/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Escort 1995 1,6 clx manglende komp.
Fra : Torben Brøndum


Dato : 30-03-06 08:24

Hej igen derude,

For nogen tid siden startede jeg nedennævnte tråd - jeg vil lige følge op.

news:441c0ed6$0$16993$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Mit problem var jo det, at bilen ikke havde nogen kompression efter at den
ved kørsel var gået i stå. Bilen kører stadig ikke.

Topstykket har været taget af for at blive slibet plan (0,35mm er jeg blevet
fortalt), der er udskiftet toppakning og muligvis vandpumpe + evt. noget
andet.

Værstedet siger nu, at de ikke kan holde bilen igang og at de måske er
stemplerne/stempelringe, der skal skiftes. De taler måske også om, at
cylinderne skal slibes (rettes af) for derefter at sætte nye og større
stempler i (undskyld jeg ikke anvender korrekte termer).

Men kan det betale sig - det er ikke nogen anbefaling fra værkstedet side -
de taler dog også om at sætte en anden brugt motor i.

Hvad skal jeg gøre: bilen er en Escort 1,6i clx fra 1995, har gået 210.000
km, Rød og nysynet for ca. 6 mdr siden.

Der er list små rust forskellige steder (kosmetisk), lakken på baklappen er
falmet noget. desuden skal jeg have skiftet baghjulslejer (har fået det to
gange før).

Havde tænkt på at købe en Octavia TDI næste sommer brugt 2 år ca.

Skal jeg finde en brugt motor og sætted den i - hvad må den koste + hvor
lang tid vil det tage at sætte den i. Timeprisen for mekaniker får jeg meget
fair.

Hvad skal jeg gøre med alle de nye stumper, som sidder i gammel motor - både
hvis jeg ikke sætter anden motor i eller hvis jeg får den solgt som den står
nu.

Hvad kan jeg sælge den for?

Tak for kommentarer og gode råd.

Hilsen Torben Brøndum



 
 
Hans Paulin \(6310\) (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 30-03-06 08:51

Torben Brøndum skrev:

> Værstedet siger nu, at de ikke kan holde bilen igang og at de måske er
> stemplerne/stempelringe, der skal skiftes. De taler måske også om, at
> cylinderne skal slibes (rettes af) for derefter at sætte nye og større
> stempler i (undskyld jeg ikke anvender korrekte termer).

En kompressionstest burde kunne afgøre dét - det skulle man have lavet inden
reparationen gik i gang. Det undrer mig hvis cylindre og eller stempelringe
(allerede) er slidt efter 210.000 km. (min 1,3S Kadett gik 425.000 km. uden
problemer) men hvis den ikke er blevet passet med olieskift og/eller den kun
har kørt hen til bageren og tilbage igen kan der selvfølgelig være noget om
snakken.

Umiddelbart ville jeg nok finde et værksted som jeg var sikker på var
seriøst.
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste