvad er det så, der genererer det store underskud?

Som medarbejder i en virksomhed må jeg ikke udtale mig om det....

Er du så klog at du kan finde min mailadrese ?

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 08:13

> Michael Kirkegaard skriver:

> Som medarbejder i en virksomhed må jeg ikke udtale mig om det....
>
> Er du så klog at du kan finde min mailadrese ?

Problemet er da misinformation samt dårlig konstrueret mekanik.
Garanti og mangelvarer er dagligdagen dêr.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 09-04-06 14:56

> Michael Kirkegaard skriver:

> Som medarbejder i en virksomhed må jeg ikke udtale mig om det....

Sagen er at jeg har en del med denne virksomhed at gøre.
Det er ikke noget nyt at fabrikken ikke kan finde ud af at tjene penge - som
den eneste -
Mit daglige arbejde er blandt andet at levere matrialer af ret tunge sager
til virksomheden.
Så enhver info er da interessant. ;c)

Michael (der ikke gider at lede efter din mail.adr.)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-04-06 21:45

Michael Kirkegaard skriver:

> Det er ikke noget nyt at fabrikken ikke kan finde ud af at tjene penge - som
> den eneste -

HOST, som den eneste ???

> Michael (der ikke gider at lede efter din mail.adr.)

moppe(at)post6.tele.dk

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 19:23

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Det kan jeg garantere dig for at det _ikke_ er.....

Gætteleg:
Mercedes køber deres gearkasser af BMW. Og SJOVT NOK er derefter alle de
gearkasser Mercedes kører med fulde af fejl. BMW's egne fejler ikke noget.
Og Mercedes synes stadigvæk at det er helt fint at købe deres gearkaser hos
BMW...
(Erstat selv Mercedes og BMW med de rigtige firmanavne!)

/Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-04-06 21:45

"Peter S." skriver:

> [...]
> BMW...
> (Erstat selv Mercedes og BMW med de rigtige firmanavne!)

Du dumpede...

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 22:18

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Du dumpede...

Nå. Det var da ellers sådan direktøren himself svarede i et tv-interview.
Han kunne ikke se noget galt i at købe gearkasser hos konkurrenten!

/Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-04-06 06:40

"Peter S." skriver:

> Nå. Det var da ellers sådan direktøren himself svarede i et tv-interview.

Nej

> Han kunne ikke se noget galt i at købe gearkasser hos konkurrenten!

Investeringsselskabet der ejer en stor del af indiske Suzlon har købt
aksemajoriteten i Hansengear. Det er ikek helt det samme.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Steen F.

Dato : 11-04-06 18:12

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Nej

Jo. Sådan fremstod det. Det var på DR i en nyhedsudsendelse.

> Investeringsselskabet der ejer en stor del af indiske Suzlon har købt
> aksemajoriteten i Hansengear. Det er ikek helt det samme.

Fair nok.

/Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-04-06 19:03

"Steen F." skriver:

> Fair nok.

Tjek evt vestas.com....

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 08:12

> Olesen skriver:

> Min egen krop har gennem 10 år været udsat for Transitter i forskellige
> afskygninger

Og alle havde samme sæde monteret ?
-Hyggeligt og lidet seriøst.

> En pressemeddelelse fra Ford, skrevet af Ford (og ja, den model der kom
> frem i 2000 har jeg også kørt)

Det kan gå for stærkt.

> Yderst positiv test af Transit. Sådan har jeg aldrig oplevet en.

Det har mange andre heldigvis.

> Okay, jeg ser dem stadigt i læssevis.
> Et stort vindmøllefirma i Danmark har _mange_ af dem.

De kører med underskud og blir' snart opkøbt.

> Ikke mere end Mercedes Vito..

Den kender jeg så ikke. Bortset fra,
deres 6cyl. tidligere var lånt fra VW.
Transportere ruster hyppigt i 'syningen'
hvor sidepladerne er samlet. Læg mærke til dêt.
Har de iøvrigt gjort på alle modeller.

> Det er sikkert rigtigt, hvad det så end har med Ford at gøre, men som
> sagt nævnte Ford i Egå problematikken med de knækkede trompeter som
> noget almideligt.

Hvad Vito så har med Transit at gøre....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-04-06 08:49

Olesen skriver:

> Og alle havde samme sæde monteret ?

Nej

> Det har mange andre heldigvis.

Det er da fint.

> De kører med underskud og blir' snart opkøbt.

Underskud ja, opkøbt - nej.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 12:23

> Olesen skriver:

> Nej

Så er det jo dig den er helt gal med.

> Det er da fint.

Ja selvfølgeligt er det det.

> Underskud ja, opkøbt - nej.

En skude tar' sin tid at vente.
Påståes andet, er den endnu mere gal.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-04-06 21:46

Olesen skriver:

> Så er det jo dig den er helt gal med.

Næh, mine daværende kollegaer var af samme mening.

> En skude tar' sin tid at vente.

Enig.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-06 17:00

> Olesen skriver:

> Næh, mine daværende kollegaer var af samme mening.

Bevis ?
Sært hvis alle har medfødte ryglidelser i dên grad.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-04-06 17:36

Olesen skriver:

> Bevis ?

Mit ord.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-06 20:51

> Olesen skriver:

> Mit ord.

Amen

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 08-04-06 20:56

">> Har aldrig hørt, at havarier nogensinde

> Ikke desto mindre var det den udmelding der kom fra Ford forhandleren
> (Ford i Egå)

Interessant at en Ford forhandler taler så stygt om sin egen vare.
Han kan næppe være forhandler ret længe med den attitude.

Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-06 22:17

Michael Kirkegaard skriver:

> Interessant at en Ford forhandler taler så stygt om sin egen vare.
> Han kan næppe være forhandler ret længe med den attitude.

Et ærligt værksted ?

Tjah, hellere det end at de forsøger at skjule noget.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 08:15

> Michael Kirkegaard skriver:

> Et ærligt værksted ?
>
> Tjah, hellere det end at de forsøger at skjule noget.

Der er fejl ved de fleste biler.
Og det siger man ikke, i en salgssituation.
Nogen ting er bare sådan.
Derfor behøver manden ikke være direkte uærlig.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-04-06 08:51

Olesen skriver:

> Der er fejl ved de fleste biler.

At trompeterne knækker ?

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 12:23

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-04-06 21:46

Olesen skriver:

> Der er fejl ved de fleste biler.

Okay.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-04-06 08:36

"Olesen" <n/a> skrev :

>Ford Transit var med til at bygge England.

Og de opdagede hvorfor de gamle transitter rustede som en i helvede

arbejderne smed de brugte the-poser i bunden af vognen ;)

--
jan@stevns.net

Fra : Peter Juul

Dato : 08-04-06 12:24

<jan@stevns.net> skrev

> Og de opdagede hvorfor de gamle transitter rustede som en i helvede

Det tror jeg stadig at de gør... I forbindelse med klargøringen af "den røde
røver" var den på liften... De frådser sgutte med rustbeskyttelsen - Potten
er på den anden side bygget i Tyrkiet, så de går nok ikke så højt op i den
slags småtterier..

I øvrigt sjovt at se papirerne fra fabrikken.... Et ark på engelsk, og en
7 - 9 stykker på tyrkisk.. Så kan man jo altid gætte :)

VenHils
Peter

Fra : Peter Juul

Dato : 12-04-06 19:27

"Peter S." <-> skrev

> I en Ford Transit? Nå okay.

Jowjow.... Efter at have prøvet en MB Sprinter 316 CDi med Sprintshift og
samme opbygning sædemæssigt som min egen, har jeg svært ved at få øje på
hvorfor den er næsten dobbelt så dyr som en Transit.
Bevares, motoren er da stærkere og den er muligvis mere slidstærk, men
hverken komfort eller støjniveau er synderligt anderledes - og ihvertfald
ikke nok anderledes til at retfærdiggøre en pris på +500 kkr mod Fordvognens
knap 290 kkr (begge på 20% afgift)

Og om motoren kan løbe en million km. er jeg fløjtende ligeglad med - Vi
kører i bilen 2 - 2 ½ år og 280 - ca. 340 kkm og skifter bilen ud....

VenHils
Peter

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 08-04-06 10:25

"Peter Juul" <ptSLET@baandbySLET.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og salighed osse monteret med A/C i passagerrummet - Det blir' kunderne
> sgisme glade for... De hylede noget sidste sommer

Tillykke med bilen.
Det er sgu en lækker maskine de lægger i Transit'erne nu til dags.

Michael

Fra : Peter Juul

Dato : 08-04-06 12:31

"Michael Kirkegaard" skrev

> Tillykke med bilen.
> Det er sgu en lækker maskine de lægger i Transit'erne nu til dags.

Jow tak... Den nye går faktisk _meget_ blødere end den gamle nogensinde har
gjort... Og er en anelse højere gearet, selvom det er identiske modeller.
Ikke at den gamle var en bulderbasse, men ved 120+ skulle radioen da ha' et
nøk opad.....

VenHils
Peter