Bedre lyd i en 307 st car - evt Blaupunkt ~
Fra : Kostas

Dato : 27-03-06 13:43

Så landede min "nye" Peugeot 307 st car - så nu skal der købes gadgets

Jeg vil jo gerne have min egen radio med over i den. Det er en Sony et-
eller-andet.

Skal jeg bruge nogen adapter til det eller kan jeg bare hive den nuværende
ud og smække Sony'en i ?

Jeg overvejer lidt at skifte helt og købe en ny Blaupunkt Woodstock 54 med
DAB og MMC/SD kortlæser.

Men er der nogen der har erfaringer med den. Umiddelbart lyder det jo
dejligt nemt at smide et 2 gb kort i den med en masse musik.

Derudover vil jeg gerne have lidt bedre højtalere - der er jo slet ingen
bas i dem der fulgte med.

Nogen erfaringer med god lyd i en 307 modtages gerne.

Det musik jeg hører mest er rap med en god bas (Ice Cube, LOC, Hvid
Sjokolade og lign).

Sub er ikke løsningen jeg skal bruge pt. Bare en god bas. Jeg havde det i
min Passat st.car - tror det var en tilbehørspakke der fulgte 8 højtalere
med. Det lød godt nok til mig.

mvh

Kostas

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-06 14:14

> [...]
>
> Men er der nogen der har erfaringer med den. Umiddelbart lyder det jo
> dejligt nemt at smide et 2 gb kort i den med en masse musik.

Jeps den har jeg haft, og det er bestemt en god radio, men dab tuneren i den
kunne godt være bedre !! jeg har kørt med ekstern bosch antenne med
forstærker, og i min p-kælder kan den ikke finde dab, igår satte jeg så min
nye radio i, en jvc KD-SHX851 (har også SD slot) med DAB boks ved siden af,
og så ville jeg lige tænde den bare for at se om den var monteret rigtigt,
og fandeme om ikke den fandt signal i kælderen !!! imponerende, og lyden lød
faktisk også bedre, men igen det var kun 2mins test, så den skal jeg nok
vende tilbage med..

Men Blaupunkt er en fin radio, men du skal ikke smide et 2gb kort i den, jeg
havde et 512 i min og det tog den noget tid at starte med det, men igen det
var ikke et highspeed kort eller lign...

Fordele:
Kan optage fra dab. både on the fly og med timer.
SD kort.

Ulemper:
Dum volumen scroller.
Kedeligt design.
For lidt info på display.
Ikke imponerende tuner i efter min mening..

Mvh
Morten

Fra : Kostas

Dato : 27-03-06 14:29

> [...]
> Kedeligt design.
> For lidt info på display.
> Ikke imponerende tuner i efter min mening..

Ja netop derfor overvejer jeg at hebolde min Sony. Den kan styre en dab
enhed - skal bare lige have fundet en

Den har nemlig minidisc (den gode gamle) og der kan jeg skam optage på
skiverne direkte fra dab'en.

Ved bare ikke om det kan betale sig at købe en dab tuner og en ekstern
antenne til den.

mvh

Kostas

Fra : Kostas

Dato : 27-03-06 14:54

Kostas <email@supertips.dk> wrote in news:Xns97939D3ADFE4Demailsupertipsdk@
62.243.74.162:

> hebolde

Godt ord igen

Fra : Pegasus

Dato : 27-03-06 19:28

Jeg finder Woodstock DAB54 fremragende. Men jeg bor jo heller ikke i en
kælder Jeg har INGEN udfald i hele kongeriget på DAB. FM-tuneren er vist
hævet over enhver tvivl. Bl.a. er der 2-step HiCut, så man kan høre DK langt
ned i Tyskland. Mellem- og langbølge er ikke fremragende.

Den spiller mp3.

Men det bedste er næste equalizeren. Jeg har elendige små højttalere med
"tandlægebor" forstærkning ca. 2500 Hz, nul bas eller højtone-diskant. Der
er 5-bånds equalizer, der kan justeres uafhængigt for centerfrekvens,
Q-værdi og dB. Det hele kan styres automatisk af mikrofon i kabinen. Voila!
et koncertanlæg!

/Pegasus