ny bil max 150.000,- (gode råd ?)
Fra : Martin

Dato : 03-04-06 14:48

gerne mindre pris...

gerne 5 dørs,med god benzinøkonomi,og med el vinduer,og selvfølgelig abs og
et pænt antal airbags....

hvad vil i anbefale ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-04-06 14:58

Martin skriver:

> gerne mindre pris...

Overvej en brugt.

> gerne 5 dørs,med god benzinøkonomi,og med el vinduer,og selvfølgelig abs og
> et pænt antal airbags....

Gulpladebil ?

> hvad vil i anbefale ?

Gå på bilbasen.dk, søg i nye biler og sæt km/l, se, hvad du kan få.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Martin

Dato : 03-04-06 15:13

> Overvej en brugt.

nej tak

> Gulpladebil ?

nej tak

> Gå på bilbasen.dk, søg i nye biler og sæt km/l, se, hvad du kan få.

det vil jeg gøre men foretrækker nu også lidt personlig indvirken,jeg kan
sagtens læse alle bil-hjemmesider igennem men der får jeg jo kun sælgers
vurdering,og jo mere han kan smøre på jo bedre :)

andre ? :)

Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-04-06 15:13

Martin skriver:

> nej tak

Fordi ??

Jeg har sparet 42.000 ved at købe en 1 år gammel bil brugt.

> nej tak

Okay, det skrev du ikke noget om, derfor spurgte jeg....

> det vil jeg gøre men foretrækker nu også lidt personlig indvirken,jeg kan
> sagtens læse alle bil-hjemmesider igennem men der får jeg jo kun sælgers
> vurdering,og jo mere han kan smøre på jo bedre :)

Hvor mange km/l ønsker du ??

VW fox er mit råd....

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Martin

Dato : 03-04-06 15:54

> Fordi ??

jeg søger en ny bil fordi jeg er træt af brugte,(der er dog tale om 85-90'er
modeller)

> Jeg har sparet 42.000 ved at købe en 1 år gammel bil brugt.

ok,lyder jo lidt ok alligevel :)

> Okay, det skrev du ikke noget om, derfor spurgte jeg....

det er ok,men jeg skrev jo jeg søgte 5 dørs bil,hvad skal jeg bruge 5 døre
til i en gulpladebil :) vil dog gerne rette det,det er dårlig vane jeg
mener 4 eller 5 dørs... jeg søger ikke specifikt 5 dørs,bare der er døre
til bagsæderne :)

> Hvor mange km/l ønsker du ??

så mange som mulig :) men om det er 15 eller 20 er ligemeget,bare bilen er
billig i indkøb (under de 150.000,-)

> VW fox er mit råd....

ok,den ser lidt lille ud og er kun 3 dørs

jeg vil også lige tilføje at jeg er 189 høj,har prøvet en picanto samt en
rio i weekenden,picantoen har for lidt plads til mig hvorimod rio'en har en
del mere....

Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-04-06 16:10

Martin skriver:

> ok,lyder jo lidt ok alligevel :)

Find et lettere brugt Skoda Fabia, eller Toyota Yaris

> [...]
> til i en gulpladebil :) vil dog gerne rette det,det er dårlig vane jeg
> mener 4 eller 5 dørs... jeg søger ikke specifikt 5 dørs,bare der er døre

Okay

> så mange som mulig :) men om det er 15 eller 20 er ligemeget,bare bilen er
> billig i indkøb (under de 150.000,-)

Er dit kørselsmønster til diesel ???

> ok,den ser lidt lille ud og er kun 3 dørs

Den er kun 3 dørs - korrekt.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Martin

Dato : 03-04-06 16:22

> Find et lettere brugt Skoda Fabia, eller Toyota Yaris

prøvekørte så også den skoda fabia til 131.000,- i går (vist fabia classic
tour) den larmende meget i forhold til de 2 kia'er

> Er dit kørselsmønster til diesel ???

nej,jeg kører kun ca. 10.000 km pr år

Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-04-06 16:55

Martin skriver:

> prøvekørte så også den skoda fabia til 131.000,- i går (vist fabia classic
> tour) den larmende meget i forhold til de 2 kia'er

Okay

> nej,jeg kører kun ca. 10.000 km pr år

Så er 20 km/l næppe en realitet....

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Martin

Dato : 03-04-06 17:38

> Så er 20 km/l næppe en realitet....

hvorfor ? jeg kører meget få korte ture,jeg kører primært lange ture når
jeg kører bil...

Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-04-06 22:25

Martin skriver:

> hvorfor ? jeg kører meget få korte ture,jeg kører primært lange ture når
> jeg kører bil...

Med 10kkm om året er en diesel ikke rentabelt. Og benzinere der reelt
går over 20 km/l er der langt imellem.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-06 17:49

> Martin skriver:

> Med 10kkm om året er en diesel ikke rentabelt. Og benzinere der reelt
> går over 20 km/l er der langt imellem.

"Vores" Yaris 1.0 går 20 Km/l men dertil skal så siges at det IKKE er med
mig som chaufør

--
Tom

Fra : Kent Glerup

Dato : 03-04-06 18:50

On Mon, 3 Apr 2006 17:22:29 +0200, "Martin" <ole@ole.ole> wrote:

>prøvekørte så også den skoda fabia til 131.000,- i går (vist fabia classic
>tour) den larmende meget i forhold til de 2 kia'er

En Classic er jo ret skrabet.. Hvilken motor var det?
Hvad kørte bedst? Kia eller Fabia?

/Kent Glerup

Fra : Martin

Dato : 03-04-06 21:53

> En Classic er jo ret skrabet.. Hvilken motor var det?
> Hvad kørte bedst? Kia eller Fabia?

tjaaa,men det var hvad der var til den pris..... 1,4 fabia..... 1,1
picanto og 1,4 kia rio..... dårligst var fabia,så kom picanto og så
rykkede det en stor del op i kvalitet i rio'en

jeg vil næsten sige at det lød som at der manglede udstødning da jeg
trykkede pedalen i bund ved fabia'en,så meget larmede det,dog kun ved
acceleration,kia'erne var også bedre i manøvre o.l. det er muligt at skoda
er blevet en god bil,men man skal ikke købe en billig model,for det bliver
man ikke glad for i længden,det er så min mening !?

Martin

Fra : Kent Glerup

Dato : 03-04-06 22:00

On Mon, 3 Apr 2006 22:53:09 +0200, "Martin" <ole@ole.ole> wrote:

>tjaaa,men det var hvad der var til den pris..... 1,4 fabia..... 1,1
>picanto og 1,4 kia rio..... dårligst var fabia,så kom picanto og så
>rykkede det en stor del op i kvalitet i rio'en

Prøvede du at kigge Rio'en efter i detaljer? Var hængsler og den slags
lige så velkonstrueret? Føltes sæder og interiør som om de kunne klare
slidet lige så godt?

> [...]
>er blevet en god bil,men man skal ikke købe en billig model,for det bliver
>man ikke glad for i længden,det er så min mening !?

Nu skriver du ikke lige om det er en 1,4 8V (MPI) eller en 1,4 16V.
Men hvis den støjer som beskrevet har der været noget galt!

Diverse bilblade er ikke enige i at en Picanto eller Rio manøvrerer
bedre end en Fabia, heller ikke jeg (skal jeg jo sige... :))

/Kent Glerup

Fra : Martin

Dato : 04-04-06 14:42

> Nu skriver du ikke lige om det er en 1,4 8V (MPI) eller en 1,4 16V.
> Men hvis den støjer som beskrevet har der været noget galt!

aner det ikke,det er den der er kampagne pris på 131.000,-

det var kun ved max acceleration at det lød højt...

> Diverse bilblade er ikke enige i at en Picanto eller Rio manøvrerer
> bedre end en Fabia, heller ikke jeg (skal jeg jo sige... :))

tjaaa,synes jeg ikke,men jeg har jo også kun prøvet alle 3 biler 1½ time
sammenlagt,så kan ikke bedømme det...

Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-04-06 22:26

Kent Glerup skriver:

> En Classic er jo ret skrabet.. Hvilken motor var det?
> Hvad kørte bedst? Kia eller Fabia?

Var der plads til en barnevogn ??

(Hint: jeg mangler en mail med et billede)

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Kent Glerup

Dato : 04-04-06 06:42

Argh!

(noget sker, MEGET snart!)

/Kent Glerup

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 03-04-06 15:11

En Suzuki Swift er et godt bud.

Jeg har nu kørt næsten 23000km i min og der har ikke været nogen
problemer.

Du kan evt kigge her www.suzukiswift.dk

Her er der en del der øser ud af deres erfaringer.

Den har nogle kanon gode køreegenskaber alt i alt en dejlig lille bil.

Mikael

Fra : Henrik B.

Dato : 04-04-06 22:51

"Martin" <ole@ole.ole> skrev i en meddelelse
> gerne mindre pris...
>
> gerne 5 dørs,med god benzinøkonomi,og med el vinduer,og selvfølgelig abs
> og et pænt antal airbags....

Hvad vil du med "et pænt antal airbags"? Kig istedet efter en bil, som har
en generel høj (karossseri-) sikkerhed. Dét betyder væsentlig mere for dit
liv og lemmer, end airbags gør.

> hvad vil i anbefale ?

Kig efter en velholdt Saab 9000. Oceaner af plads. Som regel alt i udstyr
(inkl. 2 airbags). Fornuftig økonomi på langtur og en superb sikkerhed!

Knald & Luffe - Dét rykker!