baksensor / parkerings sensor
Fra : news.tele.dk

Dato : 04-04-06 09:47

Hejsa

Jeg skal skifte min lille fiat med en "stor" mondeo, så jeg ville høre om
der var nogle der havde erfaring med baksensor/parkerings sensor.

Det skal være en med lyd (ikke display), og gerne god kvalitet. Nogle i kan
anbefale?

Regards,
Ben

Fra : JS

Dato : 04-04-06 10:01

news.tele.dk wrote:
> [...]
> sensor.
> Det skal være en med lyd (ikke display), og gerne god kvalitet. Nogle

Er det ikke nok med én?

Fra : news.tele.dk

Dato : 04-04-06 10:16

Heyas

Heh sorry *blush*

Nå mine mine news og parkerings evner er ca. lige gode :|

Regards,
Ben

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-04-06 11:33

"news.tele.dk" <.@.> skrev i en meddelelse
> [...]
> der var nogle der havde erfaring med baksensor/parkerings sensor.
>
> Det skal være en med lyd (ikke display), og gerne god kvalitet. Nogle i

Næh - men pas på den lange bagende på Mondeo´en. Kofangeren i bag på
Mondeo´en er meget udsat. Min gik i stykker da en bagpotte besluttede sig
for at falde halvt af. En anden gang var det fordi jeg kørte ud over et
fortov for lige på med læs i bilen. En tredje gang var det naboen der
besluttede sig for at køre på den. Og nu har jeg tilfældigvis set at det er
galt med den igen med nuværende ejer - en ny påkørsel et fremmed sted. Det
har hver gang kostet en ny bagskærm plus maling.

Og i ingen af tilfældene ville en baksensor have hjulpet, så jeg vil sige at
du er på skideren ved at have købt en Mondeo!

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-06 17:38

> Næh - men pas på den lange bagende på Mondeo´en. Kofangeren i bag på
> Mondeo´en er meget udsat.

åh, ja, min gik i stykker 1½ måned efter jeg fik min mondeo.....den ¤%"!%
forhandler havde placeret en sten lige der hvor jeg skulle bakke hen

--
Tom

Fra : Brian S Jensen

Dato : 04-04-06 14:06

> [...]
> der var nogle der havde erfaring med baksensor/parkerings sensor.
>
> Det skal være en med lyd (ikke display), og gerne god kvalitet. Nogle i

Hej

Har du prøvet en bil med baksensor ?

I vores BMW 528i er der original PDC og bevares, det virker da fint, men
jeg kigger nu altså hellere i spejlene - eneste tidspunkt hvor det er rigtig
godt
, er hvis du skal parkere HELT indtil en mur / væg / whatever - så er det
godt.

Mondeo fåes da så vidt jeg husker også med PDC - hvorfor så ikke bare finde
et sæt hos en hugger eller lign. - ser også pænere ud, end de
eftermonteringssæt
man kan få

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Christopher Stein

Dato : 04-04-06 14:39

Brian S Jensen skrev:

> [...]
>
> Mondeo fåes da så vidt jeg husker også med PDC - hvorfor så ikke bare finde
> et sæt hos en hugger eller lign. - ser også pænere ud, end de

Tror nu ikke der er så mange mondeoer hos huggere der har PDC...

prøv evt. ebay

Fra : MK

Dato : 04-04-06 18:53

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet en bil med baksensor ?

Min BMW 530d har udstyret...

> [...]
> jeg kigger nu altså hellere i spejlene - eneste tidspunkt hvor det er
> rigtig godt, er hvis du skal parkere HELT indtil en mur / væg / whatever -

Jeg er vildt imponeret og kører 100% på det - fantastisk opfindelse jeg
bruger overalt mange gange dagligt.

Fra : BJ

Dato : 04-04-06 18:58

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg er vildt imponeret og kører 100% på det - fantastisk opfindelse jeg
> bruger overalt mange gange dagligt.

Enig og jeg har endda haft mit i 5 år.

Det næster er foran også.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 04-04-06 19:00

> Enig og jeg har endda haft mit i 5 år.

:)

> Det næster er foran også.

LOL, svensk spareudgave?
En BMW leveres selvfølgelig fuldt udstyret: Baksensor foran OG bagpå

/Mogens
drunk :)

Fra : BJ

Dato : 04-04-06 19:04

KLIP

> :)

> LOL, svensk spareudgave?

Nøøhh.

Gammel model.

> En BMW leveres selvfølgelig fuldt udstyret: Baksensor foran OG bagpå

O.k. men vil nu have samtlige sensorer, sensorstyret cruise control, head up
display og cykelistkamera også .... næste gang, men alt det har din
diesella jo..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 04-04-06 19:12

Fra : Henning

Dato : 04-04-06 17:26

On Tue, 4 Apr 2006 10:46:48 +0200, "news.tele.dk" <.@.> wrote:

> [...]
>der var nogle der havde erfaring med baksensor/parkerings sensor.
>
>Det skal være en med lyd (ikke display), og gerne god kvalitet. Nogle i kan

Generelt - uundværligt, specielt hvis du parallelparkerer hver dag.
Jeg fik min monteret hos Mazda - sørg for at få følerne lakeret i
samme farve som bagkofangeren!

Fra : BJ

Dato : 04-04-06 17:31

KLIP

> sørg for at få følerne lakeret i
> samme farve som bagkofangeren!

Sørg for at undersøge inden bemalingen, følerne kan holde til det ekstra lag
alternativt sørg for det er ganske tyndt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : JS

Dato : 04-04-06 17:58

Henning wrote:

> Generelt - uundværligt, specielt hvis du parallelparkerer hver dag.
> Jeg fik min monteret hos Mazda - sørg for at få følerne lakeret i
> samme farve som bagkofangeren!

Man kunne også vælge at lære at parallelparkere?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-04-06 07:07

> Generelt - uundværligt, specielt hvis du parallelparkerer hver dag.

Jeg parallelparkerer stort set hver gang jeg kan komme afsted med det (også
når det ikke er nødvendigt) - og har _derfor_ ikke brug for sensorer ...

Fra : Brian

Dato : 05-04-06 07:46

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Jeg parallelparkerer stort set hver gang jeg kan komme afsted med det
> (også når det ikke er nødvendigt) - og har _derfor_ ikke brug for
> sensorer ...

De færreste (her i gruppen snakker vi max 2 personer ) har vel direkte
brug for det stykke udstyr - men det er rart at have. Især hvis man, som
jeg, bor på en gade hvor der ikke er plads nok til alle beboernes
biler, og der parkeres meget tæt...

Men der er selvfølgelig dem der altid får smidt bilen helt perfekt
ind mellem 2 biler...

/Brian

Fra : BJ

Dato : 05-04-06 15:10

KLIP

> Men der er selvfølgelig dem der altid får smidt bilen helt perfekt
> ind mellem 2 biler...

Ha, du _har_ lært det ... vi befinder os i NG´en med de suveræne
superduperelitebillister..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 05-04-06 18:23

BJ wrote:

> Ha, du _har_ lært det ... vi befinder os i NG´en med de suveræne
> superduperelitebillister..

Jeg er slet ikke så dum som jeg umiddelbart giver indtryk af...

/Brian

Fra : BJ

Dato : 05-04-06 18:26

KLIP

> Jeg er slet ikke så dum som jeg umiddelbart giver indtryk af...

O.k., det kan jeg jo ikke se...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 05-04-06 18:34

BJ wrote:

> O.k., det kan jeg jo ikke se...

Vær du glad for det, ellers ville du ikke få meget søvn i nat.

/Brian

Fra : BJ

Dato : 05-04-06 19:01

KLIP

> Vær du glad for det, ellers ville du ikke få meget søvn i nat.

Uhada .. det sku fælt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~