Beregning af moms på gulpladebil?
Fra : Thomas Landberg

Dato : 02-04-06 14:54

Hvis jeg f.eks. har kig på en gulpladebil til 120.000kr + moms og ønsker at
anvende bilen privat, hvordan finder jeg så ud af hvor meget moms man skal
betale oveni? Det er jo ikke blot 25 % som når man køber bananer.

--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
Online salg af motorolie, autopærer, Sonax bilpleje osv.

Fra : alexbo

Dato : 02-04-06 15:02

"Thomas Landberg" skrev

> Hvis jeg f.eks. har kig på en gulpladebil til 120.000kr + moms og ønsker
> at anvende bilen privat, hvordan finder jeg så ud af hvor meget moms man
> skal betale oveni? Det er jo ikke blot 25 % som når man køber bananer.

Joh, momsen er den samme, den bil du har kig på koster 150.000 kr.
Hvis du bruger den i et momsreg. firma kan momsen 30.000 kr. modregnes.
Hvis du bruger den privat er det bare prisen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-04-06 16:48

alexbo wrote:
> [...]
> Hvis du bruger den i et momsreg. firma kan momsen 30.000 kr.
> modregnes. Hvis du bruger den privat er det bare prisen.

Ikke hvis den er ny...

Fra : Leonard

Dato : 02-04-06 16:56

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

>Ikke hvis den er ny...

Er momsen ikke 25% på nye biler ?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-04-06 16:57

Leonard wrote:

> Er momsen ikke 25% på nye biler ?

Jo, men ikke af hele beløbet

Fra : alexbo

Dato : 02-04-06 16:59

"Morten Fruergaard" skrev

> Ikke hvis den er ny...

Jeg havde ikke tænkt på at det kunne være en ny bil Thomas havde kig på.
Men det tror jeg egentlig heller ikke det er, for så vil prisen ikke stå som
120.000 kr plus moms.,
men som det eksempel tom jensen har skrevet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 02-04-06 20:25

> [...]
> som 120.000 kr plus moms.,
> men som det eksempel tom jensen har skrevet.

Det er da meget normalt at prissætte gulplade + moms..

MVH Hans

Fra : tom jensen

Dato : 02-04-06 16:47

> [...]
> Hvis du bruger den i et momsreg. firma kan momsen 30.000 kr. modregnes.
> Hvis du bruger den privat er det bare prisen.

hej alex

og du er helt sikkert

det vil jeg godt vædde med dig ,at det ikke er korrekt .
hvis man køber en fabriksny bil og den står til 120000kr plus moms ,så er
det ikke 30000 kr i moms og ialt 150000med moms .

her kan du se at dit regne stykke ikke passer , det er på en ny suzuki og
priserne er taget på deres hjemmeside.
Grand Vitara Van 2.0 GL van pris ex moms kr 139.990 . pris incl moms
kr 168.064

hvis det er en brugt bil har du ret

mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : alexbo

Dato : 02-04-06 17:01

"tom jensen" skrev

> hvis man køber en fabriksny bil og den står til 120000kr plus moms ,så er
> det ikke 30000 kr i moms og ialt 150000med moms .

Enig, men så står prisen ikke som 120.000 plus moms, men som det eksempel du
har skrevet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Thomas J.

Dato : 03-04-06 10:07

Den Sun, 2 Apr 2006 17:47:28 +0200 sendte "tom jensen"
<t-j@adslhome.dkged> følgende røgsignaler:

>det vil jeg godt vædde med dig ,at det ikke er korrekt .
>hvis man køber en fabriksny bil og den står til 120000kr plus moms ,så er
>det ikke 30000 kr i moms og ialt 150000med moms .

Enig.

>her kan du se at dit regne stykke ikke passer , det er på en ny suzuki og
>priserne er taget på deres hjemmeside.
> Grand Vitara Van 2.0 GL van pris ex moms kr 139.990 . pris incl moms
>kr 168.064

Nemlig, og ved du hvorfor?

Fordi at prisen + moms faktisk er (prisen + afgift) + moms.
Men man skal ikke betale moms af afgiften

Så i tilfældet med Vitara'en er de 139.990 uden moms men inkl. afgift

Så prisen uden afgift er (168064-139990)*4= 112.296 kr.
Det er altså ud fra det beløb at momsen skal beregnes, og ikke de
139.990 kr.

> hvis det er en brugt bil har du ret

Enig.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 02-04-06 16:24

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote in message
> [...]
> anvende bilen privat, hvordan finder jeg så ud af hvor meget moms man skal
> betale oveni? Det er jo ikke blot 25 % som når man køber bananer.

Kig evt, efter forhandler som har en afd. syd for grænsen. Så kan du nøjes
med at betale tysk moms.
Det kan jo blive til en slat :)

--

/Dennis
Seat Leon 1.9 TDi - 303Nm at 2358rpm

Fra : Leonard

Dato : 02-04-06 16:37

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote:

>Kig evt, efter forhandler som har en afd. syd for grænsen. Så kan du nøjes
>med at betale tysk moms.

På en bil?
- den tror jeg ikke på.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 02-04-06 16:39

"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message

> På en bil?
> - den tror jeg ikke på.

Det var ellers beskeden da jeg var med en kammi nede ved sand jensen og
kigge på en gulplade bil der ikke var betalt moms af.

Fra : Leonard

Dato : 02-04-06 16:55

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote:

>Det var ellers beskeden da jeg var med en kammi nede ved sand jensen og
>kigge på en gulplade bil der ikke var betalt moms af.

Hvis den skal handles med tysk moms, så har den vel også tyske plader
på og skal således importeres til DK, med betaling af afgifter osv.
også selvom den er på gule plader ?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-04-06 16:57

Leonard wrote:

> Hvis den skal handles med tysk moms, så har den vel også tyske plader
> på

Næ...

Fra : BJ

Dato : 02-04-06 16:39

KLIP

> På en bil?
> - den tror jeg ikke på.

Det kan jeg slet ikke forstå.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leonard

Dato : 02-04-06 16:57

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

>Det kan jeg slet ikke forstå.

Der er meget jeg ikke tror på,
men sikkert mere du ikke kan forstå ;-}

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 02-04-06 18:06

> KLIP

Hvad momsen på en ny bil er tør jeg ikke sige, men mener da nok at være
sikker på at køber man bil / mc i tyskland og impoterer den så skal man da
ikke lige pludselig betale dansk moms ! "kun" afgiften skal betales og er
det en dansk forhandler med afdeling i tyskland så klarer han jo alt det.
Har en bekendt som lige har købt bil ved sand jensen og han kørte da
ihvertfald til tyskland og underskrev papirene.. og det var en bil til knab
800.000 dkr så der var en god slat penge at spare.

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 02-04-06 20:32

"Lars Bisgaard" <lcbfjern@dettemail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ihvertfald til tyskland og underskrev papirene.. og det var en bil til
> knab 800.000 dkr så der var en god slat penge at spare.

Alt det i skriver her med tysk/dansk moms. er meget rigtigt.

Men - hvis det handler om ny bil, kan det meget nemt være en helt anden sag.
Tyske forhandlere har meget højere avance, ligesom der og er forskel på de
nettopriser der af forhandlere betales i Tyskland og Danmark.

Resultatet er ofte at en ny gulpladebil fra Tyskland bliver dyrer i Tyskland
end i Danmark.

MVH Hans

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 02-04-06 21:32

"Hans L. Jørgensen" <spam@fighter.dk> wrote in message

> [...]
> nettopriser der af forhandlere betales i Tyskland og Danmark.
>
> Resultatet er ofte at en ny gulpladebil fra Tyskland bliver dyrer i

Det jeg mente var - at lade den danske forhandler rent faktisk sælge bilen
til danske priser - men lade den runde tyskland og betale den tyske moms
(ligesom det er vældig populært med campingvogne).
Om det også er muligt med et spritny bil vil jeg ikke lægge hovedet på
blokken om, men jeg kan ikke se hvad det skulle ændre. En brugt bil er ingen
problemer j.vf den forhandler jeg har talt med.

Fra : MK

Dato : 03-04-06 18:49

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:442feca7$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Kig evt, efter forhandler som har en afd. syd for grænsen. Så kan du nøjes
> med at betale tysk moms.Det kan jo blive til en slat

Jep, mon ikke. Jeg har faktisk talt med en statsautoriseret revisor
om emnet. Han havde hentet en brugt Posche Cayenne Turbo i Tysk-
land, fordi
1) han sparede en del på momsen (skulle reg. på gule plader)
2) større udvalg
3) fuldt udstyret inkl. bagsæder, når den senere skulle på hvide plader.