Hvilken Lupo skal jeg købe?
Fra : kt

Dato : 04-04-06 16:07

Hej alle

Jeg overvejer at købe en brugt VW Lupo. Er der nogen der har nogen
anbefalinger eller advarsler? Det er vist noget med at man skal holde sig
fra de første årgange, eller hva'?

Er der alternativer til Lupo'en, når den skal kunne gå så langt som muligt
på benzinen.

På forhånd tak for hjælpen.

MVH

Ken

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-04-06 16:07

kt skriver:

> Er der alternativer til Lupo'en, når den skal kunne gå så langt som muligt
> på benzinen.

Toyota Yaris

Lupo med "langt på literen" er diesel.... så der kommer du ikka særligt
langt på literen på benzin

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-04-06 16:42

"kt" <kt@kt.dk> wrote in message
> [...]
> fra de første årgange, eller hva'?
>
> Er der alternativer til Lupo'en, når den skal kunne gå så langt som muligt

Audi A2 som har samme motor, men ved dog ikke om den er til at få brugt??
Der er først ved at blive set mere i gadebilledet nu i kbh

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-04-06 17:04

> Audi A2 som har samme motor, men ved dog ikke om den er til at få brugt??

Den er dyr - men til gengæld er den laaaaaaaaangt større indeni end Lupo og
Yaris, den har samme mekanik men hører til blandt de mest driftssikre biler
overhovedet, og så har den et relativt stort bagagerum.

....den er også ganske komfortabel - jeg har kørt meget i A2 - suveræn
sparebil.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 04-04-06 17:18

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> [...]
biler
> overhovedet, og så har den et relativt stort bagagerum.

Men helvede hvor er den grim :)
Den er jo næsten på højde med en Multipla

--

/Dennis
Seat Leon 1.9 TDi - 303Nm at 2358rpm

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-04-06 17:21

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message
> Men helvede hvor er den grim :)
> Den er jo næsten på højde med en Multipla

Ja og kan man se noget ud af bagruden???? er jo kun 20cm høj eller sådan
noget?

Men lidt alufælge osv, så kan den vel se udemærket ud.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-04-06 20:59

> Men helvede hvor er den grim :)

Tænk - jeg synes faktisk, den er flot.

Jeg vurderer den ikke "med samme briller" som mange andre biler - jeg ser
den, "som den er tænkt".

Det er en ekslusiv sparebil, med en enestående teknik, god komfort,
elvinduer etc. og en særlig stil..

Jég synes, den er ganske lækker - som high tech sparebil - ikke som
sportsvogn.

--
/Jan W Nielsen

Fra : ld@journalist.dk

Dato : 04-04-06 19:00

Jeg havde en en 3L fra 2001, og det er uden tvivl det værste skrammel
jeg nogensinde har haft.
Kobling, Gerakasse, Computer, altsammen inden for de første 70.000 km.

Jeg ville vælge en bil uden alle finesserne. Yaris Disel. 106D, Eller
en Lupo SDI. De sidstes kilometer på literen kan aldrig opveje
værkstedsregningne

Mvh
Lars

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-04-06 19:05

<ld@journalist.dk> skrev >Jeg ville vælge en bil uden alle finesserne. Yaris
Disel. 106D, Eller
en Lupo SDI. De sidstes kilometer på literen kan aldrig opveje
værkstedsregningne

Og så få lidt mere plads, og mulighed for jydekrog.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-04-06 21:01

> Jeg havde en en 3L fra 2001, og det er uden tvivl det værste skrammel
> jeg nogensinde har haft.

Enig - jég købte ikke en Lupo (mekaniske problemer), og jeg har kørt i fem
forskellige gennem tiden.

En A2 er derimod en helt anden sag - hvor utroligt det kan lyde -
driftssikker og komfortabel.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Leonard

Dato : 04-04-06 21:15

ld@journalist.dk wrote:

>Jeg havde en en 3L fra 2001, og det er uden tvivl det værste skrammel
>jeg nogensinde har haft.

Og jeg har stadig min, som er en af de allerførste årgang 2000.
Den har nu kørt 127.000 km, uden andre problemer end skævslidte fordæk
p.gr.a. dårlig sporing (dækkene holdt således kun til 84.000 km).

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-04-06 06:44

"kt" <kt@kt.dk> skrev i en meddelelse

> Er der alternativer til Lupo'en, når den skal kunne gå så langt som muligt
> på benzinen.

Nu køre Lupo_langt_på_literen, 3L, på diesel :)). Hvis det skal være benz.,
eller bare i det hele taget, er VAG'er, fx. Fabia, med den lille 3 cyl,1.2.
motor, et godt bud.

Fra : Anders Majland

Dato : 05-04-06 08:56

> Nu køre Lupo_langt_på_literen, 3L, på diesel :)). Hvis det skal være
> benz., eller bare i det hele taget, er VAG'er, fx. Fabia, med den lille 3
> cyl,1.2. motor, et godt bud.

Vi har over 43000km holdt et snit på 15,9km/l. Det meste er landevej og by
men den for da også indimellem lov at strække ud på motorvejen (dvs godt
130km/t ved 140 på speedometert - det kan den holde på fartpiloten uden at
lyde for anstrengt), eller trække en trailer.

--

Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Skoda fabia Kombi 1,2 12v 64hk 2004

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-04-06 13:51

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:443395d2$1

> [...]
> 130km/t ved 140 på speedometert - det kan den holde på fartpiloten uden at
> lyde for anstrengt), eller trække en trailer.

Trailer er ikke en option med en Lupo, den er i alle henseender så sart,
svagelig, at den ikke må trække andet end sig selv ;).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-04-06 13:49

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Trailer er ikke en option med en Lupo, den er i alle henseender så sart,
> svagelig, at den ikke må trække andet end sig selv ;).

Nu findes der andre Lupo end 3L.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Jan Vennike

Dato : 05-04-06 17:24

> Nu findes der andre Lupo end 3L.
>

> Klaus
> --
> Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut
> http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

Jeps

Har en 1.4 TDi - lidt sjov, for motoren er rigelig kraftig til modellen - og
med en boks på, skal der en rimelig størrelse bil til at følge med

Faktisk er den SÅ kraftig, at jeg ikke havde noget problem med at trække
rundt med vores gamle VW Caravelle (den var frygtelig ustabil), da vi havde
den.

Og fornyelig trak jeg en håndværker igang i hans Mercedes Vito VVS bil - da
hans kammerat så ankom og så operationen, så håndværkeren ikke for stolt ud

Den er nu 5 år gammel / 130 kkm - og har ikke haft andre udgifter end
service eftersyn og almindelig vedligeholdelse (skift af
tandrem/skiver/klodser o. lign) så den er såmænd også billig i
vedligeholdelse.

Og den må faktisk have træk på - så heller ikke noget der.

--
Jan

(Remove the Cat in the email to reach me)