Topfart på Volvo 850 GLT aut ?
Fra : Peter Frost - Gregan~

Dato : 30-03-06 19:34

Hvad siger I om emne ? Hvad kan sårn en fætter løbe ? Ikke på papiret, men i
den virkelige verden ?

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-03-06 19:40

> Hvad siger I om emne ? Hvad kan sårn en fætter løbe ? Ikke på papiret, men
> i den virkelige verden ?

Den kan løbe det, der står i papirerne - og ikke en bønne mere.

(Det er speedometrene, der viser for meget.)

Hvad er det for en motor, der ligger i den, og er det sedan eller
stationcar - de kører ikke lige hurtigt.)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 30-03-06 20:43

> Hvad siger I om emne ? Hvad kan sårn en fætter løbe ? Ikke på papiret, men
> i den virkelige verden ?
>
> --
> Med Venlig Hilsen
> Peter Frost - www.gregand.dk
> -Volvo 850 GLT

Ca. 200 km/t.

Niels

Fra : OZ7PUS

Dato : 30-03-06 21:04

"Peter Frost - Gregand" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad siger I om emne ? Hvad kan sårn en fætter løbe ? Ikke på papiret, men
> i den virkelige verden ?
>
> --
> Med Venlig Hilsen
> Peter Frost - www.gregand.dk
> -Volvo 850 GLT

Du skal jo huske at hæve ploven hvis du skal over 170 :p Det er jo en
volvo

OZ3BTO

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-03-06 21:20

Den Thu, 30 Mar 2006 20:33:59 +0200, skrev Peter Frost - Gregand :

> Hvad siger I om emne ? Hvad kan sårn en fætter løbe ? Ikke på papiret, men i
> den virkelige verden ?

Med manuelt gear er den testet til 215 som sedan:

http://www.einszweidrei.de/volvo/850gltl1991-1.htm

Så en 210-stykker lyder som et realistisk bud.

Fra : Peter Frost - Gregan~

Dato : 30-03-06 21:30

Var i Westerlangstedt i Søndags, så da vi grydsede grænsen, skulle jeg lige
se hvad den kunne. Kørte godt 110 km/t, da jeg trykkede speederen godt ned,
den kickede ned, til 3. gear, hvor den blev, ved 180 km/t ca 6200 omdr/min.,
skifede den til 4. gear og ca 4100 omdr/min. Og blev der... Lige meget hvor
meget man trykkede på speederen ville den ikke en km/t over 180 km/t,
hvilket både speedometer og GPS viste... Den er i sin tid importeret fra
Tyskland, men det vel noget begrænsning i motorstyringen...

Det er en 2.5l 20v med 170 hk og 210 nm, vidst nok, 4d sedan med
automatgear...

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 30-03-06 23:11

> [...]
> motorstyringen...
>
> Det er en 2.5l 20v med 170 hk og 210 nm, vidst nok, 4d sedan med

Den låser ved 4000 omdrejninger. Det gør min 2,4L V70, AUT.
Men et besøg hos www.sct-tuning.com skulle løse problemet. Jeg har forhørt
mig da jeg gerne vil have "upgradet" fra 140 hk til 170 hk, og de fortalte
at de fjernede hastighedsbegrænsningen. Det gør www.bsrab.se ikke.

Fra : Per Groth Ludvigsen

Dato : 31-03-06 17:27

> [...]
> Tyskland, men det vel noget begrænsning i motorstyringen...
>
> Det er en 2.5l 20v med 170 hk og 210 nm, vidst nok, 4d sedan med

Jeg var også i Sverige i søndags og der var en voldsom vind derovre. Hvis du
har lavet topmålingen i medvind - så står motoren ikke rigtigt. Alternativt
har spedometeret er problem med at vise over 180 km/t.

Tyder dog på, at du har kørt i kraftig modvind siden gear ændringen ikke gav
noget på toppen. Ville forvente 200 - 210 km/t, da motoren tilsyneladende
ikke
har problemer med at tage omdrejninger og dermed ikke er fejljusteret.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 31-03-06 20:49

Peter Frost - Gregand wrote:
> [...]
> men det vel noget begrænsning i motorstyringen...
> Det er en 2.5l 20v med 170 hk og 210 nm, vidst nok, 4d sedan med

Min tidligere Volvo V70 (samme model, som 850) med en 2,5 TDi, 140 hk . 170
hk med boks, rendte mindst 205 km/t ægte...

Fra : Per Groth Ludvigsen

Dato : 31-03-06 22:24

meddelelse news:442d87b4$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...

> Min tidligere Volvo V70 (samme model, som 850) med en 2,5 TDi, 140 hk .
170
> hk med boks, rendte mindst 205 km/t ægte...

Hvilke erfaringer havde du ellers med boksen?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-04-06 07:51

Per Groth Ludvigsen wrote:

> Hvilke erfaringer havde du ellers med boksen?

Mærkbart flere krafter, 3 sek. hurtigere til 100 km/t (fra 0), ca. 1 km
længere pr. L.

Fra : Per Groth Ludvigsen

Dato : 01-04-06 10:25

Interessant! Har en tilsvarende bil, som har gået 250 tkm, og som jeg agter
at køre tkm 500 - 750 før jeg skifter.

Er det tilrådigeligt at chippe en motor i den stand?

meddelelse news:442e22cf$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-04-06 14:03

Per Groth Ludvigsen wrote:
> Interessant! Har en tilsvarende bil, som har gået 250 tkm, og som jeg
> agter at køre tkm 500 - 750 før jeg skifter.
>
> Er det tilrådigeligt at chippe en motor i den stand?

Det kan jeg ikke se noget galt i. Min havde kørt 195.000 km og jeg nåede at
køre 35.000km med boksen i før jeg solgte.

Hvis det er præcis samme motor, så har jeg boksen til salg...
Den tager 2 min at montere og kan justeres i styrke.

Fra : Per Groth Ludvigsen

Dato : 01-04-06 19:05

meddelelse news:442e7a0d$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> Den tager 2 min at montere og kan justeres i styrke.
>
> Det er da værd at undersøge, min er en 850/V70 1997 2.5 TDI MSA 15.7.
850 udseende men V70 stelnummer.
Hvad hedder boksen?
Da denne newgroup ikke er til køb/salg - så kan du sende direkte til
pgl@post.cybercity.dk

Fra : Per O.

Dato : 01-04-06 01:25

> [...]
> motorstyringen...
>
> Det er en 2.5l 20v med 170 hk og 210 nm, vidst nok, 4d sedan med

lyder da ikke rart. Min C-Max 1,8 benzin løber 195 ægte km på toppen på lige
vej i stille vejr. Har haft den på 210 ægte når det gik en smule ned ad
bakke. Begge dele målt på min gps. Sjovt nok viser kørecomputeren og gps'en
samme hastighed, og speedometeret en smule for meget.

Per O.
www.billedsnedkeren.dk (nu med flere biler og piger)