25år, og forsirking?
Fra : Klaus G.

Dato : 28-03-06 23:55

Hej.

Hvad siger jeres erfaring med forsikringen da i blev 25år? Jeg er lige
blevet 25år(13/3), men har ikk hørt noget fra forsikringen endnu, troede
ellers præmien ville falde nu hvor man ikke er i den "farlige gruppe"
mere...men næh.

Jeg har en Skoda Fabia 1.2 64hk fra sep 2005(ikke ligefrem den vilde ræser
jo), og har haft egen forsikring i 3år. Men min præmie er på 6200kr.(kasko,
og årligt), men min selvrisiko er på godt 11.500kr..Vil jeg sq gerne ha'
lavet lidt om på. :)

Så er der nogen der kan anbefale et godt sted at få billig forsikring? Jeg
har ikk noget imod at betale lidt mere for præmien, hvis bare selvrisikoen
kan komme ned omkring 6000kr.

Jeg ved ikk om det er den forkerte gruppe at spørge i, men så må i lige
henvise mig til den rigtige, taktak :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Peter Schrøder

Dato : 29-03-06 07:13

Klaus G. skrev:

> forsikring? Jeg har ikk noget imod at betale lidt mere for præmien,
> hvis bare selvrisikoen kan komme ned omkring 6000kr.

Da jeg checkede for min søn, viste GF sig at være
billige, hvis bare han havde haft kørekort i 3 år.
Men det har du jo

Peter Schrøder

Fra : jones_net

Dato : 29-03-06 07:39

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> har ikk noget imod at betale lidt mere for præmien, hvis bare selvrisikoen

Mange selskaber sænker først præmien ved 30 år. De 25 år var vist i gamle
dage...

Det kunne lyde som om du har tegnet forsikringen gennem Skodas aftale med
TopDanmark - hvis det er denne type, så er de ligeglade med alderen!

/J

Fra : Bjørn

Dato : 29-03-06 07:50

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Mange selskaber sænker først præmien ved 30 år. De 25 år var vist i gamle
> dage...

Jeg rendte ind i et godt tilbud da jeg blev 25 :)

Kaskoen på Vectraen gik fra 18.800 til under det halve - 7-8000kr husker det
ikke lige helt præcist. Men det skyldes simpelthen skift af selskab. Jeg
skal være 25 for at have kasko, der hvor jeg er forsikret nu.

I dag giver jeg ca. 5.500kr for Vectra.årligt - men nu er jeg så også blevet
26 ;)

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra 24v - Rigtige biler når omdrejningsbegrænseren i 5. :)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-06-06 11:35

Bjørn wrote:
> "jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> I dag giver jeg ca. 5.500kr for Vectra.årligt - men nu er jeg så også
> blevet 26 ;)

26+ .. vel? ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Martin Bak

Dato : 29-03-06 08:04

> [...]
> har ikk noget imod at betale lidt mere for præmien, hvis bare selvrisikoen

Det lyder som om, at du regner med at få brug for forsikringen. Jeg har ikke
besværet mit forsikringsselskab med nogetsomhelst andet end indbetalinger i
over 15 år, så for mig ville den tankegang være en skidt forretning.

Martin

Fra : Klaus G.

Dato : 29-03-06 14:59

> [...]
> besværet mit forsikringsselskab med nogetsomhelst andet end indbetalinger
> over 15 år, så for mig ville den tankegang være en skidt forretning.

Jeg regner ikke med at få brug for forsikringen, men den dag der sker et
eller andet uheldigt, så er det sq da dumt ikke at have en lavere
selvrisiko? Så hellig som du er må du have en selvrisiko på 25.000kr. og
præmie på 2000kr, for du køre jo aldrig galt, eller hvad?

Det er i mine øjne en lidt for stor risiko at tage, specielt når man høre om
flere og flere der selv må punge ud, fordi de f.eks. har undveget en bil der
ikke overholdt sin vigepligt, og man så er endt i grøften, hvor modparten er
kørt fra stedet, eller forsikringen mener det er 50/50, selv om man ikke
burde få skyld for noget...osv osv osv.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 29-03-06 15:23

> [...]
> selvrisiko? Så hellig som du er må du have en selvrisiko på 25.000kr. og
> præmie på 2000kr, for du køre jo aldrig galt, eller hvad?

Det var ikke et forsøg på at være hellig, bare kold kalkulation.
Og jeg håber da ikke at jeg kommer til at køre galt, men ingen kan jo være
sikre. Men de sidste 15 år og ca. 400.000 km har jeg ikke haft brug for at
anmelde noget til mit forsikringsselskab.

Martin

Fra : Henning

Dato : 29-03-06 15:31

On Wed, 29 Mar 2006 09:03:37 +0200, "Martin Bak"
<m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>besværet mit forsikringsselskab med nogetsomhelst andet end indbetalinger i
>over 15 år, så for mig ville den tankegang være en skidt forretning.

Lige meget hvor pænt du selv kører, har du ingen garanti mod
"flugtbilister". Har du nogen idé om hvad det koster at få rettet
siden ud og omlakeret bilen, hvor en varevogn har kørt kofangeren hen
langs siden? Og det bare fordi der var trangt på p-pladsen...

Fra : Ronnie Tarkas

Dato : 29-03-06 11:43

On Wed, 29 Mar 2006 00:54:51 +0200, "Klaus G."
> [...]

>kan komme ned omkring 6000kr.
>
>Jeg ved ikk om det er den forkerte gruppe at spørge i, men så må i lige

Har du kigget på FDM-forsikring.
Jeg er selv 25 år, førstegangsbilist og kører en '87 Opel Kadett 1.6
St.car
Jeg gir 8400,- årligt for ansvarsforsikring, og en selvrisiko på ca
4600,- men jeg har så ikke kasko på den gamle spand....
Tilbudet ligger hvis du på samme tidspnkt tegner familieforsikring hos
FDM... (ca 1000,- pr. år)
Kan kun anbefales herfra...

Med en hurtig beregning for en 25 år gammel (ikke endnu elitebilist)
mand/kvinde i København K (postnr 1368) kørende i en Skoda Fabia 1.2
fra 2005:_Kasko, ansvar og vejhjælp_

Helårlig præmie (stiger _IKKE_ i forbindelse med skader):7625,-
Præmietrin: 6
Selvrisiko v skader: 7470,-
Selvrisiko ved skader som følge af brand etc, tyveri mm og skader på
bilens glas: 2295,-
Hvis bilen udlånes til fører under 25 år opkræves ekstra selvrisiko
på: 2295,-
Prisen er inklusiv vejhjælp
Evt. anhængertræk er medforsikret uden merpræmie.

Bemærk! Der kan ikke tegnes bilforsikring med kaskodækning uden, at
der samtidigt tegnes/er tegnet enten familie- eller husforsikring

Håber dette hjælper!
Ronie Tarkas

Fra : Christopher Stein

Dato : 29-03-06 14:40

Ronnie Tarkas skrev:

> [...]
> 4600,- men jeg har så ikke kasko på den gamle spand....
> Tilbudet ligger hvis du på samme tidspnkt tegner familieforsikring hos
________ snip.....

lyder en smule dyrt i mine ører, da jeg har fået fremsendt et tilbud fra
Fair forsikring på 9500 for en mondeo 1,8 fra 95...

jeg er btw 21 og har 1 år skadefrit..

Fra : Ronnie Tarkas

Dato : 30-03-06 06:45

On Wed, 29 Mar 2006 15:39:40 +0200, Christopher Stein
<cstein@softhome.net> wrote:

>________ snip.....
>

>lyder en smule dyrt i mine ører, da jeg har fået fremsendt et tilbud fra
>Fair forsikring på 9500 for en mondeo 1,8 fra 95...

Er det med kasko og vejhjælp?

>jeg er btw 21 og har 1 år skadefrit..

det skal lige siges at jeg har 0 skadefrie år, og er
førstegangsbilist.

Fra : Hanne

Dato : 29-03-06 21:04

Klaus G. skrev:
> [...]
> kan komme ned omkring 6000kr.
>
> Jeg ved ikk om det er den forkerte gruppe at spørge i, men så må i lige

Jeg er selv førstegangs køber af en Opel astra fra '93
Jeg er 25 og pædagogstuderne.

Via LB (lærerstandens brandforsikring) kan jeg få en forsikring til 8021
kr om året hvis jeg tegner ulykke
og indbo, i prisen er der vejhjælp. Hvis jeg kun tegner ansvar og ikke
andre forsikringer er prisen 7023 om året Uden vejhjælp.

Om 5 år er jeg elitebilist. =)

Kan se at LB, fdm, bauta og runa er en og samme forsikring. Mon du er
egnet til at blive medlem i en af dem? I så fald vil du nok spare lidt
her=) Og prisen falder når man nettop fylder 25 år hos LB.

Held og lykke med bilen =)

Hanne Bülow
Opel Astra 1,6i NZ 3D '93
Ankommer i April =)

Fra : Ronnie Tarkas

Dato : 30-03-06 06:54

> [...]
>egnet til at blive medlem i en af dem? I så fald vil du nok spare lidt
>her=) Og prisen falder når man nettop fylder 25 år hos LB.

Det er nemlig rigtigt, selvom LB har en lidt lavere prislap end FDM.

Jeg har aldrig haft problemer med FDM's forsikring, og det faktum at
man er dækket af FALCK Vejhjælp i hele europa er jo altid et plus.
Især da forsikringen osse tilbyder gratis lånebil ved alvrlige fejl
eller skader...

Min håndbremse havde sat sig her i sidste sommer, (knap så usædvanligt
problem med en 19 år gammel bil), selvfølgelig den dag jeg skulle
hente min mor ved færgen i helsingør, for at holde sommerferie i
Sjællands Odde...
Jeg ringede efter FALCK og de var på stedet indenfor 45 minutter (helt
ude på spidsen af sjællands odde..)

Jeg vil helt klart anbefale FDM, da de osse tilbyder en masse geil ved
siden af forsikringen, såsom rabatter på diverse til bilen og familien
både i DK og udlandet.

Ronnie Tarkas

Fra : Hanne

Dato : 01-04-06 22:27

HVis man tegner forsikring hos FDM SKAL man have været medlem i over et
halvt år.. husk lige på det =)

Jeg får en forsikring nu hos LB kun med ansvar .. jeg tegner ikke indbo
og ulykkes hos dem så derfor kan jeg ikke få vejhjælp med.. Tilgengæld
skal jeg betale 7423 kr om året .. (skrev forkert før)

SÅ har jeg fået min mor til at melde mig ind i FDM (så får hun nemlig en
gave) og det koster 545 om året .. og vejhjælp kan jeg få for ydeligere
295 kr..

hvis jeg havde tegnet indbo og ulykkes hos LB kostede ansvar med
vejhjælp 8021 kr.

I forvejen havde jeg jo bestemt mig for at blive medlem af FDM så
egentligt spare jeg lidt penge.

Og bilen skal jeg hente på Lørdag hvor jeg dog glæder mig=)

Hanne Bülow
Opel Astra 1,6i NZ 3D '93
Ankommer i April =)

Fra : Ronnie Tarkas

Dato : 02-04-06 13:43

Mercedes 280SE, W126On Sat, 01 Apr 2006 23:27:16 +0200, Hanne
<hanne@lyre.dk> wrote:

>HVis man tegner forsikring hos FDM SKAL man have været medlem i over et
>halvt år.. husk lige på det =)

Det var der ikke noget om i Juni sidste år, da jeg meldte mig ind som
medlam i FDM og tegnede forsikring i FDM Forsikring...

> [...]
>egentligt spare jeg lidt penge.
>
>Og bilen skal jeg hente på Lørdag hvor jeg dog glæder mig=)
Tillykke med det

RT

Fra : Brian

Dato : 02-04-06 14:00

Ronnie Tarkas wrote:

> Det var der ikke noget om i Juni sidste år, da jeg meldte mig ind som
> medlam i FDM og tegnede forsikring i FDM Forsikring...

Men ikke desto mindre er det sandt

At man i starten kunne blive forsikret hos dem uden at have været
medlem i et ½ år, må betragtes som en måde at få kunder i butikken.

/Brian