ny registreringsattest
Fra : Hanne

Dato : 03-04-06 17:17

Hej NG

Nogen af jer som ved hvor længe der går inden man får en ny
registreringsattest? Den til min bil er gået død i post DK SKOD

Den blev sendt torsdag aften ved posthuset så det er meget meget mærkeligt.

Anyway imorgen vil hende jeg skal overtage bilen af gå ind og få lavet
en ny, kan se det koster 50 kr, men får hun så en med det samme? Det
håber jeg virkelig hun gør så den kan haste postes så jeg har den onsdag
og kan få ejerskiftet bilen.

på forhånd tak for svar

Hanne Bülow
Opel Astra 1,6i NZ 3D '93
Ankommer i April =)

Fra : Niels Bengaard

Dato : 03-04-06 17:40

> [...]
> en ny, kan se det koster 50 kr, men får hun så en med det samme? Det
> håber jeg virkelig hun gør så den kan haste postes så jeg har den onsdag

Sakset fra politi.dk

Hvad gør jeg, hvis jeg har mistet min registreringsattest?
Hvis registreringsattesten er blevet væk, skal du have en ny
registreringsattest (en genpart). Du kan få en genpart af
registreringsattesten på et motorkontor.

For at få en genpart af registreringsattesten skal den, der er registreret
som ejer af køretøjet, udfylde en ansøgning om at få en genpart af attesten.
Ansøgningsblanketten (pdf) findes på hjemmesiden, eller du kan den på et
motorkontor.

Hvis du kun har mistet enten del I eller del II af den nye
registreringsattest, skal du aflevere den del, som du forsat har for at få
en ny hel registreringsattest.

Hvis der er registreret flere ejere af køretøjet, skal alle ejerne skrive
under på ansøgningen.

Den registrerede ejer kan anføre på ansøgningen, at genparten skal sendes
til en anden.

Du skal betale for en genpart af registreringsattesten. Den koster 50 kr.

Niels

Fra : Hanne

Dato : 03-04-06 17:52

hej niels det har jeg osse læst

Men der står intet om hvor lang tid det tager!!!

Hanne Bülow
Opel Astra 1,6i NZ 3D '93
Ankommer i April =)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-04-06 18:27

Hanne wrote:
> hej niels det har jeg osse læst
>
> Men der står intet om hvor lang tid det tager!!!

Det plejer at tage mellem 1 og 2 uger.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hanne

Dato : 03-04-06 18:48

Per Beer Hansen skrev:

> Det plejer at tage mellem 1 og 2 uger.

Vrææl... det var dårlige nyheder for mig ...

Hanne Bülow
Opel Astra 1,6i NZ 3D '93
Ankommer engang ud i fremtiden SUK )=

Fra : Niels Bengaard

Dato : 03-04-06 19:05

> Vrææl... det var dårlige nyheder for mig ...

> [...]

Du har jo tre uger til at omregistrere.

Niels

Fra : Kim Olsen

Dato : 03-04-06 19:07

Tag det roligt. Jeg har lige fået en på 3 dage.

Men jeg havde forventet 2-3 uger, og blev positívt overrasket.

Kim

Fra : Hanne

Dato : 03-04-06 20:08

Jeg håber det tager 3 dage.. min kærests søster vil ikke have jeg køre
rundt med hendes forsikring i de 21 dage jeg lovligt må.. Men må da lige
får hende overtalt.. SUK livet er uretfærdigt. Ja undskyld mit brok men
havde lige sat mig op til at få min bil til på lørdag. suk.

Hanne Bülow
Opel Astra 1,6i NZ 3D '93
Ankommer i April =)

Fra : MK

Dato : 03-04-06 21:13

> [...]
> får hende overtalt.. SUK livet er uretfærdigt. Ja undskyld mit brok men
> havde lige sat mig op til at få min bil til på lørdag. suk.

Hun er måske bange for at skulle betale, hvis du skader noget?
I så fald kan du berolige hende med, at hun ikke kommer til at
betale, hvis bilen ér handlet. Der er en pulje, der dækker istedet.
Kan bekræftes af forsikringen...

Fra : Niels Bengaard

Dato : 03-04-06 21:14

> [...]
> får hende overtalt.. SUK livet er uretfærdigt. Ja undskyld mit brok men
> havde lige sat mig op til at få min bil til på lørdag. suk.

Hvis der skulle ske en skade på bilen i de 21 dage koster det ikke din
kærestes søster noget.
Vel og mærke hvis hun kan dokumentere hvilken dato bilen er solgt.

Niels

Fra : Hanne

Dato : 03-04-06 21:41

Niels Bengaard skrev:

> Hvis der skulle ske en skade på bilen i de 21 dage koster det ikke din
> kærestes søster noget.
> Vel og mærke hvis hun kan dokumentere hvilken dato bilen er solgt.
>
> Niels

Hvor kan man læse om det?? Jeg skal forsikres hos LB jo. Men hvis jeg
kan læse det et sted på nettet vil jeg være mere tryg og kan gøre hende
mere tryg, forhåbentligt nok til at jeg kan hente bilen torsdag aften.

Hjælp søges =)

Hanne Bülow
Opel Astra 1,6i NZ 3D '93
Ankommer i April =)

Fra : Brian

Dato : 03-04-06 21:58

Hanne wrote:

> [...]
> kan læse det et sted på nettet vil jeg være mere tryg og kan gøre
> hende mere tryg, forhåbentligt nok til at jeg kan hente bilen torsdag

Få hende til at ringe til hendes forsikring, de kan bekræfte at det er
sandt.

/Brian

Fra : Hanne

Dato : 03-04-06 22:06

Brian skrev:

> Få hende til at ringe til hendes forsikring, de kan bekræfte at det er
> sandt.
>
> /Brian

Okay super =)

Hanne Bülow
Opel Astra 1,6i NZ 3D '93
Ankommer i April =)

Fra : Hanne

Dato : 04-04-06 21:30

Den nye registrering skulle komme om 5 dage.. Håber det tager 3 som det
gjorde for dig Kim

Kryds endelig finger .. så er der jo en chance for at jeg kan få den til
påske.. sikke et påskeæg.. selv om at jeg lige nu ikke tør håbe på det ..

Hanne Bülow
Opel Astra 1,6i NZ 3D '93
Ankommer i April =)

Fra : Hanne

Dato : 08-04-06 13:13

Yes den kom til dem i fredags, så vi kan nå at få den over i mit og
kærestens navn inden onsdag jubii sikke et påskeæg jeg får i år =)

Hanne Bülow
Opel Astra 1,6i NZ 3D '93
Ankommer i April =)

Fra : Brian

Dato : 08-04-06 14:49

Hanne wrote:
> Yes den kom til dem i fredags, så vi kan nå at få den over i mit og
> kærestens navn inden onsdag jubii sikke et påskeæg jeg får i år =)

Det er sjældent at man oplever så meget glæde over en Opel Astra
fra '93 - den første bil er altid noget særligt

/Brian

Fra : MK

Dato : 08-04-06 14:53

> Det er sjældent at man oplever så meget glæde over en Opel Astra
> fra '93

Rolig nu

> den første bil er altid noget særligt

Er det dét da?

Fra : Brian

Dato : 08-04-06 15:25

MK wrote:

> Er det dét da?

Det mener jeg at kunne huske Hanne tidligere har fortalt.

/Brian

Fra : Hanne

Dato : 09-04-06 22:29

Yes det er min første dyt =)

Nu har jeg fået de gamle papir med posten.. og de nye er på vej.. men
tror i egentligt de gamle stadig kan bruges ? I så fald er jeg første
gangs bilejer imorgen ..

Hanne Bülow
Opel Astra 1,6i NZ 3D '93
Ankommer i April =)

Fra : Brian

Dato : 10-04-06 15:59

Hanne wrote:
> Yes det er min første dyt =)

Det mente jeg nok at kunne huske...

> Nu har jeg fået de gamle papir med posten.. og de nye er på vej.. men
> tror i egentligt de gamle stadig kan bruges ? I så fald er jeg første
> gangs bilejer imorgen ..

Indtil du får den nye med dit navn på, skal du bruge den midlertidige
du fik, da bilen blev omregistreret til dit navn.

/Brian