Kia og NCAP :o)
Fra : Ukendt

Dato : 04-04-06 16:15

Hmm Kia har da vist et temmeligt anstrengt forhold til NCAP

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article186920.ece

Hvorfor f..... kan Kia ikke lave biler som er mere sikre at køre i?

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-04-06 16:59

> Hvorfor f..... kan Kia ikke lave biler som er mere sikre at køre i?

Det kan de sagtens - for det er ret beset ikke rocket science - men de
satser på markeder og kundergrupper, der ikke på samme måde hænger sig i den
slags "ligegyldigheder".

Dog er det vel stadig flere markeder og kundergrupper (også i
discout-segmentet), der efterspørger sikkerhed...

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-06 17:32

> [...]
>
> Dog er det vel stadig flere markeder og kundergrupper (også i
> discout-segmentet), der efterspørger sikkerhed...

hmm, jeg mener at kende "nogle" værktøjsfirmaer der ikke går så højt op i
disse ligegyldigheder

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 04-04-06 17:33

KLIP

> hmm, jeg mener at kende "nogle" værktøjsfirmaer der ikke går så højt op i
> disse ligegyldigheder

Jeg kender mange ellers ville alle bruge min amerikanske Vaughan-hamre i
Danmark!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 04-04-06 17:59

Tom wrote:

> Hmm Kia har da vist et temmeligt anstrengt forhold til NCAP
>
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article186920.ece
>
> Hvorfor f..... kan Kia ikke lave biler som er mere sikre at køre i?

Jeg er lige så rystet over artiklens kvalitet. Med alle de afsnit, der
er gentaget og omformuleret kan man kun sige én ting - makværk!

Knus
Regnar

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-06 18:21

"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@writeme.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er lige så rystet over artiklens kvalitet. Med alle de afsnit, der er
> gentaget og omformuleret kan man kun sige én ting - makværk!

Det ændrer jo ikke så meget på de faktuelle tal og konklusioner fra NCAP

--
Tom

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 04-04-06 19:11

Tom wrote:

> Det ændrer jo ikke så meget på de faktuelle tal og konklusioner fra NCAP

Niks - det er beskæmmende, men fx en Kia Rio scorer lige så godt som VW
Polo.

På den anden side - hvis alternativet er en brugt bil er Chevroletens 1½
stjerne det samme som en BMW 3-serie fra 1997, en Citroën Xantia eller
en Nissan Almerea fra 1999. En Mercedes C-klasse fra 1997 ligger på 2
stjerner.

[Ja jeg ved godt, at man ikke kan sammenligne på tværs af klasser]

Knus
Regnar

Fra : Martin Kiefer

Dato : 05-04-06 00:19

> [Ja jeg ved godt, at man ikke kan sammenligne på tværs af klasser]

Men alligevel lidt interessant at en Volvo S40 og Audi A3 er de eneste biler
fra 1997 der kunne score 4 stjerner. alle andre fik 3 eller færre.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk/m/

Fra : KASO

Dato : 05-04-06 06:16

"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

> "Regnar Bang Lyngsø" <regnar@writeme.com> skrev i en meddelelse

> Men alligevel lidt interessant at en Volvo S40 og Audi A3 er de eneste
> biler fra 1997 der kunne score 4 stjerner. alle andre fik 3 eller færre.

Det er de nu heller ikke. En Renault Mégane kom frem i 1996, men blev først
testet i 1998 - med 4 stjerner og klassens højeste karakterer. Den er testet
igen i 1999 efter et facelift. Der er sikkert andre eksempler.

Fra : Tømreren

Dato : 04-04-06 19:16

> Hmm Kia har da vist et temmeligt anstrengt forhold til NCAP
>
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article186920.ece
>
> Hvorfor f..... kan Kia ikke lave biler som er mere sikre at køre i?

Jeg tror også NCAP har noget mod Kia..
Jeg har læse 3 forskellige tests af Carnival hvor NCAP giver den
dumpekaraktere og de 2 andre giver topkaraktere,Bla. US NHTSA de skrev bla.
"Carnival received the company's first Five Star crash rating for the
driver, front and rear seat passengers in both frontal and side impact crash
test from the U.S. NHTSA. This next-generation Carnival will continue Kia's
commitment to offering high levels of standard safety equipment"

lidt sjovt ikk'

Mvh
Tømreren

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-06 20:06

"Tømreren" <maas2@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> crash test from the U.S. NHTSA. This next-generation Carnival will
> continue Kia's commitment to offering high levels of standard safety

Uden at kende særlig meget til testene, så mener jeg at den europæiske
tester bilerne ved en højere kollisionshastighed end de amerikanske. Går ud
fra at dummie-dukkerne indeholder ca de samme sensorer hos
prøvningsanstalterne.
Jeg ved at normalt kræver det amerikanske marked også større airbags end i
europa fordi man ikke bruger selen i usa. Måske ligger der en forskel i
dette, da det ser ud som om at airbaggene er temmelig "sløve" i NCAP testen.

--
Tom

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-04-06 10:04

Regnar Bang Lyngsø wrote:

> Jeg er lige så rystet over artiklens kvalitet. Med alle de afsnit, der
> er gentaget og omformuleret kan man kun sige én ting - makværk!

Nu er ekstrabladet jo ikke just højborgen for dansk journalistik.
Deres indhold er klart sensationalistisk og deres sproglige formåen
har også alvorlige mangler. Man bør sætte spørgsmålstegn ved en
hvilken som helst artikkel der er selvmodsigende som f.eks:

"Rattet blev samtidig trykket så langt ind, at det udgjorde en risiko
for førerens hoved. "

Et par linier længere nede:

"Førerens hals og hoved var de eneste legemsdele, der ikke var udsat
for nogen større
risiko."

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Brian

Dato : 05-04-06 18:20

Lars Hoffmann wrote:

> [...]
> for førerens hoved. "
>
> Et par linier længere nede:
>
> "Førerens hals og hoved var de eneste legemsdele, der ikke var udsat

Måske de tager udgangspunkt i dem selv - det er nok ikke så slemt for
en journalist at slå hovedet

/Brian