Hvor mange watt bruger en "Brian-lydpotte"~
Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-04-06 10:22

Hvordan får man en Pegøj 106 til at lyde som en 12 liters V8 Scania, med
fri udblæsning?

Kom for skade at se/høre sligt i dag. Og blev enig med mig selv om at så
meget støj kan man ikke få den bette motor til at give medmindre den får
noget forstærkning udover hvad der kan laves mekanisk.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Nicolai Lang

Dato : 01-04-06 10:51

On Sat, 01 Apr 2006 11:22:11 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Hvordan får man en Pegøj 106 til at lyde som en 12 liters V8 Scania, med
>fri udblæsning?

Min Corolla 1,3 fra '92 med utæthed i forreste del af
udstødningssystemet er ellers derop af - når den er kold :)

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-04-06 11:31

Nicolai Lang skrev:
> Min Corolla 1,3 fra '92 med utæthed i forreste del af
> udstødningssystemet er ellers derop af - når den er kold :)

Er den sidste halve meter af dit udstødningsrør også et 3 tommer rør som
det var på denne?

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-04-06 11:57

> Er den sidste halve meter af dit udstødningsrør også et 3 tommer rør som
> det var på denne?

3"?, så har hjulene sgu' ikke rørt jorden ;).

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-04-06 13:44

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> 3"?, så har hjulene sgu' ikke rørt jorden ;).

Det kan da godt være den er hævet for at det kan være det.

Jeg skalprøve at bemærke det hvis jeg ser den igen. Mener det er en der
holder til her i byen.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Klaus G.

Dato : 01-04-06 14:31

> Min Corolla 1,3 fra '92 med utæthed i forreste del af
> udstødningssystemet er ellers derop af - når den er kold :)

Kan huske da udstødningen røg af vores Mercedes Sprinter 213 CDI'er...Den
kunne satme også brøle :D

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : OZ7PUS

Dato : 01-04-06 13:30

> [...]
> meget støj kan man ikke få den bette motor til at give medmindre den får
> noget forstærkning udover hvad der kan laves mekanisk.

Jeg kunne da få sierraen til at lyde som en V8er scania ..
OK det var så ved hjælp af en optagelse af en scania på rullefelt også et
rimeligt anlæg :P

OZ3BTO

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-04-06 13:50

OZ7PUS skrev:
> Jeg kunne da få sierraen til at lyde som en V8er scania ..
> OK det var så ved hjælp af en optagelse af en scania på rullefelt også et
> rimeligt anlæg :P

Noget i denne
<http://www.fjolletobak.com/detail.php?type=2&sort=date&cf=67&content=15613>
afdeling?

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Mikkel Lund

Dato : 01-04-06 14:51

Finn Guldmann skrev:
> Noget i denne
> <http://www.fjolletobak.com/detail.php?type=2&sort=date&cf=67&content=15613>
>
> afdeling?

Holy F**k. Den ligner jo en reaktor...

Mikkel

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-04-06 22:47

Mikkel Lund skrev:

> Holy F**k. Den ligner jo en reaktor...

Men det må havde været oppe i den afdeling for at få så meget larm ud af
den lille potte.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Bo Velschow

Dato : 01-04-06 15:17

> Hvordan får man en Pegøj 106 til at lyde som en 12 liters V8 Scania, med
> fri udblæsning?

Da jeg for en del år tilbage sjov startede en Fiat 127 - efter jeg havde
pillet den gamle lydpotte af, og før den nye var monteret - lød den nu som
en _hel del_ mere end en lille 903 cc med 4 cylindre! Jeg lod den endda
blot køre en 10 sekunder i tomgang, da jeg var bange for, at samtlige naboer
kom rendende...

Læste i øvrigt flg. på Remus' hjemmeside om deres "Hard Line" lydpotter:
http://www.remus.dk/component/option,com_wrapper/Itemid,42/
"Leveres med en såkaldt DB-killer monteret, og derfor er en
modelspecificeret Remus Hard Line lydpotte godkendt til montering på den
pågældende bil. Men DB-killeren er monteret med en enkelt skrue, og derfor
let at fjerne."

Bemærk specielt sidste sætning - helt ærlig; sådan noget har jeg sgu' svært
ved at se det smarte i!! :-/

--
Venlig hilsen

Bo Velschow