Ny ejer har ikke omregistreret...
Fra : Thomas & Camilla

Dato : 04-04-06 14:46

Hej Gruppe.

Jeg har for 4,5 uger siden solgt en bil (privat) og nu har køber ikke
omregistreret den??

Mit forsikringsselskab siger at det er mig der over for motorkontoret skal
bevise at jeg ikke længere ejer bilen, da det jo er lovpligtigt med
ansvarsfors.

Jeg har ikke navn mm. på køber, kun hendes far, da der mere eller mindre var
ham der ordnede købet.
Jeg ved derfor ikke hvor bilen er, ellers ville jeg hente pladerne.

Hvad gør jeg.

Mange hilsner Camilla

Fra : Peter Frost - Gregan~

Dato : 04-04-06 15:38

Hvis den nye køber har lavet ejerskiftet i den 3. uge gang der godt gå lidt
tid før det er i systemet, har selv liger været det igennem, det er nu 2
uger siden den nye ejer, ejerskiftet, (god ven) firsikring har ikke fået det
oplyst endnu.

Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk
-Volvo 850 GLT

Fra : Patrick

Dato : 04-04-06 15:40

Hej.

Hvorfor kontakter du så ikke faderen?
Han burde vel kunne snakke med sin datter eller evt. give dig et tlf. nr.

Mvh
Patrick

"Thomas & Camilla" <ccxxvejrupskov@tiscali.dk(fjern ccxx)> skrev i en
meddelelse news:44327899$0$47016$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-06 16:58

> Jeg har ikke navn mm. på køber, kun hendes far, da der mere eller mindre
> var ham der ordnede købet.
> Jeg ved derfor ikke hvor bilen er, ellers ville jeg hente pladerne.

Har du solgt en bil uden at lave salgsdokument på det ?!?!?!?!?

Så ligger du som du har redt... men ned og snak med politiet... du betaler
stadig vægtafgift og forsikring på bilen.. og det stopper ikke før sagen er
kørt igennem med politiet.. ikke vægtafgift anywho..

Mvh
Morten

Fra : Peter Weis

Dato : 04-04-06 17:27

Thomas & Camilla wrote:

> Hvad gør jeg.

Send en kopi af slutsedlen til motorkontoret. Det er sådan set
underordnet om faderen eller datteren står som køber.

mvh
Peter

Fra : Brian Christensen

Dato : 04-04-06 21:55

> Jeg har for 4,5 uger siden solgt en bil (privat) og nu har køber ikke
> omregistreret den??

Har selv prøvet det engang - der gik ca 4-5 mdr inden sagen gik i orden.

Jeg ringede først til forsikringen, og fik dem til at stoppe forsikringen.

Herefter gik jeg på motorkontoret, hvor jeg udfylde en blanket eller
anmeldelse, hvorefter politiet kontaktede køberen og fik den omreg eller
afmeldt.

Brian