Nissan Sunny lidt hjælp be om
Fra : Gert

Dato : 31-03-06 19:21

Halløjsa i gruppen.

jeg skal i morgen skifte forhjulsleje på kærestens Nissan Sunny 1,6 (model
N14) fra 1991.
men jeg skal først ud og finde en top der passer på møtrikken der holder
trækaksel,
er der nogen her der lige kan huske hvad størrelse det er?
har ikke kunne finde ud af det da det skal være en lang model
og en sådan findes ikke på mit lille værksted

hvis der ellers er nogen der har fif om eventuelle "fælder "
ved hjulleje skift på en sunny medtages det med kyshånd

Mvh
Gert M

Fra : Esben Taersker

Dato : 31-03-06 22:04

Gert wrote:
> [...]
>
> hvis der ellers er nogen der har fif om eventuelle "fælder "
> ved hjulleje skift på en sunny medtages det med kyshånd

Nu kender jeg ikke dit niveau mht. værkstedsarbejde, men det lyder som
om det er første gang du giver dig i kast med skift af et forhjulsleje.

Jeg fornemmer næsten, at du er på omtrent samme nivau som undertegnede,
der jo snildt skiftede et par baghjulslejer på den nu hedengangne
Escort. Og hvad var så mere nærliggende end at gå i krig med forhjulene
da de senere stod for tur?

Hvis min fornemmelse er korrekt, er mit råd: LAD VÆRE!

- og nej - ydmygelserne uddybes ikke nærmere!

/Esben

Fra : Gert

Dato : 31-03-06 21:40

"Esben Taersker" <esbenfjernes@essers.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> da de senere stod for tur?
>
> Hvis min fornemmelse er korrekt, er mit råd: LAD VÆRE!
>
> - og nej - ydmygelserne uddybes ikke nærmere!

nej det er ikke mit første leje, har skiftet adskillige gange på golf 2, så
det skræmmer mig ikke
og jeg har denne gang adgang til presse hvilket jeg ikke tidligere har haft
så det ska nu nok gå

Mvh
Gert

Fra : Esben Taersker

Dato : 01-04-06 01:44

Gert wrote:
> [...]
> det skræmmer mig ikke
> og jeg har denne gang adgang til presse hvilket jeg ikke tidligere har haft

Fair nok. Dit nivau er så noget højere end mit... Held og lykke så...:)

/Esben

Fra : Broegger

Dato : 01-04-06 11:26

Esben Taersker <esbenfjernes@essers.dk> skrev

> - og nej - ydmygelserne uddybes ikke nærmere!

Øv. Det lyder ellers om en historie det er værd at høre

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Gert Møller

Dato : 04-04-06 10:25

"Gert" <GRM@c.dkk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og en sådan findes ikke på mit lille værksted
>
> hvis der ellers er nogen der har fif om eventuelle "fælder "

så blev det gjort, selve lejeskiftet tog ca 2 timer, toppen var en 32 mm.

samtidig blev en manchet skiftet samt bærekugle, så det bllev nærmest en ny
bil at køre i.

tid i alt 4 timer, pris ca 700,- kr i reservedele, samt en glad kæreste

der dog ikke blev så glad da jeg rådede hende til at skille sig af med bilen
så hurtigt som muligt!

manner hvor sådan en riskoger dog ruster

Mvh

Gert