Hvad gør man....?
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-03-06 14:18

Hej folkens

Jeg har for et stykke tid siden afhændet min gamle bil til noget familie.

Jeg forærede den væk, men bilen skal jo overføres til et andet navn, ligesom
forsikrinsforhold med videre skal klares af vedkommende selv. Pt køres der
rundt i bilen, og jeg betaler alle udgifter pånær brændstof.

Hvad er det rent praktisk, jeg gør - går alene ned på motorkontoret og
omregistrerer bilen - eller skal vi begge ned på motorkontoret for at
omregistrere bilen - skriver jeg bare til forsikringen, at bilen er "solgt",
og hvem der nu kører i den - og hvad med vægt/ejerafgiften..?

Hvor kan jeg få penge tilbage - jeg har betalt kasko forud for hele 2006.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 29-03-06 14:20

Jan W Nielsen wrote:
> [...]
> og hvem der nu kører i den - og hvad med vægt/ejerafgiften..?
>
> Hvor kan jeg få penge tilbage - jeg har betalt kasko forud for hele 2006.

Få modtageren til at fremskaffe et forsikringsbevis fra sit
forsikringsselskab, lav en slutseddel med en salgspris på kr. 1,-, og
hop ned på motorkontoret sammen med modtageren og omregistrer. Så skulle
forsikrings- og ejerafgiftsrefusion gerne ske automatisk.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Leonard

Dato : 29-03-06 14:25

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote:

> [...]
>hop ned på motorkontoret sammen med modtageren og omregistrer. Så skulle
>forsikrings- og ejerafgiftsrefusion gerne ske automatisk.

Hvad skal slutsedlen bruges til?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 29-03-06 17:23

Leonard wrote:

> Hvad skal slutsedlen bruges til?

Aner det ikke - men de ville se den på motorkontoret, da vi i sin tid
forærede en bil væk.

Fra : Leonard

Dato : 29-03-06 14:24

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

> [...]
>omregistrere bilen - skriver jeg bare til forsikringen, at bilen er "solgt",
>og hvem der nu kører i den - og hvad med vægt/ejerafgiften..?

Den nye ejer af bilen skal tegne en ansvarsforsikring og få et
forsikringsbevis, som skal medbringes sammen med registreringsattesten
og en omregistreringsformular som skal underskrives af den nye ejer -
og så skal der betales et gebyr, altsammen på motorkontoret.

>Hvor kan jeg få penge tilbage - jeg har betalt kasko forud for hele 2006.

Din forsikring ophører automatisk når du ikke længere er ejer og du
får pengene tilbage. Det kan godt være at det speeder sagsbehandlingen
lidt op, at du gør opmærksom på at du ikke kommer med en ny bil, men
bare gerne vil have penge tilbage fra den gamle - til dit
forsikringsselskab.

Undrer mig dog at du bliver nødt til at spørge om dette, alt dette er
ofte nævnt viden her i gruppen, men duer måske ved at blive gammel?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : H3nrik V!

Dato : 29-03-06 18:32

Leonard wrote:
> [...]

> og en omregistreringsformular som skal underskrives af den nye ejer -
> og så skal der betales et gebyr, altsammen på motorkontoret.

Og Jan kan gåpå motorkontoret alene, bare den nye ejer har underskrevet
formularen til omregistrering og afleveret et forsikringsbevis.

--
mvh H3nrik!

Fra : Olav

Dato : 29-03-06 14:25

In <442a87e6$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> writes:

> [...]

>og hvem der nu kører i den - og hvad med vægt/ejerafgiften..?

>Hvor kan jeg få penge tilbage - jeg har betalt kasko forud for hele 2006.

hej jan

de nye ejere skal gaa ned paa motorkontoret hos politiet og faa bilen
omregistreret. det virker lidt besynderligt at hvem som helst i
princippet bare kan goere det, men saadan er det.

derefter skal i bare ringe til forsikringen. naar den nye ejer har
tegnet forsikring faar du refunderet din premie for resten af aaret.

       /olav
--
Pund til pund og frøers mængde - smeden græd da essen brændte.

Fra : Olav

Dato : 29-03-06 14:29

In <e0e1rn$tjv$1@news.net.uni-c.dk> ob62@bigfoot.com (Olav) writes:

> [...]

>       /olav
>--
>Pund til pund og frøers mængde - smeden græd da essen brændte.

glemte at den nye ejer skal have forsikringsbevis (dette er ikke en
police men bare et "letter of intend") foerst.
laes hellere leonards instruks

       /olav
--
Pund til pund og frøers mængde - smeden græd da essen brændte.

Fra : Anders Majland

Dato : 29-03-06 14:44

Medbringende den originale registreringsattest - den er det ikke hvem som
helst der har ...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-03-06 19:19

Olav explained :
> glemte at den nye ejer skal have forsikringsbevis (dette er ikke en
> police men bare et "letter of intend") foerst.

Man kan da godt indregistrere en bil uden et forsikringsbevis ? min
blev indregistreret af forhandleren uden andet end at jeg havde sagt
"alka" til ham. Alka sendte senere et brev at motorregisteret havde
oplyst dem at de var forsikring for min bil - så de ville gerne vide
hvilken forsikring jeg skulle have på den (hvilket de havde glemt jeg
havde aftalt med dem 2 uger tidligere...)

Pointen - man kan indregistrere en bil uden at have den forsikret.

"Age is something that doesn't matter, unless you are a cheese."
- Luis Bunuel

Fra : H3nrik V!

Dato : 29-03-06 19:21

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
> havde aftalt med dem 2 uger tidligere...)
>
> Pointen - man kan indregistrere en bil uden at have den forsikret.

Mon ikke mange forhandlere har blanke forsikringsbeviser liggende til en
række af de mest gængse selskaber?

--
mvh H3nrik!

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-03-06 19:31

H3nrik V! pretended :
> Mon ikke mange forhandlere har blanke forsikringsbeviser liggende til en
> række af de mest gængse selskaber?

Det kunne man godt forestille sig - men det beviser jo ingenting. Og
som det viste sig i mit tilfælde er det muligt at indregistrere en bil
uden at forsikringen kender noget som helst til den.

"I´m sorry for whatever I´m going to do and I swear I didn´t do any of
that stuff I did." - Rufus Riley, The Minority Report

Fra : H3nrik V!

Dato : 29-03-06 19:41

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
> som det viste sig i mit tilfælde er det muligt at indregistrere en bil
> uden at forsikringen kender noget som helst til den.

Det kan der være noget om. Mit forsikringsselskab (FDM forsikring) vil i
øvrigt kun sende forsikringsbevis i følgeskab med et tilbud...

--
mvh H3nrik!

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-06 19:27

Henrik Stidsen wrote:

> Det kunne man godt forestille sig - men det beviser jo ingenting. Og
> som det viste sig i mit tilfælde er det muligt at indregistrere en bil
> uden at forsikringen kender noget som helst til den.

Uanset om de kender noget til bilen/kunden, så kan de ikke nægte at
ansvarsforsikre bilen.
Derfor kan det lade sig gøre på den måde.
Du kan IKKE indregistrere en bil i DK uden at der er forsikring på den.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-03-06 17:09

Per Beer Hansen presented the following explanation :

> Uanset om de kender noget til bilen/kunden, så kan de ikke nægte at
> ansvarsforsikre bilen.
> Derfor kan det lade sig gøre på den måde.
> Du kan IKKE indregistrere en bil i DK uden at der er forsikring på den.

Alka skrev til mig at hvis jeg ikke reagerede inden svjh 14 dage kunne
de ikke tegne forsikring på bilen - det vil vel så resultere i at PO
kommer og tager pladerne retur eller hva ?

"Advertising is the art of convincing people to spend money they don't
have for something they don't need." - Will Rogers

Fra : Leonard

Dato : 31-03-06 17:55

Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> wrote:

>Alka skrev til mig at hvis jeg ikke reagerede inden svjh 14 dage kunne
>de ikke tegne forsikring på bilen - det vil vel så resultere i at PO
>kommer og tager pladerne retur eller hva ?

Ja.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-03-06 20:55

Leonard pretended :

> Ja.

Og hvis en uheldig bilkøber smadrer en gruppe børnehavebørn, bestemmer
forsikringen så fuldstændig hvilken forsikring og pris de "tilbyder" ?

"To be or not to be. That's not really a question." - Jean-Luc Godard

Fra : Leonard

Dato : 31-03-06 21:10

Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> wrote:

>Og hvis en uheldig bilkøber smadrer en gruppe børnehavebørn, bestemmer
>forsikringen så fuldstændig hvilken forsikring og pris de "tilbyder" ?

Lovpligtig ansvarsforsikring, den er der ikke de store forskelle på i
de samme selskab, så det er bare at betale præmien. Men jeg kan
levende forestille mig at der kan blive store problemer med en evt.
kasko.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-04-06 07:47

Henrik Stidsen wrote:

> Og hvis en uheldig bilkøber smadrer en gruppe børnehavebørn, bestemmer
> forsikringen så fuldstændig hvilken forsikring og pris de "tilbyder" ?

Ja i bund og grund.
Hvis du har kasko på, så har selskabet ret til at opsige den indtil et vist
antal dage efter et skadesforløb (og det samme har kunden).
Ansvarsforsikringen kan de ikke løbe fra, men den kan bare sættes så højt,
så kunden takker nej til den.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-03-06 19:43

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> aftalt med dem 2 uger tidligere...)
> Pointen - man kan indregistrere en bil uden at have den forsikret.

Din pointe holder så (sikkert) ikke.

Din forhandler har haft de der beviser liggende i stakkevis og udfyldt
et til Alka med dine data.

Sidste gang holdt den aftale jeg lavede, men gangen før havde jeg samme
problem som dig med Alka, at det der var aftalt i telefonen "lige skulle
aftales igen" efter købet. :-?

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Leonard

Dato : 29-03-06 20:16

Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> wrote:

>Pointen - man kan indregistrere en bil uden at have den forsikret.

Næh, pointen er at der skal et forsikringsbevis til og det har din
forhandler lavet udfra din melding om at det skal være Alka. så han
har afleveret et forsikringsbevis fra Alka.
Og så har Alka henvendt sig til dig for at finde ud af om du vil have
kasko og hvilken slags osv. men der har været ansvarsforsikring på
bilen ligefra nummerpladerne blev langet over disken på motorkontoret.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-03-06 20:27

on 29-03-2006, Leonard supposed :

> Næh, pointen er at der skal et forsikringsbevis til og det har din
> forhandler lavet udfra din melding om at det skal være Alka. så han
> har afleveret et forsikringsbevis fra Alka.

Men han har lavet det til et selskab der intet har anet om det...

> Og så har Alka henvendt sig til dig for at finde ud af om du vil have
> kasko og hvilken slags osv. men der har været ansvarsforsikring på
> bilen ligefra nummerpladerne blev langet over disken på motorkontoret.

Jow, men hvad hvis jeg havde nægtet at tegne forsikring hos Alka ? så
ville jeg så med en indregistreret bil uden forsikring... Det kunne jo
f.eks være at forhandleren havde skrevet forkert selskab på.

"Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
- Gideon, The Minority Report

Fra : Kate

Dato : 08-04-06 16:10

Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> wrote in

> Man kan da godt indregistrere en bil uden et forsikringsbevis ?

Ja, da jeg fik min mors Micra sidste år, gik jeg bare på motorkontoret
med registreringsattesten og fik den omregistreret til mig. Intet
problem. Tror nok de spurgte til forsikring og jeg gav dem navnet på
mit forsikringsselskab.
Det tog ikke mange øjeblikke og resten gik automatisk, min mor ringede
ikke til sit forsikringsselskab.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Henning

Dato : 29-03-06 15:25

>de nye ejere skal gaa ned paa motorkontoret hos politiet og faa bilen
>omregistreret. det virker lidt besynderligt at hvem som helst i
>princippet bare kan goere det, men saadan er det.

Det er nu ikke "hvem som helst", men kun indehaveren af den originale
registreringsattest. Hvis den lå i bilen man stjal - ja, så kan det
lade sig gøre

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-03-06 19:20

It happens that Henning formulated :
> Hvis den lå i bilen man stjal - ja, så kan det
> lade sig gøre

Det er jo så et knap så smart sted at have den ...

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams

Fra : Jørgen L.

Dato : 29-03-06 14:23

> Jeg har for et stykke tid siden afhændet min gamle bil til noget familie.

Det var pænt af dig.

> Jeg forærede den væk, men bilen skal jo overføres til et andet navn,
> ligesom forsikrinsforhold med videre skal klares af vedkommende selv. Pt
> køres der rundt i bilen, og jeg betaler alle udgifter pånær brændstof.

hmm ikke smart.

> [...]
> omregistrere bilen - skriver jeg bare til forsikringen, at bilen er
> "solgt", og hvem der nu kører i den - og hvad med vægt/ejerafgiften..?

Den skal jo omregistreres, det smarteste er at du tager vedkommende med, som
også skal have et forsikringsbevis, så omregistrerer i den sammen, det er jo
heller ikke meningen at du skal betale for denne.

> Hvor kan jeg få penge tilbage - jeg har betalt kasko forud for hele 2006.

Ang vægtafgiften og kasko, så når den ikke længere står i dit navn får du de
overskydende penge automatisk.

Hilsen Jørgen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-03-06 16:57

> Hvad er det rent praktisk, jeg gør...?

Hej alle sammen

Mange tak for de gode svar - jeg har læst dem alle - og nu kan jeg da se
frem til at få en "skilling" tilbage, kan jeg se...

Jørgen L - det er smart nok, at jeg den første måneds tid eller to betaler
"det hele" for vedkommende, der fik bilen, for han har ikke alverden at gøre
godt med. (Han fik også bilen, nyvasket, støvsuget, med fuld sprinkler og
fuld tank). Det var helt planlagt - men jeg skal naturligvis ikke blive ved
med at finansiere vedkommendes ejerskab af bilen, nu hvor han selv kan klare
det.

Leonard - vi er vel alle ved at blive gamle, hvis vi ikke er døde. Så længe
vi er stive, er vi i live. Jeg er hverken død, gammel - men bare 34,
lejlighedsvist stiv og mere levende end nogensinde. )

(Jeg sorterer dog (meget) hårdt i de indlæg, jeg læser, så derfor er det
egentlig kun ganske få indlæg herinde, som jeg faktisk får læst)

Tak for hjælpen.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 29-03-06 19:33

> [...]
>
> (Jeg sorterer dog (meget) hårdt i de indlæg, jeg læser, så derfor er det
> egentlig kun ganske få indlæg herinde, som jeg faktisk får læst)

Jan, du skal lige være opmærksom på, at hvis han laver en skade
(ansvarsskade), så går det ud over din bonus, når du står som ejer.
Derfor sørg for at få omregistreret hurtigst mulig.
Hilsen Matthias

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-03-06 21:12

> Jan, du skal lige være opmærksom på, at hvis han laver en skade
> (ansvarsskade), så går det ud over din bonus, når du står som ejer.
> Derfor sørg for at få omregistreret hurtigst mulig.

Ok, tak..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-06 19:30

Matthias H Matthiessen wrote:

> Jan, du skal lige være opmærksom på, at hvis han laver en skade
> (ansvarsskade), så går det ud over din bonus, når du står som ejer.
> Derfor sørg for at få omregistreret hurtigst mulig.

Det behøves ikke at gå ud over sælgers (Jan's) forsikring, hvis bare de
laver f.eks. en slutseddel, så Jan kan bevise at bilen er solgt.
Køberen har så 21 dage til at få foretaget omreg. og i det tidsrum er det
ikke sælgers forsikring der dækker ved evt. skade.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-03-06 08:48

Lars L. Hansen wrote:

> Aner det ikke - men de ville se den på motorkontoret, da vi i sin tid
> forærede en bil væk.

Den var ikke nødvendig da vi fik min mors aflagte 106'er, og der er 14
dage siden.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 30-03-06 12:15

Christian B. Andresen wrote:
> Den var ikke nødvendig da vi fik min mors aflagte 106'er, og der er 14
> dage siden.

Så har de SNYDT MIG til at lave en slutseddel HELT UDEN GRUND!!! Det
bliver eddermame sagt!