Hvad f..... laver fotovognen på en villave~
Fra : HKN

Dato : 05-04-06 20:32

Yep - så fik jeg også taget et billede af tvivlsom kvalitet (håber at det er
rigtig tvivlsomt!)

Hvor? Jo, såmænd på Dronningegårds Allé i Holte!! Der er en lille bakke, og
når man så kører og leder efter et nummer, så træder man jo lidt extra på
pedalen henover bakken - og vupti - på 50 - 75m's afstand blinker der så en
rød blitz fra en blå Hi-Ace m. hvide plader.

Hvor dybt kan de synke - hvorfor f..... bruger de ikke de fotovogne hvor
folk kører rigtig stærkt, og hvor der er virkelig fare for at påføre andre
skade??

Det er jo totalt til grin! Jeg erkender min skyld og betaler bøden, men det
der er jo ren malkemaskine.......

Bare mine $0.02

-Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-06 20:36

"HKN" <noone@nowhere.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> skade??
>
> Det er jo totalt til grin! Jeg erkender min skyld og betaler bøden, men

Når du ikke kommer med billeder der modsiger noget af det du siger, så synes
jeg da der kan være MEGET fornuft i at folk ikke fræser i villakvaterer hvor
der netop er mange børn og hvor disse ofter leger ved vejen ligeså med
husdyr

--
Tom

Fra : .J.S...

Dato : 05-04-06 20:37

> [...]
> skade??
>
> Det er jo totalt til grin! Jeg erkender min skyld og betaler bøden, men

Kender ikke vejen men som du beskriver det, mere end 50 hen over en bakke ,
hmnnn

Betragt det som en dummebøde..

Hvis du ikke ser langt nok frem til at opdage en fotovogn, så sidder du og
sover :)

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 05-04-06 20:40

> [...]
> skade??
>
> Det er jo totalt til grin! Jeg erkender min skyld og betaler bøden, men

Og her syntes jeg så det er helt ok at sætte fotovognen op!
Der er det nemlig efter min mening helt ok at give bøder for at køre for
hurtigt i byerne og især på villavejene.
Men de steder hvor der er øde landevej og ingen biveje eller huse i miles
omkreds syntes jeg ikke det er ok.. der er det penge maskinen kommer ind i
billedet, tror bare du er lidt sur over at du nok får en bøde :)

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-04-06 20:42

On Wed, 5 Apr 2006 21:31:50 +0200, "HKN" <noone@nowhere.no> wrote:

> [...]
>skade??
>
>Det er jo totalt til grin! Jeg erkender min skyld og betaler bøden, men det

Hvis politiet modtager tilstrækkeligt mange klager fra folk på vejen,
og de skønner at der er så megen trafik at det kan "betale" sig at
parkere Toyota'en der i en periode, jamen så gør de det.

Der ligger altid en skole eller et hjem for gamle sømandsenker i
tilpas nærhed til at de er dækket ind.

Må jeg iøvrigt tilføje, at hvis jeg leder efter et gadenummer eller
andet, er det min personlige erfaring at en nedsættelse af farten er
mere hensigtsmæssig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 05-04-06 20:59

> [...]
>
> Må jeg iøvrigt tilføje, at hvis jeg leder efter et gadenummer eller
> andet, er det min personlige erfaring at en nedsættelse af farten er

Ja jeg synes også det virker bedst
Problemet er selvfølgelig når man lige har set et skilt ved nummer 2 og ved
at man først skal ind i nummer 298

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Lars [6710]

Dato : 05-04-06 20:56

HKN skrev:

> Hvor dybt kan de synke - hvorfor f..... bruger de ikke de fotovogne hvor
> folk kører rigtig stærkt,

Mere end 50 på en villavej er rigtigt stærkt !

Lars

Fra : C. Caspersen

Dato : 05-04-06 21:02

> [...]

> folk kører rigtig stærkt, og hvor der er virkelig fare for at påføre andre

Gjorde de ikke det ? LOOOOOOOOOOOOL

/Caspersen

Fra : Niels Munk

Dato : 05-04-06 21:29

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse

> Gjorde de ikke det ? LOOOOOOOOOOOOL

Laughing Out Out Out Out Out Out Out Out Out Out Out Out Loud

- Stammer du ? ;)

/Niels Munk

Fra : C. Caspersen

Dato : 05-04-06 21:32

"Niels Munk" <spam*filter*@sejeniels.dk> skrev i en meddelelse

> - Stammer du ? ;)

Nope, blot latterkramper

/Caspersen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-04-06 21:56

"HKN" <noone@nowhere.no> skrev
> [...]
> skade??
>
> Det er jo totalt til grin! Jeg erkender min skyld og betaler bøden, men

Synke? Det er netop sådanne steder der skal deles bøder ud. Din manglende
erkendelse overfor, hvor der er fare på færde, er helt utilgivelig.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Eliasen

Dato : 05-04-06 22:16

"HKN" <noone@nowhere.no> wrote in message
> [...]
> skade??
>
> Det er jo totalt til grin! Jeg erkender min skyld og betaler bøden, men

Det er da godt nok det største selvmål jeg har set herinde i meget lang tid.
Et eller andet (ondt) sted inde i mig selv, håber jeg faktisk det var en
"stillevej".

--
Eliasen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 05-04-06 22:22

HKN wrote:
> Yep - så fik jeg også taget et billede af tvivlsom kvalitet

> Det er jo totalt til grin! Jeg erkender min skyld og betaler bøden,
> men det der er jo ren malkemaskine.......
>
> Bare mine $0.02

Hmm. ikke meget for et foto

Mvh.Uffe Ravn

Fra : KT

Dato : 06-04-06 06:27

> [...]
> skade??
>
> Det er jo totalt til grin! Jeg erkender min skyld og betaler bøden, men

Det er da i orden at sætte fotovognen op hvor som helst - det bliver da ikke
en malkemaskine fordi man snupper nogen som overskrider den lovbefalede
fartgrænse. Den er jo ikke fastsat af fotovognens mandskab - du skal bare
altid overholde gældende fartgrænser og kun du ikke selv finde ud af det må
nogen jo hjælpe dig.

Hvis du mener nogen fartgrænser er urimeligt lave, så få dem lavet om
politisk (Folketinget, Byrådet fastlægger dem lokalt i samarbejde med
politiet)

Knud

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-04-06 06:44

HKN skriver:

> Hvor dybt kan de synke - hvorfor f..... bruger de ikke de fotovogne hvor
> folk kører rigtig stærkt

De har jo netop placeret fotovognen i et villakvarter, hvor folk kører
for stærkt. Du var selv en af dem......

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 06-04-06 07:11

> [...]
> skade??
>
> Det er jo totalt til grin! Jeg erkender min skyld og betaler bøden, men

Selvmål!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-04-06 07:25

HKN skrev:

> [...]
> pedalen henover bakken - og vupti - på 50 - 75m's afstand blinker der så en
> rød blitz fra en blå Hi-Ace m. hvide plader.

Lige netop Dronninggårds Allé var et emne i sidste kommunale
valgkamp. Det er en skolevej, og forældrene i området prøvede at få
hastighedsregulerende tiltag på den. Vejen er ret lang og snorlige,
så der er mange der ikke er så gode til at holde hastighedsgrænsen
der (40 så vidt jeg husker).

Det er netop et af de steder vognen er på sin plads.

mvh

Martin

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-04-06 14:57

HKN wrote:
> [...]
> folk kører rigtig stærkt, og hvor der er virkelig fare for at påføre andre

Det er da netop sådan et sted hvor det kan være berettiget, pga.
børn.

> Det er jo totalt til grin! Jeg erkender min skyld og betaler bøden, men det
> der er jo ren malkemaskine.......

Nogle steder ja, kom selv forbi en i dag, en større vej i Århus hvor
der er hegn på begge sider og 60 km/t begrænsning. Det er et forkert
sted, men en villavej er fin nok for mig.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Bo Velschow

Dato : 06-04-06 19:29

"HKN" <noone@nowhere.no> skrev i en meddelelse
> Yep - så fik jeg også taget et billede af tvivlsom kvalitet (håber at det
> er rigtig tvivlsomt!)

Tillykke! Bliver det til et klip??

> [...]
> på pedalen henover bakken - og vupti - på 50 - 75m's afstand blinker der
> så en rød blitz fra en blå Hi-Ace m. hvide plader.

Hvor hurtigt er det lige, du synes, man må køre på den vej?? Det er sørme'
også rigtig smart at træde ekstra på pedalen, når du samtidig leder efter et
nummer (dvs. ikke engang har opmærksomheden rettet fremefter?!). Hvor dybt
kan _du_ synke??

> Hvor dybt kan de synke - hvorfor f..... bruger de ikke de fotovogne hvor
> folk kører rigtig stærkt, og hvor der er virkelig fare for at påføre andre
> skade??

En stille villavej er da et _særdeles_ fornuftigt sted at placere sådan én -
jeg ville da ønske, politiet dagligt havde lyst til at have et par fotovogne
holdende i mit lokalområde - så kunne alle klaphattene da efterhånden lære
det! Jeg har flere gange skrevet til politiet og udtrykt min utryghed ved,
at folk fiser afsted på veje, der max. burde køres 20-30 km/t på [1].

Lige sakset fra
http://www.politi.dk/Lyngby/da/Borgerservice/Fardsel/hastighedskontrol_ATK/ATK/atk.htm?showMunicipality=181&ShowPoliceJurisdiction=4

Søllerød - Udpegede vejstrækninger

Dronninggårds Alle

Dato for offentliggørelse : 21-01-2004
Afgrænsning mellem : Ej angivet og
Ej angivet
Hastighedsbegrænsning : 50

Begrundelse(r) : Skolevej

Politikreds ansvarlig for udpegning : Lyngby

Vejmyndighed : Søllerød

> Det er jo totalt til grin! Jeg erkender min skyld og betaler bøden, men
> det der er jo ren malkemaskine.......

Læs lige ovenfor: SKOLEVEJ (og hvad betyder det? Jo, det er noget med børn
på vejen osv.). DU er én af dem, der kører (rigtig) stærkt (og så på en
skolevej!), og risikerer at påføre andre skade!!

Det er en OM'er!!

> Bare mine $0.02

Absolut ingen medfølelse herfra - tværtimod! Snup en kiks, og lær at
overholde hastighedsgrænserne (og sgu' da specielt i bymæssig bebyggelse).

[1] Blot fordi vejen ligger i bymæssig bebyggelse, giver det _ikke_
automatisk ret til at køre 50 km/t - dette er desværre en stor misforståelse
hos alt for mange bilister... :-/

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Ole

Dato : 07-04-06 18:45

Jeg tolker dit indlæg som, at du ikke selv har børn...!!

mvh Ole

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-04-06 19:12

On Fri, 7 Apr 2006 19:44:59 +0200, "Ole" <ole_k@tele2adsl.dk> wrote:

>Jeg tolker dit indlæg som, at du ikke selv har børn...!!

>--

Det har jeg heller ikke.

Er det blevet en del af køreuddannelsen?

I gamle dage var det meget udbredt med disse klistermærker bag på
bilen, der fortalte om at der var børn i bilen.

De mærker har i mine øjne altid været fejlplacerede. de skulle have en
fremtrædende plads omkring speedometer/omdrejningstæller for at nå den
vigtigste målgruppe.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Lars

Dato : 07-04-06 20:12

> [...]
>
> De mærker har i mine øjne altid været fejlplacerede. de skulle have en
> fremtrædende plads omkring speedometer/omdrejningstæller for at nå den

Omdrejningstæller? - Må man ikke køre med for høje omdrejninger når der
er børn i bilen?

- Lars

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-04-06 20:23

On Fri, 7 Apr 2006 21:12:24 +0200, "Lars" <Evil_twin@telstra.com>
wrote:

> Omdrejningstæller? - Må man ikke køre med for høje omdrejninger når der
>er børn i bilen?

>--

Du er s'gu da så dum, at kun din mor kan holde af dig. )

Det var en definition på synsfeltet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Lars

Dato : 08-04-06 08:29

> Du er s'gu da så dum, at kun din mor kan holde af dig. )

Takker og bukker...

> Det var en definition på synsfeltet.

Jaeh det siger du - men, nogle bilister ynder jo at fylde bilen med
THansen/Biltema crap. Så der _kunne_ jo forefindes adskillige
omdrejningstællere monteret hele vejen hen over instrumentpanelet.

- Lars

Fra : Ole

Dato : 09-04-06 13:13

Helt tydeligt at du ikke selv har børn - dit svar går på børn i bilen....
Jeg tænker på børn på vejen !!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-04-06 10:59

Ole skrev:
> Jeg tolker dit indlæg som, at du ikke selv har børn...!!

Du får det til at lyde som noget negativt?

Folk skulle hellere lære deres børn at på vejen, der kommer man til
skade, for der kører biler.

MVH

Fra : HKN

Dato : 08-04-06 11:07

"Ole" <ole_k@tele2adsl.dk> wrote in message
> Jeg tolker dit indlæg som, at du ikke selv har børn...!!
>
> mvh Ole

Du er da en klaphat ligesom flere andre her - jeg har tilsyneladende ikke
formuleret mit indlæg, så du og andre forstod meningen med det.....

Jo, jeg har børn og selvfølgelig skal man ikke køre for stærkt på en
villavej. Derfor betaler jeg også bøden uden dikkedarer.
Men at sætte en fotovogn op på en villavej, hvor de måske får 5 bilister i
fælden, hvoraf de fleste som jeg, er 1. gangsbesøgende, som ikke kommer der
igen, det er spild af ressourcer, frem for at sætte den op et sted hvor
mange passerer, således at alene rygtet om at den kan stå et sådant sted er
med til at holde farten på et rimeligt stade.

-Henrik

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 08-04-06 11:27

On Sat, 8 Apr 2006 12:07:29 +0200, "HKN" <noone@nowhere.no> wrote:

> [...]
>mange passerer, således at alene rygtet om at den kan stå et sådant sted er
>med til at holde farten på et rimeligt stade.

Det er da dig der er en klaphat.

Færdselslovens hastigshedsbestemmelser skal overholdes af alle på alle
steder hvor færdelsloven gælder. Rigmeligheden i
hastighedsbestemmelserne er en politisk diskution.

Politiets opgave er bla. at tilse at Færdselslovens
hastigshedsbestemmelser overholdes, dertil bruger de bla. fotovogne.

Disse fotovogne kan/skal stilles op alle de steder hvor Færdselsloven
gælder bla. for som du selv nævner "at alene rygtet om at den kan stå
et sådant sted er med til at holde farten på et rimeligt stade".

/Hans

Fra : HKN

Dato : 08-04-06 20:04

> [...]
> gælder bla. for som du selv nævner "at alene rygtet om at den kan stå
> et sådant sted er med til at holde farten på et rimeligt stade".

Du må da være direkte intellektuelt understimuleret, når du ikke kan/vil
forstå hvad jeg skriver?

Læs lige min respons een gang til.........(læg især mærke til det om
"ressourcer")

-Henrik

Fra : KT

Dato : 08-04-06 20:40

> Du må da være direkte intellektuelt understimuleret, når du ikke kan/vil
> forstå hvad jeg skriver?
>
> Læs lige min respons een gang til.........(læg især mærke til det om
> "ressourcer")

Det gælder jo netop ikke om at uddele bøder til flest muligt - men at ingen
skal føle sig sikre selv på en mindre befærdet vej. Derfor skal fotovogen jo
ud alle steder.

Knud

Fra : HKN

Dato : 09-04-06 23:39

> Det gælder jo netop ikke om at uddele bøder til flest muligt - men at
> ingen
> skal føle sig sikre selv på en mindre befærdet vej. Derfor skal fotovogen
> jo ud alle steder.

Hmm......tror du selv på det? Det er almindelig kendt, at visse af de
pensionerede chauffører, som kører rundt med ATK, sætter dem op hvor de kan
tage flest muligt på kortest mulig tid.

-Henrik

Fra : Leonard

Dato : 10-04-06 08:37

"HKN" <noone@nowhere.no> wrote:

>Hmm......tror du selv på det? Det er almindelig kendt, at visse af de
>pensionerede chauffører, som kører rundt med ATK, sætter dem op hvor de kan
>tage flest muligt på kortest mulig tid.

Hmm......tror du selv på det?

Jeg tror de får en ret præcis besked med fra politimesteren (eller
lederen af færdselsafdelingen) om hvor de skal placere sig.
En lille søgning på www.politi.dk med "atk" giver hurtigt et link til
en side "Hvilke vejstrækninger er udpeget til hastighedskontrol med
Automatisk Trafik Kontrol".

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Per Thomsen

Dato : 10-04-06 14:02

> Hmm......tror du selv på det? Det er almindelig kendt, at visse af de
> pensionerede chauffører, som kører rundt med ATK, sætter dem op hvor de
> kan tage flest muligt på kortest mulig tid.

Så ville det jo netop være en penge maskine. :)

Per

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-06 18:45

> Hmm......tror du selv på det? Det er almindelig kendt, at visse af de
> pensionerede chauffører, som kører rundt med ATK, sætter dem op hvor de
> kan tage flest muligt på kortest mulig tid.

Hmm, det har jo aldrig været nogen folkeret at køre for hurtigt, så jeg kan
virkelig ikke se problemet. Hvis man kører for hurtigt så kan man bare
betale bøden hvis man bliver taget og så er det egentlig ligemeget HVOR det
er man bliver taget og hvor mange andre der også bliver taget.
Vi kender jo alle straffen hvis vi kører for hurtigt, skulle jeg mene

--
Tom

Fra : Leonard

Dato : 11-04-06 11:17

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]
>er man bliver taget og hvor mange andre der også bliver taget.
>Vi kender jo alle straffen hvis vi kører for hurtigt, skulle jeg mene

Men er det egentlig ikke en underlig indstilling vi har til reglerne
her i landet?
- det gør faktisk ikke noget at overtræde reglerne, bare man så
betaler bøden uden at kny.

Og det virker som om det gælder i en bred vifte af lovovertrædelser,
ligefra at køre hurtigere end tilladt og til at snyde i skat.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-04-06 11:25

Leonard skriver:

> Og det virker som om det gælder i en bred vifte af lovovertrædelser,
> ligefra at køre hurtigere end tilladt og til at snyde i skat.

Nåh ja og overlagt mord - det koster "kun" 16 år...

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Jan Vennike

Dato : 11-04-06 14:36

> [...]
>
> --
> Leonard
> ::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

Mon ikke det er en konsekvens af, at der er visse love og regler, som for
den enkelte virker uretfærdige, men når man ser på helheden er de rimelige
nok ??

Og da mange efterhånden er blevet frygtelig egoistiske, er det en naturlig
følge at sk*de på alle love og regler, som ikke er til fordel for en selv.

--
Jan

(Remove the Cat in the email to reach me)

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-06 18:15

> Men er det egentlig ikke en underlig indstilling vi har til reglerne
> her i landet?
> - det gør faktisk ikke noget at overtræde reglerne, bare man så
> betaler bøden uden at kny.

Tja hvis man ikke forstår vinket med en vognstang om at der er indført
klippekort og fornyet køreprøvet osv. Jeg synes det er temmelig klart at man
fra politisk side simpelthen ikke VIL finde sig i at vi bliver ved med at
bryde loven.
Jeg tror ikke stramningerne/sanktionerne ophører før vi opfører os som vi
skal.

> Og det virker som om det gælder i en bred vifte af lovovertrædelser,
> ligefra at køre hurtigere end tilladt og til at snyde i skat.

Forseelsen er vel også til at overse. Med den viden vi har i dag, så skal
det jo heller ikke resultere i fængselsstraf fordi man kører 90 på et stykke
vej der er sat til 80.

--
Tom

Fra : Leonard

Dato : 11-04-06 18:54

> [...]

>det jo heller ikke resultere i fængselsstraf fordi man kører 90 på et stykke

Heldigvis er der en eller anden form for proportionalitet mellem
lovbruddet og straffen. Men det virker på mig, som om de fleste synes
det er iorden at bryde loven, bare man betaler bøden - og det er det
der undrer mig.
Hvorfor synes folket, at de er bedre til at afgøre om loven skal
holdes end lovgiverne?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-06 19:23

> [...]
> der undrer mig.
> Hvorfor synes folket, at de er bedre til at afgøre om loven skal

Det er vel igen det med proportionaliteten. En lille overskridelse er ikke
så slem som at køre 130 i en byzone. Et par Km for meget er ikke så slemt
som rigtig meget, for meget.
Men uanset hvad, så kan jeg ikke have ondt af nogen, vi kender alle
koncekvenserne.

--
Tom

Fra : Leonard

Dato : 11-04-06 19:43

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Men uanset hvad, så kan jeg ikke have ondt af nogen, vi kender alle
>koncekvenserne.

Og det er netop den holdning jeg ikke forstår. Det virker som om du er
ligeglad med om folk overholder reglerne, bare de betaler bøden, så
har du ikke ondt af dem og de kan næsten gøre som de vil.

Hvad med dem der bor ved vejen eller de svage trafikanter der færdes
på den?
Jeg bor ved en lille vej, uden afstribninger osv. som har ret meget
trafik (i forhold til andre veje i området). Her er fornyligt blevet
indført 50 km/t i stedet for de generelle 80 km/t, der ellers gælder
herude på landet. Jeg tror den væsentligste årsag er, at det er en
skolevej med mange cyklister, men for mig har det betydet en væsentlig
lavere trafikstøj. Og jeg synes ikke det er iorden at bilister bare
fortsætter med de "ufarlige" 80 km/t bare de betaler bøden, for det
sænker ikke støjen i mit hus.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-06 19:58

> Og det er netop den holdning jeg ikke forstår. Det virker som om du er
> ligeglad med om folk overholder reglerne, bare de betaler bøden, så
> har du ikke ondt af dem og de kan næsten gøre som de vil.

Nej men som jeg tydeligt har skrevet så der forskel på hvor alvorligt
overtrædelsen kan være.
Om man kører 51 hvor 50 er tilladt eller man kører 100 hvor 50 er tilladt er
faktisk en forskel og derfor også en forskel i den straf man får. Jeg har
HELLER ikke ondt af den der bliver taget med 51 fordi vedkommende kender
reglerne og kan bare holde sig pænt under det strafbare.
Jeg synes også det er ok at man skal til fornyet køreprøve hvis man bliver
taget med 100 og at man skal en tur i fængsel hvis man forvolder andre skade
med denne hastighed.

> Hvad med dem der bor ved vejen eller de svage trafikanter der færdes
> på den?

Vi er jo ALLE de bløde trafikanter i samme øjeblik vi stiger ud af
bilen....hvilket de fleste gør.

> [...]
> lavere trafikstøj. Og jeg synes ikke det er iorden at bilister bare
> fortsætter med de "ufarlige" 80 km/t bare de betaler bøden, for det

Hvor jeg bor er der 30 Km/t zone, men alligevel er der en stor 525 og en
udbollet sierra som HVER dag skal drøne forbi med mindst 100 Km/t (og det er
ikke overdrevet). Det er da ikke i orden.
Jeg fik en e-mail fra politiet efter jeg klagede....noget med at problemet
indgik i deres langsigtede prioritering af indsatsområder, samt at sagen
blev overgivet til færdselspolitiet. Jeg håber bare aldrig at det bliver min
1 åreige søn som jeg skal samle op derude.

--
Tom

Fra : Jens

Dato : 10-04-06 09:59

Martin Johansen [6000] skrev:

> Du får det til at lyde som noget negativt?
>
> Folk skulle hellere lære deres børn at på vejen, der kommer man til
> skade, for der kører biler.

God ide og det er især nemt med mindre børn. Folk kan da bare køre
ordenligt, så er den ikke længere. På villaveje er der en stor
risiko for børn der leger, cyklister, forbindelse til skoleveje osv.
Så får man en bøde for at køre for stærkt, så er det jo lidt ens
egen skyld, og hverken en bakke eller noget andet.