Har I skiftet til sommerdæk?
Fra : Ukendt

Dato : 27-03-06 13:12

Eller hva?
Igår var der ÷3 om natten og i dag er der +12 grader!

/Peter

Fra : OZ7PUS

Dato : 27-03-06 13:23

"Peter S." <-> skrev i en meddelelse
> Eller hva?
> Igår var der ÷3 om natten og i dag er der +12 grader!
>
> /Peter

Skifter ikke før de er slidt ned .. Men det vare nu heller ikke længe

Sommer sutterne står klar

OZ3BTO

Fra : ena

Dato : 27-03-06 19:11

"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Peter S." <-> skrev i en meddelelse

> Skifter ikke før de er slidt ned .. Men det vare nu heller ikke længe
>
> Sommer sutterne står klar
>
> OZ3BTO
Skiftede Søndag - straks sommersutterne var på kom sne - men i dag er det
som du skriver +12 grader

Fra : Bjørn

Dato : 27-03-06 13:42

"Peter S." <-> skrev i en meddelelse
> Eller hva?
> Igår var der ÷3 om natten og i dag er der +12 grader!

I går var der snestorm :) Så jeg venter lidt endnu...

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra 24v - Rigtige biler når omdrejningsbegrænseren i 5. :)

Fra : Lars Jensen

Dato : 27-03-06 13:47

Bjørn wrote:
> "Peter S." <-> skrev i en meddelelse

> I går var der snestorm :) Så jeg venter lidt endnu...

Snestorm!?! Jeg var ude at spille golf for første gang i år, så foråret
er kommet!

Og jeg har kørt på helårssutter, tjaaaa, hele året.....

Lars B

Fra : Bjørn

Dato : 27-03-06 14:00

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Snestorm!?! Jeg var ude at spille golf for første gang i år, så foråret er
> kommet!

Jep - der var kraftigt snefald i 5-6 timer i går i Brønderslev

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-03-06 17:18

Bjørn wrote:
> "Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Jep - der var kraftigt snefald i 5-6 timer i går i Brønderslev

Ja og i Havdrup (på Sjælland) havde vi også sne/regn/hagl/storm/orkan/tyfon
osv i nogle timer, i hvert fald da jeg var ude med junior til årets første
udendørs fodbold "stævne". Det måtte ovenikøbet stoppes før tid, på grund af
dårligt vejr.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Troels - around 9000

Dato : 27-03-06 19:07

> Opel Vectra 24v - Rigtige biler når omdrejningsbegrænseren i 5. :)
> http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1

Fanden da stå i at køre uden begrænser..

// Troels

Fra : Thomas Krath

Dato : 27-03-06 14:02
Fra : BJ

Dato : 27-03-06 14:06

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Skifter i weekenden...
> http://www.daekimporten.dk/Galleri/dbimages/B-271.jpg

Hva´er det for mærke til højre for fordøren..?..))

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-03-06 14:18

BJ wrote:
> "Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Hva´er det for mærke til højre for fordøren..?..))

Tallet for, hvor mange penge, der er sparet.

Fra : BJ

Dato : 27-03-06 14:20

meddelelse news:4427e603$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Tallet for, hvor mange penge, der er sparet.

O.k. .. det var det der 'T og L', der forvirrede mig.

Hvilket et af tallene er så besparelsen..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 27-03-06 17:44

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Skifter i weekenden...
> http://www.daekimporten.dk/Galleri/dbimages/B-271.jpg
> http://www.daekimporten.dk/Galleri/dbimages/B-272.jpg

Du skulle ikke bruge weekenden på at montere en ny udstødning istedet. ))

Knald & Luffe - Dét rykker!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-03-06 14:05

Peter S. wrote:
> Eller hva?

Skifter sandsynligvis i påsken, men lad os nu se........

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : news.tele.dk

Dato : 27-03-06 14:32

Køre efter den regel at jeg skifter til påske og til efterårsferien, og
samtidig får bilen lige en tur for lopper...

Mvh.

Morten

Lopper = Pudses og poleres indv og udv... måtter renses/vaskes, sæder renses
for chokolade, krummer og kaffe pletter

Fra : Thomas J.

Dato : 27-03-06 15:55

Den Mon, 27 Mar 2006 14:11:41 +0200 sendte "Peter S." <-> følgende
røgsignaler:

>Eller hva?
>Igår var der ÷3 om natten og i dag er der +12 grader!

Rolig nu!
Jeg har ikke engang nået at skifte til vinterdæk endnu, da vejret ikke
har været til det.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : JS

Dato : 27-03-06 18:50

"Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:c4vf22dbnarjcmc0h580krlmpv6okt5bg2@4ax.com...
> [...]
> røgsignaler:

> Rolig nu!
> Jeg har ikke engang nået at skifte til vinterdæk endnu, da vejret ikke

Hmm. Det er da vist dit behov der ikke har været til det?! Vejret har da
været noget af det mest vinterdækkrævende i mange år.

Fra : Bo Velschow

Dato : 27-03-06 19:14

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hmm. Det er da vist dit behov der ikke har været til det?! Vejret har da
> været noget af det mest vinterdækkrævende i mange år.

Nej da! Dem på sommersutterne "lover" jo sig selv hvert år, at de bare lader
bilen stå, når vejret ikke er til sommersutter - men sjovt nok "glemmer" de
"løftet" hvert år, og fedter rundt derude til stor fare for både sig selv
og - endnu værre! - os andre! :-/

Jeg vil tro, at såfremt folk virkelig havde holdt et sådant løfte til sig
selv, ville de (ihvertfald i mit lokalområde) have holdt i carporten 3/4 af
tiden i de sidste mange måneder...

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Thomas J.

Dato : 27-03-06 21:56

Den Mon, 27 Mar 2006 20:14:10 +0200 sendte "Bo Velschow"
<dr-bo@mail.invalid> følgende røgsignaler:

>Jeg vil tro, at såfremt folk virkelig havde holdt et sådant løfte til sig
>selv, ville de (ihvertfald i mit lokalområde) have holdt i carporten 3/4 af
>tiden i de sidste mange måneder...

Ja, men nu bor jeg altså i Slagelse, og her har vinteren ikke været
slemmere end normalt. Det har været koldt, ja, men det har også været
relativt tørt.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : JS

Dato : 28-03-06 07:08

skrev i en meddelelse news:07kg22dv99kr8h0cgiaaka8qlairoh8oka@4ax.com...
> [...]
>
> Ja, men nu bor jeg altså i Slagelse, og her har vinteren ikke været
> slemmere end normalt. Det har været koldt, ja, men det har også været

Og du er ikke afhængig af din bil i det daglige?

Fra : Thomas J.

Dato : 28-03-06 10:05

Den Tue, 28 Mar 2006 08:08:09 +0200 sendte "JS" <js_539@hotmail.com>
følgende røgsignaler:

>Og du er ikke afhængig af din bil i det daglige?

Jo, og den har været brugt dagligt vinteren igennem, men nogle er
bedre til at køre bil end andre.
Som jeg før har beskrevet så er intet problem at køre fra min nabo i
vinterføre, selv om han har vinterdæk på.
Og jeg kører altså ikke hurtigere end jeg kan mærke at det er muligt
at bremse.

Det evindelige problem er at folk tror at vinterdæk gør, at man bare
kan te sig lige så "åndssvagt" om vinteren som om sommeren.

Trust me, jeg (og alle andre) kan sætte vinterdækkets "fremragende
egenskaber i sne" ud af spillet så let som ingenting.

Jeg ved (åbenbart i modsætning til dig) hvor grænsen er for mine
sommerdæk. Men lad være med at tro at bare fordi du ville "sejle"
rundt, hvis du kørte på sommerdæk om vinteren, at så gælder det også
for alle andre.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-06 14:25

Thomas J. wrote:
> [...]
> sommerdæk. Men lad være med at tro at bare fordi du ville "sejle"
> rundt, hvis du kørte på sommerdæk om vinteren, at så gælder det også

Og når der er pletvis glatte veje? Eller du kan måske se "pletterne" med dit
radarsyn, supermand? hehe

Fra : Thomas J.

Dato : 28-03-06 15:59

Den Tue, 28 Mar 2006 15:24:51 +0200 sendte "Peter S." <-> følgende
røgsignaler:

>Og når der er pletvis glatte veje? Eller du kan måske se "pletterne" med dit
>radarsyn, supermand? hehe

Så du lider altså af den vrangforestilling at vinterdæk står fast på
is?

Keep dreaming...

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-06 16:27

Thomas J. wrote:
> Så du lider altså af den vrangforestilling at vinterdæk står fast på
> is?

Nej, rimglatte veje i villakvartererne hvor der ikke bliver saltet kl. 7 om
morgenen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-03-06 16:28

"Thomas J." skriver:

> Jeg ved (åbenbart i modsætning til dig) hvor grænsen er for mine
> sommerdæk.

Sommerdæk, eller helårs ?

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Thomas J.

Dato : 29-03-06 10:13

Den Tue, 28 Mar 2006 17:28:05 +0200 sendte "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> følgende røgsignaler:

>"Thomas J." skriver:

>Sommerdæk, eller helårs ?

Hankook Centum K702 (sommerdæk)
I øvrigt skal fordækkene skiftes meget snart, da jeg i går opdagede at
der var ca. 2,5 mm tilbage i ydersiden af sporet på begge forhjul
(resten af dækket var fint).

Hvad kan det i grunden skyldes?
Kører jeg for hurtigt omkring hjørnerne? (det tror jeg faktisk at jeg
gør)

Jeg skifter nok til Continental PremiumContact (de er faktisk
billigere end Hankook-dækkene visse steder).

Eller også smutter jeg forbi T. Hansen og køber nogle 15" alifælge (og
smider Brigdestone Potenza RE 720 i 195/50 på).

Getz'en kan ellers klare helt op til 215/35-18 iflg. Hyundai-pusheren,
men så ryger benzinøkonomien nok også.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-03-06 10:21

"Thomas J." skriver:

> Hvad kan det i grunden skyldes?

Sporingen.

Enten er den i skoven, ellers er der meget "Toe-in" på sådan et køretøj,
det får den til at virke mere retningsstabil.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Bo Velschow

Dato : 28-03-06 17:27

skrev i en meddelelse news:vauh225otlbs12oqei700qgkj7kgvl7a0p@4ax.com...

> Jo, og den har været brugt dagligt vinteren igennem, men nogle er
> bedre til at køre bil end andre.

Hehe...

Prøv en tur på KTI på sommerdæk - glatførebanen er enormt sjov på den måde!!

Hér viser lameldæk virkelig deres styrke, idet disse som bekendt er markant
bedre på f.eks. is.

> [...]
>
> Det evindelige problem er at folk tror at vinterdæk gør, at man bare
> kan te sig lige så "åndssvagt" om vinteren som om sommeren.

Naahh... hvordan var det nu, det var? Jo, stort set alle dem, Falck hiver op
af grøften om vinteren har (sjovt nok) sommerdæk på. Dog er der stadig
klaphatte, som føler sig uovervindelige pga. vinterdæk, ESP, ABS osv. osv. -
det medgiver jeg gerne.

> Trust me, jeg (og alle andre) kan sætte vinterdækkets "fremragende
> egenskaber i sne" ud af spillet så let som ingenting.

Øh? Du henviser forhåbentlig ikke til en sammenligning af
discount-Kina-vinterdæk med gode sommerdæk?? Jeg vil vove den påstand, at et
sæt UG7'er sætter _alle_ sommerdæk til vægs, når det drejer sig om sne og is
som underlag (og lad os da mødes næste vinter og eftervise min påstand
) ).

> [...]
> sommerdæk. Men lad være med at tro at bare fordi du ville "sejle"
> rundt, hvis du kørte på sommerdæk om vinteren, at så gælder det også

Det hele drejer sig om naturlovene - og derfor er det nu engang
vinterdækkkene, der er sommerdækkene overlegne på _glat_ vej.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Thomas J.

Dato : 29-03-06 09:40

Den Tue, 28 Mar 2006 18:26:40 +0200 sendte "Bo Velschow"
<dr-bo@mail.invalid> følgende røgsignaler:

>Hehe...
>
>Prøv en tur på KTI på sommerdæk - glatførebanen er enormt sjov på den måde!!

Har jeg prøvet. Hvis man ikke tér sig som en åndssvag er der ingen ko
på isen.

>Hér viser lameldæk virkelig deres styrke, idet disse som bekendt er markant
>bedre på f.eks. is.

Det er så ikke min erfaring, desuden er glatførebanen på et
køreteknisk anlæg designet så det virker som fastkørt sne, ikke is.
Is må være det samme som hvis der er isslag/islag (is er øverste lag),
og her skøjter selv fine sindssygt dyre vinterdæk.

> [...]
>klaphatte, som føler sig uovervindelige pga. vinterdæk, ESP, ABS osv. osv. -

Nogle kan køre bil, andre kan ikke.

> [...]
>som underlag (og lad os da mødes næste vinter og eftervise min påstand

Det jeg skrev var at jeg sagtens kan få vinterdæk til at give til at
give op lige så let, som jeg kan få sommerdæk til at opføre sig
ordentligt.

>Det hele drejer sig om naturlovene - og derfor er det nu engang
>vinterdækkkene, der er sommerdækkene overlegne på _glat_ vej.

I sne, ja. Is, nej.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 28-03-06 22:51

Thomas J. wrote:

> Jeg har ikke engang nået at skifte til vinterdæk endnu, da vejret ikke
> har været til det.

Hmmm... så vil jeg godt vide, hvad der skete den dag min lillebror kom
ned af indkørslen til mit hus for lige at hente et par småting før han
tog videre. Der er stejlt - der var perlegrus under en centimeter is med
lidt sne over.

Jeg og naboen havde kørt op og ned i en uge med vinterdæk uden
problemer. Lillebror kom med helt nye helårsdæk - og en times tid senere
driblede han afsted i min bil med vinterdæk, mens jeg havde hans bil
holdende et par dage ind til det var tøet lidt - så fik jeg også prøvet
at køre med bus.

Knus
Regnar

Fra : Thomas J.

Dato : 29-03-06 09:32

Den Tue, 28 Mar 2006 23:51:24 +0200 sendte Regnar Bang Lyngsø
<regnar@writeme.com> følgende røgsignaler:

> [...]
>ned af indkørslen til mit hus for lige at hente et par småting før han
>tog videre. Der er stejlt - der var perlegrus under en centimeter is med

Det siger jo så en del om din lillebrors evner bag et rat.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 29-03-06 19:14

">
> Det siger jo så en del om din lillebrors evner bag et rat.
>
> --

hvad er det for nogle gudsbenådede evner vorherre har udstyret dig og din
....æh...Jondai med?

Er du professionel kører?

Michael

Fra : H3nrik V!

Dato : 27-03-06 16:01

Peter S. wrote:
> Eller hva?
> Igår var der ÷3 om natten og i dag er der +12 grader!

Tjah... Mine vinterdæk var lige på grænsen, så da sommerfælgene var poleret
op her i lørdags røg de på. Meeeeen... Kan godt mærke ABS'en er der... ;)

--
mvh H3nrik!

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-06 17:29

"H3nrik V!" <NO_vernerbo_SPAM@hotmail_PLEASE.com> skrev i en meddelelse

> Tjah... Mine vinterdæk var lige på grænsen, så da sommerfælgene var
> poleret op her i lørdags røg de på. Meeeeen... Kan godt mærke ABS'en er
> der... ;)

Samme her. Kommer til at bide i det sure æble og købe nogle kingstar til
næste vinter (eller det som er bedre)

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-03-06 17:19

Peter S. skrev:

> Eller hva?

Ja da ... det er længe siden ;) Ej.. en uges tid siden. Fik nye hjul
ind af døren, voksede dem og smed dem på :)

> Igår var der ÷3 om natten og i dag er der +12 grader!

Det er skønt! :)

MVH

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-03-06 17:19

Peter S. wrote:
> Eller hva?
> Igår var der ÷3 om natten og i dag er der +12 grader!

Jeg regner med at mine ryger på engang i næste uge (måske før hvis tiden er
til det).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-06 18:02

> Jeg regner med at mine ryger på engang i næste uge (måske før hvis tiden
> er til det).

Hva, har du ikke en tørstig brændeovn

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 27-03-06 17:45

"Peter S." <-> skrev i en meddelelse
> Eller hva?
> Igår var der ÷3 om natten og i dag er der +12 grader!

Jep! Skiftede forrige lørdag, da foråret startede.

Knald & Luffe - Dét rykker!

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 27-03-06 19:56

"Peter S." <-> skrev i en meddelelse
> Eller hva?
> Igår var der ÷3 om natten og i dag er der +12 grader!
>
> /Peter

Nej da - først efte påske.....der kører vi for 5. gang til Idre Fjäll......4
år med næsten tørre veje, meeen....vi lar lige de uldne snørebånd sidde til
efter påske o;)
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Ford når det spilder

Fra : Rasmus Trenskow

Dato : 29-03-06 01:07

Peter S. skrev:
> Eller hva?
> Igår var der ÷3 om natten og i dag er der +12 grader!
>
> /Peter

De kommer på når de ankommer fra daekonline

/Rasmus

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-03-06 12:11

Thomas J. wrote:
> Eller også smutter jeg forbi T. Hansen og køber nogle 15" alifælge (og
> smider Brigdestone Potenza RE 720 i 195/50 på).

Sådan ! Så kan regnen komme alt det den vil.
Det er superdæk

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-03-06 12:27

Thomas J. wrote:
> I sne, ja. Is, nej.

Specielt på is er forskellen stor.

http://www.conti-online.com/generator/www/dk/dk/continental/automobil/emne/daektips/hvorfor_vinterdaek_dk.html

eller

http://makeashorterlink.com/?T583140EC

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Bo Velschow

Dato : 29-03-06 19:20

Thomas J. wrote:
> I sne, ja. Is, nej.

> [...]

Nemli'! - Og har man først prøvet det, er man heller ikke i tvivl! Nu er der
bare det problem, at "sommerdæk-skøjterne" ikke rigtig vil indse det, men
hårdnakket bliver ved med at påstå, at de står _mindst_ lige så godt fast
som os andre med vinterdæk. F.eks. kan jeg garantere dig for, at der efter
dit indlæg kommer et par indlæg, der påpeger, at det jo er en dækfabrikant
(Continental), du henviser til - og da de jo bare skal have solgt så mange
(vinter)dæk som muligt, kan man jo ikke fæste lid til deres "påstande"!!

Vi kan blive ved (og ved og ved!) med at forsøge at overbevise "skøjterne"
om, at man i mange tilfælde her i landet vil være absolut bedst tjent med
vinterdæk (den forgangne vinter burde være argument nok i sig selv!) - men
desværre tror jeg, at vi taler for døve øren (det tyder mange tidligere
tråde om sommer- kontra vinterdæk desværre på).

Slut herfra - men den (vinter)dag, en eller anden kæmpeklaphat skøjter ind i
mig pga. manglende vejgreb (pga. sommerdæk), så bliver jeg sgu' sur! :-/ Så
kan han/hun sgu' påstå nok så meget, at vedkommende er en fremragende bilist
(hvilket er noget vås: En "fremragende" bilist er ikke kun god til at "dreje
på rattet og træde på pedalerne"; det drejer sig i _høj grad_ også om at
sikre, at éns køretøj til enhver tid er bedst muligt rustet til at trille
sikkert rundt derude....!!!).

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-06 06:41

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> sikre, at éns køretøj til enhver tid er bedst muligt rustet til at trille

Hej Bo.

Smuk skrevet.......... og så er det oven i købet sandt

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 29-03-06 19:11

"Peter S." <-> skrev i en meddelelse
> Eller hva?
> Igår var der ÷3 om natten og i dag er der +12 grader!
>
> /Peter
I år skifter jeg ikke før de siddende vinterdæk er brændt. Jeg kom for skade
at bytte mine Michelin'er for nogle Woosung, da jeg købte en anden bil. Det
var sgu dumt.
De er helt vildt dårlige. Så nu skal de bare fyres af og så til vinter
sætter vi Alpin'er på igen. På den måde sparer jeg også indkøbet af de nye
sommerdæk i et stykke tid.

Havde tænkt mig at udvide Mazda'ens understel til 205/55-15. Ville dog
hellere have et par nye fælge i 16", men direktøren siger nej, og så klasker
jeg hælene sammen og smiler ærbødigt.

Michael

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-03-06 08:46

Bo Velschow wrote:
> [...]
> sikre, at éns køretøj til enhver tid er bedst muligt rustet til at trille

Tak !!

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 30-03-06 15:58

Bo Velschow wrote:
> [...]
> sikre, at éns køretøj til enhver tid er bedst muligt rustet til at trille

Tak !!

Hørt!

/Carsten