Opel Astra på Kængurubenzin
Fra : Jan

Dato : 01-04-06 17:25

Jeg har en Opel Astra 1,6i 16v fra 96....
Da jeg købte den hoppede den ligesom den var på kængurubenzin når moteren
kørte med 1500 o/m i 4. gear. De sagde at det muligvis var pga sod på
gasspjældet. Den har sidenhen været på værksted for at få renset dette, men
det har ikke hjulpet. Nu siger de, der hvor jeg købte den, at de ikke kan
lave dette, da det er en fabrikationsfejl på denne model. Noget med fejl i
elektronikken. Jeg har før haft en Opel Astra 1,6i 8v 93 som kørte fint.
Kan dette virkelig passe at Open sender en bil på gaden med en så alvorlig
defekt?
Nogen har som ved hvordan man kan løse dette problem?

Mvh. Jan

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-04-06 18:37

On Sat, 1 Apr 2006 18:24:44 +0200, "Jan" <jan@7400bringoe.dk> wrote:

> [...]
>defekt?
>Nogen har som ved hvordan man kan løse dette problem?

Hen til forhandleren på mandag og bede ham om at finde 4-5 andre biler
af samme slags med samme symptomer.

Kan han ikke det, må han i gang med at skrue - pronto!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Ravn

Dato : 01-04-06 22:02

Jan wrote:
> [...]
> Open sender en bil på gaden med en så alvorlig defekt?
> Nogen har som ved hvordan man kan løse dette problem?

Er tandremmen i orden?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Jan

Dato : 02-04-06 10:22

> Er tandremmen i orden?
>
> Mvh. Uffe Ravn

Det går jeg ud fra, men jeg ved det ikke....Kan det have noget med den at
gøre da??

Jan

Fra : Uffe Ravn

Dato : 02-04-06 11:22

Jan wrote:

> Det går jeg ud fra, men jeg ved det ikke....Kan det have noget med
> den at gøre da??

Jeg ved at nogel af de gamle Opelmotorer "hugger" ved et bestemt
omdrejningstal omkring 1500-1800 når tandremmen er slap.

Jeg har godtnok kun oplevet det i 8 ventilerede motore.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ronnie Tarkas

Dato : 02-04-06 13:39

On Sun, 2 Apr 2006 12:22:04 +0200, "Uffe Ravn"
<uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

>Jeg ved at nogel af de gamle Opelmotorer "hugger" ved et bestemt
>omdrejningstal omkring 1500-1800 når tandremmen er slap.
>
>Jeg har godtnok kun oplevet det i 8 ventilerede motore.
>
>Mvh. Uffe Ravn

kan det ikke skyldes et defekt T-stykke, ligesom på Ford?
dette skulle angiveligt vise sig i form af ujævn kørsel ved bestæmte
omdr.tal og ujævn tomgang?

RT

Fra : Uffe Ravn

Dato : 02-04-06 23:38

Ronnie Tarkas wrote:

> kan det ikke skyldes et defekt T-stykke, ligesom på Ford?
> dette skulle angiveligt vise sig i form af ujævn kørsel ved bestæmte
> omdr.tal og ujævn tomgang?

T-stykke?

Ja det er mange år siden jeg har rodet med Ford.

Mvh. Uffe Ravn