|
| Citroën Xsara Picasso kampagne Fra : Michael Jørgensen |
Dato : 29-03-06 08:34 |
|
Hejsan
Så blev det mine forældres tur til at kigge på ny bil. De har fået øje på et
kampagne-skilt hos en Citroën-forhandler, og er nu ret forårs-varme på en
Xsara Picasso på gule plader. Men den information der er tilgængelig på
Citroën's hjemmeside, er mildest talt ikke særlig tilgængelig. Håber at
nogen her kan hjælpe.
Er der nogen der har noget konkret viden om de erhvervs-modeller som Citroën
lige nu kører kampagne på?
( http://www.citroen.dk/erhverv.asp?tid=12875&ctid=205)
Det er de to modeller
* Xsara Picasso HDi 90 ComfortVan SX og
* Xsara Picasso HDi 110 ExclusiveVan
jeg taler om.
Specifikt er det interessant:
--- Hvilke motorer der er tale om i hhv. 90 og 110 HK HDi udgaverne (gl. 2.0
eller ny 1.6)? ---
Efter en del dekryptering, er jeg nået frem til at 90 HK udgaven er den
gamle 2.0 l HDi-konstruktion, mens 110 HK udgaven er den ny(ere)
16-ventilede 1.6 liters HDi. Er der nogen der kan bekræfte dette?
Er der nogen meninger om disse to motorer?
--- Forskelle i udstyrsniveau ---
Mener at kunne læse at 110 HK udgaven har ESP og klima samt fartpilot, mens
90 HK udgaven kun har aircondition.
--- Reel brændstoføkonomi ---
Hvad skal man forvente ved alm. afdæmpet kørsel - ikke så meget motorvej?
Meninger tæller ikke her
--- Generelle meninger ---
Her modtages gerne ris og ros omkring modellen generelt - hvad er godt og
hvad er not.
Mvh
Michael
| |
Klaus D. Mikkelsen (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 29-03-06 08:46 |
|
"Michael Jørgensen" skriver:
>
> --- Generelle meninger ---
> Her modtages gerne ris og ros omkring modellen generelt - hvad er godt og
> hvad er not.
Not = desginet, den er da grim som arvesynden, man aner jo knapt hvilken
ende der skal vende fremad.
Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html
| |
Michael Jørgensen (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Michael Jørgensen |
Dato : 29-03-06 09:30 |
|
[snip]
> Not = desginet, den er da grim som arvesynden, man aner jo knapt hvilken
> ende der skal vende fremad.
Så kan du jo heldigvis være glad for at det ikke er dig der skal/får lov at
køre i den
Mvh
Michael
| |
Klaus D. Mikkelsen (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 29-03-06 09:47 |
| | |
Michael Jørgensen (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Michael Jørgensen |
Dato : 29-03-06 10:30 |
|
[snip]
> Jeps, det er jeg også, men du spurgte selv.
Jeps - og det fik dig også på banen
> Skulle jeg vælge i det segment, blev det nok en Seat Altea i stedet.
> http://www.seat.dk/pdf/pdf/alteavanpriser.pdf
Den har de også kigget på. Men man betaler i mine øjne en del for
ingenting...
Et lynhurtigt blik ned over udstyrslisterne indikerer at prisforskellen ikke
er de umiddelbare 8500,- men snarere 22000-26000.
Altså en reel forskel på ~20-25%. Det er i mine ører ikke helt samme
segment.
>
> Det er i mine øjne en noget pænere bil.
Der er i manges øjne ikke den store forskel...
Mvh
Michael
| |
Klaus D. Mikkelsen (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 29-03-06 10:40 |
| | |
Ukendt (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-03-06 21:46 |
|
[snip]
> Hvilke modeller sammenligner du og med hvilket udstyr ??
Det var desværre 90 HK udgaven af Picasso, hvilket naturligvis ikke er helt
rimeligt. Det er nok snarere de 7% du nævner andetsteds.
Og så bliver det garanteret en hel del mere interessant
>
>> Der er i manges øjne ikke den store forskel...
>
> Jeg ved det. For mange gælder det bare om at få en billig bil.. Hyundai
> Matrix van var måske også en spiller på markedet.
Det tvivler jeg stærkt på. Men design er en aldeles subjektiv ting. De biler
du synes er en fryd for øjet, kunne jeg udemærket synes er grimrianer
(indrøm det nu bare - du synes en Multipla er "anderledes" - jeg synes den
er TUDEgrim
Nu vi er ved emnet - der vil gå mange år før Ferrari 360 Modena bliver
overgået.
http://images.google.dk/images?hl=da&q=%22Ferrari%20360%20Modena%22&sa=N&tab=wi
Mvh
Michael
| |
Klaus D. Mikkelsen (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 29-03-06 22:46 |
|
"Michael Jørgensen" skriver:
>
> Og så bliver det garanteret en hel del mere interessant
Netop.
> Det tvivler jeg stærkt på.
En af mine kammerater havde en Matrix van inden ham og konene fik børn.
De var vældigt glade for den.
> Men design er en aldeles subjektiv ting. De biler
> du synes er en fryd for øjet, kunne jeg udemærket synes er grimrianer
> (indrøm det nu bare - du synes en Multipla er "anderledes" - jeg synes den
> er TUDEgrim
Nej, "anderledes" er ikke ordet, "afskyelig" passer bedre. Til gengæld
er den praktisk. Et hold i familien med 4 børn har en "multifnat" og en
tidligere kollega købte en til sin famillie i samme størrelse. Begge
taler om køreglæde og plads - det bliver den bare ikek pæn af
> Nu vi er ved emnet - der vil gå mange år før Ferrari 360 Modena bliver
> overgået.
> http://images.google.dk/images?hl=da&q=%22Ferrari%20360%20Modena%22&sa=N&tab=wi
Nej, spørg Lars Holst, en alfa 156 er pænere.....
Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html
| |
Lars Holst (30-03-2006)
| Kommentar Fra : Lars Holst |
Dato : 30-03-06 01:24 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> said in
news:442B0003.3DF85171@du.kan.finde.den:
> "Michael Jørgensen" skriver:
>>
>> Og så bliver det garanteret en hel del mere interessant
>
> Netop.
>
>> Det tvivler jeg stærkt på.
>
> En af mine kammerater havde en Matrix van inden ham og konene fik
> børn. De var vældigt glade for den.
>
>> Men design er en aldeles subjektiv ting. De biler
>> du synes er en fryd for øjet, kunne jeg udemærket synes er grimrianer
>> (indrøm det nu bare - du synes en Multipla er "anderledes" - jeg
>> synes den er TUDEgrim
>
> Nej, "anderledes" er ikke ordet, "afskyelig" passer bedre. Til gengæld
> er den praktisk. Et hold i familien med 4 børn har en "multifnat" og
> en tidligere kollega købte en til sin famillie i samme størrelse.
> Begge taler om køreglæde og plads - det bliver den bare ikek pæn af
>
>
>
>> Nu vi er ved emnet - der vil gå mange år før Ferrari 360 Modena
>> bliver overgået.
>> http://images.google.dk/images?hl=da&q=%22Ferrari%20360%20Modena%22&sa
>> =N&tab=wi
>
> Nej, spørg Lars Holst, en alfa 156 er pænere.....
>
>
> Klaus
Nu synes jeg du skal stoppe den personhetz.
Jeg har en anden holdning end dig.
At du er blevet pillet p.g.a. dine spage forsøg på dokumentation er jo
bare ærgeligt. Det må du lære at leve med. Hvis ikke du tåler det eller
hvis du føler dig forsmået, så burde du overveje din eksistens på usenet.
Her på usenet er det frie fora hvor folk er i deres fulde ret til at ytre
deres holdninger så længe gruppens fundats overholdes.
Så pak hellere dine hævndrifter væk og få et liv.
--
Lars Holst
| |
Klaus D. Mikkelsen (30-03-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 30-03-06 05:57 |
| | |
Flemming Lynggaard (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Flemming Lynggaard |
Dato : 29-03-06 15:01 |
|
"Michael Jørgensen" <nixenbixen@dukantronej.dk> wrote in message
news:e0dk2k$ond$1@news.al.sw.ericsson.se...
>
> Altså en reel forskel på ~20-25%. Det er i mine ører ikke helt samme
> segment.
>
>>
>> Det er i mine øjne en noget pænere bil.
>
> Der er i manges øjne ikke den store forskel...
>
>
Der er enorm forskel i køreglæden i de to biler, teknikken er jo meget
forskellig, men lad dem prøve, Seat'n har jo den meget roste undervogn fra
Golf 5 - samt 5 stjerne i euroncap hvis sikkerhed er noget man kan lide..
Men ja design er jo blot en smagssag.. men teknisk ens er de langt fra..
F
| |
Klaus D. Mikkelsen (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 29-03-06 15:30 |
|
"Michael Jørgensen" skriver:
>
> Den har de også kigget på. Men man betaler i mine øjne en del for
> ingenting...
>
> Et lynhurtigt blik ned over udstyrslisterne indikerer at prisforskellen ikke
> er de umiddelbare 8500,- men snarere 22000-26000.
Satte lige 110HDi op mod Altea 105HK Stylance. I alteaen skal der bruges
3477 kr på at få fuldautomatisk klima. Lægges det oveni de 163821 giver
det 168.298, mod HDI'ens 156.464 eller en forskel på 7%
Men det er da dine forældre selv der skal bestemme, men de skal bare
ikke lade sig forhippe af at der står "tilbud" på Picasso'en, når de kan
få en bil med bedre køreegenskaber (og ikke mindst nogle af de bedste
bremser FDM har mødt, se FDM's test af Golf V) til en beskeden merpris.
FDM test af Altea:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/F8CE703D-5CA2-4A18-9177-1D8EBF3D1CFC/0/1823.pdf
Og Picasso:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/DCE21F91-E44D-49C3-B615-469B59D1BCD7/0/034037.pdf
Kan i ikke se de 2 tests, så mail, så vil jeg fremsende en kopi.
Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html
| |
Peter Weis (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Peter Weis |
Dato : 29-03-06 17:48 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Not = desginet, den er da grim som arvesynden, man aner jo knapt hvilken
> ende der skal vende fremad.
Sludder, man kan da bare se på lygterne ... de røde sidder i bagenden.
mvh
Peter
| |
Klaus D. Mikkelsen (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 29-03-06 18:36 |
|
Peter Weis skriver:
>
> Sludder, man kan da bare se på lygterne ... de røde sidder i bagenden.
Fuck du er klog man, den havde jeg ikke regnet ud, nu er jeg
selvfølgelig også vant til en bil der ligner en bil og ikke en "forlæns
og baglæns"
Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html
| |
Peter Weis (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Peter Weis |
Dato : 29-03-06 20:38 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Fuck du er klog man, ...
Ja, jeg bliver også tit lidt ydmyg i mit eget selskab
mvh
Peter
| |
Ukendt (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-03-06 10:31 |
|
"Michael Jørgensen" <nixenbixen@dukantronej.dk> skrev i en meddelelse
> Det er de to modeller
> * Xsara Picasso HDi 90 ComfortVan SX og
____SNIP____
Den motor er en flov omgang, sløv som #¤%§. Resten af bilen er ikke den som
står øverst på ønskeliste, man kan måske vænne sig til den? ;).
| |
Michael Jørgensen (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Michael Jørgensen |
Dato : 29-03-06 10:34 |
|
[snip]
> > * Xsara Picasso HDi 90 ComfortVan SX og
>
> ____SNIP____
>
> Den motor er en flov omgang, sløv som #¤%§. Resten af bilen er ikke den
som
> står øverst på ønskeliste, man kan måske vænne sig til den? ;).
Mmmm måske....
Min personlige mening er nu at 15.000 kr. ekstra for 1,6'eren med 110 HK og
240 NM (+20 NM i overboost) + klima + ESP + fartpilot er givet rigtig godt
ud.
Men en ting er jo meninger - til tider er fakta noget andet
Mvh
Michael
| |
Ukendt (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-03-06 10:59 |
|
"Michael Jørgensen" <nixenbixen@dukantronej.dk> skrev i en meddelelse
> Min personlige mening er nu at 15.000 kr. ekstra for 1,6'eren med 110 HK
> og
> 240 NM (+20 NM i overboost) + klima + ESP + fartpilot er givet rigtig godt
> ud.
>
Helt sikkert, den anden er en dødssejler, glem den, hvad er 15.000 når man
snakker bil?.
| |
Michael Jørgensen (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Michael Jørgensen |
Dato : 29-03-06 11:02 |
|
[snip]
> Helt sikkert, den anden er en dødssejler, glem den, hvad er 15.000 når man
> snakker bil?.
Ca. 13%
Mvh
Michael
| |
Ukendt (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-03-06 12:07 |
|
"Michael Jørgensen" <nixenbixen@dukantronej.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ca. 13%
>
Det kommer igen når den sælges. Det eneste er, at det er en gul-plade bil.
| |
Tue (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Tue |
Dato : 29-03-06 11:08 |
|
Har selv en Picasso på gule plader med 2.0 liters motoren.
> Den motor er en flov omgang, sløv som #¤%§.
Det er jo en subjektiv bedømmelse og jeg er ikke enig. Jeg kan da
sagtens trække fra mange Brian-pispotter i lyskrydsduellerne uden at
være tæt på at køre den ud i gearene overhovedet. Selvfølgelig er
der tale om næsten 1300 kg bil og 90 hk og 205 Nm er da bestemt ikke
for meget, men så er det altså heller ikke værre.
> Resten af bilen er ikke den
> som står øverst på ønskeliste, man kan måske vænne sig til den? ;).
Synes der er et ganske pænt udstyrsniveau i dytten. Enkle ting som
armlæn, ratbetjent radio, a/c og fartpilot er da ting jeg nødig vil
undvære igen. Til prisen er det absolut fornuftigt.
Designet kan man jo diskutere længe...eller lade være. Bemærk at en
ny model er på trapperne - deraf kampagnepriserne hos Citroen.
> Min personlige mening er nu at 15.000 kr. ekstra for 1,6'eren med 110 HK og
> 240 NM (+20 NM i overboost) + klima + ESP + fartpilot er givet rigtig godt ud.
Enig.
> --- Reel brændstoføkonomi ---
> Hvad skal man forvente ved alm. afdæmpet kørsel - ikke så meget motorvej?
Mit snit med mange koldstarter + bykørsel. (Bor og arbejder i Århus -
ca. 8 km hver vej i by) + en del motorvej ligger på 6,5 liter / 100
km. Dvs. ca. 15,5 l / km. På landevej ligger den på ca. 20 l / km og
der skal jokkes godt igennem for at få den under 14.
Den skulle være billig i værkstedsomkostninger. Har netop haft den
til 60.000 km service hvilket er et af "de store" og har måttet betale
omkring 5.500,- Dette kan utvilvsomt gøres billigere hvis man gider
ringe lidt rundt og ikke vælger Citroen Center Århus som første og
eneste bud. Eneste ting ud over almindelig service var forreste bremser
adskilt og smurt samt en udskiftet stabilisatorarm.
Tue
| |
Michael Jørgensen (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Michael Jørgensen |
Dato : 29-03-06 12:12 |
|
[snip]
>der tale om næsten 1300 kg bil og 90 hk og 205 Nm er da bestemt ikke
>for meget, men så er det altså heller ikke værre.
Hvordan så med 1300 kg campingvogn på jydekrogen? Har du nogen fornemmelse
af hvordan det ville være?
[snip]
>Designet kan man jo diskutere længe...eller lade være. Bemærk at en
>ny model er på trapperne - deraf kampagnepriserne hos Citroen.
Hvad sker der i den ny model?
[snip]
>Mit snit med mange koldstarter + bykørsel. (Bor og arbejder i Århus -
>ca. 8 km hver vej i by) + en del motorvej ligger på 6,5 liter / 100
>km. Dvs. ca. 15,5 l / km. På landevej ligger den på ca. 20 l / km og
>der skal jokkes godt igennem for at få den under 14.
Er det iflg. kørecomputer, eller målt ved optankning?
>Den skulle være billig i værkstedsomkostninger. Har netop haft den
>til 60.000 km service hvilket er et af "de store" og har måttet betale
>omkring 5.500,- Dette kan utvilvsomt gøres billigere hvis man gider
>ringe lidt rundt og ikke vælger Citroen Center Århus som første og
>eneste bud. Eneste ting ud over almindelig service var forreste bremser
>adskilt og smurt samt en udskiftet stabilisatorarm.
Hmmm - erfaring viser at der typisk ikke er ret stor forskel på
servicepriser på de forsk. aut. værksteder...
Mvh
Michael
| |
Flemming Lynggaard (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Flemming Lynggaard |
Dato : 29-03-06 15:05 |
|
"Tue" <tue@tuevestergaard.dk> wrote in message
news:1143626871.404118.247420@t31g2000cwb.googlegroups.com...
Har selv en Picasso på gule plader med 2.0 liters motoren.
> Den motor er en flov omgang, sløv som #¤%§.
Det er jo en subjektiv bedømmelse og jeg er ikke enig. Jeg kan da
sagtens trække fra mange Brian-pispotter i lyskrydsduellerne uden at
være tæt på at køre den ud i gearene overhovedet. Selvfølgelig er
der tale om næsten 1300 kg bil og 90 hk og 205 Nm er da bestemt ikke
for meget, men så er det altså heller ikke værre.
Altså du kan køre fra en VW golf II eller hvad er det du kan trække fra, den
_må_ være bovlam.. jeg tæver de der mini gti'er men har også lige 150nm mere
end dig at trække med..
Husk en diesel er langsom fra 0 om du har 90 eller 200 bhp.. Vil gætte på at
jeg i en Skoda fabia 1,2 kan trække fra dig uden problemer (og jeg har vel
og mærket aldrig siddet i nogen af de to biler
F
| |
Tue (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Tue |
Dato : 29-03-06 12:48 |
|
>> der tale om næsten 1300 kg bil og 90 hk og 205 Nm er da bestemt ikke
>> for meget, men så er det altså heller ikke værre.
> Hvordan så med 1300 kg campingvogn på jydekrogen? Har du nogen fornemmelse
> af hvordan det ville være?
Tror næppe det ville gå særlig stærkt, men må indrømme jeg aldrig
har kørt med campingvogn. Ingen fornemmelse.
> Hvad sker der i den ny model?
Det ved man vist ikke helt endnu. Har læst et sted den skulle komme
til september.
http://www.citroenpicasso.org.uk/picasso/index.php?showtopic=8500
>> Mit snit med mange koldstarter + bykørsel. (Bor og arbejder i Århus -
>> ca. 8 km hver vej i by) + en del motorvej ligger på 6,5 liter / 100
>> km. Dvs. ca. 15,5 l / km.
Kørecomputer siger 15,5 l / km. Har tilfældigvis kvitteringen fra
sidste optankning til at ligge ved siden af mig og den siger 15,2 l /
km.
>>På landevej ligger den på ca. 20 l / km og
>> der skal jokkes godt igennem for at få den under 14.
Kørecomputer.
> Hmmm - erfaring viser at der typisk ikke er ret stor forskel på
> servicepriser på de forsk. aut. værksteder...
Okie-dokie så behøver jeg ikke være ærgerlig over ikke at have
brugt mere tid i telefonen.
| |
Flemming Lynggaard (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Flemming Lynggaard |
Dato : 29-03-06 15:03 |
|
"Tue" <tue@tuevestergaard.dk> wrote in message
news:1143632878.968088.4620@t31g2000cwb.googlegroups.com...
>> der tale om næsten 1300 kg bil og 90 hk og 205 Nm er da bestemt ikke
>> for meget, men så er det altså heller ikke værre.
> Hvordan så med 1300 kg campingvogn på jydekrogen? Har du nogen fornemmelse
> af hvordan det ville være?
Tror næppe det ville gå særlig stærkt, men må indrømme jeg aldrig
har kørt med campingvogn. Ingen fornemmelse.
> Hvad sker der i den ny model?
Det ved man vist ikke helt endnu. Har læst et sted den skulle komme
til september.
http://www.citroenpicasso.org.uk/picasso/index.php?showtopic=8500
>> Mit snit med mange koldstarter + bykørsel. (Bor og arbejder i Århus -
>> ca. 8 km hver vej i by) + en del motorvej ligger på 6,5 liter / 100
>> km. Dvs. ca. 15,5 l / km.
Kørecomputer siger 15,5 l / km. Har tilfældigvis kvitteringen fra
sidste optankning til at ligge ved siden af mig og den siger 15,2 l /
km.
>>På landevej ligger den på ca. 20 l / km og
>> der skal jokkes godt igennem for at få den under 14.
Kørecomputer.
Første kørecomputer jeg nogensinde har hørt om (udover BMW's) der viser
korrekt.. dit speedometer viser jo også forkert, og det bruges til
beregninger... så det bør vel være forkert som i alle andre mærker..
F
| |
Ukendt (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-03-06 21:37 |
|
{snip]
> Første kørecomputer jeg nogensinde har hørt om (udover BMW's) der viser
> korrekt.. dit speedometer viser jo også forkert, og det bruges til
> beregninger... så det bør vel være forkert som i alle andre mærker..
Speedometeret bruges næppe i beregningerne. Det gør derimod informationer
fra motorstyring (dyseåbnigstider og tryk), samt afstandsinformation fra
triptæller (som er temmelig præcis i de fleste biler).
Der mange kørekomputere der er præcise til sidste viste decimal.
Mvh
Michael
| |
Kent Glerup (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 29-03-06 16:06 |
|
>--- Hvilke motorer der er tale om i hhv. 90 og 110 HK HDi udgaverne (gl. 2.0
>eller ny 1.6)? ---
>Efter en del dekryptering, er jeg nået frem til at 90 HK udgaven er den
>gamle 2.0 l HDi-konstruktion, mens 110 HK udgaven er den ny(ere)
>16-ventilede 1.6 liters HDi. Er der nogen der kan bekræfte dette?
>
>Er der nogen meninger om disse to motorer?
Hvis det er den gamle 2,0 HDI 90HK der er tale om, er det en temmelig
sløj motor sammenlignet med nyere dieselmaskiner.
1,6 HDI 110HK derimod, er en rigtig skøn maskine.
>--- Generelle meninger ---
>Her modtages gerne ris og ros omkring modellen generelt - hvad er godt og
>hvad er not.
Jeg ville springe over Picasso'en til enhver tid:
Grim
PSA bil
Dårlige sæder
Utidssvarende køreegenskaber
(alt ovenstående er min helt egen subjektive mening!)
Jeg ville se på følgende modeller, og gerne betale en smule ekstra:
Altea
C-max
Opel Zafira
Touran (nok ret meget dyrere..)
Megane Scenic (er vist på kampagne, Beat model)
Personligt satte jeg nok pengene på Altea'en. Det er en bil som langt
overgår Picasso'en på køreegenskaber, aktiv sikkerhed (bremser og
køreegenskaber), passiv sikkerhed, forsæder, design.. Alt i alt en
nyere konstruktion.
MVH
Kent Glerup
| |
Ukendt (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-03-06 21:34 |
|
[snip]
> Hvis det er den gamle 2,0 HDI 90HK der er tale om, er det en temmelig
> sløj motor sammenlignet med nyere dieselmaskiner.
Uden at have personlig erfaring med dén maskine, er det også mit indtryk.
>
> 1,6 HDI 110HK derimod, er en rigtig skøn maskine.
Ja det er der så vidt jeg kan se mange der mener.
>
>>--- Generelle meninger ---
>>Her modtages gerne ris og ros omkring modellen generelt - hvad er godt og
>>hvad er not.
>
> Jeg ville springe over Picasso'en til enhver tid:
> Grim
> PSA bil
> Dårlige sæder
> Utidssvarende køreegenskaber
> (alt ovenstående er min helt egen subjektive mening!)
- som også er meget velkommen
>
> Jeg ville se på følgende modeller, og gerne betale en smule ekstra:
> Altea
Mmmmja - det er nok et bud.
> C-max
Har de prøvet. Stiv og støjende var resultatet.
> Opel Zafira
Hmm - her er jeg HELT uenig. Man skal lede længe efter en mere Opel-agtig
bil (på den ubehagelige måde). Man føler sig jo hensat til 80'erne, når man
tager en Zafira på...
> Touran (nok ret meget dyrere..)
Ja så skal VW-mærket da godt nok være diamantbesat guld, før det kommer på
tale :-\ Eller også skal man være typen der helst forhandler prisen *op*,
når der skal købes noget. Hvis det bare er sindsygt dyrt, MÅ det være godt.
> Megane Scenic (er vist på kampagne, Beat model)
Hmm - Renault er vist ikke deres livret. Noget med Franske biler
>
> Personligt satte jeg nok pengene på Altea'en. Det er en bil som langt
> overgår Picasso'en på køreegenskaber, aktiv sikkerhed (bremser og
> køreegenskaber), passiv sikkerhed, forsæder, design.. Alt i alt en
> nyere konstruktion.
Det vil jeg nok foreslå dem at kigge nærmere på.
Takker for svarene
Michael
| |
KASO (29-03-2006)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 29-03-06 21:55 |
|
>> Jeg ville se på følgende modeller, og gerne betale en smule ekstra:
>> Altea
>
> Mmmmja - det er nok et bud.
>
>> C-max
> Har de prøvet. Stiv og støjende var resultatet.
Øhh - 1.6 dieselmotoren er samme som i Picasso.....
>
>> Megane Scenic (er vist på kampagne, Beat model)
> Hmm - Renault er vist ikke deres livret. Noget med Franske biler
Øhh - og hvor tror de Citroën kommer fra ?!?!?
De bør gøre sig selv den tjeneste at prøve en
http://renault.dk/PDF/Scenic_%20Sporty_01_06.pdf
(findes også i billigere versioner).
Bilen er en generation yngre end den noget forældede Picasso (der bygger på
Xsara, der igen er baseret på platformen fra Citroën ZX - der er ganske vist
sket mange forbedringer undervejs, men topmoderne kan man ikke kalde
den....). Samtidig er bilen meget lydsvag og komfortabel - specielt i
sammenligning med den (angiveligt) temmeligt støjende og ukultiverede Altea
(VW's TDI'er er ikke berømt for at være kultiverede - og Seat er ikke berømt
for deres lyddæmpning)...
| |
Michael Jørgensen (30-03-2006)
| Kommentar Fra : Michael Jørgensen |
Dato : 30-03-06 08:49 |
|
[snip]
> >> C-max
> > Har de prøvet. Stiv og støjende var resultatet.
>
> Øhh - 1.6 dieselmotoren er samme som i Picasso.....
Men resten af bilen er bestemt ikke... Motoren var det eneste plus.
> >> Megane Scenic (er vist på kampagne, Beat model)
> > Hmm - Renault er vist ikke deres livret. Noget med Franske biler
>
> Øhh - og hvor tror de Citroën kommer fra ?!?!?
Du så vist ikke smiley'en. Det er Renault der er problemet, ikke Franske
biler (Hint: Min far har været mekaniker i ca. 40 år, så han har da lidt
forstand på biler)...
>
> De bør gøre sig selv den tjeneste at prøve en
> http://renault.dk/PDF/Scenic_%20Sporty_01_06.pdf
> (findes også i billigere versioner).
Jeg tvivler stærkt på at det "er noget". Det er heller ikke så længe siden
at jeg så en JP-opgørelse over de mindst og mest problematske biler i DK.
Renault kom ind på en suveræn sidsteplads (hvilket var medvirkende til at
jeg droppede Laguna'en som kandidat i min carport).
>
> Bilen er en generation yngre end den noget forældede Picasso (der bygger
på
> Xsara, der igen er baseret på platformen fra Citroën ZX - der er ganske
vist
> sket mange forbedringer undervejs, men topmoderne kan man ikke kalde
> den....). Samtidig er bilen meget lydsvag og komfortabel - specielt i
> sammenligning med den (angiveligt) temmeligt støjende og ukultiverede
Altea
> (VW's TDI'er er ikke berømt for at være kultiverede - og Seat er ikke
berømt
> for deres lyddæmpning)...
Noteret...
Mvh
Michael
| |
KASO (01-04-2006)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 01-04-06 09:47 |
|
"Michael Jørgensen" <nixenbixen@dukantronej.dk> skrev i en meddelelse
news:e0g2gt$m6k$1@news.al.sw.ericsson.se...
> [snip]
>> >> C-max
>> > Har de prøvet. Stiv og støjende var resultatet.
>>
>> Øhh - 1.6 dieselmotoren er samme som i Picasso.....
>
> Men resten af bilen er bestemt ikke... Motoren var det eneste plus.
>
>> >> Megane Scenic (er vist på kampagne, Beat model)
>> > Hmm - Renault er vist ikke deres livret. Noget med Franske biler
>>
>> Øhh - og hvor tror de Citroën kommer fra ?!?!?
>
> Du så vist ikke smiley'en. Det er Renault der er problemet, ikke Franske
> biler (Hint: Min far har været mekaniker i ca. 40 år, så han har da lidt
> forstand på biler)...
Åbenbart ikke
Jeg har efter 3 x Scénic + 1 Mégane Coupé endnu til gode at blive skuffet
over kvaliteten. Det klarede 1 stk. Citroën nu ellers fint (BX - konstant
problemer med utæt hydraulik - solgt efter hurtigt igen, da jeg ikke kunne
bruge en bil, der "aldrig" kunne køre).
>>
>> De bør gøre sig selv den tjeneste at prøve en
>> http://renault.dk/PDF/Scenic_%20Sporty_01_06.pdf
>> (findes også i billigere versioner).
>
> Jeg tvivler stærkt på at det "er noget". Det er heller ikke så længe siden
> at jeg så en JP-opgørelse over de mindst og mest problematske biler i DK.
> Renault kom ind på en suveræn sidsteplads (hvilket var medvirkende til at
> jeg droppede Laguna'en som kandidat i min carport).
Det var dumt gjort. Laguna'en er en særdeles vellykket bil med fremragende
rustbeskyttelse (Laguna II) og sikkerhed. Glem statistikkerne - eller læs
dem grundigere. Den indbyrdes placering af Renault og PSA (Peugeot/Citroën)
skifter fra statistik til statistik - og hvis man nærlæser rapporten, er
forskellen mellem bedste og ringeste bil typisk at man oplever 1-2 fejl mere
pr. 6-8 år i de dårligste - det kan jeg godt leve med risikoen for når jeg
til gengæld får en bil, der på alle andre områder passer mig bedre end
alternativerne. Vi har venner, der har solgt deres VW'ere på grund af
konstante fejl - den risiko findes hos alle mærker.
Til gengæld nyt alternativ: Mazda 5?
| |
Michael Jørgensen (03-04-2006)
| Kommentar Fra : Michael Jørgensen |
Dato : 03-04-06 09:11 |
|
[snip]
> Jeg har efter 3 x Scénic + 1 Mégane Coupé endnu til gode at blive skuffet
> over kvaliteten. Det klarede 1 stk. Citroën nu ellers fint (BX - konstant
> problemer med utæt hydraulik - solgt efter hurtigt igen, da jeg ikke kunne
> bruge en bil, der "aldrig" kunne køre).
Så det der med "konstant problemer" dækker i virkeligheden over et enkelt
problem, som ikke kunne løses hurtigt?
[snip]
> > Renault kom ind på en suveræn sidsteplads (hvilket var medvirkende til
at
> > jeg droppede Laguna'en som kandidat i min carport).
>
> Det var dumt gjort. Laguna'en er en særdeles vellykket bil med fremragende
> rustbeskyttelse (Laguna II) og sikkerhed. Glem statistikkerne - eller læs
> dem grundigere.
Jeg læser dem skam ganske grundigt.
Jeg er helt klar over Laguna II's fremragende rustbeskyttelse og sikkerhed,
men hvis der er 3 gange så mange fejl i den som gennemsnittet (hvad den
pågældende undersøgelse af ca. 20 bilmærker viste), så er den i mine øjne
uinteressant.
Nogle af vore venner oplevede at da deres Laguna II skulle synes for første
gang (= 4 år gl. bil), fik de et "tilbud" fra værkstedet på 24.000 før bilen
kunne synes. Ingen tilbud om kulance eller noget der kunne tage brodden af
dén besked, bare en konstatering af at der skulle ny tandstang i styretøjet
plus et antal andre fejl der skulle udbedres. Bilen havde fået alle services
på det pågældende værksted... Ikke en situation jeg på nogen måde har lyst
at stå i!!!
Jeg behøver nok ikke fortælle at de ikke længere har Renault...
> Den indbyrdes placering af Renault og PSA (Peugeot/Citroën)
> skifter fra statistik til statistik - og hvis man nærlæser rapporten, er
> forskellen mellem bedste og ringeste bil typisk at man oplever 1-2 fejl
mere
> pr. 6-8 år i de dårligste
Ikke i de statistikker jeg kiggede i... Der var en hel del større forskel.
> - det kan jeg godt leve med risikoen for når jeg
> til gengæld får en bil, der på alle andre områder passer mig bedre end
> alternativerne. Vi har venner, der har solgt deres VW'ere på grund af
> konstante fejl - den risiko findes hos alle mærker.
Helt sikkert. Det er derfor statistik er et rigtig godt værktøj, for det
eneste der giver mening i den situation, er at tale om risikoen for at
opleve fejl, eller sandsynligheden for at ens nye bil står på værksted mere
end alternativerne. Statistik giver ikke nogen garanti, men en betydelig
bedre mulighed for at vurdere risikoen.
>
> Til gengæld nyt alternativ: Mazda 5?
Helt sikkert (er selv Mazda-fan - har lige fået en Mazdarati6 stc - RIGTIG
dejlig øse )
Mvh
Michael
| |
KASO (03-04-2006)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 03-04-06 20:10 |
|
"Michael Jørgensen" <nixenbixen@dukantronej.dk> skrev i en meddelelse
news:e0qlaa$q3d$1@news.al.sw.ericsson.se...
> [snip]
>> Jeg har efter 3 x Scénic + 1 Mégane Coupé endnu til gode at blive skuffet
>> over kvaliteten. Det klarede 1 stk. Citroën nu ellers fint (BX - konstant
>> problemer med utæt hydraulik - solgt efter hurtigt igen, da jeg ikke
>> kunne
>> bruge en bil, der "aldrig" kunne køre).
>
> Så det der med "konstant problemer" dækker i virkeligheden over et enkelt
> problem, som ikke kunne løses hurtigt?
Nej - det dækker over talrige gange, hvor bilen var uden affjedring og
bremseevne fordi den havde smidt hydraulikvæsken fra et nyt sted. Dette til
trods for at alle kugler og rør var fornyet. Når den ikke var utæt, var der
problemer med højdekorrektør eller andet ved hydraulikken.
Resten af bilen var til gengæld problemfri (stort set) - men jeg køber ikke
en bil med hydraulik igen!
>
> [snip]
>> > Renault kom ind på en suveræn sidsteplads (hvilket var medvirkende til
> at
>> > jeg droppede Laguna'en som kandidat i min carport).
>>
>> Det var dumt gjort. Laguna'en er en særdeles vellykket bil med
>> fremragende
>> rustbeskyttelse (Laguna II) og sikkerhed. Glem statistikkerne - eller læs
>> dem grundigere.
>
> Jeg læser dem skam ganske grundigt.
>
> Jeg er helt klar over Laguna II's fremragende rustbeskyttelse og
> sikkerhed,
> men hvis der er 3 gange så mange fejl i den som gennemsnittet (hvad den
> pågældende undersøgelse af ca. 20 bilmærker viste), så er den i mine øjne
> uinteressant.
Nu er den relative placering dybest set uinteressant. Det interessante er,
hvor stor risikoen for fejl er - i reelle tal - ikke i forholdstal. Her er
den reelle risiko i praksis meget lille.
> Nogle af vore venner oplevede at da deres Laguna II skulle synes for
> første
> gang (= 4 år gl. bil), fik de et "tilbud" fra værkstedet på 24.000 før
> bilen
> kunne synes. Ingen tilbud om kulance eller noget der kunne tage brodden af
> dén besked, bare en konstatering af at der skulle ny tandstang i
> styretøjet
> plus et antal andre fejl der skulle udbedres. Bilen havde fået alle
> services
> på det pågældende værksted... Ikke en situation jeg på nogen måde har lyst
> at stå i!!!
Tjah - jeg har venner, der netop har solgt begge deres VW'er - en Passat og
en Polo. Passat'en var på værksted i snit en gang om måneden de første par
år - og de fik bl.a. lov til selv at betale for de bærearme, der ellers er
en (er-)kendt fejl på modellen. Deres Polo (nyeste model) fik de aldrig
problemfri, men måtte senest betale 10.000kr. for at fjerne de værste
symtomer (men ikke fejl) inden salget. De kører nu fransk
> Jeg behøver nok ikke fortælle at de ikke længere har Renault...
>
>> Den indbyrdes placering af Renault og PSA (Peugeot/Citroën)
>> skifter fra statistik til statistik - og hvis man nærlæser rapporten, er
>> forskellen mellem bedste og ringeste bil typisk at man oplever 1-2 fejl
> mere
>> pr. 6-8 år i de dårligste
>
> Ikke i de statistikker jeg kiggede i... Der var en hel del større forskel.
Husk - det er ikke forholdstallene, du skal bruge....
| |
Michael Jørgensen (04-04-2006)
| Kommentar Fra : Michael Jørgensen |
Dato : 04-04-06 12:12 |
|
[snip]
> Nu er den relative placering dybest set uinteressant. Det interessante er,
> hvor stor risikoen for fejl er - i reelle tal - ikke i forholdstal. Her er
> den reelle risiko i praksis meget lille.
Forholdsmæssig eller absolut måling til trods: Jeg er ikke ligeglad med om
jeg oplever 2 (Citroën Xsara Picasso) eller 11 nedbrud (Renault Espace) i
løbet af en given periode (ref. FDM/ADAC statistik 2005).
[snip]
> >> Den indbyrdes placering af Renault og PSA (Peugeot/Citroën)
> >> skifter fra statistik til statistik - og hvis man nærlæser rapporten,
er
> >> forskellen mellem bedste og ringeste bil typisk at man oplever 1-2 fejl
> > mere
> >> pr. 6-8 år i de dårligste
> >
> > Ikke i de statistikker jeg kiggede i... Der var en hel del større
forskel.
>
> Husk - det er ikke forholdstallene, du skal bruge....
Næ nej - det er skam også absoluttal jeg læser. 2 fejl pr. 1000 biler for
Xsara Picasso - 11,5 fejl pr. 1000 biler for Renault Espace. For mig er det
ret tankevækkende...
Jeg synes nu ADAC udtrykker essensen af fejlstatistikkerne helt udemærket:
"Nogle biler har et forspring, allerede når de forlader samlebåndet."
Mvh
Michael
| |
KASO (05-04-2006)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 05-04-06 06:21 |
|
"Michael Jørgensen" <nixenbixen@dukantronej.dk> skrev i en meddelelse
news:e0tka4$c62$1@news.al.sw.ericsson.se...
> [snip]
>> Nu er den relative placering dybest set uinteressant. Det interessante
>> er,
>> hvor stor risikoen for fejl er - i reelle tal - ikke i forholdstal. Her
>> er
>> den reelle risiko i praksis meget lille.
>
> Forholdsmæssig eller absolut måling til trods: Jeg er ikke ligeglad med om
> jeg oplever 2 (Citroën Xsara Picasso) eller 11 nedbrud (Renault Espace) i
> løbet af en given periode (ref. FDM/ADAC statistik 2005).
Espace har altid været slem af en eller anden grund - måske fordi den bygges
på en anden fabrik end de øvrige, måske fordi den er mere avanceret end de
fleste. Sammenligner du med Scénic, der er konkurrenten til Picasso, er
forskellen 2 hhv. 3.6 fejl pr. 1.000 biler - eller at der er 1.6 bil mere
med en fejl ud af 1.000 biler. Den forskel bekymrer ikke mig, hvis jeg kan
få en bil, der passer mig bedre i hverdagen.
| |
Michael Jørgensen (05-04-2006)
| Kommentar Fra : Michael Jørgensen |
Dato : 05-04-06 07:58 |
|
[snip]
> fleste. Sammenligner du med Scénic, der er konkurrenten til Picasso, er
> forskellen 2 hhv. 3.6 fejl pr. 1.000 biler - eller at der er 1.6 bil mere
> med en fejl ud af 1.000 biler. Den forskel bekymrer ikke mig, hvis jeg kan
> få en bil, der passer mig bedre i hverdagen.
3,6 eller 11,5 ud af 1000 biler. Det er et direkte udtryk for hvor tit man
skal forvente at have behov for assistance, og det passer desværre mig
vældig dårligt at holde og vente på Dansk Autohjælp uanset om det er 1,8
gange så tit, eller 5,75 gange så tit i en bil fremfor en anden.
Selvfølgelig går jeg efter en bil der passer til mit behov i dagligdagen,
men når nu et af mine behov er at undgå nedbrud, så er ADAC statistikkerne
ikke ligegyldige og jeg ønsker derfor ikke at "glemme statistikkerne" som du
ellers så frejdigt anbefalede
Mvh
Michael
| |
Klaus D. Mikkelsen (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 29-03-06 22:47 |
|
"Michael Jørgensen" skriver:
>
> Hmm - Renault er vist ikke deres livret. Noget med Franske biler
Og "Citrobang" kommer fra Italien eller ?
Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html
| |
Michael Jørgensen (30-03-2006)
| Kommentar Fra : Michael Jørgensen |
Dato : 30-03-06 08:50 |
|
[snip]
> > Hmm - Renault er vist ikke deres livret. Noget med Franske biler
>
> Og "Citrobang" kommer fra Italien eller ?
RTFS (Read The F...... Smiley
- det var ironisk ment.
Mvh
Michael
| |
Klaus D. Mikkelsen (30-03-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 30-03-06 09:04 |
| | |
Kent Glerup (30-03-2006)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 30-03-06 18:37 |
|
On Wed, 29 Mar 2006 22:34:00 +0200, "Michael Jørgensen"
<spamkiller_snabela_webhiker.dk> wrote:
>> Jeg ville se på følgende modeller, og gerne betale en smule ekstra:
>> Altea
>
>Mmmmja - det er nok et bud.
Det er nærmest det eneste rigtige i denne debat
>> C-max
>Har de prøvet. Stiv og støjende var resultatet.
>
>> Opel Zafira
>Hmm - her er jeg HELT uenig. Man skal lede længe efter en mere Opel-agtig
>bil (på den ubehagelige måde). Man føler sig jo hensat til 80'erne, når man
>tager en Zafira på...
Så, så! Nu behøver du jo ikke blive personlig!
Efter næsten 20.000 km i en sådan, vil jeg mene at det nok er klassens
bedste langtursbil. Hvis der bliver fokuseret meget på støjsvaghed,
gør Zafira'en sig virkeligt godt! Efter en tur på små 600 km idag,
står jeg gerne inde for komforten!
Bemærk venligst at den nye Zafira har en helt anden kabine end den
gamle.
De Fiat/Alfa producerede/udviklede dieselmaskiner er nogle virkeligt
harmoniske størrelser!
>> Touran (nok ret meget dyrere..)
>Ja så skal VW-mærket da godt nok være diamantbesat guld, før det kommer på
>tale :-\ Eller også skal man være typen der helst forhandler prisen *op*,
>når der skal købes noget. Hvis det bare er sindsygt dyrt, MÅ det være godt.
Ellers også en skøn bil! 1,9'eren er dog lidt grovkornet i det. Til
1,9'erens forsvar skal det nævnes at den har et rigtigt dejligt
moment, helt nede fra kælderen. Ligeledes kan den virkelig vride nogle
kilometer ud af dråberne.
>> Megane Scenic (er vist på kampagne, Beat model)
>Hmm - Renault er vist ikke deres livret. Noget med Franske biler
Jeg HAR set smiley'en.. Men hvis man ser på fransk bil, vil min
prioritering altid være: Renault, Peugeot, Citroën. Og det vel at
mærke med Peugeot og Citroën LANGT efter Renault!
>> Personligt satte jeg nok pengene på Altea'en. Det er en bil som langt
>> overgår Picasso'en på køreegenskaber, aktiv sikkerhed (bremser og
>> køreegenskaber), passiv sikkerhed, forsæder, design.. Alt i alt en
>> nyere konstruktion.
>
>Det vil jeg nok foreslå dem at kigge nærmere på.
Ta' lige Zafira'en med! Det er virkelig en bil man bliver glad for!
/Kent Glerup
| |
Ukendt (30-03-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-03-06 19:16 |
|
[snip]
> Så, så! Nu behøver du jo ikke blive personlig!
Nåe - undskyld. Det var ikke for at fornærme nogen
> Efter næsten 20.000 km i en sådan, vil jeg mene at det nok er klassens
> bedste langtursbil. Hvis der bliver fokuseret meget på støjsvaghed,
> gør Zafira'en sig virkeligt godt! Efter en tur på små 600 km idag,
> står jeg gerne inde for komforten!
Har du fået checket hørelsen fornylig (nu skal jeg nok holde op
> Bemærk venligst at den nye Zafira har en helt anden kabine end den
> gamle.
Ok så. Mere good-feel?
> De Fiat/Alfa producerede/udviklede dieselmaskiner er nogle virkeligt
> harmoniske størrelser!
Enig!
>
>>> Touran (nok ret meget dyrere..)
[snip]
> Ellers også en skøn bil! 1,9'eren er dog lidt grovkornet i det. Til
> 1,9'erens forsvar skal det nævnes at den har et rigtigt dejligt
> moment, helt nede fra kælderen. Ligeledes kan den virkelig vride nogle
> kilometer ud af dråberne.
Hmmm - jeg er klar over at næsten overnaturlig god brændstoføkonomi er noget
der går igen i alle VW beretninger. Desværre bakkes de astronomiske tal
sjældent op af uvildige tests (så - nu får jeg nok nogen over nakken .
[snip]
> Jeg HAR set smiley'en.. Men hvis man ser på fransk bil, vil min
> prioritering altid være: Renault, Peugeot, Citroën. Og det vel at
> mærke med Peugeot og Citroën LANGT efter Renault!
Min personlige ville være: Aldrig, aldrig, måske...
[snip]
> Ta' lige Zafira'en med! Det er virkelig en bil man bliver glad for!
Aaaarggghh - måske
Michael
| |
Kent Glerup (30-03-2006)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 30-03-06 20:42 |
|
On Thu, 30 Mar 2006 20:15:48 +0200, "Michael Jørgensen"
<spamkiller_snabela_webhiker.dk> wrote:
>[snip]
>> Så, så! Nu behøver du jo ikke blive personlig!
>
>Nåe - undskyld. Det var ikke for at fornærme nogen
>
>> Efter næsten 20.000 km i en sådan, vil jeg mene at det nok er klassens
>> bedste langtursbil. Hvis der bliver fokuseret meget på støjsvaghed,
>> gør Zafira'en sig virkeligt godt! Efter en tur på små 600 km idag,
>> står jeg gerne inde for komforten!
>
>Har du fået checket hørelsen fornylig (nu skal jeg nok holde op
Den bliver kontrolleret hver aften når rørene bliver varmet op og
Grado'erne monteret
>> Bemærk venligst at den nye Zafira har en helt anden kabine end den
>> gamle.
>
>Ok så. Mere good-feel?
Åh jo! Hvis du har set en ny Vectra eller Astra, så er det samme stil.
Næsten samme kabine som Astra.
>>
>>>> Touran (nok ret meget dyrere..)
>[snip]
>> Ellers også en skøn bil! 1,9'eren er dog lidt grovkornet i det. Til
>> 1,9'erens forsvar skal det nævnes at den har et rigtigt dejligt
>> moment, helt nede fra kælderen. Ligeledes kan den virkelig vride nogle
>> kilometer ud af dråberne.
>
>Hmmm - jeg er klar over at næsten overnaturlig god brændstoføkonomi er noget
>der går igen i alle VW beretninger. Desværre bakkes de astronomiske tal
>sjældent op af uvildige tests (så - nu får jeg nok nogen over nakken .
Mine tal, efter at ha' brugt begge biler firmamæssigt:
Touran TDI 105HK:
Aldeles blandet dagligdags kørsel, uden at køre decideret økonomisk:
14-16 km/l
Dagligdags kørsel, med fokus på forbruget: 16-19 km/l
Zafira CDTI 150HK:
Dagligdags kørsel, ret frisk (150HK...): 11-15 km/l
Fokus på økonomi: 14-17 km/l (17 = absurd pæn kørsel!)
>> Jeg HAR set smiley'en.. Men hvis man ser på fransk bil, vil min
>> prioritering altid være: Renault, Peugeot, Citroën. Og det vel at
>> mærke med Peugeot og Citroën LANGT efter Renault!
>
>Min personlige ville være: Aldrig, aldrig, måske...
Her: Måske (men ret usansynligt), aldrig, ALDRIG!!
>> Ta' lige Zafira'en med! Det er virkelig en bil man bliver glad for!
>
>Aaaarggghh - måske
Prøveture er gratis :)
Jeg HAR sammenlignet hvor retningsstabil en Scenic/Touran/Zafira er i
forhold til en Picasso! Valget er slet ikke svært
/Kent Glerup
| |
Regnar Bang Lyngsø (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Regnar Bang Lyngsø |
Dato : 29-03-06 21:29 |
|
Michael Jørgensen wrote:
> --- Generelle meninger ---
> Her modtages gerne ris og ros omkring modellen generelt - hvad er godt og
> hvad er not.
Det er jo ikke den yngste model på gaden - til gengæld har den seriøst
god statistik i ADACs Pannenstatistik:
Se side 3 i
http://www.adac.de/images/Pannensatistik_2004_tcm8-114605.pdf
Knus
Regnar
| |
|
|