Anbefaling af dæk
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 02-04-06 23:21

Som alle andre skal jeg nu have sommerdæk.

Jeg er ikke sikker på str. men der står noget med 215x65 (mener jeg). Jeg
aner ikke om det er 17 el. 18".

Jeg kører en blanding af landevej + motorvej. Sjældent over 150 km/t. Jeg
lægger mest vægt på komfort, og er ligeglad med om bilen kan tage en skarp
kurve med 130 km/t. Derudover er jeg hunderæd for aquaplaning, så dækkene må
gerne kunne smide noget vand fra sig.

Samtidig må dækkene gerne være holdbare. Jeg havde et sæt sidste år, der kun
holdt 15000 km. Det gider jeg ikke igen.

Kan det betale sig, at købe dækkene fra en online forretning, og derefter
lade andre om at sætte dem på? Eller tager de bare ekstra for det, de ikke
tjente på dækkene i ekstra pris på monteringen?

--
Mvh Jasper

e-mail: ahrensbach@FJERNESpc.dk
"FJERNES" skal, sjovt nok, slettes

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-04-06 05:31

Jasper Norman Ahrensbach wrote:
> Som alle andre skal jeg nu have sommerdæk.
>
> Jeg er ikke sikker på str. men der står noget med 215x65 (mener jeg).
> Jeg aner ikke om det er 17 el. 18"

Så må du se efter igen...
Det hjælper jo ikke at købe de forkerte dæk...
Men jeg vil tro, at det 215/65-16 eller 215/65-15....

> Kan det betale sig, at købe dækkene fra en online forretning, og
> derefter lade andre om at sætte dem på?

Ja - for det meste...

> Eller tager de bare ekstra
> for det, de ikke tjente på dækkene i ekstra pris på monteringen?

De tager nok ekstra, men ikke så meget ekstra, som de ville tjene på dækket.

Fra : Fam. Olsen

Dato : 03-04-06 18:48

meddelelse news:4430a4eb$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...

> De tager nok ekstra, men ikke så meget ekstra, som de ville tjene på
> dækket.

Næppe.
Som regel har værkstedet en fast pris for et dækskift. Når man køber dæk er
montering og afbalancering med i prisen. I sådanne tilfælde er det så
lageret der køber dækskiftet hos værkstedet for at montere. Ja kald det bare
kassetænkning. Af gode grunde kan det så ikke gøres sådan med online handel.

MVH Niels

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-04-06 21:08

Fam. Olsen wrote:
> [...]
> dæk er montering og afbalancering med i prisen. I sådanne tilfælde er
> det så lageret der køber dækskiftet hos værkstedet for at montere.

Nu snakker du vist om store værksteder...
På et dækcenter er prisen for 4 dæk tit inkl. montering...

Fra : Fam. Olsen

Dato : 04-04-06 18:35

meddelelse news:4431809f$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...

> Nu snakker du vist om store værksteder...
> På et dækcenter er prisen for 4 dæk tit inkl. montering...

Ja det giver samme resultat. Når reservedelslageret køber monteringen fra
værkstedet er det jo bare en intern kassetænkning i virksomheden. På mindre
værksteder og på et dækcenter har værksted og lager nok den samme kasse. Men
selv små værksteder og dækcentre har en fast pris for et dækskift.

Jeg har ofte fået en god rabat på mine dæk fordi jeg selv har mulighed for
at montere og afbalancere.

MVH Niels

Fra : pipper

Dato : 03-04-06 20:14

hej Jasper.

Jeg købte 4 dæk hos dækonline sidste år.
De kostede 2350 incl fragt.
Den lokale mekaniker tog 300 kr for¨
at sætte dem på fælg, så det blev 2650 kr.

Hos en dækmand herhjemme stod de samme dæk til 4050 kr.
Der kunne han slå 400 kr af prisen, så jeg kunne
få dem til 3650.

Jeg valgte selvfølgelig dækonline og sparede 1000 kr.

Du skal bare regne med at det tager ca 14 dage mht. leveringen.

mvh
Allan

Posted with NewsLeecher v1.0 Final
* Binary Usenet Leeching Made Easy
* http://www.newsleecher.com/?usenet

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-04-06 21:09

pipper wrote:
> Du skal bare regne med at det tager ca 14 dage mht. leveringen.

Det svinger meget....

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-04-06 09:29

Morten Fruergaard wrote:

> Det svinger meget....

Ja, nogle gange kan det tage over 3 uger....

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-04-06 12:50

> [...]
> kurve med 130 km/t. Derudover er jeg hunderæd for aquaplaning, så dækkene må

Bridgestone Potenza RE720.

> Samtidig må dækkene gerne være holdbare. Jeg havde et sæt sidste år, der kun
> holdt 15000 km. Det gider jeg ikke igen.

Det er ikke sikkert at det kan kombineres med ovestående.

> Kan det betale sig, at købe dækkene fra en online forretning, og derefter
> lade andre om at sætte dem på? Eller tager de bare ekstra for det, de ikke
> tjente på dækkene i ekstra pris på monteringen?

Måske.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk