Bedte Dieselkøb - anmeldelser ?
Fra : H.S.

Dato : 31-03-06 12:34

Nogen der kender til artikler eller lign hvor man har gennemgået de
bedste diesel køb i 2002, 2003 og 2004 (eller evt bare generelt).

Enten på nettet eller i et blad (så tager jeg bare på biblioteket)

Fra : KS

Dato : 31-03-06 12:59

"H.S." <henrik@qlm.dk> skrev i en meddelelse
Nogen der kender til artikler eller lign hvor man har gennemgået de
bedste diesel køb i 2002, 2003 og 2004 (eller evt bare generelt).

Enten på nettet eller i et blad (så tager jeg bare på biblioteket)

Måske du ville hjælpe dig selv lidt ved at præcisere en smule...
gulplade
st car
alm bil
lille bil
mpv
kørselsbehov
mange kræfter - få kræfter

så prøv at lige gi den næste gear af oplysninger....

/Ken

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-03-06 14:15

"H.S." skriver:

> Nogen der kender til artikler eller lign hvor man har gennemgået de
> bedste diesel køb i 2002, 2003 og 2004 (eller evt bare generelt).

Mit bedste dieselkøb i 2005 var til 5,55 kr /liter hos Metax i Hammel.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : H.S.

Dato : 31-03-06 14:29

Heh, sorry.

Leder efter inspiration i golf-klassen. Og har kigget på Peugeot 307,
VW Golf og Leon.
Ville bare se hvad andre havde fundet af gode køb i samme klasse, og
læse lidt om ris og ros til de forskellige muligheder.

Men leder efter 90-110HK Turbo Diesel der kører 19-20 km/l med plads
til 2 voksne og 2 børn.
Ca. fra 2003 til under 200.000. o-100 på max 13-14 sek.

Fra : Kim

Dato : 31-03-06 14:41

[...]

Så kunne det jo egentligt godt være Fabia'en, som vist kvalitetsmæssigt ikke
er tabt helt bag af vognen med den 1.9 TDI'er (som burde være en vw maskine)
Omvendt så fåes' den fra ny til den af dig nævnte pris +/- en "slat"

Kim

Fra : Lars Frandsen

Dato : 31-03-06 18:23

"Kim" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> maskine)
> Omvendt så fåes' den fra ny til den af dig nævnte pris +/- en "slat"

Fabiaen er ikke så stor som Golfklassen, men Octaviaen er. Den er der en del
fra 2003 af på www.bilbasen.dk til under kr. 200.000.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Kim

Dato : 31-03-06 14:30

[...]

UHA!!!! kunne du ikke spørge om noget nemmere, eller give lidt flere
oplysninger om hvad der ønskes af plads, accelaration, pris, osv

Her i det lille hjem går bølgerne højt på om det skal være en stor 4x4 eller
en lille øko potte!

Fornuften siger at det næste stykke "dyt-bil" kunne/burde blive en skoda
fabia med en 1.9 101 hk TDI'er som kan erhverves fra ny for en rimelig ok
pris (i nabolaget af de 200000). Den burde vel i praksis holde omkring de
18~19 km/l.
Men mit indre legebarn (som jeg ellers burde være vokset fra) samt konen
insisterer på en stor 4x4 (evt en Nissan Patrol årgang 98 - ca. 130~170000
BRUGT!!) med en 8~9 km/l til følge.

Så hvad det er det bedste køb???
Det må være et helt individuelt valg - ikke at det gør det lettere når man
er i konflikt med sit indre legebarn og konen .....

Men start nu med at fortælle bare lidt om hvilken biltype det skal være,
eller bare lidt om hvilke behov den skal opfylde.

Kim