Hyundai Sonata diesel
Fra : Torben Brøndum

Dato : 30-03-06 18:56

Hej igen,

Jeg tænker på at købe én af følgende to nye biler: den nye Sonata diesel
eller en Skoda Octavia. Sonataen har jeg mulighed evt. for at få flåderabat
på = ca. 20.000 så den skulle komme til at koste mig ca. 250-255 tkr.
Skodaen koster vist nok ca. 280 tkr.

Hvilken af de to biler tror I holder prisen bedst på kort og lang sigt. Hvad
ville I vælge ud fra ovennævnte. Hvilken vil være dyrest at holde service
på?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Jens Vejmand & Holge~

Dato : 30-03-06 18:58

Gensalgs værdien er vist rimeligt sikkert meget højee for Skodaen.

Prøv endvidere at lægge mærke hvor mange der kører rundt af Octaviaer (har
selv haft en sådan).

Virkeligt en fortræffelig bil som kan anbefales!

mvh

JV

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-03-06 19:07

> Gensalgs værdien er vist rimeligt sikkert meget højee for Skodaen.

Helt enig - det kan der ikke være nogen tvivl om overhovedet.

Jeg ville dog køre en tur i dem begge. før jeg besluttede mig.

P.S: Har du en datter, der hedder Rikke, Torben..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 30-03-06 22:00

KLIP

> Helt enig - det kan der ikke være nogen tvivl om overhovedet.

Hvad koster Sonataen og hvad koster Skodaen..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Broegger

Dato : 30-03-06 21:05

> [...]

> få flåderabat på = ca. 20.000 så den skulle komme til at koste mig ca.
> 250-255 tkr. Skodaen koster vist nok ca. 280 tkr.

Du kan også prutte prisen på Skodaen ned. Jeg har lige gjort det. jeg
kunne bevise at de giver flåde rabat, så var der ikke så meget mere at
rafle om.

> Hvilken af de to biler tror I holder prisen bedst på kort og lang
> sigt. Hvad ville I vælge ud fra ovennævnte. Hvilken vil være dyrest at
> holde service på?

FDM har vist testet lidt på Skodaen, og den holder prisen klart bedre end
de fleste konkurrenter.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : BJ

Dato : 30-03-06 22:10

> [...]

> flåderabat på = ca. 20.000 så den skulle komme til at koste mig ca.
> 250-255 tkr. Skodaen koster vist nok ca. 280 tkr.

For det første skal du sammenligne bilernes udstyr, for det andet skal du
anvende de rigtige priser, for det tredje kan du ikke sammenligne 105 med
140 Hk.

Har du fået et maksbeløb at købe for, for så kan du kun få 105 Hk fra Skoda
og laveste udstyrsniveau.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 31-03-06 19:19

? ->
www.hyundai.dk/default.asp?pageid=12&nodeid={153F7FE9-400B-46F3-8C82-AC679F1D574A}

> For det første skal du sammenligne bilernes udstyr, for det andet skal du
> anvende de rigtige priser, for det tredje kan du ikke sammenligne 105 med
> 140 Hk.

Sonata i dieseludgaven er ny for mig - hvad er specs.?

> Har du fået et maksbeløb at købe for, for så kan du kun få 105 Hk fra
> Skoda og laveste udstyrsniveau.

Næ, næppe - men vi må jo ha' nogle "tal" på bordet...

Fra : BJ

Dato : 31-03-06 19:31

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Sonata i dieseludgaven er ny for mig - hvad er specs.?

Søg tilbage i NG´en, jeg har tidligere "fortalt" om denne motor..

> Næ, næppe - men vi må jo ha' nogle "tal" på bordet...

Det interesserede dig jo ikke, dette mærke.....men jeg har da lige brugt
lidt tid igen .... for din skyld (min egen)..:

http://www.autoxperience.tv/toontext.asp?id=12535

Du kan også finde sites med 140 Hk, men i princippet lige meget..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 31-03-06 19:47

KLIP

I Holland er Hyundai Sonata 2.0 diesel sat til samme pris som en Skoda
Octavia med 1.9 diesel i laveste udstyrsvariant.

Cirka. 24.000 Euro.

Jeg er sikker på udstyrsmængden er lige så dramatisk forskellig som
motorkraften i NL som I DK.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 31-03-06 20:00

> Det interesserede dig jo ikke, dette mærke..

Nu må der endelig ikke gå Wildau i den, vel

> ...men jeg har da lige brugt lidt tid igen .... for din skyld (min egen)..

Det manglede sgu bare ! :)

> www.autoxperience.tv/toontext.asp?id=12535

OK

> Du kan også finde sites med 140 Hk, men i princippet lige meget..;)

Nope - jeg finder intet. Ikke engang nybilsbasen på autobild.de har noget

> [...]
> Octavia med 1.9 diesel i laveste udstyrsvariant. Cirka. 24.000 Euro. Jeg
> er sikker på udstyrsmængden er lige så dramatisk forskellig som

Nu har jeg så søgt tilbage i NG'en på "Bjørn, Sonata, diesel"
og finder ikke andet end formodninger og gisninger?

Fra : BJ

Dato : 31-03-06 20:06

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nu må der endelig ikke gå Wildau i den, vel

LOOOOOOOOOLLLLLLLLLLL

> Det manglede sgu bare ! :)

Jawohl..

> OK

> Nope - jeg finder intet. Ikke engang nybilsbasen på autobild.de har noget

Jeg tror man på et tidspunkt har troet på (pressen) på en anden maskine
(endda på 145 Hk ... uden chip).

> Nu har jeg så søgt tilbage i NG'en på "Bjørn, Sonata, diesel"
> og finder ikke andet end formodninger og gisninger?

Jeg kunne vel heller ikke andet på tidspunkt..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 31-03-06 20:12

> LOOOOOOOOOLLLLLLLLLLL

:)

> Jawohl..

He, he

> Jeg tror man på et tidspunkt har troet på (pressen) på en anden maskine
> (endda på 145 Hk ... uden chip).
> Jeg kunne vel heller ikke andet på tidspunkt..;)

Hvorfor dælenskriver du så: "Søg tilbage i NG´en, jeg har tidligere
"fortalt" om denne motor.."

Fra : BJ

Dato : 31-03-06 20:14

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvorfor dælenskriver du så: "Søg tilbage i NG´en, jeg har tidligere
> "fortalt" om denne motor.."

Så pyt da, jeg har ikke nævnt denne motor i en Sonata (men i en Grandeur dog
på 2.2 liter)..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 31-03-06 20:21

> Så pyt da, jeg har ikke nævnt denne motor i en Sonata (men i en Grandeur
> dog på 2.2 liter)..

Så hva' ska jeg tro - nu har du linket til en 2 liters diesel
samt gisnet om en 2,2 liters

Fra : BJ

Dato : 31-03-06 20:28

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så hva' ska jeg tro - nu har du linket til en 2 liters diesel
> samt gisnet om en 2,2 liters

Du skal heller ikke mere tro ej heller jeg, men du skal vide Sonata 2.0
diesel og Grandeur 2.2 diesel ... det hele naturligvis sprit nyt fra
Hyundai..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 31-03-06 22:25

> Du skal heller ikke mere tro ej heller jeg, men du skal vide Sonata 2.0
> diesel og Grandeur 2.2 diesel ... det hele naturligvis sprit nyt fra
> Hyundai

Sikkert noget kopihalløj fra Toyota

Fra : BJ

Dato : 31-03-06 22:30

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Sikkert noget kopihalløj fra Toyota

LOL .. man frygter jo lige frem det værste..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 01-04-06 06:37

> LOL .. man frygter jo lige frem det værste

Med 112% sikkerhed :)

Nuvel, Folmer og jeg besøgte Hyundais stand på blmessen i Bella, og
der stod en stylet Sonata V6. Nice med 2 afgangsrør og brede sutter.
Imidlertid var prisen en ganske anden end bilbasernes, grundet en mas-
se fabriksmonteretekstraudstyr. Det samme forhold gjaldt også andre
modeller på standen...

Fra : BJ

Dato : 01-04-06 09:48

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nuvel, Folmer og jeg besøgte Hyundais stand på blmessen i Bella, og
> der stod en stylet Sonata V6. Nice med 2 afgangsrør og brede sutter.

Den er jo standard med dette.

> Imidlertid var prisen en ganske anden end bilbasernes, grundet en mas-
> se fabriksmonteretekstraudstyr. Det samme forhold gjaldt også andre
> modeller på standen...

Der er vel ikke meget andet end navigationsanlæg/avanceret audio, der kan
"fabriksmonteres", når talen falder på 3.3-versionen..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-04-06 13:37

On Sat, 1 Apr 2006 10:48:25 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Der er vel ikke meget andet end navigationsanlæg/avanceret audio, der kan
>"fabriksmonteres", når talen falder på 3.3-versionen..?

De havde s'gu også sænket den 20 mm, og monteret nogen fornuftige
ruller på den.

Den var godt nok fin.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 01-04-06 14:04

> [...]

Nope - 17" fælge mm. er ekstraudstyr

Der var originalt monteret ekstraudstyr for over 100.000 kr

> De havde s'gu også sænket den 20 mm, og monteret nogen fornuftige
> ruller på den.

Hækspoiler

> Den var godt nok fin.

Helt enig

Fra : BJ

Dato : 01-04-06 14:15

KLIP

> De havde s'gu også sænket den 20 mm, og monteret nogen fornuftige
> ruller på den.

Det er vist også ekstraudstyr på langt de fleste andre bilfabrikaters
modeller.

> Den var godt nok fin.

Det tror jeg på..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-04-06 14:56

On Sat, 1 Apr 2006 15:15:12 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>KLIP

>Det er vist også ekstraudstyr på langt de fleste andre bilfabrikaters
>modeller.

>--

De havde heller ikke lagt skjul på at den var "pyntet".

Det fremgik af store skilte på standen.

--

Venlig hilsen
Folmer