Den nye Honda Cicic.
Fra : ThomasT

Dato : 06-04-06 20:51

Hej Gruppe,

Hvad synes I om den nye Honda Civic. Den får enormt gode anmeldelser i alle
bilblade (Bilmagasinet, Bilen og Motor).
Jeg synes personligt at den er meget grim. Det kan selvfølgelig godt være at
man skal ha' prøvekørt den, før man udtaler sig yderligere, men så kan det
være at nogen af jer kan fortælle mig hvad det er journalisterne er så vilde
med?

Med venlig hilsen
ThomasT
Passat 3c Limo.

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 06-04-06 22:00

"ThomasT" <t@vicki-thomas.dkFJERN> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe,
>
> Hvad synes I om den nye Honda Civic. Den får enormt gode anmeldelser i
> alle bilblade (Bilmagasinet, Bilen og Motor).

Tjah, jeg synes det futuristiske design er rigtig fedt! Hondas ønske om, at
få de andre biler i samme klasse til at se forældede ud, holder stik, imo.
Eneste ydre design-'fejl' er den besynderligt placerede hækspoiler, som
tager meget af udsynet bagud.

Bag rattet, føler jeg mig umiddelbart placeret i cock-pit'et i et Star
Trek-rumskib - absolut ikke hjemmevant syn. Men de almindelige kontakter,
knapper, speedometer mv. fandt jeg hurtigt, hvor jeg ventede at finde dem -
undtagen start-knappen(!) en lidt fjollet detalje imo. De sekundære
funktioner, som aircon mv. tog det lidt længere tid at vænne sig til.

Pladsen er ganske fin, i betragtning af bilens ydre dimensioner. Bagsæderne
kan foldes i flere forskellige retninger - smart, men udsynet fra bagsæderne
er ikke imponerende.

Kvalitetsfornemmelsen er imo. i top hele vejen igennem! Motoren er en en
perle, jeg havde nu heller ikke ventet andet i en Honda. Som daglig
diesel-kører, savner jeg dog noget bundtræk, men det er selvfølgelig en
vanesag, i stedet, at skulle køre med høje(re) omdrejninger.

Var jeg stadig i tyverne, med pengene i orden, ville jeg ikke betænke mig!
Og selvom jeg nærmer mig de 40, gav jeg Civic'en seriøse overvejelser..! Men
efterhånden tiltaler en hård undervogn, som Civic'ens mig ikke specielt
meget. Jeg kører ikke længere (for) hurtigt om hjørnerne, og jeg bliver
hurtigt træt af, at få detaljerede beskrivelser af, selv små huller og
lapper i asfalten, op gennem sædet...

/Asger

Fra : Thomas Landberg

Dato : 06-04-06 22:37

> [...]
> bliver hurtigt træt af, at få detaljerede beskrivelser af, selv små huller
> og lapper i asfalten, op gennem sædet...

Jeg er helt enig. Den bil ser alt for fed ud. Kan huske Biler for Alle i
Herning i slutningen af 2005. Kom bl.a. for at se den nye Seat Leon, men
"opdagede" ved en tilfældighed Civic'en. Da dagen var omme og jeg havde fået
set en del på både Leon og Civic var det helt klart Civic'en der havde gjort
det største indtryk. "It makes all other cars look a hundred years old" som
han sagde i testen i Fifth Gear:
http://video.google.com/videoplay?docid=280723957717355448&q=fifth+gear
Her for 14 dage siden fik jeg den ide, at jeg lige skulle se det nye
Honda-hus i Aalborg. Sælgeren stormede mig i møde og snart var jeg ude på
prøvetur i Civic'en. På ca. halvdelen af turen skrup-grinede jeg . Lyden
af motoren da den passerede 5.000rpm - mums. Alt var så fedt i den bil og
efter en godkendelse af overdommeren derhjemme skrev vi slutseddel for godt
en uge siden - med levering i starten af juli. Damn jeg glæder mig... Bilen
virker også ekstremt godt skruet sammen. I en helt anden klasse end hvad jeg
ellers har haft fingrene i - ingen nævnt, ingen glemt.
M.h.t. designet, så er der nok lige nogle der skal vænne sig til det. Jeg er
vant til det nu og når jeg så ser en Golf V er jeg ved at falde i søvn på
stedet. Den ser pludseligt meget gammel ud.

--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
Online salg af motorolie, autopærer, Sonax bilpleje osv.

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 07-04-06 09:17

> efter en godkendelse af overdommeren derhjemme skrev vi slutseddel for
> godt en uge siden - med levering i starten af juli. Damn jeg glæder mig...
> Bilen

Jamen den har jo ingen turbo - hvad så med alt dit chiptuneri?

> virker også ekstremt godt skruet sammen. I en helt anden klasse end hvad
> jeg ellers har haft fingrene i - ingen nævnt, ingen glemt.

Vil det sige, at dit indtryk af kvaliteten er højere end samtlige VAG?

--
Jacob

Fra : Thomas Landberg

Dato : 07-04-06 10:54

> Jamen den har jo ingen turbo - hvad så med alt dit chiptuneri?

Hvor der er en vilje er der en vej... Bilen bliver primært familiebilen.
Derfor "kun" en benzin. Jeg skal selv stadig køre de fleste kilometer i min
kommende firmabil, som bliver med diesel, turbo und alles...

> Vil det sige, at dit indtryk af kvaliteten er højere end samtlige VAG?

Nu har jeg ikke ejet så skrækkeligt mange Audi'er, Passat'er osv, men hvis
man sammenligner samlekvaliteten, gearskiftet, knappernes bevægelser osv.,
altså de ting der "giver indtryk af kvalitet" så virker Honda'en til at være
en del bedre end de Seat'er og Skoda'er jeg har ejet. Prøv evt. selv at tage
ud og pille/rode/rage med en Civic og bagefter en Leon (som man må betegne
som den direkte konkurrent) og se om ikke du giver mig ret.
Men jeg ville nu stadig gerne køre rundt i en Audi A3 Sportback 2.0TDi....

Fra : Rune Larsen

Dato : 07-04-06 00:32

Grim???? Den er totalt fed med sit kæmpe grin henover køleren.
Så en på vejen den anden dag, og hovedet var ved at dreje af led. Alle
de andre biler så ud som om de var fra en tidligere tidsalder. Har
desværre ikke prøvet den nye Civic endnu, men det skulle undre mig, hvis
ikke kvalliteten var høj og motoren glimrende. Brændstoføkonomi og
ydelse - Honda laver de bedste benzin-motorer.

Mvh Rune Larsen
Honda Civic 1998, MB3, 1,5 V-TEC D15Z8, 318kkm