Octavia II - sølv eller sort?
Fra : lars@detlef.dk

Dato : 29-03-06 08:16

Nu kan smag selvfølgelig ikke diskuteres..

Efter 4 sorte biler skal er det måske tid til, at prøve noget andet

Vi har bestilt den nye Octavia 1,9 Tdi PD Elegance...

Men i - sort eller sølv

Bagerste ruder skal tones - "dark alu" fælge på og så lige en
dobbelt rørhale .... og ikke mere

Sort er min favorit - men hold da op hvor er jeg træt af altid at have
en beskidt bil!

Sølv - nemmere at holde - men er den lidt "morfar-agtig"??

Bilen får en komplet Ditec behandling inden levering - og den vil
blive fornyet hver forår - gør det den nemmere at holde ?

Meninger, holdninger mv. efterlyses

TAK

/lars

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-03-06 08:19

lars@detlef.dk skriver:

> Vi har bestilt den nye Octavia 1,9 Tdi PD Elegance...
>
> Men i - sort eller sølv

Hvorfor netop de 2 farver ?

Sølv er kedeligt og sort (som du selv ved) besværligt.
Er der ikke andre farver at vælge imellem ?

> Bagerste ruder skal tones - "dark alu" fælge på og så lige en
> dobbelt rørhale .... og ikke mere

Så skal det være sort.

Mørkt tonede ruder og en sølvfarvet bil ser "åndet" ud, hvis du spørger
mig.

> Sølv - nemmere at holde - men er den lidt "morfar-agtig"??

Med en sølvfarvet bil forsvinder du hekt sikkert i mængden af andre
sølvfarvede - sorte ruder eller ej.

> Bilen får en komplet Ditec behandling inden levering - og den vil
> blive fornyet hver forår - gør det den nemmere at holde ?

Ja

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Kent Glerup

Dato : 29-03-06 08:27

On 28 Mar 2006 23:15:34 -0800, lars@detlef.dk wrote:

>Men i - sort eller sølv

Koksgrå!

>Bagerste ruder skal tones - "dark alu" fælge på og så lige en
>dobbelt rørhale .... og ikke mere

Brian.. :)

>Sort er min favorit - men hold da op hvor er jeg træt af altid at have
>en beskidt bil!

Drejer hovedet 90 grader og kigger på firmamissilet... Enig!

>Sølv - nemmere at holde - men er den lidt "morfar-agtig"??

Ja!

>Bilen får en komplet Ditec behandling inden levering - og den vil
>blive fornyet hver forår - gør det den nemmere at holde ?

Uden tvivl!

>Meninger, holdninger mv. efterlyses

En koksgrå (graphite grey metallic) matcher både darkchrome fælge og
solfilm, og er efter min mening en flot farve til en Octavia II

MVH
Kent Glerup

Fra : Bjarne Just

Dato : 29-03-06 11:37

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> wrote in message
> On 28 Mar 2006 23:15:34 -0800, lars@detlef.dk wrote:
>

> En koksgrå (graphite grey metallic) matcher både darkchrome fælge og
> solfilm, og er efter min mening en flot farve til en Octavia II

Jeg synes nu den sorte er pænere...

mvh,
Bjarne

Fra : Kent Glerup

Dato : 29-03-06 13:32

On Wed, 29 Mar 2006 12:36:48 +0200, "Bjarne Just"
<bjarne_just@mailis.invalid> wrote:

>"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> wrote in message

>Jeg synes nu den sorte er pænere...

Enig!
Nævner også blot den koksgrå, da han selv be'r om forslag til andre
farver.
(jeg skriver ikke at koksgrå er flottere end sort :))

/Kent

Fra : Bjarne Just

Dato : 29-03-06 19:33

> Enig!
> Nævner også blot den koksgrå, da han selv be'r om forslag til andre
> farver.
> (jeg skriver ikke at koksgrå er flottere end sort :))

Det var nu heller ikke meningen at antyde, at du foretrak koksgrå, men jeg
er jo nødt til at mene, at den sorte er pænest, når jeg nu selv har en sort
Octavia II... :)

mvh,
Bjarne

Fra : Kent Glerup

Dato : 29-03-06 20:28

On Wed, 29 Mar 2006 20:32:44 +0200, "Bjarne Just"
> [...]

>er jo nødt til at mene, at den sorte er pænest, når jeg nu selv har en sort

Ha! Den blegnede sgu' noget i søndags

Igår kom mine nye alloy's på, så du ka' jo slet ikke være med mere :)

/Kent

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 29-03-06 08:33

Men i - sort eller sølv

Vi har købt vores O2'er i Saharabeige - den er ikke så udbredt som de
sølvfarvede, og samtidig er den yderst nem at holde ren - skidtet ses lige
så lidt på den som på en sølvfarvet. Vi er blevet utroligt glade for den
farve, selvom den i grunden ikke var een af dem vi havde overvejet fra
starten af.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-06 09:12

<lars@detlef.dk> skrev i en meddelelse

>Sølv - nemmere at holde - men er den lidt "morfar-agtig"??

Tja, det kan du kalde det, el. kedelig,almindelig. Sort, mørke farver er for
svære at holde, men i det hele taget syntes jeg ikke, udvalget er værd at gå
på r..&albuer over, jævnt kedeligt :(.

Fra : Preben Andersen

Dato : 29-03-06 09:19

Vi har bestilt den nye Octavia 1,9 Tdi PD Elegance...

Men i - sort eller sølv

Hvorfor ikke prøve Graphite (koksgrå)?

Sølv - nemmere at holde - men er den lidt "morfar-agtig"??

Det passer jo så fint til bilen som helhed
(Bare rolig, jeg har selv en af samme slags)

mvh
Preben

Fra : Anders

Dato : 29-03-06 11:26

<lars@detlef.dk> wrote in message
[...]

Gul. Det passer fint til en bil med anderøv....

Spøg til side. Hvad med en mørk grå ?

Anders

Fra : lars@detlef.dk

Dato : 29-03-06 14:25

Octavia II - sølv eller sort?

Tak for kommentarerne, meninger og holdninger...

Brian - næh ikke helt - men drengerøv ja! Selvom alderen ikke helt
passer mere

Koksgrå - ikke en mulighed for os .... (bryder mig ikke om farven)

Saharabeige - umulig at skaffe (jvf forhandler)

.... og det blev så til en sort - der nu er bestilt

vh

Lars

Fra : Kent Glerup

Dato : 29-03-06 15:44

On 29 Mar 2006 05:25:09 -0800, lars@detlef.dk wrote:

>... og det blev så til en sort - der nu er bestilt

Lyder til at I næsten havde bestemt jer

Men glæd jer til en dejlig vogn!

MVH
Kent Glerup

Fra : lars@detlef.dk

Dato : 29-03-06 16:11

der var lidt uenighed i familien... Som dog blev "aflivet" med et par
gode kommentarer

Fruen var mest til sølv ...

og "drenge-røven" til sort

og ja - vi glæder os til, at få den leveret..

/lars

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-06 18:01

<lars@detlef.dk> skrev i en meddelelse

Nu kan smag selvfølgelig ikke diskuteres..

Meninger, holdninger mv. efterlyses

TAK

Hej.

Se der har du nemlig ret, smag og behag, er jo vidt forskelligt, men hvorfor
ikke smide gryden over til en autolakerer !, køb den i sort eller sølv, og
få så malet noget af bilen i en anden farve der matcher !

det behøver sq' da ikke altid at være "kedelige" ensfarvede biler, eller
motorcykler !.......................

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3420

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Broegger

Dato : 30-03-06 09:13

lars@detlef.dk skrev news:1143616534.576252.21170
@u72g2000cwu.googlegroups.com:

> Nu kan smag selvfølgelig ikke diskuteres..

Det kan det da godt, men det er forbandet svært at blive enige

> Efter 4 sorte biler skal er det måske tid til, at prøve noget andet
>

> Vi har bestilt den nye Octavia 1,9 Tdi PD Elegance...

Ikke et dumt valg... Har lige købt en 2,0 TDI'er.

> Men i - sort eller sølv
>
> Bagerste ruder skal tones - "dark alu" fælge på og så lige en
> dobbelt rørhale .... og ikke mere

Dobbelt rørhale, er det ikke standard, eller er det kun å 2,0 TDI'eren?

> Sort er min favorit - men hold da op hvor er jeg træt af altid at have
> en beskidt bil!
>
> Sølv - nemmere at holde - men er den lidt "morfar-agtig"??

Ligesom Sort er Brian-agtigt (Undskyld til dem der hedder Brian uden
at være det).

> Bilen får en komplet Ditec behandling inden levering - og den vil
> blive fornyet hver forår - gør det den nemmere at holde ?

Da jeg købte min Octavia for 1 måned siden spurgte jeg forhandleren om
hans syn på undervognsbehandling/hulrum. Han sagde at der ikke var grund
til det de første 4 år. Desuden skulle man passe på med hulrummene da
behandlingen kunne påvirke elektronikken. (fx i dørene).

> Meninger, holdninger mv. efterlyses

jeg købte den i Island Green. Den er også ganske nem at have med at gøre.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk