Baggagerum vil ikke åbne på en golf 4
Fra : Jens

Dato : 29-03-06 08:39

Jeg kan simpelthen ikke få mit baggagerum op. Nøglen kan godt komme
ind men jeg er bange for der måske er kommet noget skidt ind i låsen.
I hvert fald kan jeg ikke dreje låsen og jeg kan heller ikke åbne
klappen når bilen er åben.

Hvis jeg sætter øret ned til klappen, kan jeg høre at der sker et
eller andet når jeg trykker på åben, men det virker ikke som om det
er den "rigtige" lyd som man normalt kender når man åbner en
baggagerums klap.

Nogle gode ideer, hvor jeg skal starte?

Fra : Christopher Stein

Dato : 29-03-06 10:35

Jens skrev:
> [...]
> eller andet når jeg trykker på åben, men det virker ikke som om det
> er den "rigtige" lyd som man normalt kender når man åbner en

sidder der ikke en udløser inde i bilen?

Fra : Jens

Dato : 29-03-06 10:46

Christopher Stein skrev:

> sidder der ikke en udløser inde i bilen?

Godt spørgsmål, jeg ved i hvert fald ikke lige sådan ca. hvor den
skulle være placeret.

Fra : Christopher Stein

Dato : 29-03-06 10:54

Jens skrev:

> Godt spørgsmål, jeg ved i hvert fald ikke lige sådan ca. hvor den
> skulle være placeret.

har aldrig haft en golf, men et bud kunne være på gulvet ved sædet, ved
håndbremsen, på venstre side af instrumenthuset... osv..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-03-06 11:11

Jens skriver:

> Jeg kan simpelthen ikke få mit baggagerum op. Nøglen kan godt komme
> ind men jeg er bange for der måske er kommet noget skidt ind i låsen.

Bruger du nogenside låsen ?

> I hvert fald kan jeg ikke dreje låsen og jeg kan heller ikke åbne
> klappen når bilen er åben.

Stationcar eller "normal" bil ?

> [...]
> eller andet når jeg trykker på åben, men det virker ikke som om det
> er den "rigtige" lyd som man normalt kender når man åbner en

Et eller andet har "sat" sig, du skal have beklædningen af bagklappen
indvendigt.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Jens

Dato : 29-03-06 11:18

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Jens skriver:

> Bruger du nogenside låsen ?

Nej det er også derfor jeg tror det med skidtet. Selve den lille
plade der sidder i låse der skal beskytte er skubbet ind, så derfor
tror jeg der er løbet skidt ind. Jeg kan ikke når jeg stikker nøglen
ind, dreje den, den sidder helt fast.

> Stationcar eller "normal" bil ?

Normal Golf 4

> Et eller andet har "sat" sig, du skal have beklædningen af bagklappen
> indvendigt.

Også min teori, så det kan tyde på der ikke er andre udveje, pisse
irriterende at arbejde på da der er begrænset plads med bagsæderne
nede osv =)

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-06 11:45

"Jens" <jens@xhaboo.dk> skrev i en meddelelse

Også min teori, så det kan tyde på der ikke er andre udveje, pisse
irriterende at arbejde på da der er begrænset plads med bagsæderne
nede osv =)

ReadTheFuckingManual, RTFM, der står sikkert en nød-åbne procedure.

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-06 14:27

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> ReadTheFuckingManual, RTFM, der står sikkert en nød-åbne procedure.

Ja, slå bagruden ind og fjern hattehylden. Så kan man bedre komme til.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-03-06 14:27

"Peter S." skriver:

> Ja, slå bagruden ind og fjern hattehylden. Så kan man bedre komme til.

Arrh, nu kan man jo bare slå bagsædet ned i stedet.....

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 29-03-06 16:46

"Jens" <jens@xhaboo.dk> writes:

> [...]
> plade der sidder i låse der skal beskytte er skubbet ind, så derfor
> tror jeg der er løbet skidt ind. Jeg kan ikke når jeg stikker nøglen

</lurk>
Altså, vi cyklister ville som det første prøve om ikke det hjalp med
rigelige mægder WD-40 direkte i låsen.
<lurk>

Fra : Jens

Dato : 29-03-06 19:59

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> [...]
> nede osv =)
> >
> ReadTheFuckingManual, RTFM, der står sikkert en nød-åbne procedure.

Yes.. tak for det kvalificerede bud.. Der står så ikke noget i den
"fucking" manual, ellers havde jeg nok ikke skrevet ;)

Fra : KASO

Dato : 29-03-06 22:08

Jeg tror, at der er tale om en ondsindet joke her. Skal man tro mange
skribenter her i gruppen (ingen nævnt, ingen glemt), er en Golf IV
ufejlbarlig - ergo er fejlen ren indbildning

(Seriøst: Prøv lidt WD40 før du tyr til grovere midler!)

Fra : Jens

Dato : 30-03-06 06:55

KASO skrev:

> Jeg tror, at der er tale om en ondsindet joke her. Skal man tro mange
> skribenter her i gruppen (ingen nævnt, ingen glemt), er en Golf IV
> ufejlbarlig - ergo er fejlen ren indbildning

hehe ja det tyder på det. Man kan sige de gode råd blev bedre jo
senere det blev på dagen ..

Man kan selvfølgelig også sige at det jo ikke er golfens skyld, hvis
der er kommet skidt i låsen, men ak ja.. Den skal alligevel til
service, så hvis WD40'eren ikke virker, så får værkstedet lov at
lege videre =)

> (Seriøst: Prøv lidt WD40 før du tyr til grovere midler!)

Den er på listen, jeg havde bare ikke lige noget ved hånden i går,
men det bliver afprøvet i dag.

Fra : Leif Neland

Dato : 30-03-06 08:00

Synd det ikke er motorhjælmen.

Så sender man bare konen på værksted med den og beder om at få skiftet olie

Leif

Fra : Jens

Dato : 16-04-06 08:29

KASO wrote:
> [...]
> ufejlbarlig - ergo er fejlen ren indbildning
>
> (Seriøst: Prøv lidt WD40 før du tyr til grovere midler!)

WD40'eren nåede jeg aldrig men værkstedet kunne få centralåsen til
at virke. Men låsecylinderen virker ikke så jeg kan ikke åbne den
med nøglen, men det er også en mindre detalje, jeg mindes faktisk
aldrig jeg har åbnet den med nøglen egentlig

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-04-06 19:11

Jens skriver:

> [...]
> med nøglen, men det er også en mindre detalje, jeg mindes faktisk
> aldrig jeg har åbnet den med nøglen egentlig

Derfor virker den ikke, den er fuld af lort.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Jens

Dato : 24-04-06 11:08

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Jens skriver:

> Derfor virker den ikke, den er fuld af lort.

Hehe ja det er også min konklusion. Vinter med massre af salt og hvad
har vi, den så også godt beskidt ud. Men hvad så længe
fjernbetjeningen, virker =)