Skifte til sommerdæk...
Fra : sorenpeterlarsen@yah~

Dato : 28-03-06 17:46

Da jeg satte vinterdæk på, glemte jeg at skrive på hvor de sad.
Jeg kan nok godt finde ud af om de sad foran eller bagpå, for
fordækkene er mest slidte.
Men kan jeg finde ud af om de sad til høre eller venstre, ved at
undersøge dem? Og hvad betyder det? Er det vigtigt at de kommer på
igen som de sad?

Soren

Fra : Lone

Dato : 28-03-06 17:56

<sorenpeterlarsen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>fordækkene er mest slidte.
>Men kan jeg finde ud af om de sad til høre eller venstre, ved at

Se efter en lille pil der viser en retning på dækket!
Den angiver dækkets kørselsretning /rulleretning.

--
vh
Lone

Fra : Klaus G.

Dato : 28-03-06 18:14

> [...]
>Men kan jeg finde ud af om de sad til høre eller venstre, ved at
>undersøge dem? Og hvad betyder det? Er det vigtigt at de kommer på
Hvis du ved hvilke der er til foran, så burde det være nemt at finde ud af.
For et dæk skal vende på én måde, for at have korrekt omløbsretning. Så du
skal bare læse på siden af dækket for at se hvilken vej dækket skal rulle,
og så ved du hvad side det er til, for hvis det sidder i forkerte side, så
render det baglæns :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 28-03-06 18:22

> [...]
> og så ved du hvad side det er til, for hvis det sidder i forkerte side, så

Er der andre kendetegn til omløbsretning.. ? For på mine Continental
Wintercontact TS 810 (vist nok) er der ikke nogle pile

Fra : H3nrik V!

Dato : 28-03-06 21:06

u.m.s [3460] wrote:

> Er der andre kendetegn til omløbsretning.. ? For på mine Continental
> Wintercontact TS 810 (vist nok) er der ikke nogle pile

Nogle dæk har bare en "yderside" altså dén side, der skal vende udad - de
dæk har ikke krav til nogen bestemt omløbsretning svjv. Men når dækkene HAR
været monteret én gang kunne jeg forestille mig, at det vil give en masse
rullestøj, hvis man får byttet rundt, så de løber den modsatte vej ift. hvad
de har kørt før...

--
mvh H3nrik!

Fra : Rander

Dato : 28-03-06 22:27

Tue, 28 Mar 2006 19:22:15 +0200 brugte u.m.s [3460] 21 linier på at
fortælle dette til dk.fritid.bil:

>Er der andre kendetegn til omløbsretning.. ? For på mine Continental
>Wintercontact TS 810 (vist nok) er der ikke nogle pile

Kig på mønsteret i dækket. Hvis det er nærmest pileformet, ved du også hvor
de skal sidde, for så skal pilene pege nedad når du ser på dækket forfra...

http://rander.dk (temporarily down!)

Grå hår er Guds graffiti. (Bill Cosby)