Dæk til MB- følge anvisninger eller hvad?
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 27-03-06 23:08

Jeg skal som alle I andre have sommerdæk på bilen. I manualen til bilen, MB
E220 CDi, skriver de at der skal monteres bestemte dæk. Jeg kan ikke lige
pt. huske huske hvilke, men kan det virkelig være rigtigt, at det helst skal
være dæk af et bestemt mærke og type? (der er vist 2-3 mærker at vælge
imellem).

Noget andet er, at de dæk der allerede sidder på sommerfælgen, åbenbart ikke
"eksisterer". Jeg var inde på daekonline.dk og indtastede "215x65" og fik
besked på, at det var en ugyldig dæktype? Hvordan hænger det sammen?

--
Mvh Jasper

e-mail: ahrensbach@FJERNESpc.dk
"FJERNES" skal, sjovt nok, slettes

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 27-03-06 23:40

"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skal
> være dæk af et bestemt mærke og type? (der er vist 2-3 mærker at vælge

Jeg tager det bare som en anbefaling. Husk at dem der har skrevet manualen
er vant til at der f.eks. skal tages højde for hastighedskoder, og det kan
indskrænke feltet noget. Kør som udgangspunkt på det du har bedst erfaring
med.

> [...]
> "eksisterer". Jeg var inde på daekonline.dk og indtastede "215x65" og fik
> besked på, at det var en ugyldig dæktype? Hvordan hænger det sammen?

Det gør det heller ikke, for de findes da i både 15 og 16-tommer i den
størrelse - men ingen af dem kender daekonline tilsyneladende. Mystisk.

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Jørgen L.

Dato : 28-03-06 03:18

> [...]
> fik besked på, at det var en ugyldig dæktype? Hvordan hænger det sammen?

Nu er daekonline jo et firma, ikke en opslags side, derfor viser de kun de
dæk de har valgt at sælge.

Hilsen Jørgen

Fra : brian

Dato : 28-03-06 11:25

se eventuelt inlæg i gruppen "Som sædvanligt, dæk er ikke bare dæk"
fra 12 marts

vh brian