/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Duracell slår til igen!
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 01-04-06 21:26

Teksttv tv2:

Fartpiloter er farlige, advarer Rådet for Større Færdselssikkerhed.
Udmeldingen kommer på et tidspunkt, hvor automatiske fartpiloter, der kan
holde en bestemt hastighed på bilen, bliver mere og mere populære, skriver
JydskeVestkysten.

"Om ti år vil vi se tilbage og sige, at det var ufatteligt, at vi
accepterede sådan noget stenalderteknologi. Der er jo ikke noget, som er
mere farligt," siger rådets direktør, René la Cour Sell, der mener, at
fartpiloten er med til at sløve opmærksomheden i trafikken.

Direktøren medgiver dog, at der endnu mangler undersøgelser, der kan bakke
hans holdning op, men påpeger, at flere bilister i sager om påkørsel bagfra
har givet fartpiloten skylden.

Aprilsnar? Når jeg nu kender Duracell fra tidligere udtalelser må den
mulighed desværre nok ses bort fra.



Uvidende direktører for Rådet for Større Færdselssikkerhed er farlige!


--
Per, Esbjerg



 
 
Klaus G. (02-04-2006)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 02-04-06 00:27

>*KLIP*KLIP*
Hvis du kigger lidt tilbage, så har "Lauge" lavet en tråd om netop det
samme, d.1/4-2006 :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Thomas J. (02-04-2006)
Kommentar
Fra : Thomas J.


Dato : 02-04-06 03:39

Den Sat, 1 Apr 2006 22:26:11 +0200 sendte "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> følgende røgsignaler:

>Aprilsnar? Når jeg nu kender Duracell fra tidligere udtalelser må den
>mulighed desværre nok ses bort fra.

Carousellen er en nar hele året....

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04
Yamaha Aerox RR '04
Sony KDL-S40A11E '06

Claus Nygaard-Peders~ (02-04-2006)
Kommentar
Fra : Claus Nygaard-Peders~


Dato : 02-04-06 20:38

Per Henneberg Kristensen skrev:
>
> Direktøren medgiver dog, at der endnu mangler undersøgelser, der kan bakke
> hans holdning op, men påpeger, at flere bilister i sager om påkørsel bagfra
> har givet fartpiloten skylden.

Der er ikke noget som fakta til at ødelægge en god diskussion så lad os
betragte dette som det det er.... Hans egen personlige mening!

Mvh
Claus

Møller (03-04-2006)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 03-04-06 12:13


"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> wrote in message
news:44302824$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Per Henneberg Kristensen skrev:
> >
> > Direktøren medgiver dog, at der endnu mangler undersøgelser, der kan
bakke
> > hans holdning op, men påpeger, at flere bilister i sager om påkørsel
bagfra
> > har givet fartpiloten skylden.
>
> Der er ikke noget som fakta til at ødelægge en god diskussion så lad os
> betragte dette som det det er.... Hans egen personlige mening!

Beklager:

"Jeg har ikke selv set det pågældende avis-klip, men umiddelbart kan jeg
ikke se, hvad aprilsnar, der skulle være i det. Skulle vi lave en aprilsnar
ville vi nok vælge et helt forkert og absurd emne. Historien om at
fartpiloter er skyld i ulykker på grund af manglende opmærksomhed er
desværre ganske sand. Dette gælder især for lastbilchauffører.

Med venlig hilsen
Morten Rasmussen
Pressechef

Rådet for Større Færdselssikkerhed
Presse & Dokumentation
Lersø Parkallé 111
DK-2100 København Ø"

Møller



Per Henneberg Kriste~ (03-04-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 03-04-06 15:07


"Møller" <em@g2.n.dk> skrev i en meddelelse
news:44310310$0$84026$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Jeg har ikke selv set det pågældende avis-klip, men umiddelbart kan jeg
> ikke se, hvad aprilsnar, der skulle være i det. Skulle vi lave en
> aprilsnar
> ville vi nok vælge et helt forkert og absurd emne. Historien om at
> fartpiloter er skyld i ulykker på grund af manglende opmærksomhed er
> desværre ganske sand. Dette gælder især for lastbilchauffører.

Jaså. Hvordan beviser de så at det er fartpiloterne der er skyld i
uopmærksomheden? Rådet ved vist ikke at en chauffeur har meget travlt med
mobil, papirer, kaffe, hovedpinepiller, radio, cd-spiller og hvad har vi -
han bemærker næppe om hans fartpilot er sat til.

Men så lad Duracell kalde det hvad det er - uopmærksomhed ved
lastbilchaufførerne.

Anyone?

Finn? :)

--
Per, Esbjerg



Klaus D. Mikkelsen (03-04-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 03-04-06 15:10

Per Henneberg Kristensen skriver:
>
> Anyone?

Hej Morten

Jeg læser i denne artikel:
http://www.berlingske.dk/bilen/artikel:aid=717300/
Her mener direktøren for rådet for større færdselsikkerhed (René la
Cour Sell) at fartpiloter er det farligste der findes (citat: der er
jo ikke noget mere farligt).

Undskyld mig, jeg har købt en bil med fartpilot, her gik jeg og trode
at det var mere sikkert, da jeg dermed ike kom til at køre for stærkt,
i de sidst mange år har vi fået tudet ørene fulde af at det er farten
der dræber.

Fartpiloterne er med til at nedsætte de generelle hastigheder i
Danmark, samtidigt har jeg nu bedre tid til at være opmærksom på
vejen, da jeg ikke behøves at holde øje med speedometret.

Nu slår jeg lige ironien til:

Men jeg vil nu gøre det at jeg slår min fartpilot fra, da jeg ikke vil
være den allerstørste fare i trafikken. Til gengæld vil jeg drikke mig
en ½ flaske whiskey inden jeg kører, for det får jeg sådan en rolig
speederfod af. Hverken alkohol eller fart er jo lige så farligt som en
fartpilot!

Ironi fra igen.

Hvis jeg nu igen vender mig til artiklen der står:
"Men der findes flere eksempler på ulykker, hvor især lastbiler har
banket op i de forankørende, og hvor chaufføren bagefter har sagt, at
fartpiloten var slået til, uddyber han"

Hvis de nu spurgte om radioen var slået til og svaret i de fleste
tilfælde var ja, er radioer så det allerfarligste?
Der er trods alt flere biler med radio end med fartpilot.


Kan du se det??

Din direktør har lige undermineret min tro på RFSF og sikert også
mange andres.



Jeg afventer respons.

På forhånd tak
Klaus

--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

Møller (03-04-2006)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 03-04-06 19:14


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:44312CC5.CB14333E@du.kan.finde.den...
> Per Henneberg Kristensen skriver:
> >
> > Anyone?
>
> Hej Morten

Klip


> Kan du se det??
>
> Din direktør har lige undermineret min tro på RFSF og sikert også
> mange andres.
>
>
>
> Jeg afventer respons.
>
> På forhånd tak
> Klaus

Hven skriver du til?
Morten ser det næppe, hvis du ser mit indlæg, så er svaret fra RFST sat i
"..." måske skulle jeg havde skrevet
Citat start
..
..

Citat slut.

For at undgå disse misforståelser
MVH
Møller



Klaus D. Mikkelsen (03-04-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 03-04-06 22:23

"Møller" skriver:
>
> Hven skriver du til?

Morten fra RFSF og svaret var:

Hej Klaus

Jeg kan såmænd sagtens følge dig i dine reflektioner her. For
naturligvis er det ikke det farligeste i trafikken. Der er ingen tvivl
om at især lastbilchauffører har haft en del meget alvorlige ulykker
netop på grund af fartpiloten. Så hvis man bruger fartpiloten forkert,
det vil sige til at flytte opmærksomheden hen på alle mulige andre sjove
gøremål, mens man kører, så er den farlig. Hvis du bruger den rigtigt,
det vil sige til at overholde fartgrænserne og holde opmærksomheden på
vejen, så er den et plus for sikkerheden. Det afhænger altså helt af din
egen adfærd, hvorvidt den er farlig eller gavnlig.

Med venlig hilsen
Morten Rasmussen
Pressechef

Rådet for Større Færdselssikkerhed
Presse & Dokumentation
Lersø Parkallé 111
DK-2100 København Ø
www.sikkertrafik.dk
www.rfsf.dk







Hmmmmmmm

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

Kent Glerup (04-04-2006)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 04-04-06 06:44

On Mon, 03 Apr 2006 23:23:17 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Morten fra RFSF og svaret var:
>
>Hej Klaus
>
>Jeg kan såmænd sagtens følge dig i dine reflektioner her. For
>naturligvis er det ikke det farligeste i trafikken. Der er ingen tvivl
>om at især lastbilchauffører har haft en del meget alvorlige ulykker
>netop på grund af fartpiloten. Så hvis man bruger fartpiloten forkert,
>det vil sige til at flytte opmærksomheden hen på alle mulige andre sjove
>gøremål, mens man kører, så er den farlig. Hvis du bruger den rigtigt,
>det vil sige til at overholde fartgrænserne og holde opmærksomheden på
>vejen, så er den et plus for sikkerheden. Det afhænger altså helt af din
>egen adfærd, hvorvidt den er farlig eller gavnlig.
>
>Med venlig hilsen
>Morten Rasmussen
>Pressechef

Det ovenstående må da nærmest være fyringsgrund for Morten
Rasmussen?!? Han modsider da fuldstændig sin chef...

Det svar piller da enhver seriøsitet ud af RFSF!

/Kent Glerup

Per Henneberg Kriste~ (04-04-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 04-04-06 07:27


"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:iq1432l2o8kbc1occv350ednhg7tcjd4m5@4ax.com...

> Det ovenstående må da nærmest være fyringsgrund for Morten
> Rasmussen?!? Han modsider da fuldstændig sin chef...

Kunne vi ikke fyre Duracell i stedet.

> Det svar piller da enhver seriøsitet ud af RFSF!

RFSF og seriøsitet rimer ikke! Duracell har selv ødelagt det. Han er selv
klar over problemet - udtalte på et tidspunkt til pressen at forskellige
mennesker fra RFSF skulle udtale sig til pressen, fordi han mente det var
forkert at det var den samme der gjorde sig bemærket gang på gang.

Han har nok modtaget en del eamils på den konto :)

--
Per, Esbjerg



Jørgen M. Rasmussen (04-04-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 04-04-06 07:15


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:44312CC5.CB14333E@du.kan.finde.den...

, da jeg dermed ike kom til at køre for stærkt,
> i de sidst mange år har vi fået tudet ørene fulde af at det er farten
> der dræber.
>
> Fartpiloterne er med til at nedsætte de generelle hastigheder i
> Danmark, samtidigt har jeg nu bedre tid til at være opmærksom på
> vejen, da jeg ikke behøves at holde øje med speedometret.
>
Du har ikke forstået hvad du har hørt i mange år, farten dræber ikke, den er
en forstærkende faktor.
Dræberen er uopmærksomhed, kør_efter_forholdene, og fartpiloten er
"generator" no.1 - folk sidder og lulles i søvn, eller de passer andre
gøremål end den bil de administrere. Det går nok hvis der kun er "2 biler/
50km"., std. jysk motorvej ;)., ved større tæthed bliver det farligt. Når du
selv skal "passe" bilens fart, narres du til at gøre noget aktivt, måske
fartpiloten skal kombineres med en "dødemandsknap" som i tog?. El et søm i
sædet som vækker chaufføren med mellemrum? ;).



Per Henneberg Kriste~ (04-04-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 04-04-06 11:42


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:44320e4f$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Du har ikke forstået hvad du har hørt i mange år, farten dræber ikke, den
> er en forstærkende faktor.

Jeg ved ikke med andre - men manglende fartpilot får mig til at sætte
hastigheden op. Det kan godt være at andre har andre erfaringer ..

> Dræberen er uopmærksomhed, kør_efter_forholdene, og fartpiloten er
> "generator" no.1 - folk sidder og lulles i søvn, eller de passer andre
> gøremål end den bil de administrere.

Vil det sige at du mener at fordi man ikke skal bruge højre fod til at
administrere hastigheden med, så finder man andre gøremål som fjerner
opmærksomheden fra trafikken?

> Det går nok hvis der kun er "2 biler/ 50km"., std. jysk motorvej ;)., ved
> større tæthed bliver det farligt.

Absolut ikke. Hvis man er fast besluttet på at bruge fartpiloten sætter man
blot hastigheden til at være lavere end den omgivende trafik.

> Når du selv skal "passe" bilens fart, narres du til at gøre noget aktivt,
> måske fartpiloten skal kombineres med en "dødemandsknap" som i tog?. El et
> søm i sædet som vækker chaufføren med mellemrum? ;).

Jeg så godt smiley´en - ikke desto mindre er det noget fortvivlet vrøvl i
min (fartpilot)verden.

--
Per, Esbjerg



Jørgen M. Rasmussen (04-04-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 04-04-06 13:06


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:44324d6b$0$47037$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>

> Jeg ved ikke med andre - men manglende fartpilot får mig til at sætte
> hastigheden op.

Nå.., du indrettdede dig ikke ifht. forholdene, før du fik pilot, men
hamrede afsted med foden i kælderen? ;). Undskyl, men det lyder søgt :/.

Vil det sige at du mener at fordi man ikke skal bruge højre fod til at
> administrere hastigheden med, så finder man andre gøremål som fjerner
> opmærksomheden fra trafikken?
>
Man giver i hvert fald ikke omgivelserne, så meget opmærksomhed, som når man
selv skal følge "trop"..Og som jeg læser R.D.S., også det han mener i denne
sag ;).

> Absolut ikke. Hvis man er fast besluttet på at bruge fartpiloten sætter
> man blot hastigheden til at være lavere end den omgivende trafik.
>
NETOP, enten skal den øvrige færdsel følge din lave hastighed, =
kapaciteten på vejen udnyttes ikke, eller den skal foretage hasarderede
manører for at komme omkring dig. Det ses tydeligt på E20, hvem som "holder"
på piloten. Det er lige netop det jeg mener med at piloten er ok, når der
er ~2 biler/50 km, jysk motorvej, når der ikke er andre at tage hensyn til/
som kan interferere på kørslen.

> Jeg så godt smiley´en - ikke desto mindre er det noget fortvivlet vrøvl i
> min (fartpilot)verden.
>
Ja, i din verden, men du sidder jo i din egen "osteklokke" ;). Den
dødemandsknap er ikke så urealistisk. Hvis du er interesseret i at alle
køre/følges med ens hast. hele tiden, løs billet ved DSB, så følges du med
~2-300 stk.ad gangen ;).



Thomas Rasmussen (04-04-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 04-04-06 13:32

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> NETOP, enten skal den øvrige færdsel følge din lave hastighed, =
> kapaciteten på vejen udnyttes ikke, eller den skal foretage hasarderede
> manører for at komme omkring dig. Det ses tydeligt på E20, hvem som "holder"
> på piloten. Det er lige netop det jeg mener med at piloten er ok, når der
> er ~2 biler/50 km, jysk motorvej, når der ikke er andre at tage hensyn til/
> som kan interferere på kørslen.

Hvis det virkelig passer, kan du så ikke lige forklarer mig hvordan det
kan være at fartpiloter virker i fx. USA også omkring de store byer på
highways med 5 spor og MEGEN trafik? Jeg har haft fornøjelsen at køre
omkring San Francisco i myldertiden (omkring kl. 9) og der kunne vi
hvert fald sagtens bruge fartpiloten, det kræver naturligvis at man kan
finde ud af at være opmærksom i trafikken, og ikke være bange for at
justere på den for at følge trafikken. Men her i dette lille land fyldt
med jantelov, så kan vi slet ikke finde ud af at tage hensyn til andre,
slet ikke når vi sætter os bag rattet. Så hvis Hr. Jensen (Hansen,
andersen og christophphersen og lign) først har sat fartpiloten på
100km/t, så er der hvert fald ikke nogen som skal komme og sige til ham
at han godt må justere den lidt op hvis ellers trafikken passer til det.
Det er IMO samme mentalitet der gør at mange folk med fartpilot sniger
sig forbi i samme stil som elefantvæddeløbene i lastbilerne. Den ene med
fartpilot kører 111km/t mens den anden har sat den til 113km/t... og der
bliver ikke givet foder til at få bilen forbi hvis man altså vil overhale.

Jeg har ikke selv fartpilot (endnu) men hvis jeg stille og roligt
indhenter een på motorvejen, og jeg har besluttet mig at overhale
vedkommende, så får den et lille dap ekstra på speederen så jeg kan få
overstået overhalingen så hurtigt som muligt (og "lovligt"). Hvis jeg
ikke vil overhale, så tilpasser jeg min egen hastighed så jeg ligger ca.
100m bagved den forankørende.

Thomas

Jørgen M. Rasmussen (04-04-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 04-04-06 15:53


"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse

det kræver naturligvis at man kan
> finde ud af at være opmærksom i trafikken, og ikke være bange for at
> justere på den for at følge trafikken.

Nemlig.

> Det er IMO samme mentalitet der gør at mange folk med fartpilot sniger sig
> forbi i samme stil som elefantvæddeløbene i lastbilerne. Den ene med
> fartpilot kører 111km/t mens den anden har sat den til 113km/t... og der
> bliver ikke givet foder til at få bilen forbi hvis man altså vil overhale.
>
Så er jeg ikke den eneste som bliver irriteret ....;)



Thomas Rasmussen (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 05-04-06 08:50

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse
>
> det kræver naturligvis at man kan
>> finde ud af at være opmærksom i trafikken, og ikke være bange for at
>> justere på den for at følge trafikken.
>
> Nemlig.

Jamen hvorfor så forbyde dem? Det er jo ikke fartpiloten der er farlig,
men nærmere den klaphat der anvender fartpiloten der ikke kan finde ud
af det. Fartpiloten kan være med til at klaphatten ikke har den
nødvendige opmærksomhed på trafikken, men det er der også så meget andet
der kan:

- Fastmonteret telefon
- Bilradio/cd
- Navigationsanlæg
- Kvinder der knævrer f***** et øre af
- Børn
- Ned og oprul af vinduer
- Betjening af soltag

Skal vi så ikke også sende denne liste til DuraCell kaninen og foreslå
at hans lille personlige politistat kræver alle disse ting gjort forbudt
i bilen?

Så vi skal faktisk derhen hvor alle individer skal have hver deres bil,
uden radio, betjenbare vinduer, fartpilot osv (kvinder bør slet ikke
have kørekort da der er mange af dem der ikke kan finde ud af at makeup,
ordne hår og lign. skal foretages hjemme på badeværelset og ikke i bilen).

Hvis du syntes det lyder idiotisk, så har du helt ret (selvom der nok er
visse af tingene vi kunne ønske var lov alligevel ).

Vi KAN og SKAL ikke afskaffe folks evne til dels at tænke logisk (hvad
er smart at lave på hvilke tidspunkter) samt at de kan finde ud af at
betjene bilen og køre efter forholdene... dvs hvis der er urolig
kø-kørsel, så er det af med fartpiloten og betjene bilen med speeder og
bremse

Thomas

Brian (04-04-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 04-04-06 15:28

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Man giver i hvert fald ikke omgivelserne, så meget opmærksomhed, som
> når man selv skal følge "trop"..Og som jeg læser R.D.S., også det han
> mener i denne sag ;).

Det lugter lidt af, at din Octavia ikke har fartpilot

Man følger trafikken nøjagtig lige så meget med fartpilot, som uden.
Jeg kan sagtens skænke mig en kop kaffe i en bil uden fartpilot - og
jeg kan sørme samme trick i en med fartpilot.

Jeg har det forøvrigt ligesom Per - jeg kører en del hurtigere, når jeg
kører uden fartpilot... både på landevej og motorvej.

/Brian



Sparvath [8210] (04-04-2006)
Kommentar
Fra : Sparvath [8210]


Dato : 04-04-06 15:45

"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:44328270$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
[klip]
> Jeg har det forøvrigt ligesom Per - jeg kører en del hurtigere, når jeg
> kører uden fartpilot... både på landevej og motorvej.

Osse her. Fartpiloten er min bedste investering i ekstraudstyr.
Af 3 grunde:

1) Tidligere havde jeg en tendens til at køre hurtigere på motorvej efter en
overhaling, det er ovre nu.
2) På lange stræk blev jeg hurtigt træt i højre ben, da jeg er
liiiiiiiiiiiige kort nok til min Passat, det er ovre nu.
3) Det er blevet meget lettere at overholde hastighedsbegrænsningerne, når
man kører med påhæng.

Iøvrigt mener jeg osse Duracell er en klaphat og gør mere skade end gavn for
RFSF.

ivan, århus



Jørgen M. Rasmussen (04-04-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 04-04-06 16:08


"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:44328270$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...

> Det lugter lidt af, at din Octavia ikke har fartpilot
>
Det har den heller ikke, lige som den heller ikke har pløremølle, Tiptronic,
DSG etc., kan selv - vil selv ;).

> Jeg kan sagtens skænke mig en kop kaffe i en bil uden fartpilot - og
> jeg kan sørme samme trick i en med fartpilot.
>
Du skynder dig formentligt mere uden pilot?. Hvad får mest opmærksomhed, når
du nu sidder der og sidder/ sover/ røv keder dig, vejen el. kaffen? ;).

> Jeg har det forøvrigt ligesom Per - jeg kører en del hurtigere, når jeg
> kører uden fartpilot... både på landevej og motorvej.
>
Det kan måske forsvares pga. den større opmærksomhed, mulighed for at gribe
ind i tide. Det er ikke farten som dræber, det er energien som udløses når
den bremses, måden den bremses på, der gør.



Brian (04-04-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 04-04-06 19:10

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Du skynder dig formentligt mere uden pilot?. Hvad får mest
> opmærksomhed, når du nu sidder der og sidder/ sover/ røv keder dig,
> vejen el. kaffen? ;).

Jeg drikker ikke kaffe i bilen, det var et eksempel.
Min opmærksomhed er den samme om jeg kører med eller uden fartpilot.

Jeg forstår ikke hvordan du kommer frem til, at det holder én mere
aktiveret at køre uden fartpilot. Så krævende er det da heller ikke
at køre p almindelig vis ?

> Det kan måske forsvares pga. den større opmærksomhed, mulighed for at
> gribe ind i tide.

Der er den igen med større opmærksomhed når man kører uden
fartpilot - jeg forstår det sgutte. Hvis man kører som de fleste af os nu
engang gør, altså med fødderne i gulvet og øjnene rettet mod trafikken,
er der ingen forskel på opmærksomheden. Jeg kan tilmed afsløre at man
ikke keder sig, bare fordi bilen holder gassen for dig... du kan endda
stadig
sidde med foden på speederen hvis du vil.

> Det er ikke farten som dræber, det er energien som
> udløses når den bremses, måden den bremses på, der gør.

Og er den energi der udløses ved en 80km/t->0km/t anderledes, hvis man
kører med fartpilot - eller hvor vil du hen ?

/Brian



Jørgen M. Rasmussen (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 05-04-06 08:21


"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:4432b671$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg forstår ikke hvordan du kommer frem til, at det holder én mere
> aktiveret at køre uden fartpilot. Så krævende er det da heller ikke
> at køre p almindelig vis ?
>
Hvorfor så have det !"#¤§ ? ;). Den har sin berettigelse på en jydsk
motorvej, 2 biler/50 km., ikke på en køwenhavsk med 600/50 km :(. Hvis du er
interesseret i at køre og slappe af der, løs billet ved DSB.

> Og er den energi der udløses ved en 80km/t->0km/t anderledes, hvis man
> kører med fartpilot - eller hvor vil du hen ?
>
Der er forskel på om det sker i dine bremser, el. fordi du hammere op i
bagerste bil i en kø :(. Automatik sløver: "Den plejer jo at passe sig
selv", man slapper af, "hygger sig". Hvad er ellers formålet med den?.



Brian (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 05-04-06 18:28

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Der er forskel på om det sker i dine bremser, el. fordi du hammere op
> i bagerste bil i en kø :(. Automatik sløver: "Den plejer jo at passe
> sig selv", man slapper af, "hygger sig". Hvad er ellers formålet
> med den?.

Ikke at få krampe i benet, for mit vedkommende...

Jeg synes du skulle nappe en god lang tur i en bil med fartpilot.

/Brian



BJ (05-04-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 05-04-06 18:32


"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:4433fe13$0$15782$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Jeg synes du skulle nappe en god lang tur i en bil med fartpilot.

Jeg har kørt med Cruise Control de sidste 10 år.

Det er båre dejlig.

De fleste af dem, der hegler ned på CC, har enten ikke prøvet det eller har
det ikke i potten.

Når de så får det, så her vi endnu en radikal i kredsen (stående på ét ben
og drejende med vindretningen).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Brian (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 05-04-06 18:39

BJ wrote:

> Jeg har kørt med Cruise Control de sidste 10 år.
>
> Det er båre dejlig.
>
> De fleste af dem, der hegler ned på CC, har enten ikke prøvet det
> eller har det ikke i potten.

Nemlig - når man er en perfekt bilist har man jo ret beset heller ikke
brug for hjælp til at køre bilen

> Når de så får det, så her vi endnu en radikal i kredsen (stående på
> ét ben og drejende med vindretningen).

Det er nu det jeg vil kalde en DF'er

/Brian



BJ (05-04-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 05-04-06 19:03


"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:443400be$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> Når de så får det, så her vi endnu en radikal i kredsen (stående på
>> ét ben og drejende med vindretningen).
>
> Det er nu det jeg vil kalde en DF'er

Da jeg observerede den radikale drejning, var DF slet ikke opfundet...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Klaus D. Mikkelsen (04-04-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 04-04-06 19:22

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:
>
> Du skynder dig formentligt mere uden pilot?.

Hvem glemmer ikke "trafikradio" med Morand Og Rislund ???

Jo kortere tid man er på veje, desto mindre er ens chancer for at komme
ind i en ulykke. Det drejer sig altså om at køre så stærkt dsom
overhovedet muligt ????

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste