Hvor driftsikker er en Punto?
Fra : Morten

Dato : 02-04-06 20:29

Hej.

Jeg har set mig varm på en Punto fra 94 med 170.000 på klokken.
Jeg har tidligere kun kørt VW, og har været godt tilfreds bortset fra
anskaffelsesprisen.

Fiat fik tidligere en masse dårlig kritik på bla. dårligt el-system. Hvor
meget hold er der i denne kritik? Hvis man køber bil til 25.000 må man
næsten forvente at sædevarmen og bagrudeviskeren ikke virker, men bilen
holder jo ikke stille.
Hvor stor er risikoen for at holde stille med en punto i forhold til en
gammel VW'er (vore VW'ere har altid kunnet starte og køre...)?

Det er primært lav anskaffelsesværdi og langt/literen der lokker mig
Fiat-tanker.

Venlig hilsen
Morten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-04-06 20:40

Morten skriver:

> [...]
> meget hold er der i denne kritik? Hvis man køber bil til 25.000 må man
> næsten forvente at sædevarmen og bagrudeviskeren ikke virker, men bilen

FDM's mening:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/D3E74C40-8E11-4AA8-AC85-F95F2485C74C/0/058059.pdf

> Hvor stor er risikoen for at holde stille med en punto i forhold til en
> gammel VW'er (vore VW'ere har altid kunnet starte og køre...)?

Det afhænger af..... til samme pris som en gammel "Wolkefogn" får du en
noget nyere "fiattilac". Deraf får du også færre problemer. Men du har
ret, en gammel golf starter altid.... den er bare mere slidt end en
punto til samme pris.

> Det er primært lav anskaffelsesværdi og langt/literen der lokker mig
> Fiat-tanker.

Og lave reparationspriser vel ???

--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Ped

Dato : 02-04-06 21:33

Morten skrev:
> [...]
> gammel VW'er (vore VW'ere har altid kunnet starte og køre...)?
>
> Det er primært lav anskaffelsesværdi og langt/literen der lokker mig

Jeg har en Punto '99 (den gamle), der nu har gået 210.000, og jeg er
særdeles godt tilfreds med driftssikkerheden. Jeg har engang måttet
efterlade den på et værksted langt væk hjemmefra p.g.a. en sprunget
toppakning, men den kunne i det mindste selv køre derhen. Ellers har der
kun været relativt beskedne reparationer, og aldrig nogen elektriske
problemer.

Før Punto'en havde jeg en Uno, som kun svigtede en eneste gang på 320.000 km

Der er vist iøvrigt ikke sædevarme i en Punto? I hvert fald ikke i min,
og det er endda en SX'er.

M.v.h.

Jens L. Pedersen