Dæk - igen
Fra : Ukendt

Dato : 27-03-06 22:06

Jeg er så småt ved at forbedrede hjulskift, så sommerdækkene kan komme på.
Jeg var nede i kælderen og se til sommerhjulene, der står på et stativ. Jeg
tog et af hjulene ned for lige at kigge på profildybden, og så kommer
problemet: Ja, der er mønster nok på dækkene, men når hjulet står på gulvet
så vælter det! Altså som om det er slidt skævt eller sådan noget. Men der er
lige meget profildybde over hele dækfladen, så det må være hele
dækket/karkassen der er skæv?? Det er sjovt nok kun de to forhjul som ikke
kan stå selv. Højre og venstre baghjul kan stå uden problemer. Lyder det
naturligt?
Dækkene er Continental Premium Contact 195/65-15 på stålfælge med ca. 23.000
km på bagen. Bilen er en Golf IV.
PS: Alle vinterhjul (Conti Winter Contact) kan stå selv... :o/

MVH Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-03-06 22:12

"Peter S." skriver:

> Det er sjovt nok kun de to forhjul som ikke
> kan stå selv. Højre og venstre baghjul kan stå uden problemer. Lyder det
> naturligt?

Prøv lige at kig på dæktrykket. Det er nok højere på forhjulene. Så
buler de ud på midten og da fælgen ikke er i ligevægt (er tungere
yderst) vælter de.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-06 10:01

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Prøv lige at kig på dæktrykket. Det er nok højere på forhjulene. Så
> buler de ud på midten og da fælgen ikke er i ligevægt (er tungere
> yderst) vælter de.

Dæktrykket skal være 1,9 bar både foran og bagpå. Men det er rigtigt at
dæktrykket er øget inden de blev sat ned i kælderen til vinteropbevaring.
Men ikke så meget at de buler ud på midten. De vælter indad når man stiller
dem lodret. Som om hele dækket/hjulet er vredet skævt.

MVH Peter