Undervognsbeskyttelse
Fra : KO

Dato : 29-03-06 21:49

Hvornår mener i at tiden er "rigtig" igen for en undervognsbeskyttelse?

Fra : Leonard

Dato : 29-03-06 22:10

"KO" <kim.mail@SLETc.dk> wrote:

>Hvornår mener i at tiden er "rigtig" igen for en undervognsbeskyttelse?

Til august, hvor bilen er helt gennemtør.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 29-03-06 22:55

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev

> Til august, hvor bilen er helt gennemtør.

Det er nemlig aldrig nogensinde før sket, at det har regnet i august
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Leonard

Dato : 30-03-06 07:37

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote:

>Det er nemlig aldrig nogensinde før sket, at det har regnet i august

Forskellen er at den relative luftfugtighed er lavere om sommeren end
nu. En enkelt byge er ligegyldig i den sammenhæng.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-03-06 07:38

Leonard wrote:

> Forskellen er at den relative luftfugtighed er lavere om sommeren end
> nu. En enkelt byge er ligegyldig i den sammenhæng.

Men de spuler den jo typisk dag 1 og lader den tørre til dagen efter?

Mon ikke et par varme tørre dage er det man skal gå efter?

--
vh
Torben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-03-06 07:41

Leonard skriver:

> Forskellen er at den relative luftfugtighed er lavere om sommeren end
> nu.

Så skulle man have det gjort for en måned siden.....

Klaus (der ellers er enig i slutsommerteorien)
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Leonard

Dato : 30-03-06 08:26

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Så skulle man have det gjort for en måned siden.....

Jep, men det er kun når det er frostvejr at luftfugtigheden er lav,
ligeså snart det tør er det hele fugtigt igen.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Brian S Jensen

Dato : 29-03-06 22:56

> Til august, hvor bilen er helt gennemtør.
>
> --
> Leonard
> ::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
> ::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Ja, og husk at bestille tid i god tid - når vi når sidst på sommeren
så har de som regel rygende travlt

Meeen maj, juni & juli skulle vel også kunne klare det

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 30-03-06 06:56

KO wrote:
> Hvornår mener i at tiden er "rigtig" igen for en undervognsbeskyttelse?

Ifølge de mekkere jeg har snakket med så er det altid rigtig tid at
undervognsbeskytte, specielt hvis bunden allerede er udsat, hellere
beskytte nu end at køre rundt med ubeskyttet metal i 2-5 måneder.

Hvis man vælger et værksted som først grundigt vasker, tørrer og
derefter behandler, så er det ligegyldigt hvornår du vælger det. Men
hvis det bare er et værksted der tager bilen ind og derefter sjasker
beskyttelsen på, så bør du nok vente et par måneder endnu, så salten er
væk fra vejene (er ligegyldigt hvis den bliver grundigt undervognsvasket
af firmaet før behandling)

Jeg sender min bil til Dinitrol næste uge, skal så undvære den i 2-3
dage afhængig af vejret, men det gør jeg også gerne for at få den
behandlet ordentligt, det er også meget lang tid siden den har fået (har
lige købt den) så den skal have den helt store tur.

Thomas

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 30-03-06 16:08

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> ordentligt, det er også meget lang tid siden den har fået (har lige købt
> den) så den skal have den helt store tur.

Har lige fået min givet en omgang, jeg kan varmt anbefale
http://www.morpheus-oil.dk/
Kørte helt fra Næstved til Ålborg, fordi jeg ved han laver 100% ok arbejde,
det er virkelig en mand der op i sit job, han kan tale i timevis om
rustbeskyttelse.
Og lige for en god ordens skyld: Jeg er ikke på nogen måde involveret i hans
forretning....

/Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-06 16:09

"KO" <kim.mail@SLETc.dk> skrev i en meddelelse
> Hvornår mener i at tiden er "rigtig" igen for en undervognsbeskyttelse?

I betragtning af, et gennemsnitligt karosseri producerer ca. 2 ltr. kondens
i døgnet
alt efter forhold, normale forhold i danmark, så er tidspunktet på året
ligemeget.
Vinteren er som regel kendt for tør luft, så kan bilen stå og dryppe af et
tørt
og luftigt sted er det ikke et dårligt tidspunkt.

Sommeren er normalt kendt for at være bedste tidspunkt, men sommeren
er også fugtig i danmark. Luftfugtigheden ligeså.

Så det ideele tidspunkt må siges at være en smagssag og hvad man
synes, der gir' den bedste fornemmelse i maven.

Uanset om det er vinter eller sommer, så har bilen godt af
at stå stille efter behandlingen, så du ikke kører skidt og møg
op i skærmkasser osv. lige med det samme. Hulrummene er
ligeglade, men de ydre lag i bund + kasser osv har godt af lige
at få lidt ro til at sætte sig ordentligt.

Personligt behandler jeg sidst på sommeren, så laget
er friskt til efteråret og vinterens komme.