Lidt gode råd om køb af dieselbil
Fra : René Larsen

Dato : 06-04-06 18:16

Hejsa.

Fra at have 6 kilometer på job, skal jeg fra om få måneder til at køre ca.
150 km. til og fra arbejde (75 km hver vej)

Til formålet kan der vist ikke være tvivl om at en dieselbil vil være det
mest økonomiske.

Nu ved jeg ikke det store om biler, men jeg har nogle ting der vejer tungt i
overvejelserne.

Den skal kunne køre ca. 17 - 18 km på en lilter diesel som minimum
Den skal have klima
Gerne rummelig, så familen kan komme med på udflugt
Helst ikke ældre end 6 - 7 år
Må koste ca. 140.000 - 150.000 kroner

Jeg har kigget lidt på bilbasen, og har her set en del Peugeout 406´ere der
ser ud til at opfylde mine behov.
Mange af dem har dog gået en del over 200.000 kilometer. Er det et problem?

Har også kigget lidt Passat, men her er vi ovre i de lidt ældre modeller

Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde andet end Peugeot der opfylder mine
behov til fulde. Kan det virkelig være rigtigt?

Jeg modtager med kyshånd gerne andre forsalg end lige Peugeot, da jeg gerne
vil have noget at vælge imellem.

Også gerne erfaringer med Peugeot 406´ere.

Takker

René

Fra : Broegger

Dato : 06-04-06 20:09

"René Larsen" <dsl177867@vip.cybercity.dk> skrev

<snip>
> [...]
> mine behov til fulde. Kan det virkelig være rigtigt?
>
> Jeg modtager med kyshånd gerne andre forsalg end lige Peugeot, da jeg

Skoda Octavia kunne være et rigtigt fornuftigt bud. 1,9'eren skulle være
ret økonomisk.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 06-04-06 20:29

René Larsen wrote:

> Jeg modtager med kyshånd gerne andre forsalg end lige Peugeot, da jeg gerne
> vil have noget at vælge imellem.

Er er en Ford Focus for lille - ellers kunne den være et bud?

Knus
Regnar

Fra : SB

Dato : 06-04-06 20:32

"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@writeme.com> skrev i en meddelelse

> Er er en Ford Focus for lille - ellers kunne den være et bud?
>
> Knus
> Regnar

Fiat Marea stc. car
må trække 1400 kg, hvis man får den vejet op ellers 1300 kg
med blandet kørsel (½ by ½ landevej) går min omkring 17 km/l

Søren

Fra : KS

Dato : 06-04-06 21:25

du kan roligt tage en 406er hdi st. GLIMRENDE valg!

Renault laguna - 5 stjerner i ncap...mener jeg..
Cit C5- hvis du tør
en lidt mindre opel astra st
Octavien skal nævnes igen for det er også et godt valg.
Seat Toledo
Måske en mazda 626(en af de mest fejlfrie biler), eller Avensis hvis du vil
dø af kedsomhed og anonymitet - men fine biler.

Hvis ikke noget af dette spiller - så forslår jeg at du sælger dit hus og
køber en Audi RS6 :)))

/Ken

Fra : KS

Dato : 06-04-06 21:31

Skynder mig lige at tilføje en overset Xantia HDI som jeg selv har haft
fornøjelsen af i 45000 km - meget rummelig og med garanti den mest
komfortable af alle! (ja kom så - hagl mig ned, jeg kan ta det for jeg ved
jeg har ret ;)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-04-06 22:15

"René Larsen" skriver:

> Den skal kunne køre ca. 17 - 18 km på en lilter diesel som minimum

> Jeg har kigget lidt på bilbasen, og har her set en del Peugeout 406´ere der
> ser ud til at opfylde mine behov.

Med 17-18 km/l ?

> Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde andet end Peugeot der opfylder mine
> behov til fulde. Kan det virkelig være rigtigt?

Nej, har du set lidt på Skoda ?
Eller Seat. Begge kører med VW's "sparsomme" motorer.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut